Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

@Witje: Dat van dat Niet ontluchten was mij dus helemaal nog niet bekend, zie je wel hoe ik erover geïnformeerd ben. Bij mij gaat de 15de de 1ste deca erin en de 18de stoppen met de pil en de 27ste heb ik de 1ste echo.

Toch geeft het op de een of andere manier wel een goed gevoel om gelijktijdig met een aantal dames op te lopen. Klinkt misschien vreemd maar je zit dan exact in dezelfde fase waardoor erover praten toch weer iet wat gemakkelijker gaat. Het samen delen van gevoelens ligt dan gelijk aan de behandeling, begrijpen jullie wat ik bedoel?? De behandeling word dan meer "gezamenlijk" ipv helemaal in je uppie. Theoretisch dan hè.

@Spaatje: wij hebben er bewust voor gekozen om er maar 1 te laten terug plaatsen, dit ivm een zeer zwakke rug en ik bang ben dat stel het lukt allemaal, de kans erin zit dat ik zwanger zou raken van een tweeling en de zwangerschap niet aangenaam zou worden voor mij. Vandaar dat wij de 1ste poging kiezen voor 1tje. Minder kansen, dat wel, maar in het vooruitzicht moet ik ook op mezelf letten qua gezondheid.

Inderdaad is ibu slecht om te gebruiken en veel helpt het nog niet eens, maar als je echt enorme migraine hebt en je neemt niks in gaat het zeker niet over, vandaar dat ik soms dan toch maar ibu'tje neem meer voor de illusie en met geluk dat het dan toch een beetje afzakt. Mijn migraines zijn dan ook dusdanig zo erg dat ik niets meer kan verdragen aan licht en geluid en om gedurende een behandeling alleen maar in bed te liggen is gewoonweg onmogelijk. Ik laat het op me afkomen en bekijk het me van dag tot dag.

fijne dag verder toegewenst iedereen.

Groetjes Propje

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ propje, de eerste twee pogingen zijn er ook 1 teruggeplaatst (helaas geen cryo's). nu de derde en laatste doen we er twee ik voldoe nu aan twee criteria én 38 en 3de poging...grapte gisteren nog dat er dan 4 terug mogen ...maar stel dat je kan ook te veel geluk hebben ;-)

Ik moet morgen mijn schema ophalen en de recepten, en vanavond de eerste (lees 89ste ongeveer) deca er in...helemaal leegspuiten in één keer en idd niet ontluchten.

als er na het uithalen van de naald nog een drupje uitkomt is dan niet erg ;-)

schrok net wel (toch) even toen ik met de plandame aan de lijn zat....die laatste poging heey...de arts gaf gisteren wel aan dat de kans toch langzaam afneemt...

Geplaatst

Spaatje de overstap naar Menopur heeft ons erg goed gedaan. We hadden opeens veel meer eitjes, die ook nog eens rijp waren en ipv één zielig embryootje hadden we 2 toppers bij de verse poging en ook nog eens 2 mooie cryo's. Oke, ik ben niet zwanger ;-) maar het was wél een stuk hoopvoller. Het ziekenhuis vond ook dat we zeker door moesten gaan voor poging 5, omdat het resultaat nu zoveel beter was. Dus wie weet zijn jullie kansen met menopur ineens ook wel weer veel beter! Ik duim hoor!

Succes allemaal!

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

Volgens de gyn. zou het (kunnen) zorgen voor minder, ik had er bij pog.1 -11 en bij pog. 2- 17, ze hoopt op minder met een betere kwaliteit ,niet dat ze wist of het pech was of slechte kwaliteit, volgens haar zit in de menopur een stofje dat gonal niet heeft en dit net hetgeen kunnen zijn wat ik nog mis....we zullen zien helaas kunnen we niet even in de toekomst gluren.

Geplaatst

Menopur bevat naast FSH om de follikels te laten groeien ook LH dat zorgt voor de rijping van de eitjes. Ik had zelf met Gonal-f wel eitjes, maar ze bleken dan telkens niet rijp. Ben je na de punctie heel blij met 10 stuks, kunnen ze er niks mee :dry:

De gyn in Voorburg vertelde dat er een kleine groep vrouwen is die net dat beetje LH extra nodig hebben om goede eitjes te krijgen. Wie weet hoor jij daar ook bij!

En zelf had ik dus ook meer follikels, maar dat kan ook komen doordat ik van cetrotide over ben gestapt op decapeptyl. Deca legt de cyclus echt helemaal plat, cetrotide deed dat niet.

In ieder geval wel fijn dat ze menopur proberen, ons vorige ziekenhuis wilde dat niet en moet je nu zien hoeveel beter het ging!

Geplaatst

De gyn in Voorburg vertelde dat er een kleine groep vrouwen is die net dat beetje LH extra nodig hebben om goede eitjes te krijgen. Wie weet hoor jij daar ook bij!

Dat is dus hét stofje, ik had de eerste keer 8 bevrucht en de tweede keer 14 (dacht ik) maar volgens haar kunnen ze niet zien of en wat er mis is en waar het dan door komt, dus hopen maar dat dit het dan nét moet zijn..over een paar weken weten we meer .

Ik blijf het jammer vinden dat er per arts/ zh en land zoveel verschillen zijn.

Geplaatst

@spaatje, fijn dat je er 2 mag laten terugplaatsen! Wij mogen dat ook, de arts vond het prima als ik dat wilde. Ben benieuwd hoe de menopur voor jou werkt. Wij hadden de eerste keer ook ong. 20 eitjes en maar 5 rijpe..

@mommyihopesoon, we zaten samen op het juni bankje, toen eraf gekukeld, nu gaan we voor groen hoor! Ik zag dat het voor ons beide de 2e poging is!

Meiden nog even een vraagje, wat doen jullie met spuiten als je 's avonds weg moet? Ik heb over 2 weken een bruiloft en een personeelsuitje (vanaf een uur of 17.00 beide). Voldoet een koeltasje met koelelementen?

Liefs Jet

Geplaatst

@ Jetje, ik weet niet hoe laat je spuit, maar ik haal de deca meestal wat eerder uit de koelkast. de gyn vertelde vorige keer dat het bij kamertemp. best kan. Vraag het gewoon even na bij je apotheek die weet precies wat wel en niet kan/mag.

Geplaatst

deca mag gewoon op kamertemp gespoten worden en als het om 17 uur begint en je spuit tegen een uurtje of 18 is er niets aan de hand. Het gaat er voornamelijk om dat ie niet hele dagen naast de koelkast ligt.

Gonal mag na opening gewoon op kamertemp bewaart worden.

Bij twijfel gewoon aan de apotheker vragen......

Geplaatst

Ik heb gisteren de spuitinstructie gehad en ik moet zeggen, het lijkt mee te vallen. Ik heb een automatische prikpen meegekregen. Ik moet ook savonds spuiten en moet elke keer op hetzelfde tijdstip met max een half uur verschil. De lucrin hoeft niet in de koelkast dus daar hoef ik niet over na te denken.

Nog anderhalve week wachten, dan blijkt of het inderdaad meevalt haha.

Goed weekend allemaal!

Groetjes Vriezen

Geplaatst
@Vriezen, is die automatische prikpen voor de deca......die wil ik ook!!! of is het voor de Gonal-F of gebruik je dat niet....wat een vragen heey!

Die automatische prikpen is voor Lucrin en voor de gonal. Deca gebruik ik niet. Je moet die beiden in een spuitje optrekken en die gaat in de prikpen. Is deca kant en klaar in een spuit of niet?

Het ziet eruit als een klein en kort naaldje dus dat gaat helemaal goedkomen volgende week...

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Hoi allemaal!

Een dag eerder teruggekomen van onze vakantie in Frankrijk vanwege het slechte weer.... We lagen gisterenochtend in ons bed in de caravan te luisteren naar de regen die op ons dak viel en hebben besloten terug te rijden. Weer een dag regen hadden we geen zin meer in....

Inmiddels al 2 dagen Lucrin aan het spuiten. (gisterenavond langs de snelweg in Belgie) en nog 2 dagen de pil slikken en dan maar afwachten wanneer mijn menstruatie begint.

Had gehoopt om op te laden deze vakantie, maar voel me alsof ik nog wel 2 maanden valantie kan houden. Zit niet lekker in mijn vel. Helaas moet ik volgende week weer beginnen met werken. We zullen zien hoe het gaat, mischien is een beetje afleiding ook wel goed.

Fijn weekend iedereen!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Ha meiden,

Ik spuit om 22.30 dus de deca moet mee in een koeltasje. Van gonal wist ik niet dat ie na opening op kamertemp bewaard mocht worden. Ik bewaar die ook na opening in de koelkast maar dat is niet goed dan?

Morgen mn laatste primolut en dan mn ongi afwachten..

Geplaatst

@Sanne, wat balen dat het zo regende in Frankrijk! Gelukkig heb je nog een week vakantie. Hoop dat je je snel wat beter gaat voelen! Liefs

Geplaatst

De gonal bewaar ik ongeopend en geopend niet in de koelkast. is er bij jullie gezegd dat dat wel moet? Of zijn er verschillende soorten gonal???

Alleen de pregnyl ligt in de koelkast.

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

XXXsanne> begin jij trouwens met een reden op dag 17 met lucrin? Ik moet namelijk op dag 18 beginnen (zelfde ziekenhuis).

En wat me ook opviel is dat de verpleegkundige tegen mij zei van de week dat het onmogelijk is een ovulatie te krijgen als je in het traject zit en aan het spuiten bent. Terwijl bij jou, als ik het goed lees, wel een keer de poging mislukt is door een vroegtijdige ovulatie.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

@Jetje :ja het is ook mijn tweede poging en natuurlijk hoop ik dat we samen een van de velen zijn die het wachtbankje van Oktober groen gaan maken...

Hier begint langzaam het besef te komen dat het weer gaat beginnen ,gelukkig heb ik veel afleiding deze keer

Voor de andere meiden (en hun achterban ) Veel Succes en we gaan voor een wachtbank die zo groen als gras mag zijn ...-

Liefs H

Geplaatst

Alle dichte spuiten moeten in de koelkast bewaard worden. Spuit alleen niet direct uit de koelkast want dat doet pijn en als dat niet nodig is niet doen.

Gonal mag na opening buiten de koelkast bewaard worden, zie gebruiksaanwijzing.

Geplaatst

@vriezen: Ja heb me vergist, maar ben ook de 18de dag begonnen met spuiten, foutje!

Ik heb inderdaad een vroegtijdige eisprong gehad bij de laatste icsi(2 jaar geleden). Ik had al wel de Pregnyl gezet, maar heb toch een eisprong gehad. Ze gaan me daarom ook nog beter in de gaten houden deze keer. Het is dus wel mogelijk!

Hier bewaar ik de spuiten (Lucrin en gonal-f) niet in de koelkast, alleen de Pregnyl moet in de koelkast bewaart worden.

Gisterenavond mijn laatste pil ingenomen, nu afwachten wanneer mijn menstruatie op gang komt. Morgen weer aan het werk, moet dus nu ook daar gaan spuiten..... Collega's weten het wel, maar vind het toch fijner om thuis te doen, maar ja heb helaas een onregelmatig rooster.

Verder een pyjamadag aan het houden vandaag! Mijn man weer aan het werk vandaag en ik aan het genieten van mijn laatste vakantiedag! wat gaat het toch snel 3 weken.... Ben benieuwd of september ook zo snel zal gaan... wachten, wachten, wachten...

X sanne

Geplaatst

Familie en vrienden zorgen er bij ons wel voor dat mijn gedachten niet de hele dag bij het icsi gebeuren zijn. Zij het op een niet zo heel vrolijke manier. Afgelopen weekend kwam een vriend van ons vertellen dat hij en zijn vriendin (na negen jaar) uitelkaar gaan. Dat was wel een schok. Heel de week heeft het me bezig gehouden. En vandaag kregen mijn schoonouders op vakantie te horen dat de verkoop van hun huis niet doorgaat. De kopers kunnen de financiering niet rondkrijgen omdat de verkoop van hún huis ook niet doorgaat. Het huis van mijn schoonouder staat al lang te koop en ze wonen al twee jaar in een ander huis. Het is al twee keer eerder verkocht en beide keren op financiering niet doorgegaan. Nu dus de derde keer....

Echt balen. Maar ik kan zo mijn gedachten wel goed verzetten...is dit gemeen?

Groetjes Vriezen

Geplaatst

Goedenavond iedereen.

Ik mag me ook bij dit topic aansluiten.

Ik heb 15 augustus mijn eerste terugplaatsing gehad en helaas ben ik afgelopen zaterdag ongesteld gewordfen!!! :( Heel jammer maar het is volgens mij een groot wonder om de eerste keer al zwanger te worden!!

Vandaag heb ik met het ziekenhuis gebeld en gelukkig mag ik gelijk door.. dit betekent dat ik vanaf zondag ochtend moet testen wanneer mijn eisprong is en 5 dagen daarna heb ik een terugplaatsing.. we hebben namelijk nog 3 embryo's in de vriezer. het is nog spannend of we 1 of 2 embryo's teruggeplaatst krijgen, dit hangt er vanaf hoe het ontdooien gaat!

Iedereen die nu aan het prikken is.... Heel veel succes.. ik hoop voor iedereen dat het prikken en de punctie voorspoedig gaat!!!

ciao

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden