Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Nes, fijn om weer van je te horen, wat heftig zeg je mk, dat heb ik wel vaker gehoord dat het haast als een bevalling is, ik ben toen gelijk gecurriteerd, heb dat gelukkig niet gehad.

Ook fijn dat je cyclus er weer is, baal je van de stop maanden of vind je het nog te vroeg om weer te starten???

Wie weet lukt het ineens met zelf klussen :-), wij hebben verplicht 1 maand rust na een ivf poging helaas, maar hebben ook zelf geklust, wie weet lukt het stiekem ineens.

Ik vond dat toen erg frustrerend het afwachten van je 1e ongi daarna

x

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeanine, wat rot dat je er nu al weer zo'n last van heb...... en al zo snel, dat zegt wat over de rest van je zwangerschap....

En ja als je daardoor wel een weekendje weg kan dan maar een scootmobiel huren, beter dan aan huis gekluisterd

Hoe was het in Limburg??? draait je vader al bij??

Wat heeeerlijk dat je de hartjes al gehoord heb en dat ze mooi op schema liggen.

xxx

Geplaatst

Hoi Medusa,

Nou, ik was het weekend bij hun en we hebben echt knallende ruzie gehad. Ik mag nooit mijn mening zeggen. En nu ik dat wel doe (onder invloed van hormonen die mij niet meer het zwijgen opleggen) krijgen mijn hormonen van alles de schuld. Tot hele harde dingen aan toe die mijn vader roept: je MOET iets aan je lijf gaan doen. Als een gek moet je afvallen, en karakter tonen, want dit kan écht niet! En daar nog even aan toevoegen: geen enkele man houdt daarvan!

Pfff. ik heb het helemaal gehad met ze allebei. Vorige zwangerschap hebben we ook woorden gehad. ik zal best sneller wat zeggen. En een eigen mening kunnen ze bij ons niet zo waarderen blijkt nu.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jeetje, wat erg dat je vader dat gezegd heeft..... dat is echt heel gemeen.

Ze zijn niet gewend dat iemand iets anders vind dan hun, of uberhaupt iets terug zegt, en ja nu zeg je wat terug, maar dit hoef je echt niet te pikken.

Wees blij dat ze niet zo dichtbij wonen, dan kan je je er nog wat voor afsluiten.

Hoe staat je man hierin???

xxx

Geplaatst

Mijn man is ze helemaal spuugzat. Ze komen vrij weinig en hebben daar allerlei smoezen voor waar ik ook niks van mag zeggen. Dus in deze ruzie is alles geescalleerd en kreeg ik tegelijk nog maar even de schuld van de dingen die in mijn vorige zwangerschap zijn gebeurd. Maar ze waren voor het gemak even hun rol daarin vergeten. Maar in een zwangerschap kan ik gewoon mijn mond minder goed houden. En dat kunnen ze niet hebben.

En mijn man vindt het natuurlijk belachelijk dat mijn vader zo'n uitspraak doet en zegt: alsof jouw vader kan oordelen waar ALLE mannen van houden. Hij kan alleen oordelen waar HIJ van houdt. En hij is boos dat elke keer zoiets gebeurd als hij er niet bij is. Bah, ik ben er spuugzat van. En nu ga ik natuurlijk niet meer bellen, maar er komt natuurlijk een dag dat mijn moeder belt en ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik ben ze echt even helemaal zat!

Geplaatst

Wel heel goed dat je man achter jou staat, en als jou man je maar mooi en zo vindt, de rets maakt geen bal uit, en inderdaad je vader kan alleen voor zichzelf spreken, en wat helemaal lullig is, je wilt heel graag afvallen maar is gewoon heel erg moeilijk.

Kan me goed voorstellen dat je heel erg kwaad bent

Geplaatst

Ik had nog een heel stuk geschreven op het uitgerekend in februari 2012 forum. Ach, tikte vanzelf weg. Ik ben gewoon nog steeds heel boos...

Geplaatst

@ Jeanine, ik zit het zo een beetje te lezen en ik kan heel geod begrijpen dat je heel boos bent jeetje zeg belachelijk gwn.

Hier Eindelijk afgelopen zaterdagnacht ongesteld geworden en gisteren de uitgangsecho gehad.

Gelijk weer mogen beginnen met gonal F en maandag moet ik terug komen voor de FM.

Liefs

Geplaatst
Mijn man is ze helemaal spuugzat. Ze komen vrij weinig en hebben daar allerlei smoezen voor waar ik ook niks van mag zeggen. Dus in deze ruzie is alles geescalleerd en kreeg ik tegelijk nog maar even de schuld van de dingen die in mijn vorige zwangerschap zijn gebeurd. Maar ze waren voor het gemak even hun rol daarin vergeten. Maar in een zwangerschap kan ik gewoon mijn mond minder goed houden. En dat kunnen ze niet hebben. En mijn man vindt het natuurlijk belachelijk dat mijn vader zo'n uitspraak doet en zegt: alsof jouw vader kan oordelen waar ALLE mannen van houden. Hij kan alleen oordelen waar HIJ van houdt. En hij is boos dat elke keer zoiets gebeurd als hij er niet bij is. Bah, ik ben er spuugzat van. En nu ga ik natuurlijk niet meer bellen, maar er komt natuurlijk een dag dat mijn moeder belt en ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik ben ze echt even helemaal zat![/QUOTJeanine, het lijkt mij duidelijk dat je nu moet kiezen voor jezelf en je geluk. Dat met je ouders krijgt zijn tijd nog wel maar niet nu tijdens je zwangerschap. Daar moet je van genieten! En als je moeder belt, denk ik dat het beste is haar te zeggen dat je voorlopig geen contact wil. Schrijf hen desnoods een kaartje erachter aan. Dit is een belangrijk gebeuren in jou leven. Vwb je lijf... Ben je zo te zwaar? Is er geen begeleiding voor bij jou in het ziekenhuis?
Geplaatst

Hoi,

Gelukkig Tabitha, dat je eindelijk ongesteld bent! Eindelijk verder!

Nes, gisteren heeft ze gebeld, maar lag ik in bed. Vandaag belde ze en heb ik gezegd dat ik even niet meer weet wat ik met ze moet. Dat ik het spuugzat ben dat ze altijd zo tegen me doen en dat nooit iets goed genoeg is en dat ik elke keer over de minste of geringste dingen de les gelezen krijg. Toen ik weer aan het huilen was, was Ruud het zat, nam de telefoon van me af, riep in de telefoon dat hij het zat was en dat zijn vrouw zwanger was van een tweeling en dat we rust wilden. En toen hing hij op. Nu ook weer niet helemaal de manier denk ik, maar wel lief dat hij zo voor me opkwam. Hij is een sterke vrouw gewend die steeds opeens door hun aan het janken wordt gebracht. Ik heb toch maar mijn moeder teruggebeld en gezegd dat ik voorlopig even onder ons wil zijn en dat ze me heel veel verdriet hebben gedaan. Ze zegt dat ze dit allemaal niet hebben gewilde, maar dat ze mijn keuze respecteren en het contact verder aan mij over laten. Dus dat was het een beetje eigenlijk. Nu maar even rustig aan doen.

En ja, ik ben wel te dik ja. Ik was drie jaar geleden goed afgevallen. Met 1.78 woog ik 78 kilo. Later wel een paar kilo meer, maar het ging wel. Toen ben ik aan de hormonen begon, zwanger geweest, 30 kilo aangekomen en die eigenlijk niet meer kwijt geraakt. Ik zit nu ergens over de 100 kilo (durf er niet echt op te gaan staan), maar ik heb dus al een afspraak gemaakt bij een dietiste om deze zwangerschap niet al te veel kilo's erbij te krijgen. En dat had ik mijn ouders al verteld de dag voordat mijn vader dat zei. Daarom vind ik het juist nog extra gemeen....

Ach, ik hoef nu even niet het gevoel te hebben dat ik niet weet wat ik moet zeggen als ze belt, want dat doet ze dus even niet. Even rust dan maar....

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik heb vanmiddag een test gedaan, had donderdag ongi moeten worden en hij is hartsikke positief, het lijkt erop dat ik op de gewone manier zwanger geworden ben, morgen zh bellen, ben echt in de war

Geplaatst

ik kan niet geloven dat dat echt zo is, ben echt met stomheid geslagen

dank je wel, heb alleen echt niet het gevoel dat het zo is :-S

Geplaatst

De test geeft niet voor niks positief aan meis, het kan echt nergens anders doorkomen dus geniet ervan meis je bent gwn ZWANGER !!!! :clap2:

Geplaatst

Wow Medusa, wat zou dat geweldig zijn zeg! Je hebt geen data erbij gezet, maar hoe lang is je ivf nu geleden? En daarna ben je toch gewoon ongesteld geweest? Dan moet het dus wel 'natuurlijk' zijn. Het is toch wat! Ik vind het ongelooflijk, maar ik ben zóóóó blij voor je! Ik kan me voorstellen dat je het nog niet gelooft. Hoe lang was je overtijd? Meid, ik had je gezicht willen zien na die test. Juist als je er helemaal niet op rekent!!!

Laat even weten wat het ziekenhuis zei! ik ben zo benieuwd!

groet,

Jeanine

Geplaatst

ik ben 25 juni ongi geworden van de ivf en de test was negatief, ik had afgelopen donderdag ongi moeten maar had al vanaf maandag de roze voortekenen van de ongi wat al erg vroeg was want donderd dag pas dag 26 maar dat is mijn cyclus.

Ik wilde morgen gaan bellen want ben gister toch met de pil begonnen om niet te laat te zijn voor de ivf, ik wilde een echo om te zien of ik aan het begin van mn cyclus zit dan kan ik gewoon door gaan, maar omdat ik weet dat ze gaan vragen of ik een test gedaan heb deed ik die test, het is geen seconde in me opgekomen dat hij positief kon zijn, maar ik was aan het kijken of de controlle streep het deed en toen zag ik de test streep al verschijnen. ( kv 2 voor 5 euro test )

Ik ben wel wat moeier dan anders en voel soms iets van steekjes in mn buik maar heb echt niet het idee dat ik zwanger kon zijn, heb via calculator berekend en de vermoedelijke bevruchtings dag klopt met dat we seks gehad hebben.

dus het lijk het erop dat we in de rust maand spontaan zwanger geworden zijn.

hahaha ik had mn eigen gezicht ook wel willen zien ja.

Ik hoop dat michel belt vanavond xxx

Geplaatst

Ja he toch nog maar we schelen toch nog wel 8 weken met elkaar, jij bent morgen alweer 12 weken jeetje heerlijk die grens voorbij

al minder misselijk???

Michel weet het nog niet komt over bijna 3 weken weer thuis hij is net weg, ik hoop zooooo dat hij belt

laat morgen uiteraard meer weten

x

Geplaatst

Hier ook nog een keer gefeliciteerd Medusa, ben heel blij voor je :) En ben ook erg benieuwd naar de reactie van Michel ;)

Geplaatst

Jeetje, moet je tot 12 augustus wachten! Wat lang! En wat vervelend dat je juist nu Michel niet kan bereiken! Ik inderdaad aan de twaalf weken. Ben nog wel geregeld misselijk hoor. Maar het wordt wel iets minder denk ik...

groet,

Jeanine

Geplaatst

Gelukkig lijkt de misselijkheid minder te worden bij je, en heeeerlijk de 12 weken grens.

ja ze kunnen niets eerder zien op de echo dus moet gewoon wachten tot ik dan 7 weken ben, maar Michel komt de dag ervoor thuis dus hij kan erbij zijn.

ja hoop ook zooo dat hij vanavond belt

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden