Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik hoop dat het helpt Tabitha, en dat je dan snel door kan met de volgende poging.

Jeanine, nadat je ongi werd op welke dag ben je begonnen met spuiten korte protocol???

Balen dat fysio toen niet geholpen heeft, hoop dat het niet zo erg wordt als de voirge keer.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb net gebeld, want als ik in mn agenda kijk is dus echt onze volgende poging pas oktober, en daar word ik dus inderdaad ziek van, ik word vanochtend terug gebeld of ik vanavond aan de pil kan om in augustus korte protocol te doen, maar daar hangen dus dingen vanaf, je cyclus??? je gewicht ??? en nog wat zaken, nu krijp ik hem want ik ben wel te dik, ben gelukkig wel wat afgevallen maar nog steeds te zwaar....

Snap het niet want heel veel zh hanteren gewoon korte protocol. nou ja ik hoor het straks.

xxx

Geplaatst

Ik vind het maar raar. Ik ben ook veel te dik, heeft niemand ooit naar gevraagd voor korte protocol. ik ben benieuwd wat ze hebben gezegd...

Geplaatst

Ik kom niet voor korte protocol in aanmerking omdat ik 300e puregon spuit, en korte doen ze met een ander hormoon en dat kan niet zo hoog, ik word morgen terug gebeld of ze wel iets voor me kunnen betekenen dat het niet pas oktober wordt

x

Geplaatst

Ik ga verkort aan de pil met mn volgende ongi om mn cyclus naar voren te halen en heb dan eind augustus zo rond de 26e mn punctie, dus als ik het zo lees is dit ook korte protocol toch??? 21 juli start ik met de pil 1e cyclusdag en ongeveer 26 augustus punctie, ik ben helemaal blij joehoe joehoe :-) dat is al anders dan ergens oktober

Geplaatst

Zo zie je maar hoe verschillend alle ziekenhuizen zijn. Ik mocht wel die hoeveelheden puregon in het korte protocol. Vreemd allemaal. Ik hoop voor je dat ze een alternatief voor je hebben...

groet,

Jeanine

Geplaatst

Uh??? dat leg ik boven toch uit??? we hebben alternatief.

En het korte protocol gebruiken ze een ander middel, geen idee wat maar dat kan dus niet in hoge dosis.

We gaan mn cyclus aanpassen met de pil, en op CD 13 start ik met deca en CD 15 stop ik met de pil en als ik dan ongi word starten met de puregon en heb dan eind augustus de punctie

Hoe gaat het met je misselijkheid?? en wanneer heb je weer echo??

Geplaatst

Duhhhhh, niet opletten hier. Komt omdat ik me echt ziek voel. Ik mag natuurlijk niet klagen, maar die misselijkheid vind ik toch wel héél naar!

Gelukkig kan je sneller beginnen zeg!!!

Geplaatst

Geeft niets :-)

Nou je mag best klagen hoor als je je zo ziek voelt, dat is gewoon niet prettig.

Jaaa ben erg blij dat het eerder kan, vrijdag is het al juli en dan volgende maad is alweer de punctie :-) ik heb er ook gelijk weer zin in, terwijl ik er eerst als een berg tegenop zag.

Geplaatst

@ Medusa,

Wel beter dat ze het togh een beetje verkorten voor je :D

Nou hier nog steeds wachtende op de ongi :S Het schiet maar niet op, netjes 5 dagen provera geslikt, maar nog steeds niet ongi :S Judith had gezegt dat ik in de 5 dagen na het slikken ongi moest worden nou ik zit inmiddels op dag 5 na het slikken en ben nog niet ongi :S

Misschien komt het nog vandaag, maar anders bel ik morgen togh echt weer naar het ziekenhuis.

Liefs

Geplaatst

Ik heb maandag maar weer gebeld, want ben nog steeds niet ongi.

Morgen om 10.15 heb ik weer een afspraak zit nu inmiddels ondanks de provera op CD 72 :S

Geplaatst

allemachtig das lang zeg, heb je dit wel eens eerder mee gemaakt???

Je hoort toch van degene die progynova of zo iets gebruiken na een dag of 5 ongi zijn.

hoop toch dat je snel ongi word

x

Geplaatst

Jeetje Tabitha, dat is echt raar! Ik was altijd na 4 dagen ongesteld met Provera. Ik ben benieuwd wat de artsen zeggen!

Medusa, voor jou begint de tijd nu sneller te gaan denk ik?

Ik ben maar weinig hier. Voel me echt belabberd en moe, maar mag natuurlijk niet klagen. Morgen onze tweede echo. Ben wel heel nieuwsgier. Verder ben ik al tonnetje rond, omdat ik deze misselijkheid iets kan verlichten door te eten. Nou, dat is me nu dus nu al aan te zien!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik hoor van vriendinnen die voor de 2e keer zwanger zijn, dat hun ook sneller dikker worden, en niet door het eten, dat "schijnt "vaak zo te zijn bij een 2e kindje, ze droegen met een week of 8 a 9 al zwangerschapskleding omdat gewone kleren al niet meer lekker zat.

Laat je weten hoe de echo ging???

Ik hoop voor je dat je snel beter voelt, enne nog maals je mag klagen hoor.

Het is logisch hoor dat je minder hier komt, je bent al zwanger en dit is het topic dat we het nog moeten worden ;-)

Ja over 2 weken ga ik al aan de pil en 1 augustus al aan de deca, deze poging gaat gelukkig sneller dan de vorige, ben echt blij dat ze zo mee denken.

Tabitha, weet jij al wat??

xxx

Geplaatst

Het ziek zijn loont de moeite! Er waren twee mini-mensjes te zien met kleine stompjes als armpjes en beentjes. Één lag te zwaaien en de de ander te schoppen. Ik denk een lief, vriendelijk meisje en een voetballer in spé! Ze waren allebei precies op schema. Hun schema zegt 9 weken en 1 dag. Wat ik wel raar vond is dat voor de werkgever de 40 weken uitgerekende datum moet worden aangehouden, terwijl ze eigenlijk weten dat rond 37 weken de baby komt. Maar ja, dat zien we later wel weer.

Volgende week voor het eerst naar de gynaecoloog die gaat over de zwangere vrouwen en de tweelingen. Ik ben erg benieuwd! Ik heb een vervolgrecept gekregen voor de emesafene, maar ja, voor zover die helpen. Ik voel me nog aardig beroerd.

Maar blij de kleintjes gezien te hebben. Dat geeft toch weer een goed gevoel. Zeker nu ze zo klein al zo lekker druk aan het bewegen zijn!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Nou hier gister dus weer bij Judith geweest, eerst een echo gemaakt zaten wel 2 grote ronde dingen bij mijn linker eierstokken maar ze kon me niet precies vertellen wat dat was :S het zat er iig de vorige keer niet zei ze.

Ze is toen maar gaan overleggen met een andere gynaecoloog, en kwam terug met dat we eerst een zwangerschapstest moesten doen, nou die was negatief (duh.. had niet anders verwacht) dus heeft ze maar weer Provera voor geschreven en nou voor 10 dagen en dan moet ik dus weer in de 5 dagen daarna ongi worden.

Als dat niet zo is moet ik weer langs komen, maar ze weet dan eigenlijk niet zo goed wat ze moeten doen aangezien ze ook nog niet snappen waarom ik nog niet ongi ben.

Dus wat ben ik opgeschoten ? HELEMAAL NIKS !!!

Maar weer afwachten en hopen dat de provera nu wel zijn werk doet zodat we kunnen gaan beginnen aan IUI-8

Geplaatst

Tabhita ben je ongi ondertussen, hoop het wel voor je.

Ja met mij gaat goed, merk wel dat ik moeite heb met deze mislukte poging en ik vind het verschrikkelijk die verplichte maand rust, maar ja volgende week moet ik ongi worden en dan aan de pil, 1 augustus begin ik alweer met spuiten

Hoe gaat het met jou?? al minder misselijk??? xxx

Geplaatst

Ja, ik snap het. ik kan me voorstellen dat je sowieso al baalt dat het niet gelukt is en dan moet je ook nog wachten zo lang!

Hier nog steeds heel misselijk en vervelend. nog een paar weken volhouden. Met de baby's ging wel alles goed. Hartjes gehoord, gepsrek met gyn gehad dat ik met 28 moet stoppen met een tweeling. tussendoor ga ik naar een dietiste om toch te proberen om alles een beetje op peil te houden.

Voor mijn efteling weekend heb ik heel suf een scootmobiel gehuurd. Maar ik heb nu al zo'n last van mijn bot dat ik dat al helemaal in het water zag vallen. Dus dat is nu opgelost!

Gaan jullie nog weg?

Ik ga dadelijk naar limburg, dus lees maandag pas weer.

groet en moed houden hoor!

Jeanine

Geplaatst

Zo, daar ben ik weer eens! Het is nu een goede maand geleden dat ik een miskraam heb opgewekt en ben goed hersteld. Nadat het vloeien gestopt is, en dat is nu 3 weken geleden, ben ik consequent aan mijn conditie gaan werken. Ik was op, o,o % energie. Nee, het opwekken met medicijnen van een miskraam is geen pretje. Naar mijn idee heb ik gewoon een bevalling gehad met weeën en alles erbij...

Op mijn werk ging het ook allemaal niet zo lekker en heb dan ook sinds 9 juni al ziekteverlof. Volgende week donderdag hoef ik pas weer te beginnen. Ik heb dus een heerlijke tijd rust gehad en zaken op een rijtje kunnen zetten.

Vorige week de echo gehad om te kijken of alles 'schoon' was van binnen. Het zag er prima uit en had zelfs alweer een ei gelegd! Hiermee zeggende dat mijn cyclus gelijk weer volgens het klokje kan gaan lopen. Over een week zou ik ongesteld kunnen worden (of niet...;-)).

In de maanden juli en augustus ligt in ons ziekenhuis de fertiliteits-afdeling stil en heb ik dus geen IUI's. We zullen gewoon weer zelf moeten klussen, hihi!

Eens even lezen wat iedereen verder bezighoudt hoor........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden