Ga naar inhoud

Help, testen spreken elkaar tegen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb mezelf bewust niet op het wachtbankje gezet deze ronde, maar nu moet ik toch even mijn verhaal kwijt.....op zoek naar ervaringen....

Heb 7 juli een cryo-tp gehad in natuurlijke cyclus, dus geen enkel hormoon gebruikt. Mijn nod is vandaag / morgen, mijn testdag woensdag. Gisterochtend had ik opeens lichtgekleurde afscheiding en dacht ik dat het over was. Omdat dit niet erg doorzette in de loop vd dag (heb bleef bij een vaag licht oranje/roze afscheiding met wat bruinige sliertjes) en ik een opmerking kreeg dat ik er 'zwanger' uitzag, heb ik er smiddags een testje tegenaan gegooid (matcare mini). Deze liet een licht streepje zien, niet superdik maar wel goed zichtbaar.

Na een slapeloze nacht vanochtend twee testen gedaan (Kruidvat 2 voor 5 euro en Kruidvat paarse dop). Met veel goede wil kan ik bij die ene een heeeeeeel vaag plusje onderscheiden, de twee voor vijf euro geeft ergens waar het streepje moet komen een roze waas. Echt positief zou ik ze geen van beiden durven noemen.

Voor de gein (of meer uit wanhoop) er ook nog even een ovulatiestick tegenaan gegooid. Twee overduidelijke strepen, maar de teststreep is nog wel lichter dan de controlestreep.

WAT MOET IK NOU??????

Ja, afwachten wat mijn menstruatie gaat doen natuurlijk. Doorzetten of wegblijven. Als dat gisteren een innestelingsbloeding was, maak ik misschien nog niet zoveel hcg aan. Matcare testen zijn wel behoorlijk gevoelig. En met die Kruidvat 2voor5 heb ik altijd ruzie. Ook ben ik om 2 uur vanacht nog wezen plassen en heb ik omdat ik wakker lag, telkens nog slokjes gedronken (terwijl ik gistermiddag bijna niks gedronken had de vier uur voor de test).

Ik ben zelf erg bang dat er voor de 3e keer wel 'iets' is gebeurd, maar dat het wéér niet goed genoeg is. Heb ook behoorlijk vaak last van mijn onderbuik en rug, al is het meer een trekkerig zeurgevoel dan krampen. Ben ook misselijk, maar mijn borsten zijn zo normaal als altijd.

Kortom: ik word hier echt helemaal gek. Aan wijsheden als 'een streepje is een streepje' of 'geen bloed geeft moed' heb ik op het moment eerlijk gezegd niet zo veel, hoe lief en positief bedoeld ook. Ik moet gewoon even m'n verhaal kwijt. En als iemand iets zinnigs kan zeggen over die gekke testen....zou fijn zijn.

Wij gaan hele spannende uren en dagen tegemoed....:worthy:

Hene

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Henne,

wat moeilijk, ik weet het ook niet. De testen zeggen niets duidelijks.

Ik gebruik altijd CB testen, Kruitvat testen vind ik niets en de andere ben ik niet bekend mee.

Ik zou niet gaan testen met een ovulatietest, geeft misschien alleen nog maar meer onduidelijkheid.

Aangezien je hcg met de dag moet verdubbelen zou ik zeggen wacht tot morgenochtend hoe moeilijk dit ook is. Woensdag pas officieel testen dus het is nog vroeg.

Ik hoop dat het streepje dikker wordt.

Geplaatst

Jeetje Henne, wat moeilijk. Ik weet het ook niet. Misschien is het inderdaad een late innesteling geweest en maak je nu pas hcg aan.

Ik zou toch nog even een paar dagen doortesten dan weet je waarschijnlijk meer.

Wat spannend zeg!

Succes!

Gast estrhalita
Geplaatst

Henne spannend meid. jeetje. Dat van die borsten dat hoeft niet he. Bij mijn 1ste zwangerschap had ik 5 dagen voor mijn nod enorme pijnlijke borsten t/m week 10 zeg maar. Bij mijn 2de zwangerschap had ik helemaal geen pijnlijke borsten. Dus zo zie je maar die borsten zegt niks.

Ik ga je volgen, want ik gun het je zo dat het eindelijk zou lukken. Mooi man nog net voor je huwelijk.

XX

Geplaatst

Hoi Henne,

Wat spannend zeg!! 't Zou helemaal te gek zijn als het nu wel gelukt is en het blijft plakken natuurlijk.

Mijn eerste indruk is dat je wat aan de vroege kant getest hebt. Ik heb vorig jaar ook met mathcare mini getest en 15 dagen na te tp. Toen gaf deze een licht positieve test aan en 2 dagen later (op de daadwerkelijke testdag) was de streep net zo donker als de teststreep. Dus ik zou zeggen, nog even wat geduld en dan komt het helemaal goed. Ik duim op een goede afloop.

Sterkte met het opbrengen van geduld (enne niet teveel stressen)!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hai Henne

jeetje wat zenuwslopend, ik zou ook denken aan een wat latere innesteling en een nog lage hcg. zelf testte ik (verse tp) op dag 12 na de tp voor het eerst, ook kruidvat met paarse dop en de plus was toen ook nog niet echt dik, de dag later ook nog niet veel dikker en op de officiele testdag (dag 14 na tp/17 na punctie) deed ik er van 2 voor €5,-, de streep was toen ook nog niet zo dik als de controle streep en mijn bloedwaarde was die ochtend 110 of 120.

Jouw eerste test was dus eigenlijk op dag 9 na tp, dat is vroeg om te testen en was licht positief.

Hoe moeilijk het ook is, ik zou echt proberen om op zijn vroegst morgenmiddag/overmorgen een nieuwe matcare test te doen, pas met die test heb je een mooi vergelijk met de eerste.

dag op dag zie je vaak erg weinig verschil en je hcg verdubbelt zich niet altijd per 48 uur..maar kan ook 72 uur duren.

Veel sterkte met deze slopende dagen!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Henne dit is echt Killing!!!!!

Ik kan je alleen wat positieve gedachten sturen:positive energie: het is jullie zo gegunt.

Heel veel succes met wachten en :duimen draaien:.

Liefs van Sandra

Geplaatst

jeetje Henne spannend zeg en zenuwslopend de komende uren/dagen...ik zou ook zeggen, wacht nog even met testen en gooi er dan weer wat testen tegen aan...ik heb toen getest met 7 testen...midstream (besteld via sensitest), kruidvat en c1000...en die gaven (toen was ik wel een paar dagen over tijd) allemaal positief aan...sommige iets duidelijker dan andere...zou toch wel echt al een mooi huwelijkscadeau zijn als het nu raak is en ook blijft zitten...dat je helemaal niets voelt, zou ik me niet druk om maken...in het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat dit niets kan zeggen, want er waren vrouwen die echt 100% ervan overtuigd waren dat ze ongesteld zouden worden en testten uiteindelijk superpositief...ik had bij mijn zwangerschap ook helemaal geen tekenen...niets...geen pijnlijke tepels/borsten, geen krampen, echt totaal niets...

ik duim voor je dat je over een paar dagen een megavette positieve test in handen hebt!!!

duim duim duim!!!

x

Nicole

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve reacties!

Ik ging uit van mijn natuurlijke cyclus en dan is het nu wel oke om te testen. Maar idd, op basis van mijn officiele testdag is het nog rijkelijk vroeg. En niet iedereen test op wachtdag 8 al dik positief natuurlijk :toothy3:

Eén ding is zeker: er gebeurt wel iets, want er is hcg. En welke kant het kwartje dan dit keer op gaat vallen, zullen we af moeten wachten. Uit eerdere ervaringen vrees ik het ergste, maar de hoop is er juist meer dan ooit.

Helaas heb ik de matcare mini niet meer in huis, dus vergelijken kan ik niet. Heb op zijn vroegst maandagmiddag nieuwe en tot die tijd hou ik het vast niet uit haha.

index.php?m=fto&a=73&id=192985426&key=J3EJGFXI

Geplaatst

Henne

ik kan me voortellen dat dat erg lang is....jammer dat je de matcare niet meer hebt, maar nogmaals die van Kruidvat met paarse dop?

iig. gerbeurt er iets, dat is zeker en ondanks de onzekerheid al een goed bericht!!!

veel succes en iedereen duimt hier voor jullie!

:goodluck:

Geplaatst

Hoi Henne,

Je foto komt helaas niet mee.

Dat trekkerig zeurgevoel en last in de rug herken ik hoor! Als iets positiefs!

Ik hoop dat het de goede kant voor je opgaat, spannend!!

Geplaatst

ik las net nog in het topic wachtbankje juli dat iemand na een cryotp pas na 3 weken mag testen....volgens dat ziekenhuis hebben cryos meer tijd nodig om in te nestelen dan verse emmies....

Geplaatst

klinkt ook wel logisch, hoewel er ook weer meiden op het forum zijn die met een cryo juist weer veel eerdre positief testen. Maar iedereen is anders he. En ik heb volgens de verpleegkundige een 'lange slanke baarmoeder' ;-) dus misschien moesten ze iets langer naar een goed plekje zoeken hihi.

Overigens wel lekker dan dat ik al zo misselijk ben van dat ieniemienie beetje hcg dat er nu kennelijk in mijn lijf zit. Dat belooft nog wat voor als het echt blijft plakken :puke: :eek:

Geplaatst

Henne,

Vind het 'prachtig' om je humor in je berichten te lezen!

Ik hoop zo dat het is gelukt!!

Geplaatst

ja Henne,

je (a.s.) man zal straks vreemd opkijken als je met een big smile straks van het toilet komt nadat de misselijkheid je even iets teveel werd.......

Geplaatst

Henne

jeetje wat killing!!

Worden idd spannende dagen/weken!

Als je het kan volhouden zou ik na het weekend pas weer testen en dus het hcg ff de tijd geven!

Het is idd ook nog best vroeg om te testen en niet iedereen test dan al duidelijk postitief!

Maar uit je verhaal te horen gebeurd er al wel het e.e.a in je lichaam, postief gezien!!

heel veel succes

toitoi

Ik duim heel hard voor jullie!!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Wat ontzettend spannend en ik kan me zo voorstellen dat je he-le-maal gek word van het wachten. Hou vol hoor! Ik denk dat je inderdaad nog een paar daagjes geduld moet hebben.

O ja, ik heb m'n borsten helemaal niet gevoeld tijdens m'n zwangerschap.

Succes!

Geplaatst
je (a.s.) man zal straks vreemd opkijken als je met een big smile straks van het toilet komt nadat de misselijkheid je even iets teveel werd.......

Toen ik vanacht zei 'ik ben misselijk', was zijn reactie 'houden zo!' Dus ik denk niet dat ie erg vreemd opkijkt, maar vooral zelf ook een big smile zal hebben. :toothy10:

Overigens qua symptomen / klachtjes: zeurgevoel in mijn onderrug, soms echt erg, trekt ook door naar mijn benen. Idem in onderbuik, gevoel dat er vanbinnenuit geschuurd wordt langs mijn buikwand, zou willen krabben als ik erbij kon. Verder dus misselijk, geen zin in eten of heel erg rammelende maag (maar ook dan met lange tanden eten). Pukkeltjes, overal. Warme handen en lijf, terwijl ik een ijsblok ben normaal. Pijn in mijn buikspieren, vooral de schuine.

En wat ik normaal heb als ik ongesteld word en nu niet: vreetbuien (hoef helemaal geen chips, is echt uitzonderlijk), zweetnachten en buikkrampen.

:worthy::worthy::worthy::worthy::worthy::worthy::worthy:

En wat nou het ergste is: als ik morgen of overmorgen dan toch 'gewoon' ongesteld word, vind ik mezelf weer zo'n trut dat ik me zo gek heb lopen maken op basis van een beetje misselijkheid (zo'n beetje is het niet maar oke). Rare wezens zijn we toch eigenlijk.

Geplaatst

Oh Henne ik voel weer even helemaal wat ik toen voelde....KILLING!!!!!

Bestel toch maar even die van Matcare (ook al heb je ze op z'n vroegst maandag) Hoeveel Matcare's ik er wel niet tegen aan had gegooid toen ik die in huis had..hahaha (de diskette)

Daar begon ik ook met een inimini streepje op en die werd met de dag donkerder. De kruitvat (2 voor 5 euro) reageerden ook al wat en uiteindelijk iets voor de officieele testdag hield ik het niet meer en ben ik naar de drogist gecrosed voor een digitale test.

Jammer dat je foto niet over komt..had je testen graag willen zien.

Maar als ik zo je berichtjes lees dan krijg ik wel een blij gevoel hoor!!!

Houd moed!!!!

Lfs Nicole

Geplaatst

Ik vind dat met die pipetjes zo'n geklooi. Maar die Matcare mini is wat dat betreft ook niet fijn hoor, dat is een hele kleine stick (kunt u zo in uw handtas meenemen :-S ) en daar plas je dus al heel snel over het afleesvenster heen.

Het ergste is dat ik elke keer denk te voelen dat ik ongesteld word. Maar het lijkt wel of ik gewoon lucht verlies ofzo....herkent iemand dat? Ik voel echt iets en dan is het zelfs niet eens afscheiding ofzo, gewoon niks. Heel bijzonder, heb ik weer :fucyc:

Hmmm, eens proberen het forum even los te laten. Lunchen (bleeeghh) en dan boodschappen doen. Ff langs het Kruidvat ;-)

Geplaatst

Nou ik vind het ook goed klinken hoor! Ik wil momenteel ook wel wat van die misselijkheid;-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden