Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Willemijn, klinkt goed dat je zo goed moed houdt! Mijn zoontje is van de 4de iui, terwijl ik niet op tijd eitjes had en mijn man ook geen geweldig zaad. Dus jullie hebben denk ik goede kansen!

Medusa, gelukkig dat de onsteking niet erg was!

groet,

Jenaine

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

*** Breek even in ***

Medusa, het spant erom hè? Hopelijk kun je gewoon gezellig mee :)

succes met het spuiten, op naar de 1e fm..

Geplaatst

Uiteraard heb ik nog een aantal keren getest. En allemaal positief! De bollen vind ik wel steeds vervelender worden. Ik denk dat ik daar heel moe van ben, maar ik slaap ook wel gelijk slechter, dus ik weet niet zo goed of ik het nu van de zwangerschap heb of van de bollen. In het begin lijkt het allemaal wel makkelijk, maar je moet toch steeds rekening houden met de tijd. En om het even persoonlijker te maken: ons sexleven staat door die bollen ook wel op een laag pitje. Is natuurlijk niet zo'n lekker idee. Maar het is natuurlijk allemaal voor een goed doel!!!!

Jij nog een paar dagen voor je eerste meting. Spannend hoor!

Geplaatst

Hey Jose, ja het gaat er zeker om spannen of ik het ga redden :-)

O wel heerlijk dat alle testen gewoon positief zijn.

Ik hoop zo dat het bij mij ook de 1e keer raak zal zijn, maar ik denk alweer, hoe groot is de kans dat het bij ons bedie de 1e x raak is....

X

Geplaatst

Medusa, die kans is best groot! Je hebt tenslotte een soortgelijke situatie als ik. Eerder met iui zwanger geraakt, een baby gegroeid en gebaard in ons lekkere bedje, en nu is toevallig de iui niet gelukt, maar je hebt gewoon een bewezen lekker bedje, dus je kansen zijn net zo groot als die van mij! Heb je die kansberekening al gedaan op die testsite? Dan heb je net zo hoge kansen als ik!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Bij mij kwam er uit 14.5 procent , maar ik moet zeggen ik het moeilijk antwoord geven vind , want hoe zet je neer als je ook cryo's terug geplaats heb gehad tellen die bv wel of niet mee.

Hoe bereken je de jaren dat je bezig bent als je bv al 3 jaar in d wacht staat door bv verschillende operatie's.

Geplaatst

ja dat vond ik ook lastig, en wat je als stimulerende middelen gebruik, puregon en zo staat er niet tussen, heb maar wat gekozen.

en heb wel een dochtertje via iui maar dat staat er ook niet tussen

Geplaatst

iui's vallen er niet onder. En als je alleen maar aan het wachten bent voor operaties en dus niet aan het 'proberen' denk ik niet dat je de tijd moet meerekenen. Er staat bij de medicatie: Gonadotrophins are usual if you are using your own eggs and HRT is normal if you are using donor eggs, dus daar moet je gewoon gonadotrophins invullen als je met eigen eitjes zwanger wordt. Daar valt puregon ook onder.

Ik kreeg nu 31,4% eruit. Vorige keer dacht ik nog dat we icsi kregen, dus kwam ik op 39.7%. Maar dit is volgens mij als ze gewoon 1 embryo terugplaatsen. En in mijn geval zijn er twee teruggeplaatst. Dus ik denk dat het percentage dan iets hoger ligt...

Dus Medusa, goeie moed hoor!

Geplaatst

ja zo heb ik hem ook ingevuld, nou ja inderdaad niet slecht die score, nu eerts de fm maar afwachten vrijdag hoeveel er zitten :-)

Geplaatst

Nou Medusa, daar komt ie dan: een normale vrouw die zwanger is van één baby heeft normaal op deze dag rond de 200. En deze vrouw had 800! Dus de zusters hadden met elkaar al geroepen: dit kon wel eens goed een tweeling zijn! Ze zei nog tegen me: pin je er niet op vast, maar je kan je er wel een beetje op voorbereiden....

Pffff. Dat is me ook wat hoor! 15% kans op een tweeling. Zul je zien dat ik in de 15% val! Begrijp me niet verkeerd hoor, ze zijn hartstikke welkom en ik ben mega-blij dat ik zwanger ben, maar het was toch even een 'oef'-moment.

Over drie weken hebben we de echo en dan weten we het zeker. Ik wil dan gelijk daar een verwijzing vragen naar een dietist in het ziekenhuis, want ik mag gewoon echt niet zoveel aankomen als bij Tuur. Ik ben daar nog steeds te zwaar van en mijn bloeddruk en botten vonden dat natuurlijk ook niet leuk. Dus ik hoop het een beetje in de gaten te kunnen houden. Als een dietist streng tegen me is en me precies vertelt wat ik moet/mag eten, dan werkt dat misschien beter...

Hoe voel jij je met alle hormonen?

groet,

JEanine

Geplaatst

:new_shocked: zo'n hoog hcg jeeeeetje meid, ik snap je oef moment, dat zou ik ook hebben ja.

Ik begrijp je best hoor dat ze welkom zijn maar dat ff slikken en omschakelen is.

Nou dat wordt in spanning zitten tot je echo, maar je bent in ieder geval zwanger :-)

Ja met mij gaat prima, heb weinig last van de hormonen, sinds de puregon erbij is wat lichte hoofdpijn en wat high gevoel maar trekt later op de avond weg.

Ik hooooooop nu zo dat ik ook deze poging zwanger bent, zou echt leuk zijn voor deze topic.

Weet je dat dit topic al bijna 1 jaar oud is.

XXX

Geplaatst

Inderdaad. Ik heb het gestart toen ik begon voor deze zwangerschap. Achteraf ben ik dus toch nog binnen een jaar zwanger. Het lijkt alleen zo vreselijk lang als je erin zit...

Zijn Michel en jij er al uit of jullie er één of twee terugzetten?

groet,

JEanine

Geplaatst

We hebben het er nog niet over gehad, ga ik vanavond wel doen, morgen de fm weet niet of ik dan al moet doorgeven 1 of 2 en over de cryo's.

Maar ik denk dat hij 2 wilt

Geplaatst

Wij moesten dat al doorgeven voordat we begonnen. En zoals je weet ging dat nog niet heel makkelijk. Ze wilde het liefst 1 terugplaatsen. Ik ben benieuwd wat jullie beslissen. En natuurlijk hoe je follikelmeting is.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Dat komt denk ik omdat jullie helemaal in zh lopen waar je alles doet,wij niet wij hebben alleen de punctie en tp in dat zh, wij hebben nog niemand gezien of gesproken in dat zh.

ben best wel zenuwachtig voor morgen

Geplaatst

Ik geloof dat je zenuwachtig bent ja.

Wij hebben juist alleen de terugplaatsing ergens anders. En natuurlijk moeten we daar ook het zaad en de eitjes brengen. Maar het ziekenhuis waar we voor de echo's zitten, die bepaalden of we er één of twee mochten. Het vu, waar we dus de terugplaatings hadden, zegt daar helemaal niks over.

Ik ben benieuwd morgen hoor!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Medusa, nu komt het dichterbij meid!!! Mooi hoor, 5 follikels van dezelfde grootte :) Wel even zorgen dat je punctie niet op de 11e valt hè :P:P

Succes voor maandag maar weer.

Geplaatst

ik doe mn best Jose :-)

Lief dat je af en toe komt gluren.

Ik hoop maandag te horen wanneer punctie is, 5 follikels is niet zoveel natuurlijk, als er maar 2 goeie uitkomen om te plaatsen ben ik al blij :-)

Jeanine, weet ook niet waarom het in het ene zh moelijk over gedaan wordt of strengere regels hebben en bij ons gewoon kwestie van doorgeven is 1 of 2.

X

Geplaatst

ik zie dat ik verkeerde gelezen heb. Ik dacht dat je gisteren zei: ik heb zenuwen voor morgen. Maar dat bericht van vandaag had ik dus gemist.

Medusa, 5 is niet erg hoor! je hebt er maar twee nodig! Je ziet hoe het bij ons is gegaan. En nu heb ik dus nog 2 eskimotjes in de vriezer waar ik mijn hoofd over moet breken wat ik daar het liefste mee wil doen. Geen zorgen, twee is genoeg! Je bent dadelijk toch ook gelijk zwanger. Let maar op! En je hoort op het wachtbankje van juni en dat schijnt een héél goed GROEN bankje te zijn!!!!

Spannend hoor! Maandag afwachten...

Ik ben echt mega-moe. Ik weet niet of het komt van de utrogestan, of van het hoge hcg, maar deze extreme moeheid had ik volgens mij niet met Tuur.

groet,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden