Ga naar inhoud

wil blijven liggen na terugplaatsing

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

we hebben morgen om half drie een terugplaatsing, dit is de 4e keer dat er een terugplaatsing plaats vind, alleen zouden wij graag willen dat ik een uurtje bleef liggen, tot nu toe was het na een terugplaatsing gelijk opstaan en naar huis.

ik lees op verschillende websites dat er ziekenhuizen zijn waarbij je een uur of twee uur moet blijven liggen, bij het VU is dit dus niet het geval.

wat zijn jullie ervaringen hiermee.

ik ga het morgen toch vragen of het mogelijk is, we hopen dat er niemand meer na ons komt en dat ik de mogelijkheid krijg om wat langer te blijven liggen, dan wat we tot nu toe hebben gehad.

misschien klinkt het raar maar ik heb er een beter gevoel over als ik even zou blijven liggen.

gr. moki

Geplaatst

Ik neem aan je een tp bedoelt met ivf.

Bij de iui moest ik 15 minuten blijven liggen, anders loopt alles er weer uit.

Bij ivf wordt de embryo in je baarmoeder gebracht en kan er dus niet meer uitvallen.

Volgens mij maakt het geen verschil, er worden genoeg vrouwen zwanger ook als ze daarna opstaan.

Ik snap overigens wel waarom je dit wil en als het kan waarom dan niet.

Veel succes morgen.

Geplaatst

hoi sylvie,

ik bedoel inderdaad een terugplaatsing door middel van ivf.

ze zeggen in het ziekenhuis ook dat het zo moeten blijven plakken in je baarmoederslijm.

maar aangezien dit de 4e keer is hebben we zoiets van, we willen echt werkelijk alles proberen om het te laten lukken.

wat ik me dus afvraag waarom zijn er ziekenhuizen die dit wel doen? en in het buitenland laten ze je ook vaak een tijd liggen.

als deze behandeling niet lukt wil mijn man naar het buitenland gaan, hij heeft geen vertrouwen in de Nederlandse zorg, hij vind dat er nonchalant mee om word gegaan

Geplaatst

Hey Monki,

t is idd zo dat je bij IUI een kwartier moet blijven liggen en dat dit bij IVF niet hoeft omdat t dan in je baarmoederslijmvlies blijft plakken.

Je kan toch ook als je in de auto stapt de stoel wat achterover doen en bij thuiskomst lekker op de bank /bed gaan liggen. Ik heb t bij de laatste cryo TP ook bewust gedaan...de hele dag rustig aan gedaan en veel plat gelegen. Of dat de mede oorzaak is geweest dat t uiteindelijk gelukt is blijft de vraag. Ik had de laatste keer ook een hele mooi blastocyste die al bijna op "knappen" stond...denk eerder dat dat de reden is. Waarschijnlijk een combi..rust en plat is natuurlijk wel beter dan dat je gaat lopen trekken/duwen/sjouwen...maar ja als je gewoon je ding doet moet t in principe niet uit maken en blijft de cryo/emmie gewoon plakken. Maar snap je gevoel..dat had ik ook en denk waarom niet..gewoon doen wat je denk te moeten doen.Maar dat plat liggen hoeft echt niet in t ziekenhuis..kun je onderweg/thuis ook doen. Dat kleine stukje lopen naar de auto maakt echt niet uit.

Heel veel succes vanmiddag !!!!

Geplaatst

Ik snap je gevoel goed.

Ik moest beide keren wel direct opstaan en nu toch zwanger.

De arts heeft het vorige keer helemaal uitgelegd en ik was er gelukkig wel van overtuigd dat het er dan ook echt wel in zou blijven plakken.

Geef het idd even aan!

Geplaatst

Ik heb in 2006 1 IVF behandeling gehad en moest na de terugplaatsing 15 minuten blijven liggen voordat ik op mocht staan. Van deze 1ste poging ben ik zwanger geraakt

Dit jaar heb ik 2x een IVF behandeling gehad en moest beide keren weer 15 minuten blijven liggen, van de 1ste poging ben ik niet zwanger geraakt, van de 2de poging wel zwanger en was een tweeling tot onze grote verdriet is deze zwangerschap geëindigd in een miskraam

Heel veel succes!

Geplaatst

Hoi Moki,

Ik loop ook in het VU en na deze 4e poging ben ik wel zwanger geworden.

Ik vroeg ook al: kan ik niet ff een uurtje blijven liggen?! En zij legde toen uit (voor de zoveelste keer hoor haha) dat je het zo moet zien dat er 2 boterhammen, dik belegd met boter en dan daartussen zit een hagelslagje. Dus eruit vallen kan echt niet.

En dat begrijp ik ook wel, maar vond het toch wel prettiger om te blijven liggen. '

Dat heb ik dus niet in het ziekenhuis gedaan, geen enkele keer. Maar heb thuis wel lekker op de bank gelegen. Vooral deze laatste keer heb ik alles rustig aan gedaan en lekker mijn lijf alle rust gegund. En ook ik weet niet of het nu hierdoor komt, maar ze zijn nu wel blijven zitten, alletwee!!!

Succes in ieder geval!

Geplaatst

He Moki,

ik heb wel ooit ergens gelezen dat mensen idd blijven liggen na tp, weet alleen niet meer waar. Het nonchalante gedrag bij de nl zkh ook herkenbaar. Wij doen nog 1 poging in nl en als we doorgaan wil ik ook naar het buitenland. Wij zitten nu bij MC Kinderwens en dat bevalt al een stuk beter.

Geplaatst

Hai Moki

wij zijn in behandeling in Brussel en daar moet je na de punctie 2 uur blijven liggen en na de tp 1 uur, je bed wordt ook in een andere stand gezet. Ik weet niet of het er aan bijdraagt of niet.

Maar wat de artsen ook beweren, het gaat om jouw gevoel, als je je er beter bij voelt dan gewoon om vragen, desnoods dat ze je even op een bedje op de gang laten liggen? Kamer zal wel te duur zijn.... en mocht dat echt niet gaan, dan inderdaad zsm. naar huis en lekker op de bank gaan liggen.

veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Moki,

Ik begrijp je gevoel heel goed.

Bij de eerste tp had ik ook veel gelezen en bij het ene ziekenhuis doen ze het wel en bij het andere weer niet inderdaad...

De eerste tp moest ik een half uur blijven liggen. Heb er niet naar hoeven te vragen.

Zei toen dat ik dat heel prettig vond omdat ze dat in NL niet zo vaak doen.

De tweede tp mocht ik nog maar 20 minuten blijven liggen, bij de derde tp 15 minuten en de vierde 10 minuten...? Terwijl ze bij de eerste keer hadden uitgelegt dat het in Belgie onderzocht was en dat het beter resultaat op zou leveren als je een half uur blijft liggen.

Ook tegenstrijdig dus.

Nu ben ik de bij de vierde tp zwanger geraakt, waarbij ik maar een kleine 10 minuten heb gelegen. Wat me bij de eerste drie tp wel is opgevallen dat er verschillende vrouwen zwanger geraakt zijn terwijl hun direct moesten opstaan.

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt uiteindelijk maar dat je gewoon heeeeel veeeel geluk moet hebben in dit traject.

Ook het plassen daarna is heel eng vind ik.

Je moet met een volle blaas naar de tp komen en je doet dan na ongeveer een uitloop van een uur het bijna in je broek. Van mijn vriend mocht ik de eerste keren thuis pas naar de toilet omdat hij bang was dat ik het zou verliezen...

De laatste keer ook gewoon direct erna gegaan, een kwartiertje later dus.

En nu is hij gewoon blijven zitten... De emmy wordt in je baarmoederslijm gezet en daar kan het onmogelijk uit. Je moet het zien als een korrel hagelslag tussen een boterham waar heel veel boter op zit.

Als je gevoel er beter bij is zou ik vragen of ik even zou mogen blijven liggen en anders op de gang de eerste de beste stoel rustig een kwartier gaan zitten of zo.

Succes met de behandeling!

Geplaatst

Ik vroeg ook of ik mocht blijven liggen, maar dat had volgens de arts in Tilburg geen enkel nut. Hij zei, je moet het zien als een hagelslagkorrel die tussen een dikke boterham met veel boter wordt gelegd, die valt er echt nooit uit! Ik stond binnen 1 minuut weer op en het resultaat zie je hier beneden.... Thuis heb ik overigens ook niet echt gerust, gewoon me gehouden aan de zwanger-dingen, dus qua alcohol en eten enzo. Tenslotte ben je toch mini-zwanger...

Geplaatst

Hei,

Ik zou gewoon vragen of het kan.

Ik had een behandeling in noorwegen. Daar was het gelijk opstaan en weer naar huis. We hadden het geluk meteen van die poging zwanger te raken. Mijn bms was goed. Misschien dat het zeker nut heeft als je bms niet zo dik is? Ik heb het wel de week daarna erg rustig gedaan. Niet gesport e.d.

Geplaatst

Hoi Hoi

Ik heb in april de eerste ivf gehad en ik moest 15 min blijven liggen en mocht daarna naar huis en ben nu inmiddels bijna 14 weken zwanger ieder zkh is anders maar je kan het altijd aankaarten

Groetjes Elvira

Geplaatst

hoi hoi,

wij mochten ook meteen opstaan hoor, Ik vond het ook een raar idee, maar moest ook gelijk plassen en dat heb ik ook al de 3xen gedaan. en toch zwanger.. Het klinkt niet raar hoor, het is gewoon je eigen gevoel maar geloof het gaat er echt niet uit!

liefs

Geplaatst

Ik was blij dat ik meteen mocht opstaan, moest supernodig plassen! Ben bij beide TP's zwanger geraakt (wel vroege MK eerste keer).

Maar je gevoel is erg belangrijk, je wilt toch dat je er voor jouw gevoel alles aan gedaan hebt. Dus gewoon overleggen. Ben heel benieuwd wat ze zeggen.

Geplaatst

Ik moest in het AMC beide keren na de tp 15-20 minuten blijven liggen, tweede keer was het raak. Succes! Nic

Geplaatst

Wij gaan voor de tp naar Genk. (onder behandeling bij Geertgen)

Hier moet je op een bed gaan liggen waar de beugels al op vast zitten.

Je hoeft dan niet meer te lopen vóór de tp en na de tp wordt je weer terug gereden en zeggen ze dat je 15 min. kan blijven liggen.

Natuurlijk mag je wel je benen uit de beugels halen. Haha!

Geplaatst

Na de IUI moest ik inderdaad ook altijd even blijven liggen.

Ik weet eigenlijk niet of ik moet/mag blijven liggen na de terugplaatsing.

Ik wacht het allemaal rustig af....

Geplaatst

hoi hoi

Wij zijn ook net als wish via geertgen bij genk geweest en heb 45 min lang na tp op een bedje gelegen

waar ik al op hoopte (en anders had ik het gevraagd) toen hier en in de media de geruchten gingen dat je beter kan blijven liggen na iui maar dacht dat kan bij een ivf vast ook geen kwaad!

had al 2 x tp gehad in het emc rotterdam waar ik gelijk moest staan en aankleden en naar huis en helemaal door die garage lopen!!!! en die pogingen zijn niet gelukt!!

het was ook allemaal wat persoonlijker en relaxder in genk en ik voelde me daardoor veel beter en ook nog blijven liggen na tp

je hoeft ook niet op een ander bedje je ligt van te voren al op een bed en daarop rijden ze je naar de behandelkamer en daarna met bedje en al naar de uitrustkamer, helemaal perfect!

Ik denk al met al de combinatie van het goede gevoel dat wij daar hadden en het lekker relaxed kunnen blijven liggen zeker geholpen heeft bij de geslaagde poging!!!

de tijd erna ook zeker rustig aan gedaan!

Ik denk dus dat het heel erg belangrijk is dat je doet waar je je goed bij voelt!!!!!

Successssssssssss

Liefs claudia

Geplaatst

Hier ook een emc verhaal, ook helemaal door de garage heen, maar toch wel gelukt!

En ik moest zo ongelooflijk nodig plassen dat ik bang was dat ik die arts over dr handen zou plassen. Rustig aan geplast en zeer rustig aan gelopen. De rest van de dag wel op de bank gelegen.

Ik hoop op hetzelfde geluk voor je! Ik vond het idee van meteen opstaan ook heel erg eng.

Geplaatst

Hallo allemaal,

bedankt voor de vele reacties.

ik was best wel nerveus voor de terugplaatsing (ik vind die eendebek toch altijd erg naar) en van de vorige keren kan ik me herinneren dat ik het ook een heel naar gevoel vond als ze met dat rietje je baarmoeder mond ingaan.

we zaten in de auto en mijn man zat maar de hele tijd van drink nou drink nou, ik had zoiets ja ook weer niet te veel anders heb ik hoge nood als ik daar ben, we hoefden gelukkig niet te wachten, en toen de dame het echo apparaat op mijn buik zette zei ze jeetje wat heb jij een volle blaas, ik zeg tegen mijn man zie je nou.... jij met je drinken drinken dat was helemaal niet nodig hihihi maar ja gelukkig had ik er niet zo een last van.

we hebben het nog gevraagd of we niet konden blijven liggen, maar volgens hun heeft dat geen enkele zin. nou ja we zijn gewoon rustig naar de auto gelopen en ik ben op de achterbank gaan liggen met een paar kussens, hihihi ik voelde me wel een beetje belachelijk, vooral toen we een stuk file hadden waar iedereen je aan gaat zitten staren.

ik ben pas gaan plassen toen ik thuis kwam, verder heb ik het heel rustig aan gedaan. lekker in de tuin gelegen met een boek (heb niet veel gelezen want ik ben gewoon in slaap gevallen,) dus gewoon heerlijk gerelaxt.

ik heb de eerst komende 2 weken vrij genomen van het werk(bij de vorige behandelingen zat ik in de ziektewet maar daar deden ze nu heel moeilijk over).

dus we hopen maar dat deze poging wel gaat lukken. ik zie dat veel van jullie toch wel zwanger zijn geworden dus we blijven maar goed hoop houden.

Geplaatst

Fijn dat alles soepel is verlopen en je klinkt positief over de tp ongeacht je niet kon blijven liggen in het zkh. Fijn dat je 2 weken vrij hebt, doe lekker rustig aan en geniet van het zonnetje.

Geplaatst

succes, hopelijk blijft er eentje zitten deze keer. Niet dat het mij iets aangaat maar waarom ben je de vorige keer dan in de ziektewet gegaan? na een dagje rustig aan mag je toch gewoon weer alles? ik heb er verder ook helemaal niets van gemerkt zoals wel na de punctie. Op naar een positieve test! Nic

Geplaatst

Hoi, hoi,

Zie dat het ziekenhuis waar ons meisje is ontstaan nog steeds dezelfde procedure heeft. Ik moest na de terugplaatsing een kwartiertje blijven liggen. En ik moest daarna rennen naar de wc! Ik moest voor de terugplaatsing eigenlijk al nodig. Het geduw met dat echoapparaat was al geen pretje... En toen ook nog een kwartier blijven liggen.... Ik kon de wijzers wel vooruit kijken! Maar het werd een mooie zwangerschap, al weet ik natuurlijk niet of dat ligt aan het feit dat ik moest blijven liggen.

Ik heb ook een iui gehad, in een ander ziekenhuis, maar ik kan me niet meer herinneren dat ik daar moest blijven liggen. (maar het kan best zijn van wel).

Groetjesssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden