Ga naar inhoud

Help, testen spreken elkaar tegen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra en Caroline, laten we een afspraak maken: dit najaar verdwijnen wij drieeen voorgoed én zwanger uit de pauze meisjes. Deal? We hebben daar lang genoeg rondgehangen verdikkeme!!!!

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, ik leef ook met je mee.:BangHead: Heel veel sterkte en hopelijk kun je snel def knop omzetten en je verheugen om een hele mooie trouwdag!:alright:

Geplaatst

Hmmm met zijn drieën zwanger verdwijnen uit het topic de Pauze meisjes??? Dat is een heel strak plan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Getsie! bah.. jullie verdienen het dit om dit jaar nog uit de pauzemeisjes te verdwijnen en dan naar het zwangerenforum te gaan!

Wel alvast een hele fijne trouwdag gewenst Henne!

Geplaatst

Ik wil ook dat het topic pauze meisjes wordt opgeheven omdat de leden allemaal zitten te schrijven in het topic 'zwanger uitgerekend in..'!!!

Veel sterkte henne!

Geplaatst

Als het aan mij ligt ben ik dit keer geen pauzemeisje. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik gelijk door wil. Mijn lijf zit nu in een soort ritme, weet wat er moet gebeuren zeg maar: vasthouden die emmies!!! :crafty:

Alleen is dat met mijn werk nogal lastig en ook financieel moeten we even bekijken of dat wel gaat lukken. Bruiloften kosten ook geld ;-)

Maar liefst zet ik over een maand de spuit er weer in hoor. Ook al moet ik dan op onze trouwdag ook prikken, zelfs al moet ik sochtends voor een echo. Kan me niet schelen, ik wil door. Zeg ik nu.... Vanavond maar eens rustig met mijn 'aanstaande' overleggen.

Totaal off topic, zelfs off forum: weet iemand een leuk cadeautjes / aandenken voor de getuigen? Een pen of fles wijn vinden we zo standaard.

Geplaatst

In je handtekening staat nog ...oktober? Maar ik kan het me voorstellen hoor, dat je meteen door wil, maar de beroemde maand pauze? Hoeft dat niet in Voorburg?

Geplaatst

henne wat balen zeg het leek toch wel veel belovend ff

wij hebben onze gasten aan de eind van de avond een foto van ons (het bruidspaar) mee geven als aandenken

misschien niet origineel maar de meeste gasten vragen na de tijd vaak naar foto's dus hadden ze er direkt 1

en is net zo duur als cadeautjes wij betaalden 1euro per foto bedankje

de foto werd s'ochtens gemaakt tijdens de foto sessie en s avonds bezorgd door de fotograaf

Geplaatst

he verdorie Henne,

wat een shit nieuws...had gehoopt dat het gelukt was....zou een leuk bruiloftkado zijn geweest...helaas...ik hoop van ganser harte dat je weer snel verder kunt...ik kan me dat wel voorstellen dat je meteen verder wil...je zit nu eenmaal in dat ritme...had ik na mijn eerste ivf ook....alleen moest ik dus nog zeg maar 3 maanden wachten..owkee...nu valt dat nog wel mee...want we wachten immers al zo lang...maar goed...het zijn toch altijd nog 3 maanden...

meid...sterkte met het verwerken van deze tegenslag en ik wens jullie alvast een hele fijne trouwdag toe met schitterend weer!!!

een collegaatje van me heeft een blikje nootjes als herinnering meegegeven...heerlijk genoten en dan met hun namen erop en de trouwdag...is ook errug leuk...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ik heb deze cryopoging helemaal geen hormonen gebruikt, dus wat dat betreft zou ik geen wachtmaand nodig hebben lijkt me. Kan zometeen het ziekenhuis bellen, dus dan weet ik meer.

Geplaatst

Hoi Henne

even off-topic, wij hadden op de bruiloft een grote lijst (gemaakt van purschuim) alle gasten werden bij binnenkomst gefotografeerd met die lijst.

op de bruiloft zelf hadden wij geen aandenken maar wij hadden naderhand een ansichtkaart laten maken met daarop 3 fotootjes van ons als bruidspaar, achterop schreven wij een persoonlijk bericht voor de desbetreffende gast(en) en deze hebben wij de gasten toegestuurd samen met een foto van hen waar ze de lijst vasthouden.

Verder hebben we ook alle foto´s van onze gasten met lijst weer af laten drukken en allemaal in de lijst geplakt, als aandenken.

De reacties waren postief,vanwege de persoonlijke boodschap maar ook vooral op hun eigen feestelijke foto.

wat betreft de behandeling, ik snap dat je gelijk door wilt gaan! zlef gaan wij in september voor onze cryo tp in eigen cyclus maar ik wil ook overleggen met de arts om gelijk door te kunnen met een nieuwe behandeling indien de cryo-tp niet aanslaat....

veel succces!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Nou...ik ben even een beetje verbluft.... Belde het ziekenhuis, ze baalden natuurlijk ook voor mij, zeker gezien de positieve test van vrijdag. Maar goed, ik vroeg dus of ik dan in augustus gelijk door mocht. Maar omdat we al vier pogingen gehad hebben, wil ze het eerst in het team overleggen. Huh? Het zal ons toch niet overkomen dat we daar nu niet door mógen? Net nu het goed lijkt te gaan met stimuleren enzo? Pffff..... Het zal wel meevallen hoor. Waarschijnlijk willen ze gewoon overleggen over het schema, juist vanwége die positieve test. Maar het is dus allemaal nog even onzeker of, hoe, wat en wanneer. Ik heb nu voor 6 augustus een belafspraak. Wordt vervolgd.....

Geplaatst

Ik was vergeten dat je geen hormonen hebt gebruikt... Maar wat is dit nu weer? Ze zullen inderdaad toch niet moeilijk gaan doen, zij waren toch degenen die juist zo persoonlijk waren? Inderdaad vast om de planning te bekijken, maar ik kan me voorstellen dat je even schrikt... dit verwachtte je niet. Succes!

Geplaatst

Misschien zijn ze wel zo persoonlijk, dat ze dit idd op mijn persoon gaan bekijken. Ze zei ook hoor, dat ze het dossier er dan even goed bij wilde pakken enzo. Maar goed, ik weet óók dat ze wel voor de slagingspercentages gaan. Ach, ik zit mezelf nu ook op te fokken hoor. In het EMC zeiden ze na poging 2 al dat het weinig zin meer had. Er is toen letterlijk gezegd dat als we er voor de 4e poging zaten ipv de 3e, het ons afgeraden zou worden. Vandaar denk ik dat ik er een beetje bang voor ben.

Geplaatst

Oh ja? Niet zo mooi... Ik moet ook gaan evalueren natuurlijk, maar dat is in het Maasstad. Hoop toch niet dat ik hetzelfde te horen krijg...

Geplaatst

Dat was vooral omdat ik zo slecht te stimuleren was (of zou zijn). En na de 3e poging mochten we toen toch wel door voor nummer 4 daar. Alleen wilden wij toen al naar Voorburg. Denk niet dat ze problemen maken hoor.

En eigenlijk is het toch ook wel logisch dat een verpleegkundige aan de telefoon niet gelijk kan zeggen of je door mag. Zeker niet omdat je net gevragd hebt of er misschien iets aangepast moet / kan worden omdat het telkens net niet lukt. In het EMC moesten we voor een nieuwe poging ook eerst een gesprek hebben. Ik zag gewoon even wat beren op de weg, maar die zijn inmiddels braaf in de berm gaan zitten;-)

Geplaatst

heej meiske.. ook even offtopic: wij hebben dat ook gedaan met zon lijst, had de fotograaf gedaan, rode loper door me moeder gekocht en alle gasten op de foto gezet. De bedankjes, Ik had een waxinelichtje met daarop bedankt +onze namen +datum en dan de foto die ook op onze trouwkaart stond, ingepakt in doorzichtig papier en een witte of rode roosje op een wasknijpertje(die zijn kant en klaar te koop) en dit aangeboden op een etagiere. (3 laags) iedereen vond het erg leuk. Ik ben namelijk erg creatief al zeg ik het zelf, heb de corsages ook zelf gemaakt en het bloemstuk voor op de auto en de uitnodigingen, me vader vroeg waar hebben jullie de kaart laten drukken? haha nou dat was nog eens een compliment:)

heel veel plezier met de voorbereidingen Henne.. enne gewoon daar lekker naar toe leven, kun je weer met een fris hoofd beginnen aan poging 5.

liefs

Geplaatst

Hou de weg vooral vrij van beren, Henne! Er komt al genoeg spanning aan te pas...

In mijn geval werd er ook altijd even in het team overlegd en hadden we daarna een gesprek om de volgende behandeling te plannen. Richting 4e IVF/ICSI werd er enorm met ons meegedacht en had het team zelf bedacht alles op alles te gaan zetten; hormonen omhoog, advies om 2 emmies terug te laten plaatsen etc.

Geen minuut het idee gehad dat het ze om slagingspercentages ging en dat ze het niet meer zagen zitten met ons. We hadden gewoon nog niet het benodigde portie geluk gehad, volgens gyn.

Als het nu goed blijft gaan hebben we die portie geluk nu te pakken... Nu jullie nog (en al die andere lieve meiden die van tijd tot tijd ongewild tot pauzemeisje gebombardeerd worden).

Zet 'm op, meid: 6 augustus goed nieuws en 19 augustus een bruiloft om nooit meer te vergeten!!!

Geplaatst

Leuke ideeen allemaal! Voor de give-aways had ik al bedacht dat ik die met de tafeldecoratie ga combineren. Ik koop kleine glaasjes, waar ik telkens één bloem in doe met wat groen uit de tuin. Tijdens de bbq staan deze op tafel en na afloop krijgen de gasten die mee. Ik heb vandaag even wat uitgeprobeerd:

Album=TWIHAWEY

Album=TWIHAWEY

GroteFoto-MGHUWGME.jpg

Ook krijgen de 30 gasten die op de bbq blijven een wegwerpbbq mee om het thuis nog eens dunnetjes over te doen. Voor de receptiegasten doen we waarschijnlijk niet speciaals, maar sturen we naderhand waarschijnlijk een foto.

We zijn vooral nog op zoek naar iets speciaals voor de getuigen. Iets bijzonders wat voor hen ook blijvend is. Pennen met een inscriptie is wel leuk, maar erg standaard. We zijn ook op zoek geweest naar iets Koreaans (mijn vriend komt uit Korea), maar dat is in Ndl. niet zo makkelijk te krijgen. Misschien kunnen zijn ouders nog iets leuks meenemen.

In ieder geval is het allemaal wel genoeg afleiding!

Geplaatst

Hoi Henne,

Wat enorm balen weer! Ik had het jullie zo gegund.

Is een koreaans kookboek niet een leuke optie?

Liefs Cjee

Geplaatst

Lieve henne ooit moet het toch goed komen!! Blijf er in geloven he!!! Misschien dat toch gent een optie is??? Wij zijn daar ook geweest en hadden er wel een goed gevoel bij. Toen vanwege het logistieke en kostenplaatje voor nederland gekozen. Heel veel sterkte Houd moed en ga heel erg van je bruiloft genieten! Dat is de allermooiste afleiding die er is!

Veel liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden