Ga naar inhoud

Help, testen spreken elkaar tegen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne toch... ik had zo gehoopt hier goed nieuws te lezen. What can I say? Zoals zovelen weet ik hoe je je voelt, mijn eerste reactie bij het bruinverlies was: waarom willen ze niet lekker blijven zitten?? Tijdens gierende huiluithalen...Logische reactie, je wilt het zo graag.

Heel veel sterkte, bij mij hielp uiteindelijk alleen de gedachte dat het nog niet voorbij is en dat is het bij jullie zeker nog niet.

Caroline

• Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne wat ontzettend klote. Kan me voorstellen dat het erg verwarrend is met die testen door elkaar. Heel veel sterkte, zijn geen juiste woorden voor. Weet hoe het is.

In ieder geval een geweldige trouwdag!

Liefs

Geplaatst
Heel veel sterkte, bij mij hielp uiteindelijk alleen de gedachte dat het nog niet voorbij is en dat is het bij jullie zeker nog niet.

Caroline

Waarom denk je dat we zo vastbesloten zijn om door te gaan???? Het is veel te moeilijk om te moeten stoppen. Hoewel ik bij elke teleurstelling weer roep 'dit kan, wil en doe ik niet meer'. Een mens zit raar in elkaar hoor. Hoop doet leven, dat is een spreekwoord waarvan we allemaal aan den lijve ondervinden hoe waar het is.

@Sen, we hebben Gent overwogen. Maar op zich bevalt Voorburg wel erg goed. Het resultaat was al (bijna letterlijk) tien keer beter dan in het EMC. Bovendien is Gent een stuk verder rijden en een stuk duurder dus ook uit praktische overwegingen is het niet handig. Mijn schoonvader wil graag dat we naar Korea komen....ach ja...

Kijk, we hadden (van buiten) prachtige embryo's. Dus óf ze zijn toch genetisch niet goed - en daar kan geen enkel ziekenhuis nog iets mee- óf het ligt aan de 'omgeving'. Daar zouden ze misschien nog iets aan kunnen onderzoeken, al waren alle echo's en bloedwaardes e.d. altijd perfect. Ik zal het iig vragen, want nog een aantal van deze semi-miskramen ga ik niet trekken.

Overigens nog niet ongesteld en daar ben ik nu nog het meest boos om, want op deze manier sta ik dus zwaar ongesteld op mijn bruiloft. Not amused.

Henne

Geplaatst

Oh henne, wat ongelofelijk klote. Kan me zo goed voorstellen dat je er wanhopig van wordt, er is wel iets, maar niet genoeg. Ik hoop dat jullie een beetje afleiding in je trouwdag kunnen vinden en in het rege;en van de laatste dingen. Maar kan me ook voorstellen dat je hoofd daar echt niet naar staat nu.

Hou je taai!

X Fran

Geplaatst

Henne, wat %^&. Je kunt dan beter iedere keer negatief testen dan ietsiepietsie vals positief. Ik zou het zeker weer aankaarten in het zh want het lijkt mij wel een belangrijk gegeven voor jullie volgende behandeling!

Dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Ja en de vorige keren kon ik het nog op de pregnyl schuiven, zo van 'dat blijft bij mij kennelijk lang zitten'. Maar dit keer heb ik letterlijk niks gespoten, geslikt of wat dan ook, dus het moet echt van mijn eigen lichaam komen.

Geplaatst

Het is gewoon zwaar kl*te!!

Ik hoop dat je alsnog snel ongesteld wordt zodat je er tijdens je trouwdag niet over in hoeft te zitten!!!

En gelukkig is het voor jullie nog niet voorbij, dat geeft dan toch weer een klein beetje troost.

Veel sterkte Henne!

Geplaatst

ow meid,potverdikkeme!!! wat is het toch ook oneerlijk, om moedeloos van te worden. Huil goed uit, praat en schrijf het van je af en kom even bij. Nu eerst effe je bruiloft en dan weer met volle moed er tegenaan toch?! hou je taai meissie

Geplaatst

Henne,

potverdikkeme... ik had het zo gehoopt voor jullie. We zitten precies in hetzelfde schuitje, ook bij ons de 4e poging mislukt. Gaan nu sparen voor de 5e poging (wordt waarschijnlijk pas volgend jaar). Sterkte meid en we blijven vechten! Ik wens je alvast een fantastische bruiloft toe! Geniet ervan.

Groetjes,

roestvlek

Geplaatst

SHIT SHIT SHIT !!!

onbegrijpelijk en om moedeloos van te worden!!

ik had het ook zo gehoopt voor jullie!!

wat krijgen jullie veel te verwerken!!

dikke knuffel en sterkte!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Henne,

Duim heel hard met alle anderen mee voor die positieve test de komende dagen! Heb geen goede raad in deze... Je geduld wordt op de proef gesteld vrees ik.

Heel veel succes.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Lieve Henne,

Sorrie, had even nog een tapblad berichtjes gemist en zie nu pas dat je negatief getest hebt. Wat een shitzooi weer zeg. Het zag er even zo mooi en positief uit. Iedereen hiet gunt het jullie zo en jullie leken er zo dichtbij te zijn.

Sterkte meis!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Henne,

Veel sterkte met het verwerken van weer een teleurstelling!

Verder weet ik niet zo goed wat te zeggen, kan me het machteloze gevoel wel voorstellen.

Sterkte...

Geplaatst

Wat zijn jullie toch lief allemaal!

Hier nog steeds geen teken van menstruatie. Vandaag één keer bij het afvegen wat bruinig slijm, verder niks. Maar ja, er is natuurlijk wel een innesteling geweest, anders had ik nooit positief kunnen testen. Dus ik zal misschien wel iets later ongesteld worden dan verwacht. Ben ook wel minder misselijk enzo dus het beetje hcg dat er was, neemt duidelijk af.

Zou het in theorie mogelijk zijn dat ze eerst beiden waren ingenesteld, dat er één van de twee is afgestoten en dat ik daardoor een tijdelijke hcg terugval heb? Of lul ik nu een negatieve test positief? ;-) Hihi, als iemand anders dit zou zeggen dan zou ik denken 'die is getikt', maar voor mij klinkt het nu best logisch. :shower1:

Geplaatst

Hoi Henne,

Dat laatste stukje van je hierboven..haha kan me zo goed indenken dat je van allerlei mogelijke theorieën door je hoofd spoken ;-)

Maar blijft gewoon erg shit!!

Heb je wel eens pregnyl ondersteuning gehad na een tp?

Misschien een optie bij een eventuele volgende poging? Er gebeurt toch blijkbaar iets...

Bah..enorm Kl*&^n voor je..had graag ander nieuws gezien hier in je topic! Sterkte!

Geplaatst

Wat een rotnieuws! Ik heb allemaal wel meegelezen maar ik heb er allemaal nog geen ervaring mee en had dus ook geen adviezen. Nu kijk ik weer en zie ik staan dat het waarschijnlijk mislukt is. Veel sterkte hoor.

Geplaatst

In Voorburg gebruiken ze bij een verse tp altijd pregnyl, tenzij er kans is op overstimulatie. Aangezien ik 26 follikels had, heb ik dus utrogestan gehad. Volgende keer toch pregnyl vragen denk ik. En misschien ook na een cryo.

Geplaatst

Henne, t.a.v. je vraag over hcg. Ik ben zwanger van een tweeling geweest.(Zie handtekening.) Ik voelde me enorm misselijk. Toen bleek dat er een kindje overleden was, was ik idd. veel minder misselijk dus ik denk dat een hcgwaarde idd. kan zakken. Zullen we daar dan onze hoop op richten? Ik wil je ook wel zwanger kijken hoor!!! Dus meid, laten we hopen dat dit mogelijk is. Joy1

Geplaatst
Wat zijn jullie toch lief allemaal!

Hier nog steeds geen teken van menstruatie. Vandaag één keer bij het afvegen wat bruinig slijm, verder niks. Maar ja, er is natuurlijk wel een innesteling geweest, anders had ik nooit positief kunnen testen. Dus ik zal misschien wel iets later ongesteld worden dan verwacht. Ben ook wel minder misselijk enzo dus het beetje hcg dat er was, neemt duidelijk af.

Zou het in theorie mogelijk zijn dat ze eerst beiden waren ingenesteld, dat er één van de twee is afgestoten en dat ik daardoor een tijdelijke hcg terugval heb? Of lul ik nu een negatieve test positief? ;-) Hihi, als iemand anders dit zou zeggen dan zou ik denken 'die is getikt', maar voor mij klinkt het nu best logisch. :shower1:

Lieve Henne,

het klinkt helemaal niet vreemd, mijn vriendi n is (spontaan) zwanger geweest van een tweeling, nog voor haar nod was ze al flink misselijk en ja zwanger, met een week of 6 flink bloedverlies, ze dacht aan een miskraam (had ze al 2x ervaring mee), na een week had ze nog steeds zwangerschapsklachten oa. de misselijkheid. Via de gyn werd er een echo gemaakt vanwege haar historie en daar zag men 2 vruchtzakjes waarvan er een hartje mooi aan het kloppen was.... de weken bleven even spannend maar haar baarmoeder werd rustig en het gestopte vruchtje werd steeds verder weggedrukt door het groeiende kindje.

ik hoop dat het bruinverlies ophoudt hoor!!!

moet wel eerlijk zeggen dat het ook weleens kan zijn dat het hcg heel langzaamaan terugzakt.

wat een onzekerheid, sterkte!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ongesteld. En nu echt ;-) Maar beter ook, het geeft tenminste rust. Op naar oktober (waarschijnlijk).

Dank voor al het meedenken en de lieve wensen!

Henne

Geplaatst

Henne aan de ene kant zal het een opluchting zijn, maar wat balen zeg. En dat is nog zachtjes uitgedrukt.

Mag het sommige van ons dan helemaal nooit meezitten..........

Sterkte

Geplaatst

Moeten we weer naar de pauzemeisjes... Inderdaad Sandra, wij zijn daar echt de harde kern maar dat willen we helemaal niet!!

Henne, ik voel met je mee (letterlijk en figuurlijk helaas)... Gelukkig heb je een hele mooie dag in het verschiet!!

Nogmaals sterkte, Caroline

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden