Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Maureen: Wat een goed nieuws zeg!!! Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het mag blijven zitten en dat jullie over 9mnd jullie kleine wonder in jullie armen mogen sluiten.

TOI TOI TOI ik denk aan je.

Nou de arts heeft gisteren gebeld en donderdag krijg de doneuze een punctie en wij moeten ons om 9.00uur melden zodat mijn man wat in kan leveren en dan horen verder hoe het verder gaat lopen.

Donderdag moet ik met de bolletjes beginnen 3xdgs 2 bolletjes.

Weet iemand hoeveel tijd er minimaal tussen de eerste 2 bolletjes en de daarop volgende bolletjes moet zijn??

Ik kan het namelijk nergens terug vinden.

Oh meiden ik vind het allemaal zo spannend en eng te gelijk dat het ws nu echt gaat gebeuren ( waar ik al zolang van droom) ik kon er vannacht amper van slapen dus heb vandaag op mijn werk met een duffe kop rond gelopen:laughing9::laughing9:.

Hier komt ie weer :positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo Corina,

Ik vind het super voor je dat het nu echt lijkt gebeuren. Je bent al zolang aan het wachten. Ik kan me voorstellen dat je het superspannend vind. Ik had daar de eerste keer ook heel veel last van. Slapeloze nachten en helemaal hyper. Dat houdt je een aantal dagen vol, maar na een week stort je in, ik tenminste. Ik heb me toen laten masseren en heb toen ademhalingsoefeningen gekregen voor bij het slapen gaan zodat ik de gedachtes uit mijn hoofd kon zetten. Dat heeft mij enorm geholpen. Wat ik bijzonder vind is dat het mij sindsdien niet meer lukt om op de oude manier in slaap te vallen. Ik kan niet meer zonder mijn ademhalingsoefeningen.

En wat die bolletjes betreft. Ik heb het bij de punctie nagevraagd hoe kritisch dat is. Dit blijkt best mee te vallen. Je moet ze niet vergeten, en ook geen 6 tegelijk inbregen. Het is 3 keer daags 2 stuks, in theorie is dat om de 8 uur. Ik verdeel dat in 's-ochtends als ik op sta, tussen 14.00 en 15.00 uur en als ik naar bed ga. Door de weeks sta ik om 6 uur op, maar in het weekend later, en ik ga ook niet altijd op exact dezelfde tijd naar bed, dat maakt niet zo heel veel uit. De vorige keer had ik er een laten vallen, die heb ik niet meer gebruikt. Als je er aan het einde een paar tekort komt is dat ook niet zo heel erg werd me verteld.

Tip 1: er passen er twee in het buisje, zodat je er 2 tegelijk in kan brengen.

Tip 2: gebruik het buisje zodat ze wat hoger zitten, dan schijn je minder afscheiding te hebben.

Tip 3: gebruik een inlegkruisje. Het wordt anders echt een zooitje ;-)

Ik zal voor je blijven duimen. Maak je niet te druk en probeer te ontspannen. Veel succes.

Groetjes,

Maureen

Geplaatst

Hoi meiden,

Even snel een berichtje van mij. Afgelopen maandagavond laat is mijn vader overleden. Voor hem is dit het allerbeste.

Het was gewoonweg een lijdensweg aan het worden. Nu moet er een hoop geregeld worden.

Volgende week zal ik wat uitgebreider reageren.

Maureen en Corina wat een super nieuws.

Liefs Maya

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst Maya; ooh wat verschrikkelijk....gecondoleerd met dit immens grote verlies.

De periode die komen gaat zal heel moeilijk zijn. Ik wens je heel veel sterkte toe samen met je naasten.

En wat spannend Maureen!!! In eesret instantie dus mooie bevruchtingen, echt super! Ook al hielden jullie niet zo erg veel embryo's over, je hebt ze wel. En dat is al zo goed. Ik hoop dat hij of zij lekker blijft plakken en je lekker zwanger bent straks. Ik denk dat deze wkeen echt killing zijn!

Corina,Oooohhhh jij loopt al een beetje op wolken denk ik!! En terecht! Ondanks dat er nog een punctie moet komen ben je alweer zoveel verder nu!!!! Ik duim verschrikkelijk hard mee!

Nolfje, super! Ook jullie in de startblokken. Nog even een paar weekjes en dan begint het!

Mees; en, al een wat minder drukke week? Rust maar goed uit, dat heb je ook nodig.

Voor de andere meiden, ik hoop dat alles goed gaat.:icon_flower::icon_flower:

Hier gaat alles goed hoor. Ik heb gisteren mijn contract getekend bij mijn nieuwe werkgever. Ik ga daar over enkele weekjes beginnen, heb er zin in!

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Maya, gecondoleerd met het verlies van je vader. Wat afschuwelijk om hem hebben te zien lijden.

Ik had vorige week een heel bericht geschreven maar die stond ook op die pagina die nu verdwenen is. En nu heb ik effe geen zin, maar alles gaat goed.

Corina en Maureen: wat een geweldig nieuws! Op naar een baby!!

Liefs Lizzy

Geplaatst

@ Maya : gecondoleerd met dit grote verlies heel veel sterkte de komende tijd. Ik denk aan je.

@ Maureen: Bedankt voor de tips. Hoe is het verder met je? Kan je het een beetje volhouden. Ik heb vanmorgen de eerste 2 ingebracht en idd bleh!! Wat een vieze zooi maar goed we zeggen maar zo alles voor het goeie doel toch??

Wij zijn vandaag bij Geertgen geweest omdat de punctie vandaag was bij de doneuze.

Morgen om 11.00uur mogen we naar Genk bellen hoe het evt staat met de bevruchting, hoeveel en wanneer we daar naar toe mogen voor een TP??.

Spannend spannend dus allemaal weer.

Komt ie weer voor ons allemaal :positive energie::CYBER_HUGS:

Geplaatst

@ Maya: gecondoleerd. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe. Ik denk aan je.

@ Corina: Spannend zeg. Ik vond de telefoontjes naar Genk het meest spannende van allemaal. Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed mag gaan. Ik voel me momenteel vrij normaal. Ik heb nergens last van. Het eitje zou zich op dag 2 of 3 na de terugplaatsing moeten nestelen. Ik zou niet weten of je dat zou kunnen voelen. Ik voel wel vanalles, maar dat zijn denk ik de normale pijntjes waar je normaal niet bedacht op bent. Vanmiddag had ik wel even het gevoel dat ik ook een halve dag voordat ik ongesteld wordt heb. Dat gevoel was na een uurtje ook weer weg. Wellicht is dat het geweest? Ik zou het echt niet weten. We wachten rustig af tot de dag dat ik mag testen. Corina, veel succes, doe het lekker rustig aan en probeer zoveel mogelijk te ontspannen.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

We hebben rond 11.00 uur Genk gebeld ik was zo zenuwachtig dat mijn man heeft gebeld.

We hebben te horen gekregen dat er 8 eicellen waren waarvan 6 bevrucht.

Maandag om 14.30uur moet wij ons melden voor de TP.

Meiden ik kan het nog steeds niet geloven dat het nu echt gaat gebeuren, nu maar heel hard gaan duimen dat het blijft plakken want tja das natuurlijk nu de tweede vraag.

Hier komt mijn specialiteit komt iee :positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Wow, wat een prachtig resultaat Corina! Gaan jullie 1 of 2 laten terugplaatsen? Succes maandag en ik duim voor een mooi 'plakkertje'!!

Geplaatst

Whaaaaaaaaa Corina, wat goed!!!!!!!!!!!!!!! Pff ik kan me je zenuwen helemaal voorstellen!

Ik duim dat het embryo'tje maar lekker 9 maanden mag blijven plakken! Op naar de 31e!!!:happy7::happy7:

Geplaatst

Hallo,

Maya gecondoleerd met het verlies van je vader, ik wil je heel veel sterkte toe wensen.

Corine wat een geweldig resultaat. ik duim voor je. Wanneer weet je of er ook nog creyo's zijn ontstaan?

Maureen spannend he op het wachtbankje zitten, ik hoop voor je dat het gaat lukken!!!!!!

Freggel ben je ook de dagen aan het aftellen voordat je weer een stapje verder kan.

Met mij gaat alles goed, heb het erg druk, moet straks werken. Geen zin in gisteren een feestje gehad en het is een beetje laat geworden. Gelukkig is het een kort dienstje maar mag ik vanavond weer terug komen om te gaan slapen. werkt op een woongroep

fijne zondag

groetjes Terry

Geplaatst

Hoi Terry,

Of we cryo's hebben weten we nog niet ik denk dat we dat morgen na de TP te horen krijgen wanneer we dat weten.

Oh meiden vanaf morgen zit ik officieel voor het eerst op het wachtbankje vind het zo spannend en eng allemaal.

Lieve meiden hier is ie weer voor jullie komt ie

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst
Hallo,

Oh wat geweldig nieuws Corina, ik duim hard voor je dat je na zo lang medicatie slikken nu eindelijk zwanger mag worden. Ik ben benieuwd wat je vrijdag te horen krijgt. Hopelijk is de puntie volgende week en kan je op het wachtbankje gaan zitten.

Freggel ik hoop dat je vandaag een goed gesprek hebt gehad en dat je eindelijk een start kan maken met de eiceldonatie. ik heb 17 feb een afspraak met mijn zus we zijn de hele middag zoet. Eerst arts dan psycholoog om de beurt en daarna samen. Mannen hoeven niet mee. Daarna weer een gesprek met arts. Ik hoop dan al het schema mee te krijgen. Want ik wil eerst een oefenrondje. Mijn baarmoederslijm blijft erg dun, misschien hebben ze bij geertgen een oplossing en kunnen ze er kritisch naar kijken

Maureen wat goed dat de punctie achter de rug is en dat het enigzins mee viel, ik duim met je mee voor veel eicellen. Nu heb je even je rust verdiend en daarna succes op het wachtbankje

Lizzy zie dat je er ook bent

groetjes Terry

Hallo Terry,

Ik breek even in als je het niet erg vindt. Begrijp ik het goed dat jouw zus jullie eiceldonor is? Wat lief zeg, mijne ook! Hoeveel terugplaatsingen heb je al via haar gehad?

Ik heb al 8 (!!) toppers teruggeplaatst gekregen, maar helaas zonder resultaat (alleen 1 keer een BBZ). Vind het ongelooflijk jammer. Heb ook het gevoel dat een willekeurige ander al drie keer zwanger was geweest van deze mooie embryootjes. Ik vind het daarom ook momenteel zo moeilijk om positief te blijven....terwijl ik van de artsen de indruk krijg dat het een kwestie is van ons geluk afwachten. Makkelijk gezegd: wij hebben nog maar een paar kansen in de vriezer liggen en dan is het einde verhaal, omdat zij wil werken aan haar eigen gezinsuitbreiding.....daar heeft ze natuurlijk helemaal gelijk in, dat begrijp ik volkomen na alweer 3 puncties! Ben haar uiteraard bijzonder dankbaar voor wat zij heeft gedaan. Ik ben benieuwd hoe jullie artsen jullie kansen inschatten...en hoe jij hier mee omgaat. Groetjes Tsja

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Sorry dat ik gister/vandaag overdag nog niet gereageerd heb maar de dag begon gisteren zo raar en daar ben ik eigenlijk nog mee bezig.

Maar desalniettemin is het gisteren door gegaan de TP ik heb 1 emmie van goeie kwaliteit teruggekregen en hebben nog 2 cryo's.

Dus nu is het afwachten of het blijf plakken he? Broeden broeden broeden maar :laughing9:

Hoe is het verder met iedereen??

Verder heb ik eigenlijk niets te melden dus laat ik het hierbij en schrijf ik de volgende keer meer.

Meiden hier komt ie weer voor jullie hoor mij specialiteit.

Liefs Corina.

Geplaatst

corina

Yes je heb je TP gehad

Nu maar broeden idd....!

zorg goed voor jezelf en je ukkepuk

dan komt het allemaal goed

Sterkte met de wachtweken!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Joehoeee eindelijk heb je een tp gehad Corina nu goed broeden en op naar die positieve test over 14 dagen.

mijn duimen draaien voor jullie.

iemand eigenlijk nog iets van Elsje gehoord ben erg benieuwd naar haar uitslag?

liefs

Geplaatst

Wauw Corine, de emmy moet nu een lekkere, knusse plek op gaan zoeken waar hij of zij 9 maandjes kan groeien. veel sterkte meid, met de killing-weken!!

Hoe gaat het met de rest? Alles goed?

We hebben de uitslag van het catharina zh gekregen. We gaan daar niet mee door hoor.

Na overleg met het team willen ze ons een laatste eigen ICSI aanbieden. Wel moet ik 2 operaties ondergaan, als we dat zouden doen. één om te kijken of er iets met de eierstokken mis is en de 2e voor het verwijderen van de eicellen, ipv een punctie. Mocht deze poging bij hen op niets uitlopen, is het einde behandeling en zijn we ongewenst kinderloos.

Dat is wel even wat zeg, om zo 'even' te vertellen. Ik ben zo blij dat andere klinieken uiteindelijk niet zo in kaders denken en gewoon naar de situatie zelf kijken. Omdat ik niet in de vervroegde overgang ben, heb ik bij veel ziekenhuizen geen harde eis voor ECD. dat ik maar heel weinig eicellen heb, maakt niets uit.

Nou, ik vergeet bovenstaand maar hoor. Word ik niet vrolijker van.

Op naar 15 februari! Hebben we 2 gesprekken na elkaar. Ik zal vragen of alle vervolggesprekken ook meteen gepland mogen worden. En hopelijk dan beginnen. Ik denk dat dat rond april/mei zal zijn.

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Hallo,

Ik had een lang stuk geschreven een paar dagen geleden maar die is weg.

Ik heb niet veel tijd dus doe iedereen de groetjes en morgen schrijf ik naar iedereen

Fijne avond

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Bedankt voor jullie lieve reactie's.

@ Freggel: Fijn dat je bij Geertgen doorgaat. Ik ga voor je duimen dat het vanaf de 15de alles in een snel trein vaart gaat. Je neemt je eigendonor mee toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen??

Hier gaat verder alles goed, ik voel nog niet veel en wat ik voel kan door de bolletjes komen.

Ik heb geen eigen cyclus dus daar kan ik ook niet opbouwen.

Gisteren had ik een klein sliertje bloed bij het afvegen tijdens het toilet bezoek ( sorry voor de smerige details) en vandaag niet meer!!!!

Er is dus maar 1 remedie afwachten tot volgend weekend dan mogen we pas testen!!

Nou meiden hier komt ie weer voor jullie mijn specialiteit.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Terry,

Ja wat vreemd: eerst zag ik je reactie op oa mij wel staan, en nu is ie foetsie!!:-(

Maar ik heb het dus gelukkig nog wel kunnen lezen en wil je bedanken voor je lieve reactie en hart onder de riem! Mijn zus heeft nog geen voltooid gezin trouwens, dat maakt het juist zo lastig..Heel bijzonder dat je beide tweelingzussen een keer willen doneren! En het zou vanzelfsprekend nog veel specialer zijn als het uiteindelijk lukt hè!! We moeten er maar het beste van hopen, hoe moeilijk dat soms ook is, want hoop doet leven (hopelijk letterlijk levenscheppend, maar ja zo makkelijk gaat het nu eenmaal niet voor sommigen dat moge duidelijk zijn;-(/;-)

Ik wil iedereen veel sterkte en geluk wensen!! Corine sterkte in die verschrikkelijke ww, doe het rustig aan en idd laat je niet te veel om de tuin leiden door die bolletjes! Klopt het trouwens dat Geertgen alleen nog mensen in behandeling neemt die zelf een donatrice meenemen? Groetjes Tsja

Geplaatst

Hoihoi!

Ja Tsja, dat klopt. Ik heb de laatste keer ook gezien dat 20 of 21 januari weggevallen was. Best vervelend als pagina's zonder reden wegvallen.

Het is niet niks allemaal, wat jij hebt doorgemaakt. Het klopt (zover ik weet) dat Geertgen alleen behandeld indien je zelf een donor hebt. Er zijn tekorten. Zij hanteren de voorwaarden m.b.t. de donor ook niet zo zwart wit (in ons geval dus ook) omdat mijn donor ook geen voltooid gezin heeft.

Ik wens je alle geluk toe.:icon_flower:

Corina, Ja om gek van te worden! Die sliertjes is wel een goed teken denk ik. Nu ongeveer zou de emmy moeten gaan innestelen. Beter dan dat je helemaal niets voelt! Ik blijf duimen hoor!!!

Gaan die bolletjes nog goed? Is dat nog goed in te brengen? Ja, wij hebben onze eigen donor. Een van mijn zusjes (28) gaat doneren.

Liefs,

Freggel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden