Ga naar inhoud

Wie starten er ook in September 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

MLH>succes ook met deze ronde! Ik drink zowiezo normaal gesproken al bijna geen alcohol dus hoef daar niet over na te denken. Maar volgens mij kan dat geen kwaad toch. Er is pas na een aantal weken bloedcontact tussen baby en moeder dus volgens mij maakt dat nu nog niet uit als je zou drinken. Of zie ik iets over het hoofd?

Groetjes Vriezen.

• Reacties 533
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

MLH: succes deze ronde! Ik drink niet, hoef er dan ook geen rekening mee te houden.

Witje: Bedankt voor het advies. Ben nu thuis, Jens is bij de gastouder. Dus een dagje ME-time.

Toch weer de hele ochtend gehuild. Krijg ik vanmorgen een telefoontje van mijn baas. Was het er helemaal niet mee eens dat ik me ziek gemeld had! Uitgelegd wat er aan de hand is (had ik gisteren ook al gedaan) Ze meld me voor vandaag ziek en dan moet ik weer gaan werken! Ik weet het nu echt even niet meer. Ik ben echt niet voor mn lol thuis, wat denkt ze wel niet! pff, dit kan er echt even niet meer bij....

Geplaatst

Goedenavond allen,

ik had vanochtend een positieve ovulatie test en gelijk het ziekenhuis gebeld. maandag ochtend tussen 09.00 en 10.00 uur wordt ik gebeld met de mededeling of de embryo goed is ontdooid.. als dat zo is hebben wij aanstaande maandag een nieuwe terugplaatsng,..

nu hopen dat alles goed gaat..

ciaoo

Geplaatst

Sanne hebben jullie niet zo iemand als een vertrouwens persoon?? Dat je daar gaat babbelen of face to face met je "baas"?? Hij/zij kan toch niet eisen dat je op deze manier komt werken?? Dat is voor je cliënten toch ook niet goed?? Zijn er misschien werkzaamheden die je wel uit kan voeren?? Of ben je er lichamelijk ook niet toe in staat. Ik kan na een week spuiten niet meer goed rechtopstaan en lopen doet dan zelfs pijn. Hopelijk kunnen jullie iets overeenkomen????? Heb je misschien nog wat vakantiedagen over, zodat je ze tegemoet kan komen?? Moeilijk hoor, sterkte hiermee.

missd, joepie!!!!!!! Ik duim met je mee dat de emmy perfect ontdooid en terugkomt naar de plek waar hij/zij thuis hoort.

tja alcohol, ook van te voren wordt het meestal afgeraden. Wat kan jou het nou schelen wat anderen denken. En als je het vervelend vind dat mensen dat weer denken zeg je bv niet zo fit te zijn of dat je de andere dag een afspraak hebt waar je fit voor wil zijn.

Straks mijn startecho. spannend. Ben blij en bang tegelijk. Nu is echt de laatste poging begonnen........... We gaan er voor, MET positief resultaat. Net als jullie allemaal natuurlijk.

Liefs

Geplaatst

Jeetje, vanmorgen opgestaan met koorts en een enorme buikpijn. Voelde me gisteren al "vol"in mijn buik. Ik herken dit van de eerste keer, toen had ik ook een beginnende overstimulatie en is de poging gestopt. Zul je net zien dat het telefonisch spreekuur op de afdeling niet door gaat door omstandigheden en ik pas om 13.00 kan bellen. Nog 2 uurtjes en dan zal ik vandaag nog wel naar het zieknhuis moeten. Even afwachten, maar heb er geen goed gevoel bij....

x Sanne

@witje sterkte vandaag!! Ik had al wat dagen geruild met collega's voor de komende week. Alleen nog niet allemaal. Ik lever hier dus al vakantiedagen voor in. Maar gisteren voelde ik me zo beroerd dat ik me ziek heb moeten melden. Had dit ook nog niet verwacht, want zit pas op dag 7. Dacht dat ik nog wel langer door kon werken. Niet dus....

Geplaatst

Oh Sanne wat vervelend allemaal zeg. Ik hoop maar dat het geen overstimulatie is maar gewoon een vol gevoel van de eierstokken.

Ik dacht dat je overstimulatie alleen NA een punctie kan krijgen??? Zo leer ik nog eens wat hihi. En dan te bedenken dat ik na al deze jaren toch wel zo veel zou weten.

De echo was prima. Mijn baarmoeder zag er goed uit. Er liggen mooie eicellen te wachten op de stimulatie!!!!!! en de punctie. Heb er helemaal zin in!!!!!!!

De dosis gonal gaat naar 225 IE en aspirine slikken na de tp. Er is geen bewijs dat het zou helpen, maar schaden zou het zeker niet zei de professor. En assisted haching wordt ook toegepast.

Dinsdag gaat de eerste deca erin en vanaf donderdag komt de Gonal erbij. Ik ben blij dat ik met deze verhoging van de gonal ruim een maand vrij ben. Zodat ik me echt helemaal op deze kans kan wenden.

Liefs

Geplaatst

Sanne> hoe is het je vergaan vandaag? Heb je een echo gehad en is er iets veranderd in de hoeveelheid hormonen?

Witje> je klinkt erg positief heel goed!

Ik heb nu vier dagen gespoten en telkens denk ik na de spuit: zit het er nu wel goed in???? hebben jullie dit ook (gehad?). het is zo'n klein spuitje en ik voel er haast niets van...

groetjes Vriezen

Geplaatst

Hey meiden!

Een vers form..moet even zoeken nog hoor haha!

Witje, helemaal goed dat je zo positief bent! En super dat vrij je bent. Alles al gepakt voor de verhuizing?

xxxSanne, hoop dat het allemaal goed gaat met je en dat je hoop ik geen overstimulatie krijgt!

Hier is gisteren de gonal er weer in gegaan. 112,5 eh dit keer. Volgende donderdag de eerste fm, wordt weer spannend nu!

Groetjes

Geplaatst

ja het is zeker zoeken hoe het nu werkt haha. Hoe bedoel je we zijn gehospitaliseerd en gewent aan iets. Geeft niks.

Hier alles wat we niet meer direct nodig hebben al ingepakt, opgeschreven wat er in zit en of het voor opslag of direct gebruik is. Geeft me rust dat ik nu al zo ver ben en dat ik het zelf heb kunnen doen. Door de stimulatie kan ik toch binnen een week geen kant meer op en moet ik de rest overlaten aan anderen en dat is moeilijk voor mij, heb graag controle over mijn eigen dingen, beetje controle freak zeg maar.

Liefs

Geplaatst

Dag stoere vrouwen bij elkaar,

Maandag 13 sept ga ik starten met decapeptyl. Voor het eerst, best spannend dus. En tegelijk ben ik ook nieuwsgierig: ik leer toch maar mooi mezelf te injecteren, dat kan lang niet iedereen zeggen, ha!

@vriezen: goed om te horen dat je er zo weinig van kan voelen, het spuiten, dat scheelt weer wat stress :-)

Tot later!

Hartelijke groet, Marlena

Geplaatst

Zucht en weer vroeg wakker. De spanning die ik niet lijk te voelen maakt me 's morgens toch al weer vroeg wakker. Zolang ik maar lekker relaxed blijf dan is het goed,. Proberen te blijven ontspannen.....

Geplaatst

Goeiemorgen,

Helaas kon ik gisteren niet meer terecht en moet ik strakjes naar het ziekenhuis. Erg vervelend, want ik kan haast niet meer lopen van de pijn. Ik weet bijna zeker dat ik veel te veel follikels aanmaak en dat ik kan stoppen. Ik had dit de vorige keer ook.

Gelukkig kon mijn man vrij krijgen en gaat hij met me mee. Ben zo zenuwachtig.

x Sanne

Geplaatst

Hoi allemaal! Ik wil me alleen bij jullie toe voegen!

Ik had geen tijd om hier even te lezen en ik zie geen lijstje dus ik weet niet wie,wat en wanneer...maar ik hoop dat we allemaal deze maand goed kunnen sluiten en samen naar het wachtbankje elkaar kunnen steunen!

Ik kom namelijk vanuit het wachtbankje september....helaas is onze IUI(afgebroken IVF) niet gelukt. Dus daar zijn we weer voor de eerste keer IVF! Ik vind het heel erg spannend! Zaterdag eerste spuit Gonal en 14-09 1 fm.

Ik wens iedereen veel succes!

Groetjes, Violeta

Geplaatst

Sanne wat spannend hoop zo voor je dat je geen over stimulatie heb.

Welkom violeta

Janine@wat een mooie score is dat 90% welk ziekenhuis loop jij?

Geplaatst

Inderdaad welkom Marlena en Violeta! Is er in andere topics wel een lijstje van wie wanneer iets heeft? Ik ben nog niet zo lang hier.

sanne> ze deden mij in het ziekenhuis overkomen alsof ze er tijdens het spuiten bovenop zitten zodat tijdig de hoeveelheid hormonen aangepast kon worden als gevreesd ging worden voor overstimulatie. maar dat is niet zo dan. Hopelijk valt het voor jou allemaal mee...

Groetjes Vriezen.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Nou, we mogen nog doorgaan. Had niet TE veel eitjes, maar wel heeeel veel en al veel groter dan ze hadden moeten zijn. ongeveer 30 van 10 tot 15 mm op dag 7...... Arts was dus blij dat ik gebeld had om eerder te komen. Moet nu dus de helft minder gonal-F spuiten en rusten, zodat het niet veel te hard gaat de komende dagen. Nu heb ik enorme buikpijn, dus dat rusten zal wel goed gaan komen (zover dat kan met mn zoontje die hier ook nog rondloopt....) Het weekend is mijn man er, maar volgende week moet ik even kijken. We zullen eind volgende week dan ook wel de punctie hebben. Even afwachten dus!

Aan alle nieuwe van de maand septembe: Succes!

X sanne

Geplaatst

xxxsanne het is toch goed nieuws dat je door mag! Je dacht eerst overstimulatie en misschien stoppen maar je gaat door! Dat vind ik goed nieuws! Maar 30 jeetje wat veel,niet gek dat je buikpijn hebt! Rust maar lekker uit en ik hoop dat de pijn in je buik minder wordt.

Wanneer ga je weer voor fm?

Ik heb ook zo veel pijn in mijn buik.Ik zit vandaag op dag 4 dus hoop ik dat ik morgen gewoon normaal met mijn leven kan gaan. (door de pijn heb ik thuis niet zoveel gedaan....het is een echt een bom.gif )

Geplaatst

Witje ik heb het vandaag wel opgeruimd!

soms schrik ik daar van:hoe veel rommel kunnen twee mensen maken! Ongelooflijk! Toen was ik net klaar en ja hoor twee uurtjes later alles stond ondersteboven(we zijn een echte talenten) biggrin.gif

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden