Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo!

Zal ook een waardering geven.

Hier nog steeds geen spoor van de ongesteldheid en heb toch echt de rekening betaald!!hihi

We hebben wel onze donor match en de rekening van geertgen binnen en meteen betaald! het is dus nu echt alleen nog wachten op de ongesteldheid! BRINT IT ON!!!

Elsje hoe is het verder? Nog goede gesprekken gevoerd met je partner? en voor je zelf al wat wijzer? Wat ik me nog afvroeg hoe zit dat met meer kans? Is dat zo dat je meer kans van slagen hebt met een eiceldonor uit de familie? Dat wist in nl niet!

Nou verder niet veel te melden. Ik hoop zoooo dat ik maandag geertgen kan bellen!!

Kera: 26aug.eerste 3gesprekken drKuipers,Geertg

Maya: 23 aug nieuwe afspraak Geertgen

Mylo: in afwachting van ongesteldheid tot die tijd alleen decapeptyl spuiten

Veke:

Corina: 24 aug. naar gyn in eigen z-h dan hopelijk groen licht om

weer te gaan bij St. Geertgen.

Tjoender: 31 aug intake voor tp cryo's

Elsje: 7 sept afspraak met psych+arts; wat gaan we doen?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Mylo,

Meer kans van slagen heeft weinig tot niets te maken met dat het familie betreft. Daar zijn de meningen over verdeeld. Sommige artsen zeggen omdat het genetisch gezien niet 100% lichaamsvreemd is, de kans van slagen waarschijnlijk groter is. Maar dat is niet wetenschappelijk onderbouwd. De grotere kans zit 'm in de leeftijd van mijn nichtje (wordt in oktober 30, dus jong) en ze is bewezen vruchtbaar. Bij een donor via wederkerigheid is dat niet altijd bekend (net zoals bij jou) en zijn ze vaak wat ouder (daardoor vaak minder eitjes en mindere kwaliteit). En nog een groot verschil is dat je bij een eigen donor 100% van de eitjes krijgen en dat zijn er dan meestal meer (omdat je niet hoeft te "delen" met de donor). Daardoor meer kans op meer embryo's, cryo's, meer terugplaatsingen, etc.. Maar dat is natuurlijk allemaal theoretisch, in de praktijk kan het natuurlijk heel anders uitpakken!

Verder alles prima hier, hoor! Op naar 7 september. Ik wil nu het liefst voor de wederkerigheid gaan, want ik wil aan de gang. Wil niet meer wachten. We hebben al weer 11 maanden gewacht en ik ben er nu weer helemaal klaar voor. Dus nog een jaar wachten wil ik eigenlijk helemaal niet. Mijn vriend twijfelt daar nog steeds over. Dus stiekem hoop ik dat ze bij Geertgen gaan zeggen dat het inderdaad niet verstandig is om nog zo lang te wachten. Dan weet ik zeker dat hij zo om is. Maar als ze dat niet zeggen, dan zal het wat lastiger worden, om de keuze te maken wat we dan gaan doen. Ik ga er eigenlijk ook wel 'n beetje vanuit dat ze bij Geertgen de tijd ook wel krap gaan vinden als we nog wachten. Dus als ze iets anders gaan zeggen, dan zal ik erg teleurgesteld zijn. Maar ik weet ook dat ik daar wel rekening moet houden. Dus wat dat betreft kan ik niet wachten totdat het 7 september is, want dan ben ik uit de onzekerheid waarin ik nu zit.

Nou, ik ga voor je duimen dat je maandag kunt gaan bellen. Weet precies hoe je je voelt nu, dus inderdaad: bring it on (LOL).

Kera: 26aug.eerste 3gesprekken drKuipers,Geertg

Maya: 23 aug nieuwe afspraak Geertgen

Mylo: in afwachting van ongesteldheid tot die tijd alleen decapeptyl spuiten

Veke:

Corina: 24 aug. naar gyn in eigen z-h dan hopelijk groen licht om

weer te gaan bij St. Geertgen.

Tjoender: 31 aug intake voor tp cryo's

Elsje: 7 sept afspraak met psych+arts; wat gaan we doen?

Liefs,

Geplaatst

Hey Elsje

Ik snap het helemaal!

Misschien nog een extra punt voor jou is dat je als donor echt goed gescreend wordt bij geertgen en je na een bep leeftijd niet meer hoeft te doneren omdat je dan te oud bent. Er worden allerlei bloed testen gedaan om te kijken of je geschikt bent voor je match van allerlei bloedwaarden worden de beste matches bekeken.

Ik begrijp je helemaal wachten is niks waard!

Dus op naar 7 september!

Van hier uit alvast een dikke knuffel en je kan hier altijd je verhaal kwijt! ik ga met je mee dat ze vast gaan zeggen dat het beter is het traject dubbel in te zetten en alvast voor de wederkerigheid gaan!

Fijne avond verder allemaal!

ps hier nog steeds nix!

Geplaatst

Mylo: Jij hebt de psychologische gesprekken al gehad. Ik krijg ze binnenkort. Duren ze lang? Hoe gaat dat? Ik heb nog nooit een gesprek met psycholoog gehad. Ik vind het niet verkeerd maar zal wel zenuwachtig zijn. Meer het onbekende denk ik.

De ouders krijgen bijna een 2e gesprek zal het daarna lang duren tot de punctie?

Hun werd verteld 6 maanden max. Is dit niet heel lang? Wordt dit niet expres zo lang gezegd zodat eventuele tegenslagen en hobbels ook meegerekend worden?

Jij hebt 7 september je punctie?

Gaat bij jou veel sneller.

Geplaatst

Misschien nog een extra punt voor jou is dat je als donor echt goed gescreend wordt bij geertgen en je na een bep leeftijd niet meer hoeft te doneren omdat je dan te oud bent. Er worden allerlei bloed testen gedaan om te kijken of je geschikt bent voor je match van allerlei bloedwaarden worden de beste matches bekeken.

Hoi Mylo,

Ik weet niet of ik je goed begrepen heb, maar ik kan niet zelf doneren. Mijn vriend zou dan gaan doneren en die is veel jonger dan ik. Namelijk 33 jr! Ja, ik heb een jong haantje, hihi!

Enne... die rode duivels, die komen gewoon morgen, zodat je maandag kunt bellen :-)

Liefs,

Geplaatst

Hey Pulletje,

Kan me voorstellen dat je het allemaal spannend vindt. Zeker als het allemaal onbekend is. Ik ben natuurlijk zelf geen donor, maar de psycholoog zal willen weten waarom je het zou willen doen en hoe je er tegenaan kijkt. Checken of jij het ziet als bouwsteentjes leveren ipv een kindje. Mijn ervaring is dat het lijkt alsof je "gewoon" met iemand zit te kletsen. Maar misschien dat er hier iemand op je vraag reageert die net zo'n geweldig mens is als jij (donor dus). Die zal je wellicht wat concretere informatie kunnen geven.

Wanneer heb je je eerste afspraak? Nou in ieder geval heel veel succes!

Liefs,

Geplaatst

Elsje: Nee hoor niet geweldig. Gewoon schijtmassel dat alles werkt. En waarom zou je dan niet ook aan andere denken. Ik zit in een luxe positie. Ik heb diepe respect voor jullie dat jullie tegenslag na tegenslag er met partner sterk uitkomen en sterk blijven. Maar aankomende week zal ik een afspraak maken bij de psych.

Ben wel benieuwd hoe snel het daarna zal gaan.

Hoe snel zou jij aan de beurt zijn als je ecd wederkerigheid doet?

Kan je eerst een wederkerigheidspoging doen en als die dan niet lukt eigen donor?

Als dat qua tijd zou lukken zou daar mijn voorkeur naar toe gaan. Ik snap je heel goed.

Maar ik duim voor je welke poging je ook doet, dat je de eerste keer zwanger wordt. Dat die keer heel snel gaat komen. En bevalt van een mooi gezond kindje.

Ik wil als jullie moeder zijn geworden wel een foto van jullie wondertjes zien.

Kan ik ook vertederend genieten van jullie kindjes.

Het moet gaan lukken. Jullie moeten allemaal ouders gaan worden!

Geplaatst
Hoi Mylo,

Ik weet niet of ik je goed begrepen heb, maar ik kan niet zelf doneren. Mijn vriend zou dan gaan doneren en die is veel jonger dan ik. Namelijk 33 jr! Ja, ik heb een jong haantje, hihi!

Hey

ik bedoelde dat degene van wie jij eicellen ontvangt volgens mij niet "te oud"mag zijn.

Voor mannen ligt die grens weer anders en hoger. Dat is wat ik begrepen heb. Je zou dat nog kunnen vragen in geertgen hoe oud degene van wie jij eventueel eicellen ontvangt max is!

Vanavond lekker met mijn ouders uit eten geweest! heerlijk gegeten!

stil waiting....

Geplaatst

@ Elsje: bedankt voor je steun ik ben heel erg benieuwd en zenuwachtig wat ik morgen te horen gaat krijgen.

Ik hoop goed nieuws.

@ Maya : hoe was het vandaag bij Geertgen??

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi meiden,

Eindelijk ook eens wat goed nieuws van mijn kant. Ben vandaag terug geweest naar het Geertgen om het BMS te laten meten. En kon het bijna niet te geloven toen

dr. Ruis zei dat het een dikte van 7.2 had. WOW!! Komende maandagmiddag moet ik bellen met Genk, ik krijg dan te horen of de "ontdooiing" gelukt is, en zoja hoe laat ik mij dinsdag 31 augustus moet melden voor de TP. Reuze spannend weer, maar wat had ik dit nodig zeg. Voelde mij de laatste tijd erg down en neerslachtig en nu is er weer die nieuwe hoop!! Eeen mooie afsluiting van onze vakantie.

Corina ik hoop zo dat jij morgen ook goed nieuws te horen krijgt en dan verder kan met het traject. Ik duim voor jullie.

Liefs Maya

Geplaatst

@Corina:

Kan het me voorstellen, meid. Je hebt al zo lang weer moeten wachten. Ik hoop echt dat je morgen groen licht krijgt!

@Mylo:

En hoe is het met jou? Zag in een ander topic dat er nog niets veranderd is :-(

@Maya:

Jieeehaaa! Geweldig meid. Maar ook weer spannend, hoor! Hou je ons op de hoogte?

@ Valerie:

Is er bij jou al meer duidelijkheid?

@Kera:

Klaar voor donderdag?

Liefs,

Geplaatst

Hey Corina!

Vanuit noord holland gaan de duimen dubbel hard draaien voor goed nieuws voor jou morgen!! Heeel veeeel Succes en sterkte!!! En hopen op goed nieuws!!

Liefs Mylo

ow ja hier nog steed nix!

Geplaatst

Hoe snel zou jij aan de beurt zijn als je ecd wederkerigheid doet?

Kan je eerst een wederkerigheidspoging doen en als die dan niet lukt eigen donor?

Hey Pulletje,

Ja, ik kan voor beide kiezen, als we dat willen. Bij de intake (maar dat is alweer een paar maanden geleden), werd gezegd dat de wachttijd voor wederkerigheid voor ons +/- 4 maanden was, incl psych.traject. Een gedeelte van dat traject hebben we al gedaan. Dat is dus vele malen sneller dan met onze eigen donor! Als het goed is, is dit onze laatste verzekerde poging, dus de financi�spelen ook 'n beetje mee (vooral voor mijn vriend) in het maken van onze keuze wat we gaan doen.

Liefs,

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier een kort berichtje van mij. Afgelopen donderdag ben ik via ecd bevallen van een gezonde dochter.

Meiden, zie alsjeblieft niet op tegen het psychologische gesprek.. de psych bij Geertgen is een fantastisch lieve vrouw. Het is alleen maar een fijn gesprek, waar wij al onze vragen konden stellen, incl. onze angsten.. want ja het is niet niks.. Wij zaten er vooral mee..wel aan de kleine en aan de omgeving vertellen of niet vertellen.. Daar zijn ze ook duidelijk over.. er is geen goed en geen fout..luister naar je eigen gevoel.

Wij hebben het gesprek meer gebruikt om vragen te stellen..hoe ermee om te gaan..advies te krijgen. En nergens werd een oordeel over geveld.

Ikvond het een ontzettend fijn gesprek, met een lach en een traan.. en jammer dat het voorbij was. Waarbij de afsluiting was dat als we ooit behoefte hadden aan nog een gesprek, waar in de tijd dan ook, dat we haar konden benaderen.

En geef de moed niet snel op he... de 1e keer ecd hadden we een punctie waarbij 8 eicellen voor ons waren, echter maar 1 was goed bevrucht..en die sloeg niet aan.. wat een teleurstelling! Ik ging gelijk weer aan de slag voor het buitenland. Echter vanwege de snelheid toch door voor poging 2.. 5 eicellen voor ons, waarbij uiteindelijk 2 goed waren voor terugplaatsing...en daaruit is nu onze dochter voortgekomen.. Wat een pop.. en iedereen zegt dat ze op mij lijkt!

Meiden ik wens jullie allemaal heel veel succes.

(mijn poging is uiteindelijk geslaagd in combinatie met Accupunctuur.. of het echt de reden is weet ik niet...maar ik voelde me er heel goed bij!)

Succes meiden

Geplaatst

Hoi Suze,

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Helemaal geweldig!

Daarnaast bedankt dat je je verhaal met ons deelt. Positieve verhalen geven de burger moed (zoals ze dat zo mooi zeggen)!

Wij hebben tot nu toe 2 gesprekken met Martje gehad en kan bevestigen dat ook wij dat als zeer prettig hebben ervaren. Zoals jij het omschrijft, is mijn/onze ervaring ook!

Bedankt en geniet maar lekker van je meisje!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie positieve lieve reactie's doet me goed.

Ik heb nu nachtdienst rond 08.00uur lig ik op bed en voor dat ik het weet is het dan snel tijd om naar het z-h tegaan ik moet er om 15.30uur zijn.

@ Maya : Yoehoe wat een super goed nieuws vanaf jullie kant super het is jullie gegund nu hopen,duimen en weet ik al wat nog meer dat 31aug. de tp mag plaats vinden ik duim voor jullie.

Verder laat ik jullie vanavond of morgen weten hoe het geweest is.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo Allemaal!

Corina succes vandaag mocht je dit nog lezen!! hopen op een top bericht!

Pulletje de gesprekken vallen heeeeel erg mee. Wij vonden het gewoon een gezellig gesprek. WIe ben je wat doe je hoe ziet je gezin en je fam er uit ( hoeveel broers en zussen enzo ) waar werk je. Wat heeft je doen overwegen om dit traject in te gaan en of je je bewust bent van de gevolgen die het voor jou als donor kan hebben. Je krijgt ook nog in een tweede gesprek allerelei formulieren mee waarop je moet aangeven wat je met je eicellen wil als er iets met jou zou gebeuren voor wie je wil dat je eicellen beschikbaar komen ( man vrouw relatie vrouw vrouw relatie alleenstaande wensmoeders ) etc maar daar mag je thuis over nadenken en die vragen worden ook niet ter discussie gesteld dat is echt jou ding!

Maar zoals gezegd de gesprekken vallen super mee zijn eigenlijk best gezellig! de psyg is echt een super leuk mens! dus geen zorgen!

Suze gefeliciteerd met je dochter! en idd dat geeft de burger weer moed!

Valerie Hoe is het bij jullie?

Maya! wat een geweldig nieuws!!! en wat een spannende dagen gaan jullie tegemoed!! Heerlijk eindelijk een goed BMS! Nu duimen voor een goede ontdooiing!

Elsje hou je het wachten nog een beetje vol??

Hier nog steeds geen rode duivels had het vrijdag moeten worden. Gister Geertgen gebeld als ik vrijdag nog niks heb dan maar weer bellen dan gaan ze het opwekken. IK BAAL!!

Geplaatst

Mylo: Dank voor je info. Vriend zei ook al ga er niet cynisch in, wat ik niet van plan was. Het kan alleen maar goed zijn. Maar het is de eerste stap van het traject. Vind het allemaal wel spannend.

Ik hoop dat je snel ongesteld wordt. Duim ook voor jou dat het toch nog snel doorbreekt.

Ik kom trouwens ook uit Noord-Holland. Ook niet super ver van kust.

Heb je zelf ook een paard? Of rijd je paard?

Corina: Heel veel geluk voor straks. Duim voor je.

Suze: Gefeliciteerd!

Jij bent een positief voorbeeld van hoe dromen uit kunnen komen.

De andere meiden moet het ook gaan lukken. Kan ik met jullie mee genieten eerst van zwangerschap en daarna van jullie wondertjes.

Geplaatst

De gesprekken vallen echt reuze mee zeker als je er voor jezelf goed over hebt nagedacht. Waarom je het wil en wat je wilt dan is het zo voorbij. Hoe lang de gesprekken duren nou wij dachten dat het we er maar een kwartier gezeten hadden maar de klok leerde ons dat we er bijna een uur gezeten hadden! Tijd vloog echt voorbij!

Hou je er wel rekening mee dat het soms lang kan duren bij Geertgen? Wachttijden van een uur schijnen heel normaal te zijn. Tot nu hebben wij iedere keer geluk gehad en waren we zo aan de beurt maar beter een boek ofzo mee en je er op instellen dan erg lang wachten en je alleen maar zenuwachtig maken!

Ik heb zelf een paard en een jaarling ( gefokt van mijn eigen merrie! ) en jij?

Groeten Mylo

Geplaatst

Hoi Meiden,

Nou ik kan jullie mededelen dat wij vanmiddag GROEN licht hebben gekregen in het ziekenhuis en ik hoef niet meer terug te komen JOEHOE ik ben zo blij.

Afspraak vanmiddag stelde niets voor binnen 5min stond ik alweer buiten, ze vroeg hoe het ging of ik nog klachten had, en verteld wat ze precies hadden gezien tijdens de operatie. Zelfs geen echo waar ik eigenlijk op gerekend had, niet dat ik daar rouwig om ben.

Tijdens de operatie zagen ze dus wat ze al dachten een cyste van 9cm bij 6cm was drie keer om z'n as gedraaid, en was goedaardig.

Ze wilde in eerste instantie mijn eierstok helemaal verwijderen maar dat ging niet omdat een stukje van mijn eierstok verkleeft zit aan mijn darm en omdat het er goed uitzag wilde ze geen risico nemen dat ze misschien mijn darm zouden beschadigen.

Alleen kon ze mijn angst op evt een nieuwe cyste niet wegnemen ze kon het niet 100% uitsluiten, hopen op dat het niet meer terugkomt.

Maar goed des ondanks helemaal HAPPY.

Zal volgende week Geertgen bellen wat handig is wanneer ik weer terug kom, dit omdat ik de med.schema mog blijven volgen dus moet ff vragen wat handig is.

Ik denk zelf dat het begin oktober wordt want als het volgens schema moet dan moet het als we op Cyprus zitten, dan schuiven we het ff een paar weken op die halen nu ook niet meer uit heb al genoeg weken verloren nou dan kunnen die paar er ook wel bij,.

Klinkt nu misschien raar maar zo voel ik het en heb gewoon de behoefte om eerst ff heerlijk bij te tanke op vakantie want ik merk gewoon dat het tot nu niet in mijn kouwe kleren is gaan zitten ( stap nemen om aan het traject te gaan beginnen, stap nemen om bep. mensen in te lichten en de operatie).

Zo dus tot zover mijn update.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ow Corina wat een goed nieuws meid. Heerlijk. En het klinkt helemaal niet raar om eerst lekker te gaan genieten van jullie vakantie. Die heb je dubbel en dwars verdiend. En je krijgt daar weer nieuwe energie van. Hierna komt ook weer een hele spannende periode van wachten en hopen.

Suze proficiat met de geboorte van jullie dochter. Het doet iedereen zo'n goed, om een positief verhaal te lezen.

Pulletje de gesprekken met de psycholoog vallen inderdaad zoals iedereen het beschrijft super mee. Ik had mij er ook erg druk voor gemaakt, maar zodra ik haar een hand had gegeven om mij voor te stellen, gleed alle spanning van mij af. Wat een leive zorgzame vrouw.

tot gauw, maya

Geplaatst

Corina

Meid wat een super geweldig top nieuws is dit!!! Heerlijk!!

Tja dan leef je er zo naar toe en sta je met vijf minuten weer buiten! Nou beter zo dan anders toch!!!

Kan me helemaal voorstellen dat je nu denkt het heeft toch al even geduurd we gaan eerst even genieten van een welverdiende vakantie en van elkaar! Is ook belangrijk dat je helemaal fris en fit weer verder het traject in gaat! Spannend hoor!!! Ga je vandaag Geertgen bellen?? Of doe je dat volgende week?

Jullie hebben wel het psyg traject al achter de rug dat kost de meeste tijd en daar zijn de wachttijden het langst voor als je een afspraak wil maken volgens mij! Dus wie weet kan je wel zo verder met je traject!!!

Goh wat zullen jullie blij zijn geweest vandaag!!!

Hier nog steeds geen rode duivels. Vanmorgen al ruzie gehad met mijn partner. Ze dacht dat het wel tussen mijn oren zat en dat ik het daarom niet wordt. Maar ik denk niet dat mijn lichaam mij zou voor de gek zou houden.... ( hoop ik ... ) Dus dat waren even dikke tranen.... Nu weer aan het werk en wie weet komt het vandaag. Alhoewel ik de moed heb opgegeven en denk dat ik vrijdag moet bellen met Geertgen en dat ik dan de ongesteldheid met medicijnen op moet wekken ( en daar zat ik nou net niet op te wachten! )

Groeten Mylo

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een hoop positieve berichten deze week in ons ecd-wereldje! Heerlijk om te horen. Wordt daar helemaal blij van en dat geeft mij ook weer nieuwe energie. Bij sommige van ons gaat het nu ineens erg snel en misschien horen ze binnenkort wel bij een ander praatgroepje ;-)

@ Mylo: Een dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat jij deze week ook weer positiever nieuws hebt. Vervelend dat het even botst met je partner. Maar het is ook allemaal niet niks. De hormonen doen sowieso veel met je en voor je partner valt het natuurlijk ook allemaal niet mee. Schrale troost is misschien, dat je op dit forum ook kunt lezen, dat de menstruatie bij veel vrouwen langer uitblijft die deca spuiten. Ik duim voor je dat je het niet op hoeft te wekken!

@ Corina: Wat moet dat heerlijk voor je zijn, dat je weer nieuwe stappen mag gaan zetten. Kan me voorstellen dat er nu weer wat last van je afgevallen is. Dus geniet maar lekker van je vakantie, want die heb je dubbel en dwars verdiend. Lekker relaxen, zodat je straks er voor de volle 100% tegenaan kunt en wie weet hoe snel het dan wel niet zal gaan :-)

Hier wachten we rustig de dagen af tot onze volgende afspraak!

Liefs,

Geplaatst

Hoi allemaal,

Een nieuweling. Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Loes en ben 27 jaar oud. In het begin van 2010 heb ik te horen dat ik vervroegd in de overgang ben :(. Dat valt koud op je dak. Keuze: ecd, adoptie of kinderloos. We hebben er niet over na hoeven denken. Het was voor ons allebei meteen duidelijk dat we voor ecd zouden gaan. De laatste tijd heb ik er al veel over gelezen. Ook op dit forum heb ik veel nieuwe info opgedaan. Fijn! Wij hebben begin sept. intake bij Geertgen. Spanje is voor ons ook een optie. Wat het wordt hangt mede van de intake af.

Ik ben benieuwd hoe lang het traject tussen intake en tp bij Geertgen is. Ik las ergens al dat dat ongeveer 4 maanden duurt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Als ik het goed begrepen heb is er eerst 'n intake - 3x psych (we kiezen voor wederkerigheid) - "proefdraaien" - tp.

Zoeken ze meteen na de intake een match?

Vinden alle behandelingen bij Geertgen plaats of werken ze samen met 'n ander ziekenhuis?

Een heleboel vragen, die jullie ongetwijfeld ook hebben gehad. Uiteraard hoef ik niet op alle vragen (tegelijk) een antwoord. Alle ervaringen zijn welkom.

Voor alle dames: succes met alles! Spannend voor iedereen...

Groetjes Loes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden