Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Witje; Heb geduld. Eigenlijk gaat de tijd zo snel. maar omdat we er constant mee bezig zijn denken we dat het traag gaat.

IK mag begin oktober pas beginnen met spuiten denk ik. Ben nu ongesteld. Mag over een maand melden bbij mijn volgende ongi. daar de 21 ste dag van beginnen. Duurt heel lang:(

Sanne jij ook veel succes en geduld:):getmecoat:

Geplaatst

Hoi

Wij gaan als het allemaal goed gaat ook eind september beginnen.

Heel veel succes.

Ik zal voor jullie duimen.

gr. remci

Geplaatst

geduld???? Ja dat hebben we de laatste jaren al genoeg moeten uitoefenen. We zijn er meester in geworden. Het is een kwestie van naast je neerleggen en afleiding zoeken. Gevoel en verstand zit echter niet echt op 1 lijn deze hele achtbaan.

Maar zoals we al zo vaak hebben gedaan....... wachten en geduld hebben...... zucht.......

Geplaatst

Hoi

Zie dat je ook uit Brabant komt, in behandeling in Breda?

Misschien komen we elkaar nog wel tegen.

gr. remci

Geplaatst

Bedoel je of ik uit brabant kom?? Nee Terneuzen ligt in Zeeuws- Vlaanderen in Zeeland. Wij zijn onder behandeling in het UZ GENT.

Groeten

Geplaatst

@Witje, hier ook hoofdpijn en spanning... morgen naar de gyn, hoop dat ie goed nieuws heeft! Over 2 weken ga ik weer met acupunctuur beginnen. Hopen dat ik daar war rustiger van wordt!

@sanne, je bent weer begonnen! veel succes, en hoop dat je geen last hebt van de pil!

Liefs Jet

Geplaatst

Jetje; je wordt dus losser en rustiger van accupunctuur. Dan moet je ervoor gaan:) succes meid... Je mag dan ook ergens augustus september beginnen met je behandeling of niet???

Geplaatst

hoi t.k.

Ik hoop dat ik snel mag beginnen, morgen een gesprek met de gyn! Daar kijk ik naar uit. Hoop dat ik dag 21 mag starten of mag starten al ik ongi wordt. dat is als het goed is begin september. En ja ze kunnen mij zeker rustiger krijgen met die naaldjes!

Wanneer begin jij weet je dat al?

Geplaatst

Hallo meiden,

Hoe is het met jullie? De laatste dagen lees ik wat mee op het forum, dit zodat ik precies weet wie waar in staat alvorens te reageren hier op het forum.

Zoals ik al aangegeven heb beginnen wij ook half september met de behandeling. Voor de duidelijkheid dan begin ik met de deca. Nu blijkt bij de apotheek dat ze bepaalde spulletjes vergeten erbij zijn te doen. Zoals een injectienaald en spuit voor de Pregnyl, Ontsmettingsdoekjes bij de deca's en puregon.

Nu begreep ik hier en daar van andere meiden dat ze nooit ontsmettingsdoekjes gebruikt hebben, ik dacht dat dit toch zo belangrijk was??

Enfin, wat is nu wijsheid: verstandig om ziekenhuis op te bellen en te vragen om vervolgrecept voor de vergeten spulletjes, of is het mogelijk gewoon terug te gaan naar de apotheek en het daar na te vragen??

Groetjes Propje

Geplaatst

Hoi Jetje,

Ik weet niet wanneer ik mag beginnen, alles is nog zo onduidelijk.

Mijn gynacoloog zei dat ik de volgende maand als ik ongi zou worden misschien kon melden....

Ik heb mijn Gezamelijke info afspr. pas 9 september die week wordt ik dus ongi.

Ik hoop dat ik me meteen kan aanmelden, en dan de 21 ste dag mag prikken. Anders moet ik nog een cycli wachten daar baal ik enorm van...

Je mag niet aanmelden zolang je de afspr. niet hebt gehad. Ik heb gebeld en de ass. zei dat ik me daar bij die mensen aan kon melden en in de meeste gevallen kon ik beginnen en geen 100% zekerheid dus....

Ik zie dat jij vandaag een afspraak hebt bij de gyn. Hoe is het gegaan???

@ Propje veel succes met je behandeling

Geplaatst

Breek hier even in om reactie te geven:

Propje,

Stond het allemaal op je recept?

Ik heb een keer gehad dat de spuit en naaldjes niet op recept stonden.

Echt heel flauw, maar ze gaven bij de apotheek niks mee.

Als ik jou was zou ik terug gaan naar de apotheek er vragen hoe je de vloeistof nu moet injecteren zonder spuit en naald.

Hoop dat ze niet moeilijk gaan doen en het gewoon aan je mee geven.

Alcoholdoekjes heb ik niet hoeven te gebruiken. Weet niet of dat dit nodig is?

Ik werk in de zorg en gebruik nooit een alcoholdoekje voordat ik een cliënt ga spuiten.

Staat volgens mij niet in het protocol.

Geplaatst

Propje, gewoon terug gaan naar de apotheek. Waarschijnlijk moet je hier wel voor betalen maar dat zijn niet echt de kosten hoor. Wel de bonnen dan bewaren en opgeven bij de belasting.

Geplaatst

Zo zie je maar dat het overal anders gaat, want ik spuit op mijn werk ook mensen en wij moeten het wel ontsmetten met alcoholdoekjes! Van de week weer herhaling prikles gehad en ook daar deed ze het voor met de alcoholdoekjes! Ik zou dus ook even teruggaan naar de apotheek.

gr sanne

Geplaatst

De meningen zijn nogal verdeeld over alcoholdoekjes, wij gebruikten ze op de arbo ook altijd. In het zkh en de kliniek waar we nu lopen vinden ze het niet nodig.

Vorige week nog een keuring gehad en daar zei de arts dat het geen toegevoegde waarde had om te ontsmetten of je moet "vies" werk doen waarmee je met veel bacterieen in aanraking kan komen zoals bv vuilnisman.

Geplaatst

@t.k. Hoop echt voor je dat je je meteen mag aanmelden en kan starten! Even afwachten nog dus.... al dat wachten is echt zo shit! We weten er alles van hier op het forum!

@propje, ik zou eerst even het zh bellen of je het ook bij je apotheek mag halen. dan kunnen ze evt nog een faxje versturen naar de apotheek ofzo. De ontsmettingsdoekjes ken ik niet. Heb ik ze in het zh nog nooit over gehoord.

Hier wel nieuws, van de gyn mag ik op cd25 beginnen met primolut, 7 dagen, om de menstruatie op te wekken. Ik ben heeeel onregelmatig. Dan mag ik op dag 2 of 3 de deca erbij spuiten en op de dag van ongi kan ik me aanmelden om te starten. Heeft 1 van jullie het wel eens zo meegemaakt? Ik heb er nog niet zo'n goed gevoel bij, die pillen en deca erbij...misschien wacht ik wel tot ik ongi wordt... maar ja waneer zal dat zijn? Vorige ronde een cycli van 40dagen wat voor mij super is. Wat is wijsheid, ik weet t ff niet meer..Ik ga zowieso nog even het zh bellen, want het was een warrig gesprek met de gyn..

Geplaatst

Hoi Hoi,

Mag ik mee tikken en lezen...ik denk dat ik in september aan de 3de icsi ga beginnen.....tweifel nu al vanaf maart, maar moet toch een keer verder. Ik zeg moet omdat ik dat ook zo voel. Ik verdenk mezelf ervan die "laatste" poging zo lang mogelijk vast te willen houden aan de andere kant kan ik niet wachten tot de twee WW's er weer op zitten....maar ik zie dat ik hier zeker niet alleen ben heb met witje als eens op een bankje gezeten en met wish ook volgens mij?

Meiden sterkte allemaal en heel veel GELUK!

Geplaatst

Bij mijn volgende menstruatie (over twee weken) begin ik met het lange protocol dus de pil. Nu kwam de vraag vandaag ineens op: stel je begint om 15:00h met bloedverlies. Neem je dan de eerste pil? Of die dag erop? Of als het om 18:00 begint??? Ik weet niet meer hoe ik dat "vroeger" heb gedaan toen ik voor het eerst aan de pil ging...

weet iemand dit? of hoe doen jullie dat

Groetjes Vriezen

Geplaatst

He ja Spaatje kom er gezellig bij. Nee alle gekheid op een stokje. Die laatst vergoede poging uitstellen heel herkenbaar.

Je moet echt bij een goed gevoel pas weer gaan starten, je moet er weer klaar voor zijn. Maar ik wil best met je meewachten op het positieve resultaat natuurlijk!!!!!!

Vriezen je moet op de eerste dag van het Rode bloedverlies beginnen met de Pil. dus als je om 18 uur rood gaat vloeien die avond starten. Volgens mij gaat het erom dat het goed doorgebroken is zodat je baarmoeder zich goed leeg maakt. Ik neem aan dat je dat kleine tabletje 's avonds slikt?

En bij twijfel gewoon ff bellen met het z-h.

Geplaatst

Hier is de "regel" : Als je voor 18.00 uur helder rood bloed verlies hebt begin je die dag met de pil, is het na 18.00 uur dan begin je de volgende dag! Succes! En idd bij twijfel, ziekenhuis bellen!

Gr Sanne

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties! Ik had er eigenlijk niet eens bij stilgestaan dat ik natuurlijk ook gewoon 's avonds de pil kan slikken. Folium slik ik 'sochtends en vroeger slikte ik de pil ook 's ochtends. Nou, ik kijk tegen die tijd wel. Ik moet zowiezo het ziekenhuis bellen als het doorbreekt omdat ik dan de sondemeting moet krijgen. Maar ik denk dat ik die 18:00 regel aan ga houden.

Groetjes Vriezen

Geplaatst

@ witje.....kan het niet uit blijven stellen op mijn leeftijd:tongueP: ben er al weer een dik half jaar tussenuit...straks kan ik niet meer prikken! En die gekheid hoeft niet op een stokje hoor....mag het graag lekker luchtig houden.

Geplaatst

ha ha oud wijfie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dan gaan we straks weer samen op de wachtbank??????? onee ik zie dat je straks eerst je gesprek bij de gyn hebt.

Groeten

Geplaatst

Je weet maar nooit....als er plek is kan ik ronde de 28ste met de deca beginnen en dan een week of twee later echo en starten met de gonal-f.....en hoe die gyn het doet weet ik niet maar al je bij haar zit heb je altijd het gevoel dat je iets heel leuks mag gaan doen....dus het zou zo maar kunnen dat we dan gelijk starten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden