Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heel mooi Sandra en ik weet wat je bedoelt met genieten van kleine dingen, ik probeer dat ook, soms lukt het, soms niet... Wij hebben voor het eerst tomaatjes gezaaid zelf en er staan nu 6 grote planten! Hopelijk komen er ook nog tomaten aan maar ik kan ook naar mijn tuintje kijken en er van genieten.

Vandaag zitten de tranen bij mij ook hoog: vlak voordat ze naar school ging vroeg mijn dochter weer eens: wanneer krijg ik nou een zusje?? Toen ik zei: misschien wel nooit schat, keek ze me verschrikt aan. Helaas was er geen tijd om er verder op in te gaan en ik wil het haar ook nog niet vertellen! Maar goed, eerst zal er gepraat moeten worden en wie weet kan ik dan officieel in dit topic mee gaan schrijven...

Sterkte weer met deze dag Sandra!

Caroline

Geplaatst

Witje,

Logisch toch, dat het je zwaar valt om aan deze poging te gaan beginnen.

Het is al een zwaar traject en als je dan de beslissing hebt gemaakt dat dit de laatste keer zal gaan worden......

Schrijf het maar van je af in je dagboek.

Ps: Die Chinese roos staat helemaal vol met knoppen, dus je zult jezelf nog beter gaan voelen als die ook allemaal uit gaan komen!!!!

Geplaatst

Ik kan me voorstellen dat het extra zwaar is als je wat verder in het traject zit waar ook een hoop tegenslagen te verduren waren! Ikzelf sta er momenteel nog vrij nuchter in. Mocht het bij ons niet lukken, met z'n tweeen en de honden zijn we ook heel gelukkig en maken we er iets van. Geen idee hoe dat zal zijn als het allemaal niet van een leien dakje gaat straks.

Gisteren heb ik een afspraak gemaakt voor de prikinstructie. Die heb ik eind augustus. En volgende maand moet ik de baarmoeder nog op laten meten. Daar lees ik eigenlijk weinig over op dit forum. Is dit niet iets standaards?

Groetjes kim

Geplaatst

Vriezen,

De baarmoeder op laten meten wordt volgens mij bij iedereen wel een keer gedaan.

Dit is naar mijn weten geen 'apart onderzoek'.

Follikelmeting en baarmoederslijmvlies opmeten doen ze bij elke echo.

Succes!

Geplaatst

Ik heb nog nooit van baarmoeder opmeten gehoort. Zo zie je maar al jaren in de mmm en elke keer leer je weer iets nieuws.

Geplaatst

Het staat bekend onder 'sondemeting" op internet. Tijdens de mensturatie kijken ze dan hoe lang de baarmoeder is, vanbinnenuit. Dus ze gaan met een of ander staafje de baarmoeder in voor de meting. Ze willen dit weten voor de terugplaatsing.

Dus iets anders dan een echo waarbij ze metingen doen! En zo te lezen ook geen prettig onderzoek...

Maar blijkbaar niet algemeen bekend/gedaan.

Groetjes kim

Geplaatst

Ik heb er in ieder geval nooit van gehoort, maar wil je succes wensen!! Klinkt niet prettig, maar er zijn in dit hele traject weinig prettige momenten. alles voor het goede doel!!!!!!!

Geplaatst

Vriezen,

Nu ik je uitleg lees, heb ik dit niet gehad.

Maar wel hebben ze mbv de echo m'n baarmoeder opgemeten in zoverre dit dan mogelijk is met een echo.

Met een staafje kunnen ze natuurlijk beter meten omdat je dan een tastbaar gegeven hebt.

Omdat hier op het forum naar mijn weten niks over staat misschien een idee dat je er een apart topic van wil maken. Om na te vragen of andere dit kennen?

Geplaatst

Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand de baarmoeder heeft laten opmeten. Bij mijn hebben ze wel tijdens de laparoscopie vorig jaar er naar gekeken. Maar dan vanaf de buitenkant natuurlijk. En die zag er geloof ik normaal uit.

Hier is het momenteel weer wachten op de menstruatie. Vorige keren was ik 29-30 dgn na de miskraam en bbz al weer ongesteld. Dus ik verwacht het rond woensdag weer. Aanstaande dinsdag krijgen we de uitslag van het stollingsonderzoek. Ben heel benieuwd of er iets uit gekomen is. In ieder geval valt het wachten hier nu wel mee. Het mooie weer zal zeker ook mee spelen. 's avonds gaan mijn man en ik nu bijna elke dag na het werk nog een stukje fietsen of wandelen. En dan heerlijk op een terrasje zitten. Daar genieten we echt enorm van.

Verder nog maar een weekje werken en dan gaan we 2 weken op vakantie naar Cuba. Heerlijk er ff lekker tussen uit!!

Geplaatst

Ik zit ook te wachten op mijn menstruatie. Waarschijnlijk moet ik de Pil weer lang slikken........ als ik niet voor de 28e ongesteld ben moet ik hem gaan slikken als het wel begint.

Toch wel weer spannend!!! Weer bezig zijn, ook al is het maar de pil slikken. Dan ben ik toch weer bezig.

Nu nog maar 1 dienst ruilen op mijn werk en dan heb ik 4 en halve week vrij om me helemaal te richten op onze laatste keer met hopelijk het gewenste resultaat!!!!!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik lees al een tijdje op dit forum, in verschillende onderwerpen, mee en zag dit topic voorbij komen. Starten in september? Ja, ik dus ook....

Ik ben Nicole en ben 31 jaar. Inmiddels zijn wij anderhalf jaar bezig om zwanger te worden en hebben in mei/juni onze eerste ICSI behandeling ondergaan. Helaas is deze poging 3 weken geleden mislukt en omdat wij geen cryo's hadden staan we nu alweer in de startblokken voor onze 2e poging.

Eind augustus mag ik weer gaan beginnen met Decapeptyl en dan begin september starten met de puregon. Een spannende tijd weer!

Nu is het eigenlijk wachten op mijn menstruatie, weet niet precies wanneer deze komt. Normaal ben ik zeer regelmatig, maar door de behandeling moet ik nu even afwachten of hij meteen weer goed op gang gekomen is. Daarna weet ik ook precies op welke dag ik mag starten met de Deca, namelijk weer op dag 21 van mijn cyclus.

Ik ben erg benieuwd hoe het ons allemaal zal vergaan in september!

Groetjes Nicole

Geplaatst

Hoi,

Ik word behandeld in Tilburg en daar krijg je wel een baarmoedermeting! Een erg rot onderzoek. Je moet als je ongesteld bent dit laten doen. Ze meten dan met een staafje de lengte van de baarmoeder. Ik heb al heel veel vervelende onderzoeken gehad, maar dit was toch wel 1 van de vervelendste. Niet omdat het pijn doet, maar ik heb altijd hele heftige menstruaties en dan is het niet fijn om daar te moeten liggen.....

De meest vervelende en pijnlijkste was het doorspuiten van de eileiders. De arts kreeg het niet voor elkaar en heeft mij toen heel veel pijn gedaan. Mijn man stond toe te kijken en vertelde me achteraf dat het er afschuwelijk uitzag, zo aan het wroeten waren ze. Hij is daarna ook bijna flauw gevallen.

De punctie staat op een goede 2de plek. Zo pijnlijk. Zie dan ook erg op tegen de volgende icsi. Nog 2 weken en dan begin ik weer met de pil! dan heb ik ook nog prikles. Heb het al gedaan allemaal, maar wilde toch nog een verfrissingscurcus :) Ik begin met spuiten op dag 17. Het vervelende is dat we dan op vakantie zijn in Frankrijk. Weet iemand of je een medicatiepaspoort of verklaring van de arts hiervoor nodig hebt? Moet wel mn spuiten en hormonen meenemen. Zie er tegenop om daar te beginnen..... Is aleen niet anders, wil het ook niet nog een maand uitstellen. Komt goed.

Succes iedereen en voor degene die vakantie hebben. Geniet ervan!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Mickey en Sanne spannend weer he allemaal. Succes met wachten op de menstuatie.

De mijne is vandaag begonnen!!!!!!!!!!!!!!! Gelukkig vandaag en niet woensdag. Nu kan ik nog wat langer pilvrij door het leven. Hoef pas de volgende cyclus te beginnen.

Dit begint voor mij dus al weer goed, kan het alleen maar beter worden toch??????

Geplaatst
Hoi,

Ik word behandeld in Tilburg en daar krijg je wel een baarmoedermeting! Een erg rot onderzoek. Je moet als je ongesteld bent dit laten doen. Ze meten dan met een staafje de lengte van de baarmoeder. Ik heb al heel veel vervelende onderzoeken gehad, maar dit was toch wel 1 van de vervelendste. Niet omdat het pijn doet, maar ik heb altijd hele heftige menstruaties en dan is het niet fijn om daar te moeten liggen.....

De meest vervelende en pijnlijkste was het doorspuiten van de eileiders. De arts kreeg het niet voor elkaar en heeft mij toen heel veel pijn gedaan. Mijn man stond toe te kijken en vertelde me achteraf dat het er afschuwelijk uitzag, zo aan het wroeten waren ze. Hij is daarna ook bijna flauw gevallen.

De punctie staat op een goede 2de plek. Zo pijnlijk. Zie dan ook erg op tegen de volgende icsi. Nog 2 weken en dan begin ik weer met de pil! dan heb ik ook nog prikles. Heb het al gedaan allemaal, maar wilde toch nog een verfrissingscurcus :) Ik begin met spuiten op dag 17. Het vervelende is dat we dan op vakantie zijn in Frankrijk. Weet iemand of je een medicatiepaspoort of verklaring van de arts hiervoor nodig hebt? Moet wel mn spuiten en hormonen meenemen. Zie er tegenop om daar te beginnen..... Is aleen niet anders, wil het ook niet nog een maand uitstellen. Komt goed.

Succes iedereen en voor degene die vakantie hebben. Geniet ervan!

Groetjes Sanne

Dan lopen we in hetzelfde ziekenhuis en begin ik twee weken na jou met het hele traject. Mijn menstruatie is gelukkig nooit zo heel heftig dus zie ik al iets minder tegen het baarmoedermeten op.

Alleen zit ik wel met hetvolgende: als ik vrijdags vroeg in de avond ongesteld word, dan kan ik maandag pas bellen voor die meting. Dan kan ik natuurlijk nooit meer maandag terecht en dinsdag is dan mijn menstruatie al weer bijna voorbij (en dus de baarmoedermond weer bijna gesloten). Ik weet dus niet zo goed hoe dat zal gaan. Ik denk dat ik de week voor mijn menstruatie maar eens bel of ik niet voor die maandag al een afspraak kan krijgen, in case of.

De eileiders heb ik nooit door hoeven spuiten omdat al vrij snel duidelijk werd dat wij voor ICSI moesten gaan en dan maakt het niet uit of de eileiders doorgankelijk zijn.

Ik zou bij de prikcursus even vragen hoe dat zit met een medicijnenpaspoort. Mocht dat nodig zijn dan kan je die volgens mij zo ophalen bij de apotheek.

Hopelijk kun je met volle teugen genieten van je vakantie en je helemaal opladen voor deze poging. Succes!

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

Sanne@ Als je op vakantie gaat en medicatie mee moet nemen die je hier op recept krijgt is het altijd verstandig om een medicijnpaspoort mee te nemen. Kan je zo vragen bij de apotheek.

Dat kan handig zijn als je om wat voor rede dan ook je medicatie kwijtraakt of er iets anders mee in. Het paspoort zorgt er dan voor dat je precies hetzelfde medicijn krijgt, omdat hetzelfde medicijn veel verschillende namen kan hebben.

Succes en fijne vakantie!!!

Geplaatst

Toevallig dat we in hetzelfde ziekenhuis zitten Vriezen. En dan ook zo dicht op elkaar de icsi! Ik zou inderdaad even het ziekenhuis bellen voor de baarmoedermeeting. Als je regelmatig ongesteld bent zullen ze vast vantevoren al een afspraak kunnen maken!

Bij ons was het ook al vastgesteld dat we voor icsi gingen, maar ze hebben toch mn eilleiders doorgespoten. Ik ben juist te vruchtbaar. Daarom gaan ze me deze keer nog strenger onder controle houden en ik ga een lagere dosering hormonen spuiten. Ze zijn erg bang voor overstimulatie. (en ik ook!)

Het ligt helaas bij mijn man. Zijn zaad was al erg slecht. Ze hadden 3 jaar geleden al gezien dat hij een spatader bij zijn bal had. Nadat onze Jens geboren is, is hij daaraan geopereerd in de hoop dat het zaad beter zou worden. Het is niet gelukt. Mijn man zijn zaad is nog veel slechter geworden. (en het was al bijna niks) Dus we hopen dat we nog een keer een wonder mee mogen maken. We zijn ons ook erg bewust van het feit dat we echt heel veel geluk hebben gehad. Mischien is het daarom deze keer nu nog wel moeilijker.

Oh ja, Toch slim inderdaad om een medicatiepaspoort te halen! Kleine moeite. En bespaard ons een hoop ellende als er echt iets zou gebeuren!

Jullie ook allemaal een fijne vakantie!

groetjes Sanne

Geplaatst

:huh1:Hoi meiden in dit forum,

als je de 14 de dag van j menstruatie moet prikken?

Hoe lang prik je dan??? en wanneer is de terugplaatsing??

ik ben heel erg nieuw en kan eigenlijkniet wachten op de uitnodiging kan iemand mij wat wijzer maken????

Geplaatst

T.K dat ligt er helemaal aan wat voor protocol het ziekenhuis hanteerd. Je hebt lange en korte protocollen. Kan dat niet precies uitleggen, misschien iemand anders wel.

De tp is meestal een dag of 2 a 3 na de punctie en die hangt weer af van hoe snel je follikels groeien. Dus je zal het waarschijnlijk toch moeten afwachten. Erg frustrerend is het wel en aangezien je nog "vers" bent wat behandelen betreft. Laat het allemaal op je afkomen en vraag alles wat je wil weten.

Succes!!!!!!!!

Geplaatst

Hallo meiden ,

Ook wij gaan voor de tweede IVF-poging in september.

Ik had mijn eerste IVF-punktie op 31 Mei en de TP op 2 Juni ,maar helaas is het na eerst postitief te hebben getest toch misgegaan.

Na tot afgelopen week te hebben gewacht op mijn menstruatie na de MK ben ik weer sinds 26-7 aan de pil.

Op 15-9 begin ik weer de decapeptyl te spuiten en de uitgangsecho staan gepland voor 27-9

Nu maar hopen dat het deze keer wel lukt !

Ik wens jullie allemaal veel geluk toe met jullie poging en dat het wachtbankje van ons heel erg groen mag uitvallen !!

Liefs H

Geplaatst

T.K wij hebben het lange protocol. Ik begin op de eerste dag van mijn menstruatie met de pil. Op dag 17 begin ik met lucrin spuiten ik slik de pil tot dag 21 en dan is het wachten op mijn menstruatie. Ik blijf doorspuiten. Op de eerste dag van mijn menstruatie begin ik ook met de gonal F. Ik spuit deze allebei tot de arts zegt dat het niet meer hoeft. (tot net voor de punctie) Hoop dat dit zo duidelijk is? Het korte protocol weet ik niet meer, is al weer 2 jaar geleden. Maar je hoeft dan niet de pil te slikken en spuit dus veel korter.

Spannend voor ons! het is wachten op mijn menstruatie deze week en dan gaan we weer beginnen!

mommysoonihope: Ik hoop ook heel erg dat we een groen wachtbankje gaan krijgen!!!

Groetjes Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden