Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

xxxsanne,

dank je wel voor je informatie.

het is natuurlijk heel spannend voor iedereen die hiermee bezig is.

ik ben nu op een uitnodiging aan het wachten van de ziekenhuis voor een uitleg bijeenkomst of zo. Daar gaan ze allerlei informatie geven...

mijn dokter heeft gezegtd at ik niet aan de pil moet maar vanaf dag 14 van mijn ongi moet spuiten verder is alles nog zo vaag voor ons...

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik zal me even voorstellen aangezien ik nieuw hier ben. Ik ben een meid van 26 jaar en mijn vriend en ik hebben gedurende +/- 5 jaar een kinderwens. Helaas, en vele met mij is deze wens nog niet in vervulling gegaan. Bij ons is de diagnose onbegrepen infertiliteit gesteld met hier en daar lage waardes van goed kwalitatief zaad. Inmiddels hebben wij al 4 x iui achter de rug met hormonen zonder enkel resultaat. Na vele gesprekken mogen wij in september starten met onze eerste icsi. 15 sept beginnen met de deca en 27 sept voor de echo.

Ik las dat iemand hierboven exact dezelfde data's heeft wat betreft starten en echo, heel toevallig. Ik hoop dat ik welkom ben om vaker hier mee te schrijven met jullie.

Groetjes Propje

Geplaatst

Welkom Propje,

Spannend he je eerste icsi poging. Welke ziekenhuis zit je...

Ik wens je veel succes.

Moge het deze keer lukken.......

Geplaatst

Ha meiden,

Als het allemaal mee zit begin in weer in de 1ste week van september met de 2e icsi.

Volgende week moet ik naar de gyn en dan hoor ik allemaal weer hoe en wat!

Spannend weer, deze keer vindt ik het nog spannender als de 1ste icsi!!

Liefs Jet

Geplaatst

Jetje en Propje heel veel succes en welkom bij het Septembergroepje.

Wij hebben morgen van 15 tot 17 uur!!!! ons eerste gesprek met de psycholoog. Ben benieuwd...................... Het gaat weer beginnen...

Geplaatst

Hallo Meiden,

Dank jullie wel voor de succes wensen, uiteraard ook jullie veel succes toegewenst voor de komende behandeling.

Spannend is het zeker, dat vond ik ook bij de eerste iui. Je weet qua theorie eigenlijk alles maar de praktijk blijft onvoorspelbaar. Dit geldt ook voor de icsi. In de loop der jaren zoveel info verkregen over het hoe en wat omtrendt dergelijke behandeling. Maar nu de behandeling voor de deur staat lijkt het ineens als of je in een soort van "ervaringsgat" valt. Vandaar dus de spanning.

Ik had van de week contact met de ivf-verpleegkundige, en dat was al de eerste "domper" van de behandeling. In die zin, dat de desbetreffende mevrouw je voor "dom" verslijt. Ik heb al eerder hormonen gespoten alleen deze verpleegkundige vertrouwde het niet wat betreft de deca. Ze zei dat ik toch maar langs moest komen want anders vreesde ze dat ik het verkeerde ging injecteren.

Ik stelde haar nog de vraag, of er een verschil qua spuiten is van de menopur t.o.v de deca? Nee, zei ze stellig alleen de deca heeft nu kant en klare injecties. Maar evengoed zei ze dat ze het niet vertrouwde en bang was dat ik de verkeerde injectie zou zetten.

Dit zijn al van die punten waar ik helemaal simpel van kan worden. Pure miscommunicatie en niet willen luisteren. Ik denk dat dit nog het meest erge is van dergelijke behandeling, dat er geen luisterend oor is, terwijl je juist onder behandeling staat bij zulke mensen.

Ik heb gezegd tegen d'r: Stuur dat recept en als ik vragen heb weet ik je te vinden. Jullie kunnen je natuurlijk wel voorstellen dat ik er geïrriteerd van was geraakt dat dergelijke verpleegkundige mij als onwetende simpele behandelt terwijl ik me dan zelf afvraag of ze wel degelijk het idee hebben waar ze het over hebben.

Enfin, dit was dus het eerste telefoontje met alle afspraken dat ik door kreeg en deze verliep al niet helemaal lekker. Hopen maar dat de rest van het personeel daar zich wel een beetje weet te "gedragen" daar.

Fijne dag verder toegewenst en tot gauw!

Groetjes Propje

Geplaatst

Dat is echt een vervelend begin. Alsof spuiten met ander hormoon ineens anders is. En er zit in de verpakking een duidelijke beschrijving dus het zal je echt wel lukken. Zeker omdat je als eens gespoten hebt.

Succes en ik hoop dat de rest van het personeel je niet als een domme onwetende gans behandeld!!!!!!

Vanmiddag mogen wij naar de psych, pfff begint toch echt wel te kriebelen........

Geplaatst

Veel succes vanmiddag Witje met het gesprek ben eens benieuwd voor jullie wat dat teweeg brengt.

en inderdaad het is vervelend als je als een domme gans behandeld word, maar merkte aan de verpleegkundige zelf dat ze niet het meest heldere licht op aarde is. Neem het haar dan ook niet kwalijk. Maar dit moet natuurlijk niet nog eens gebeuren want dan schiet ik op een vriendelijke manier uit mijn slof. Immers, mogen ze ook wel eens een keer met ons ruilen dan weten ze direct dat zulke opmerkingen en heimelijk gelach niet gewaardeerd word in dergelijk traject.

In welk ZH ik in behandeling ben houd ik liever voor mezelf, dit omdat wij heel weinig mensen verteld hebben van onze aanstaande behandeling en dit ook graag zo willen houden. Misschien als wij wat "gemakkelijker" in de behandeling staan dat het ook gemakkelijker vertellen is daarover en het prettiger voelt om te vertellen in welk ZH wij de behandeling hebben.

Hopende uiteraard begrip hiervoor.

Groetjes Propje

Geplaatst
Veel succes vanmiddag Witje met het gesprek ben eens benieuwd voor jullie wat dat teweeg brengt.

en inderdaad het is vervelend als je als een domme gans behandeld word, maar merkte aan de verpleegkundige zelf dat ze niet het meest heldere licht op aarde is. Neem het haar dan ook niet kwalijk. Maar dit moet natuurlijk niet nog eens gebeuren want dan schiet ik op een vriendelijke manier uit mijn slof. Immers, mogen ze ook wel eens een keer met ons ruilen dan weten ze direct dat zulke opmerkingen en heimelijk gelach niet gewaardeerd word in dergelijk traject.

In welk ZH ik in behandeling ben houd ik liever voor mezelf, dit omdat wij heel weinig mensen verteld hebben van onze aanstaande behandeling en dit ook graag zo willen houden. Misschien als wij wat "gemakkelijker" in de behandeling staan dat het ook gemakkelijker vertellen is daarover en het prettiger voelt om te vertellen in welk ZH wij de behandeling hebben.

Hopende uiteraard begrip hiervoor.

Groetjes Propje

Propje geen probleem hoor iedereen verteld zoveel als hij zelf wil ,ik wilde alleen vragen omdat je dezelfde data als mij hebt met je behandeling

Liefs H

Geplaatst
Propje geen probleem hoor iedereen verteld zoveel als hij zelf wil ,ik wilde alleen vragen omdat je dezelfde data als mij hebt met je behandeling

Liefs H

Dank je voor je begrip!

Geplaatst

Hey september dames,

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen! Ik wilde eerst hier aansluiten, maar ik heb als alles goed gaat de hele behandeling nog in augustus dus toch maar een apart topic geopend. Ik kom wel heel graag op het wachtbankje van september zitten straks!!!

@Sylvie wat rot dat het met je cryootje uiteindelijk niet gelukt is, ik lees het nu net.

@Witje, heel veel sterkte deze 4e poging! En wat goed dat je ondersteuning hebt van een psycholoog. Ik weet dat ik ook zeker nog voor een 4e poging ga als deze 3e mislukt, wat daarna volgt weet ik niet omdat steeds weer blijkt dat emoties moeilijk te voorspellen zijn.

Voor ik aan dit alles begon had ik voor mezelf een theoretische grens van 5 pogingen gelegd. Drie pogingen is nl. puur een verzekeringsaantal en we zijn in staat nog wat reserves aan te spreken. Vooral mijn echtgenoot is bang voor de gezondheidsgevolgen op lange termijn als ik steeds maar weer hormonen spuit, dus vandaar dat ik op 5 uitkwam. Maar misschien ben ik er na 4 pogingen wel helemaal klaar mee, wie zal het zeggen? Ik weet alleen dat het voor mij persoonlijk psychisch wel belangrijk is om op enig moment een grens te stellen, juist om ook in staat te kunnen zijn een soort afscheid te nemen. Dat ik ook weet dat ik me vanaf een bepaald moment ook echt op andere dingen kan/moet gaan richten.

Ik denk dat dit soort dingen van persoon tot persoon gewoon heel verschillend zijn en dat je vooral heel erg goed naar je eigen gevoel moet luisteren!

@propje: een vervelend begin in het ziekenhuis inderdaad, maar je bent mondig en dat is goed!

@Babeth: als er iemand is die ik een gezond brusje gun ben jij het wel... ik ben ervan overtuigd dat het goed komt!

@ alle anderen: heeeeeeel veel succes!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Ha meiden,

Het is rustig hier! Hoe is het met jullie geduld? Ik wil erg graag weer beginnen namelijk! Woendag mag ik eindelijk naar de gyn... en hoop dat ik mn nieuwe schema krijg.

Fijn weekend!

Liefs Jet

Geplaatst

Ik begin ook weer steeds meer "zin" in de poging te krijgen. Het moet gewoon lukken deze laatste keer.

Jetje ik hoop dat je woensdag je schema krijgt, dan wordt het steeds echter!!!

Geplaatst

vandaag negatief geteste. Morgen is eigenlijk de testdag maar we konden niet wachten. Het eerste streepje was wel een streepje maar heel licht het andere vakje was niks te zien. Ik hoop zo dat ik het niet goed heb gedaan en dat die morgen wel positief is. We zijn nu wel heel verdrietig.

Geplaatst

als heel gezellig eigenlijk. Gewoon eens praten zonder dat iemand wat terugzegt of over eigen ervaringen begint.

Heel emotioneel eigenlijk ook. Het begon al met een enorme huilbui.

Er zijn eigenlijk geen nieuwe dingen gezegt, alles wat we zeiden hadden we tegen elkaar ook al uitgesproken. Hoe we ons voelen en denken over sommige dingen is heel normaal zei ze. Er komt niet alleen verdriet bij een mislukte poging kijken, maar ook rouw, boosheid, onmacht, gevoel van oneerlijkheid enz. Was ook wel een prettig om te horen van een pofessional dat we samen een sterk koppel zijn en dat alles wat we nu meemaken op gebied van gevoel normaal was.

De dag erna was ik wel helemaal gesloopt. Kwaad was ik, dan weer intens verdrietig en heel veel huilen. Alles kwam in hevigheid naar boven, was ook wel weer prettig. Ga ik misschien "schoon" de nieuwe poging in. Zullen nog wel meer van die dagen komen, kijk er naar uit en het beangstigt me tegelijk. Durf me nu helemaal te laten gaan en op zo'n moment ben ik ook echt van de wereld, slaap daarna ook heel diep. Dus het is wel goed voor me denk ik.

Jij aankomende week gesprek met gyn spannend.....

Geplaatst
vandaag negatief geteste. Morgen is eigenlijk de testdag maar we konden niet wachten. Het eerste streepje was wel een streepje maar heel licht het andere vakje was niks te zien. Ik hoop zo dat ik het niet goed heb gedaan en dat die morgen wel positief is. We zijn nu wel heel verdrietig.

Oh Raba wat ontzettend ***. Ik ga je geen valse hoop geven maar heel veel sterkte wensen...........

Liefs

Geplaatst

Mooi dat het gesprek je goed gedaan heeft. Het moet inderdaad fijn zijn om met iemand te praten die alleen luisterd en advies geeft of kan geven. Vaak zit je echt niet op de meningen en ervaringen van andere mensen te wachten.. tenminste zo ervaar ik dat. Goed om te horen dat jullie een sterk stel samen zijn!

Ik hoop dat deze ronde jullie het grote geluk gaat brengen, ik duim voor je!!

Geplaatst

Pffff nog ruim een maand en nu al alle zenuw kwaaltjes die je maar kan bedenken.

Constant malen in mijn hoofd, niet kunnen slapen, migraine, doodmoe zijn en maagklachten waar niks aan te doen is.

Nou nog even en dan weer beginnen. Morgen ga ik starten met de foliumzuur, over een week of 2 met de Pil. Ik probeer me te ontspannen en afleiding en rust af te wisselen. Maar het gaat nu al zwaarder worden. Waarschijnlijk vanwege de beladen positie waar we in zitten. Gelukkig is mijn mannetje mijn rots in de branding!!!!!

Groeten

Geplaatst

@witje: Ik herken jou kwaaltjes. Hier ook erg last van. Heb een constant nerveus gevoel over me heen en een hoofdpijn waar ik maar niet van af kom...

Gisteren ongesteld geworden en dus met de pil begonnen. Het is nu dus officieel weer aan de gang... Gisteren ook weer een opfris curcus spuiten gehad. Een beladen dag, het besef dat we weer aan de gang zijn. 26 augustus zet ik mijn eerste spuit lucrin. Rond 3/4 september de gonal-f erbij en dan halverwege september de punctie. (als we zover mogen komen)

Fijne dag allemaal

Groetjes Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden