Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag allemaal,

Na lange tijd alleen maar verhalen te lezen, dacht ik dat het maar tijd werd om ook is iets te posten.

Mijn man en ik zijn beide 25 jaar. Nu alweer bijna 9 jaren met elkaar, waarvan de laatste 2 jaren als echtpaar.

Wij zijn al heel lang bezig om een kindje te krijgen. Maar jammer genoeg gaat dat niet zo gemakkelijk.

De eerste 2 sperma onderzoeken werd niets gevonden. Na een stop, zijn we sinds begin dit jaar weer begonnen met de onderzoeken.

Tijdens de 3e sperma onderzoek hadden ze 1 zaadcel gevonden.

De arts vond dat er nog een keer geleverd moest worden en hierin konden ze niets vinden.

Hierdoor kregen we een doorverwijziging naar het ziekenhuis in Gent voor een tese behandeling.

Naar Gent gegaan voor de intake en de arts zei dat mijn man in aanmerking komt voor een tese behandeling.

Alleen is Gent hartstikke ver voor ons.

Daarom zijn we nu op zoek naar een ziekenhuis hier in NL.

Ik lees ook telkens over het ziekenhuis van Nijmegen, met positieve ervaringen. Daar zal ik dan is wat meer gaan informeren.

Bedankt voor het lezen en hopelijk kan mij wat meer verteld worden over de tese behandeling hier in Nederland m.b.t. de wachttijden e.d.

Groetjes,

Shan

Posted

Hallo Shan, welkom hier op het forum.

Ik hoop dat je snel je informatie hier zult vinden!

Heel veel succes!

Posted

hoi shan welom op het forum en veel succes met jullie wens en komende behandeling

wij hebben geen ervaring met tesa dus kan daar geen info over geven

groetjes

Posted

Hoi Shan

Welkom op dit forum en veel succes met jullie komende behandeling.

Zal hier vast iemand zijn die je informatie kan verstrekken.

Groetjes

Daniella

Posted

Ha Shan,

Welkom hier!!

Mijn man en ik lopen ook in Nijmegen. TESE wordt in Nederland alleen in het AMC Amsterdam en Radboud Nijmegen gedaan volgens mij. Heb toevallig laatst contact gehad over de wachtlijsten in het Radboud. Als je de intake hebt gehad, duurt het zo'n 3 tot 4 maanden voordat je de TESE operatie krijgt. In Dusseldorf kun je ook een TESE krijgen, zonder wachtlijst...

Wij moeten zo'n 5 kwartier rijden naar Nijmegen, maar wij kwamen er al ivm het ziekteverleden van mijn man. Als we dichterbij zouden kunnen, zou ik dat denk ik niet doen. Vind het een erg fijn ziekenhuis (voor zover een ziekenhuis fijn kan zijn).

Lfs Rosaly

Posted

Hoi

Mijn man en ik waren onder behandeling in het EMC Rotterdam.

Daar doen ze de Tese ook het zaad wordt dat behandeld in Belgie geloof ik maar de operatie wordt in Rotterdam gedaan.

Succes!

Posted

Welkom Shan,

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en komt jullie wens zo snel mogelijk uit. Heel veel succes gewenst.

Liefs, Wens

Posted

Hoi Shan

welkom hier!

Houd rekening met een lange wachttijd in Nijmegen, ik weet dat de Tese ook door Dusseldorf wordt gedaan en daar is geen wachttijd.

wat betreft de afstanden, ik weet niet hoe ver jullie moeten maar je hoeft niet iedere week....

wij zijn in behandeling in Brussel (tese was uiteindelijk niet nodig) en wij gaan alleen voor de punctie en de tp naar Brussel (in totaal 3 uur rijden)

de tussentijdse echo´s en bloeadafnames doe ik lokaal.

Heel veel succes, ik hoop dat jullie droom snel in vervulling zal gaan!

groetjes

Babeth

Posted

Hoi,

Bedankt allemaal voor jullie reacties :)

@ Rosaly; ik heb zoveel verhalen gelezen met positieve reacties over het Radboud. Ik heb ze laatst gebeld en toen kreeg ik te horen dat we voor een intakegesprek moeten langskomen en dat mijn man dan ingepland kan worden voor een operatie. Na het intakegesprek zou het ong. 3 maanden duren voor de tese. AMC had ik ook benaderd, maar dat ging zo haastig. De telefoniste die zei alleen dat we eerst een vragenlijst moesten invullen en dat ze van daaruit pas meer konden doen. Ik voelde me meer een nummertje bij het AMC, in tegenstelling tot het Radboud. Daar lieten ze me al mn vragen stellen en namen de tijd voor mij. Dat voelde meteen al goed.

@ Marchan; dat vind ik zo raar, wij waren onder behandeling in het EMC, maar de arts die ons behandelde die verwees ons juist door naar Gent. Hoe lang geleden was je daar onder behandeling en bij welke arts (als ik vragen mag)?

@ Babeth; we waren bijna 3 uur heen en weer aan het rijden. Voor een paar keer kan het wel, maar als mijn man net geopereerd is, durf ik het niet aan om zo lang onderweg met hem te zijn. Ik ben helemaal onbekend daar en als er iets gebeurd.. Daar durf ik niet eens aan te denken.

Het is wel fijn om alles zo te noteren en te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten als wij. Ik durf het niet aan mijn familie te vertellen, uit angst dat ze het niet begrijpen of dat ze mijn man gaan bekritiseren. Het is gek dat je plotseling op zoveel dingen moet letten en dat je zoveel voor jezelf moet houden. Dat terwijl ik heel close ben met mijn familie.

Groetjes,

Shanti

Posted

Hallo Shanti,

Wij zijn begin dit jaar op de wachtlijst voor pesa/tese behandeling in Nijmegen gezet. De wachtlijst toen was ongeveer 4 maand. Wij zijn verder erg tevreden over de behandeling daar, nemen rustig de tijd voor je en kunt alles vragen. In het begin hoef je niet elke week heen, dus dan zou het goed te doen zijn. Wanneer je zelf gaat starten met hormoonbehandeling, zul je wel vaker heen moeten. Wij rijden er ongeveer anderhalf uur over, maar is goed te doen.

Succes met jullie beslissing!!!

x Lianne

Guest Paula
Posted

Hallo Shanti,

Ook wij zijn voor TESE-ICSI in Radboud behandeld. Vorig jaar juni heeft mijn vriend de TESE operatie gehad. We zijn zeer tevreden over de afdeling urologie en over de IVF-Poli. We voelen ons zeker geen nummer!

Voor TESE in Nederland heb je maar 2 keuzes, voor MESE of PESA meerdere geloof ik. Het UZA in Antwerpen kan ik je niet aanraden, daar zijn we eerst geweest, maar daar voelde wij ons niet thuis, moesten veel geld voorschieten en altijd heeeeeeeel lang wachten. We hadden ook het gevoel dat niemand nadacht voordat ze wat deden (zodat we soms 2 weken achter elkaar moesten laten bloedprikken).

Het duurde vorig jaar bij ons ongeveer 4 maanden voordat de operatie plaatsvond (tijd tussen het eerste telefoontje en de daadwerkelijke operatie). Uiteindelijk duurde het 1 a 2 maanden voordat we aan de beurt waren voor de ICSI.

Op dat moment voelde het wachten als heel erg lang, inmiddels begint dat een beetje te vervagen moet ik zeggen. Ik kan niet meer zeggen dat we het allemaal positief ervaren hebben (ondanks een slorige fout van de urologe, maar dat is prima opgelost).

Posted

Hoi,

Ik lees de hele tijd over de positieve ervaringen bij het Radboud, ik zal a.s. maandag meteen een intake gesprek gaan inplannen ;)

In Gent konden we wel snel geholpen worden, maar als je geen goed gevoel erover hebt moet je het natuurlijk niet doen. We wachten liever nog even en gaan dan bij het zh waar we ons goed voelen.

@ Lianne; zijn jullie al begonnen met de behandeling?

@ Paula; nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk om te lezen, geeft goede hoop voor ons allen :D.

Groetjes,

Shanti

Posted

Hai Shan

ik kan me voorstellen dat je het lastig vind om aan je familie te vertellen, wij hebben het wel aan onze ouders en zus/broer verteld en goede vrieden, tevens ook de werkgevers in moeten lichten.

Toch hebben wij alleen maar goede reacties gekregen, we hebben het wel een paar keer uit moeten leggen maar gelukkig kwamen ze bij ons met de vragen en werd ze beetje bij beetje alles duidelijk.

Het is voor ons die er midden in zitten al erg lastig af en toe laat staan voor mensen aan de zijlijn, op hen komt ook erg veel af.

Ik hoop dat je uiteindelijke toch de steun kan krijgen, zeker omdat je aangeeft dat jullie zo hecht zijn!

Wat ik begrepen heb valt de ingreep (Tese) erg mee ook met de pijn naderhand.

heel veel succes in ieder geval!

groetjes

Babeth

Posted

Hoi Shanti,

Wij zijn al begonnen met de behandeling. Wij hadden al een Pesa behandeling gehad. Hieruit is helaas geen positief bericht gekomen, wel zaadcellen alleen geen bewegende. Wij gaan nu voor een acute tese, wanneer bij mij de punctie is.

Raad je wel aan om een aantal mensen in je omgeving op de hoogte te stellen van jullie "probleem". Onze ervaring is dat dit zeer prettig is, en je steun kunt krijgen wanneer dit nodig is!!!

Succes!

Posted

Hey shan

welkom om deze forum

ik hoop gauw dat je een ziekenhuis in de buurt vind neemt ook een hele hoop stress van zich af.

succes en sterkte met de behandelingen

liefs jessica

Posted

Haalo, ik ben Myrthe, 29 jaar en alweer 11 jar samen met mijn vriend. We zijn alweer 3,5 jaar bezig om een kindje te krijgen. helaas is dat tot nu toe nog steeds niet gelukt. Bij mij is alles goed na onderzoeken. Maar bij mijn vriend is heel weinig zaad gevonden. We hadden geen andere moegelijkheid dan icsi! Afgelopen maart is helaas onze eerste poging mislukt. Wel hadden we 9 embryo's, waarvan 1 topper. Helaas konden we niks invriezen. Afgelopen zondag heb ik een tweede tp gehad, van twee mooie embryo's, geen toppers, maar ze zagen er goed uit. Nu ben ik dus aan het wachten. Ik heb drie dag vrij gekregen. Ik vind het moeilijk om te wachten, zonder te zoeken naar allemaal symptomen. Ook durf ik niet echt veel te bewegen, bang dat ze niet blijven zitten. We hebben heel mooi onze echo foto met daarop twee stipjes(emmy's) hangen in de keuken. iedere dag kijken we even en hopen dat het dus nu echt gaat lukken. ik hoop hier mijn ei wat kwijt te kunnen. doei doei

Posted

Dag iedereen!

Ik heb mijn oude zh (maasstad) al benaderd. Ze gaan het dossier opsturen naar het Radboud. Zodra ze het daar hebben ontvangen, zullen ze me bellen en een afspraak met ons maken. :)

@ Lianne.. waarom is er bij jullie in eerste instantie voor de pesa gekozen?

Onze arts zei meteen dat het een tese zou worden.

@ loes1980.. thnx, ik heb de topic gevonden..

@ myrthe.. hoop dat het goed gegaan is.. hoe voel je je?

Groetjes,

Shanti

• 2 weeks later...