Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nes, ik voel me totaaaaaaal anders, ik heb ook pas 4 dagen nadat ik overtijd was een test gedaan en alleen omdat ik wist dat het moest van zh, want ik was gewoon met de pil begonnen voor de volgende ivf.

Ik voelde me echt niet zwanger.

Als ik niet met de pil hoefde te starten op cd 1 maar gewoon op cd 21 met deca had het denk ik nog veel langer geduurd voor ik getest had.

Hoe staat het bij jou ervoor??

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haaaallllooooo, met Nes gaat het ok. Ik ben weer gestart met de deca afgelopen zondag. Vandaag weer de rest van de medicijnen gehaald na een bezoek aan de afvalpoli. Qua gewicht zit ik weer op de rails, gelukkig. Nu dus doorzetten en blijven sporten.

A.s. maandag de echo om te kijken of mijn eigen hormoonhuishouding netjes stil ligt.

Aan het einde van de maand weten we dus weer meer; vlak voordat we een paar dagen naar Istanbul gaan.

Geplaatst

Hier gaat ook alles zn gangetje, vandaag de laatste IUI gehad dus nu weer 2 weekjes wachten.

Alles Gekregen voor de IVF dus zodra deze poging mislukt is kunnen we gelijk door :D

Hoe verloopt jou zwangerschap Medusa ??

Liefs

Geplaatst

Spannend laatste iui en dan ivf, moeten jullie ook weer zaad inleveren in Nijmegen en bloedprikken???

Zou ik dan alvast doen in deze 2 weken, dan heb je dat alvast gehad.

ik zal weer voor je duimen.

Ik voel me erg wisselend, smiddags ben ik best wel ziek, maar sochtends en savonds voel ik me prima

Geplaatst

Nee dat hoeven wij allemaal niet te doen wij kunnen gelijk door omdat we dat allemaal al hebben gehad.

En het is nog niet zkkr of wij naar nijmegen gaan, ik wil namelijk heel graag in utrecht behandeld worden omdat ik het ziekenhuis daar zo goed ken.

Maar ik moet er nog even goed over nadenken want als ik besluit de IVF in utrecht te doen dan moet alles in utrecht dus ook alle controles enzo, en volgens Marja is de pijnbestrijding in nijmegen weer beter en meer dan in utrecht.

Gelukkig dat het goed gaat en dat je niet de hele dag misselijk bent. nog een paar weekjes dan ben je als het goed is daar ook vanaf :D

Liefs

Geplaatst

O? wat raar dat jullie dat niet hoeven te doen zaad test en bloed test, dat was bij ons in Ede wel bekend maar Nijmegen wil dat hebben.

Ja dan stappen jullie helemaal over naar Utrecht?

Geplaatst

Nu een week bezig met de deca en gisteravond begonnen met de Gonal erbij. Ik merk wel dat ik weer meer hoofdpijn heb en sta dan ook elke ochtend met een kater op. Verder beginnen mijn stemmingen weer een beetje op te spelen. Daar ik 'van nature' stemmingswisselingen heb, is er gister bij de arts besproken dat ik via de psychiater ga onderzoeken hoe er mee om te gaan. Ook voor de toekomst......Dus tijdens mijn evt. zwangerschap, daarna en als er een klein hummeltje rond gaat lopen. Ik wil er wel van kunnen genieten zal ik maar zeggen. De bijwerkingen van de deca zijn o.a. stemmingsveranderingen. Aangezien ik hier toch al last van heb, kan deze bijwerking sneller opspelen.

De afgelopen tijd ben ik ook bezig geweest met aanmelden bij vrijwilligerswerk en solliciteren. Vandaag blijkt dat ik het vrijwilligerswerk toch beter kan laten voor wat het is. Ik moet mijn rust pakken, lekker sporten en kokkerellen thuis (dat doe ik graag) en zo nu en dan met een goed boek op de bank gaan zitten.

In het algemeen wil ik dus weer te veel en moet door anderen afgeremd worden. Tja, en dat is ff wennen, haha! Niet mijn stijl.....

Geplaatst

Dat met stemmingwisselingen ken ik... ( heb borderline )

werk je momenteel niet meer??? door ziektewet of baan kwijt geraakt??

balen dat je alweer met katers opstaat.

Geplaatst

Ik werk wel gewoon hoor, 24 uur per week sinds mei. De stemmingswisselingen zijn waarschijnlijk hormoongerelateerd hoewel ik in mijn voorbije leven ook een en ander heb meegemaakt. Misschien ook aard vh beestje??? Ik weet het niet precies.

De stemmingswisselingen zijn een risico voor (postnatale) depressies, dat wel.

Werken, sporten en op gezette tijden sociale contacten doen mij goed. En thuis vind ik afleiding in poetsen en koken, dan gaat het op zich goed maar kan er soms ook erg in doorslaan en dan komt er frustratie, boosheid en vroeger ook agressie uit.

Geplaatst

@ Medusa,

Al die gegevens zijn ookal in nijmegen bekend, dat hebben we namelijk bij het begin van het traject daar moeten doen omdat het eerste zaadonderzoek van mijn man zo slecht was dat we niet eens voor ivf in aanmerking kwamen.

We zijn er nog steeds niet overuit of we nou hier blijven of dat we togh voor utrecht kiezen, ik wil zowiezo even tijd voor mijzelf nemen en niet gelijk doorgaan.

We zijn hier momenteel zo druk met mijn dochter aangezien er nou eindelijk vast is gesteld dat ze ADHD heeft en zijn sinds gisteren begonnen met.medicatie omdat ze zowel thuis als op school niet te hanteren is.

@ Nes,

Wat vervelend die stemmings wisselingen, het gaat natuurlijk allemaal niet in je koude kleren zitten, en die hormonen kunnen echt rare dingen met je doen.

Ik hoop voor je dat je dr samen met de psyg uitkomt.

Liefs

Geplaatst

Ok vandaar dat jullie dat niet hoeven.

Ja dan ben je wel druk met je dochter je, maar wel fijn dat ze eindelijk tot inzicht gekomen zijn.

Ja daar moet jullie inderdaad dan ff over nadenken utrecht of nijmegen.

Nes, ja toen ik zwanger werd van Ilona hebben ze het dara ook over gehad het kan 2 kanten opgaan, of je voelt je goed of het slaat door, gelukkig voelde ik me psygisch goed.

Goed dat je weet dat je zon in balans moet blijven maar tuurlijk werkt dat niet altijd

• 2 weken later...
Geplaatst

Nou, helaas zoals verwacht is ook deze laatste IUI poging mislukt, vanmorgen negatief getest dus nou wachtend op de menstruatie.

Wel ook wat leuk nieuws gehad aan deze kant mijn zusje is gisteren bevallen van een zoon.

Wel confronterend als je dat allemaal van zo dichtbij mee maakt (ben bij de bevalling geweest) maar kan gelukkig wel heel blij voor haar zijn.

Liefs

Geplaatst

Was al verwacht maar toch balen dat de poging mislukt is.

Wel leuk dat je zusje bevallen is, heel dubbel wel.

Wat leuk dat je bij de bevalling was.

Geplaatst

Nou, daar ben ik weer. Vanmorgen weer IUI gehad. Ondanks de minder dan 1 miljoen zaadcellen ging het toch door. Toen we het hoorden was dat bij mijn vent wel ff een domper en onbegrip. Ik had even zoiets van "zie je, ook bij jou is het niet allemaal poerfrect altijd". Dit heb ik natuurlijk niet hardop gezegd.

Wel had ik 2 mooie eicellen, in elke eierstok 1; heel strategisch dus, haha! Vanmorgen ook de ovulatie gevoeld, net heel lichte ongikrampen.

Al met al, er komen weer 2 weken aan met de bollen en t is gewoon weer afwachten.... Ik heb er dit keer geen goed gevoel over. Mede omdat de laatste poging in principe gelukt was, lijkt het mij wel heel toevallig als we dat geluk nu weer hebben.

@ Medusa, hoe verloopt het allemaal nu? Alles goed daar in je buik?

Geplaatst

Wie weet zit er toch DE zwemmer bij die jullie nodig hebben, ik zal weer duimen voor je de komende 2 weken.

Hebben jullie onbegrepen onvruchtbaarheid???

Het kan bij de man erg wisselen.

Ja gaat goed met mij, voel me al een stuk beter amper misselijk nog maar, ben al errrg dik.

Donderdag 12 weken :-)

Geplaatst

hallo allemaal

ik zal me even voorstellen ben nieuw hier

ik ben een 33 jarige hoop volle stier uit lelystad mijn man en ik zijn nu al een aantal jaren bezig met onze grootste wens

en helaas loopt het niet zo als we willen we zijn zo een 3 jaar geleden in de medische molen terecht gekomen

en bevinden ons daar nu nog bij mij is pcos gediagnoseerd

we hebben een jaar lang clomid gehad en dat heeft helaas niet het gewenste effect gehad wel werd mijn cyclus gereguleerd

omdat ik mij niet serieus genomen voelde in lelystad heb ik second opinie aangevraagt en dat was in het vu te amsterdam

omdat ik daar mooie verhalen over had gehoord

bij de eerste afspraak werden de standaard dingen verricht (echo ,uitstrijkje ) na een paar dagen kreeg ik een niet zo fijn bericht

had de voorverschijnselen van baarmoeder hals kanker pap 4

daar moest ik dus eerst voor behandeld worden dat achter de rug hebbende mochten we starten met puregon en pregnyl dat hebben we 9x gedaan

en daarna erg depri geworden dus even afkoel periode genomen om alles met mannetje weer op de rit te krijgen want zulke dingen hakken er wel in

pffffffffffffffffff nu vandaag weer de stap gezet voor een vervolg

op de echo van vandaag was een poliep te zien weet niet of ik het goed schrijf maar jullie weten vast wel wat ik bedoel dus moest bloed prikken

vanmiddag kreeg ik de uitslag 4 oktober op dokters bezoek om te kijken wat en hoe en gelijk buikvet meting voor kijk operatie en daarna mag ik starten met iui

nu ben ik natuurlijk heel benieuwd of er mensen wat ervaringen willen delen wat betreft iui ik hoop van wel groetjes van een hoop volle stier

Geplaatst

Welkom op het forum, jeetje meid je heb al heel wat voor je kiezen gehad.

Wat heftig van die pap 4 , en wat goed dus van jou dat je second opinie heb gevraagd.

Je heb al 9 x iui gehad??? waarom nog meer iui en niet over op ivf???

Ik heb in totaal 8 x iui gehad en 1 x ivf.

Ik vond de iui wel te doen alleen die wachtweken zijn verschrikkelijk.

Maar die heb je al mee gemaakt.

Ik heb ook een poliep gehad en die is operatief verwijderd.

Hopelijk komt jullie tijd snel

liefs Medusa

Geplaatst

hoi

sorry denk dat ik in alle frustratie die ik van me af schreef vergeten ben te vermelden dat het om ovulatie inductie ging nu ga ik voor het eerst naar iui dus erg spannend

en wacht weken huh nee niet mee gemaakt in de iui vorm maar wachten is nooit leuk en die onzekerheid maakt je gek bah bah

en die poliep willen ze ook weg gaan halen alleen de vraag is gaan ze dat eerst doen of doen ze het gelijk met de kijk operatie dat is dus weer ff afwachten 4 oktober weet ik pas meer

Geplaatst

Hey, geeft niets schrijf maar van je af, als iets niet duidelijk is vraag ik het wel ;-)

Bij mij is die poliep weg gehaald tijdens de kijk operatie ( maar ja ze vonden hem toen pas )

Klein maandje weet je meer.

hoe moet ik dat zien??? puregon spuiten en dan pregnyl en dan zelf klussen???

dat ken ik niet, heb wel gehoord zonder hormonen en met ovulatie tetsen en dan iui

ja die onzekerheid is verschrikkelijk.

Geplaatst

Hey Medusa, ja wij hebben onbegrepen onvruchtbaarheid. Enneh, fijn dat het tot nu toe goed gaat! Ik probeer me niet te veel bezig te houden met het wachten want ik heb al geleerd dat de eerste echo pas voor mij een nieuw vooruitzicht gaat worden. En dat duurt nog zoooo'n tijd..QUOTE=Medusa;480498]Wie weet zit er toch DE zwemmer bij die jullie nodig hebben, ik zal weer duimen voor je de komende 2 weken.Hebben jullie onbegrepen onvruchtbaarheid???Het kan bij de man erg wisselen.Ja gaat goed met mij, voel me al een stuk beter amper misselijk nog maar, ben al errrg dik.Donderdag 12 weken :-)

Geplaatst

hahaha Nes, wat een vreemd berichtje, de quote zit tussen het berichtje door, maar ik begrijp hem.

Ja dat herken ik, heb vorig jaar ook mk gehad wat pas bij de 1e echo duidelijk was, ik moet morgen weer naar de gyn en terwijl ik al 4 echo's gehad heb en vorige week bij de vk hartje gehoord heb, krijg ik toch weer een onzekere kriebel.

Zo onbezonnen en vol vertrouwen bij mn zwangerschap als bij Ilona is het nu absoluut niet zo.

Dat zijn de sporen van een mk.

Ik duim toch weer voor je x

Geplaatst

hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en heb lang Getwijfeld of ik mijn verhaal op internet zou zetten maar nu toch maar het besluit genomen om het te doen misschien lucht het op en slechter kun je er niet van worden he.....

Ik en mijn vriend zijn ondertussen al weer 4 jaar bezig voor ons eerste kindje.... We lopen nu een jaar bij het ziekenhuis..... ( dit ook omdat ik er mijn tijd voor heb genomen ) we hebben te horen gekregen dat mijn eisprong niet helemaal goed was maar dit is met clomid wel opgelost ook was het zaad van mijn vriend niet helemaal goed... Ook met alleen clomid kregen we niet het gewenste resultaat we zijn overgegaan naar iui dus vanaf toen peregon gespoten en maandag pregnyl afgelopen dinsdag mijn eerste iui behandeling gehad!! Was zo zenuwachtig!! Maar achteraf is het heel erg mee gevallen!! De zaaduitslag van mijn vriend was ook redelijk.... Dus al met al was het geen slechte dag! Wel moet ik zeggen dat ik maandag en dinsdag heel veel last van de pregnyl heb gehad ik heb mijn eisprong nog nooit zo goed gevoelt!! Het enge aan dit alles vind ik dat er nieuwe hoop is gekomen..... Elke maand was ik erop voorbereid dat ik toch niet zwanger was dan was de teleurstelling minder als ik ongi werd nu ben ik er best wel weer veel mee bezig!! Want ik hoop zo dat iui voor ons werkt!! We staan al op de wachtlijst voor icsi maar gelukkig mogen we als het niet is gelukt verder met iui want dat was twijfelachtig!!

Ik hoop dat ik me bij jullie mag voegen en de verhalen met jullie mag delen!!

Geplaatst

Welkom Amanda,

jullie zijn al lang bezig, en nu dan de 1e iui, hopelijk gaat het goed deze keer.

De wachtweken zijn heel erg, kan het niet mooier maken, je heb inderdaad weer hoop.

Wel fijn dat het zaad redelijk was, hoeveel follikels had je bij de iui???

succes met je wachtweken.

liefs medusa

O ja, mij heeft het erg geholpen hier mn verhaal te delen op het forum

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden