Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Nes,

Wat bijzonder, dat ze het ook zo kunnen doen. Maar doen ze dan ook iets met de eicellen die ze wegprikken... worden die bevrucht? Of doen ze die weg? In het eerste geval zou het dan wellicht voor de verzekering tellen als een IVF, of niet?

Hoe dan ook, succes!!

lfs Dee

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo, ben ik weer....

Ff aan het uitblazen van de punctie en IUI. Nee, het was geen pretje. Het aanprikken links ging goed, ook wel pijnlijk, maar rechts zat mijn eierstok een beetje verborgen (zoals elke echo ook altijd laat zien). Omdat dit wat geduw en gedruk vroeg van de verpleegkundige en het feit dat de naald mijn eierstok niet te pakken kreeg, was het een zeer pijnlijke ervaring. De vooraf ingenomen pijnstiller heeft weinig geholpen. Uiteindelijk ging ik bijna van mijn stokkie.....

Goed, hierna meteen de IUI gehad, wat natuurlijk 'een eitje' is bij het hele gebeuren. Vandaag doe ik helemaal niets meer en ga vanaf morgen van mijn vakantie genieten. Als we terugkomen ga ik testen en hoop op een positieve uitslag.

Geplaatst

Met hoeveel follikels heb je de iui nu gehad??

shit dat ze punctie zo tegen viel.

Morgen lekker naar Bali en door je ontspannend vakantie terugkomend een mooie test in handen :-)

fijne vakantie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ook begonnen met iui.

De eerste poging kon bij mij niet doorgaan omdat er 5 eitjes waren gegroeid door het hormoon Puregon. (75eh)

Toen moest de maand erna wachten omdat er nog cystes zaten. Nu ben ik sinds donderdag weer begonnen met prikken maar nu met 50eh.

A.s donderdag heb ik mijn FM dus weer spannend. Ik hoop dat ik zo met jullie hier een beetje over kan praten.

Liefs Nicole

Geplaatst

Hey Nicole, welkom op dit forum, jeetje dat je met 75e 5 follikels had, jammer dat de niet doorging, hoop dat er nu max 3 zitten bij de fm.

Liefs Medusa

Geplaatst

@ nes,

Heel veel plezier op je vakantie en hopen op een positief resultaat na je vakantie.

@ Nicole,

Welkom, ik hoop voor je dat er nou niet te veel follikels zitten.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hey Meiden,

Nou vandaag de echo gehad en ik had nu 1 eitje van 16*18mm, dus moest vanavond om half 7 de pregnyl prikken en zaterdag ochtend om 10uur heb ik mijn eerste iui poging!! Erg spannend en dan ruim 2 weken wachten tot we meer weten.

@nes heel veel plezier op vakantie en lekker genieten!!

slaap lekker allemaal.

• 2 weken later...
Geplaatst

Wat een tegenvaller weer zeg.

Hoe was je vakantie, wel een goede vakantie gehad???

Ze hebben bij ons bij de 20 weken echo opgemerkt dat hij klepjes in zn urineleider heeft waardoor die heel erg opgezet is.

Hij zal na zn geboorte gelijk antibiotica krijgen en na een aantal dagen of week weet ik niet geopereerd moeten worden, ze weten nu nog niet of en anders wat zijn schade aan zn niertjes zijn.

Geplaatst

@Medusa,

Jeetje, hopelijk komt het allemaal goed met die kleine....gelukkig weten ze het al vroeg. Zo zien we maar weer, het blijft altijd spannend en daarmee een wonder!

Ik heb echt genoten van de vakantie. Er is ook een moment geweest dat ik weer zo'n depri gevoel kreeg en weer flink moest janken. Precies 2 dagen daarna werden mijn borsten ook minder gevoelig. Dat was voor mij ook weer een teken dat het niet goed zat. De utrogestan heb ik gehalveerd. Met dat warme vochtige weer (33 graden) voelde het echt niet goed om er 2x2 te in te zetten. Ik heb elke avond 2 gezet. Ondanks het negatieve resultaat heb ik hier geen spijt van.

Mijn menstruatie begon spontaan 1 dag voor het vertrek. Het is al met al niet echt super doorgezet. Waarschijnlijk door het reizen en ook een darmbacterie die lekker ff aan het huishouden is momenteel. Alle vocht komt nu via de uitgang waar het niet uit hoort te komen. Een zwangerschapstest alsnog doen zit er dus ook niet in...

Komende maand even geen hormoonpolonaise aan mijn lijf. Ik ben er ff klaar mee. Rond de kerst verwacht ik weer mijn menstruatie en begin dan weer met de decapeptyl.

Hey suc6 jij!!

Geplaatst

Hoi Meiden,

even een vraagje ik heb af en toe wat bruine afscheiding er zit totaal geen bloed bij, soms is het weer een dag weg en dan na inspanning komt het weer een heel klein beetje, heeft er iemand ervaring mee? En wanneer kan je testen na de pregnyl ik zit nu op dag 11 na inseminatie.

Geplaatst

Heel veel vrouwen hebben dat, het kan zijn dat je ongi eraan komt kan ook van de innesteling zijn, je zit op dag 11 na iui je kan al wel testen hoor.

succes met benieuwd

Geplaatst

@XNicole : ik had precies hetzelfde en dacht dat ik ongi was en ben op dag 2 van die bruinige afscheiding gewoon begonnen met Puregon spuiten :)

Afgelopen maandag kwam ik erachter dat ik meer dan 3 weken zwanger ben. De testen thuis gaven steeds negatief, maar in het ziekenhuis waren zowel de urine als de

bloedtest positief.

Mijn advies, bij twijfel gewoon naar het ziekenhuis gaan voor de test dan heb je 100% zekerheid.

Succes :)

Geplaatst

Zo eindelijk t hele verloop van deze forum gelezen (lees ben nu uren verder..) ;)

Veel herkenbare verhalen... Ben zelf zwanger geraakt mbv iui...de eerste poging meteen raak en inmiddels is mijn lieve zoontje al 1,5 jr. en zijn wij druk in de weer voor een tweede helaas heb ik nu al 2 pogingen gehad

En beide ni gelukt... Op voor de derde ronde... ;) do mijn fm.

Geplaatst

Medusa:

Idd heel wat gelezen blijft aantrekken aangezien je zooooooveeeel herkenbare dingen leest.

Bij de eerste heb ik heel even een keer een forum bezocht maar nooit aan meegedaan.. Maar hier kwam zoveel overeen ik dacht ga ervoor ;)

morgen de meting heb al een beetje een gevoelige buik meestal houdt dat in dat ik flink broedt :) laatste meting was al 10 en 11 dat was maandag :)

Geplaatst

Nou daar ben ik weer ik ben op dag 12 ongesteld geworden dus onze eerste poging is mislukt. Ben ondertussen alweer begonnen met het prikken van puregon en as vrijdag FM. Dus weer afwachten en dan ws begin volgende week de IUI.

@Racir succes ook deze poging!!

Geplaatst

ik krijg ook voor de eerste x iui !

ik heb Dinsdag een echo gehad en er zaten Dinsdag 2 folikels,

Vanavond om 9uur pregnyl 5000ie,

en zaterdag moeten we terug komen voor de inseminatie terugplaatsing.

Ben zo benieuwd !

Geplaatst
@ Sharona nou heel veel succes!!! Hoeveel puregon moest je prikken de afgelopen week?

Ik moet morgen voor de FM dus afwachten wat er zit.

Nicole ik heb niks moeten prikken, ze willen het de eerste drie keer zonder proberen doordat bij mijn verder alles goed was zeiden ze... Na drie keer als het niet gelukt is dan mOet ik erbij gaan prikken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden