Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@terry wat enorm klote zeg! Ook jou is het zo gegund om eindelijk eens een positieve test te hebben!

He bah!

Sterkte met deze teleurstelling.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ah nee Terry.... Ik was ff aan het spieken of je misschien al iets meer wist... Ik had het zo gehoopt!

Ik hoop dat je het verdriet weer te boven komt..

Dikke knuffel in ieder geval en heel veel sterkte...

En Freggel; jemig dat lijkt me doodeng als dat gebeurt.. Ik hoop dat het snel beter gaat.....

Pulletje: Je bent begonnen!! Is ook inderdaad niet prettig om te spuiten... Maar ik denk dat het dat allemaal waard zal zijn uiteindelijk!

Zo en nu moet ik weer snel aan het werk!!

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden,

@ Freggel: Jeetje wat heftig zeg ik zou dit idd even geertgen bellen en dit doorgeven echt niet normaal.

Door de provera vloei ik ook altijd zo erg dat ik zowel een tampon en maandverband moet gebruiken en dan nog moet ik na 4 uur na het toilet anders is het foute boel en 's nachts een keer een wekker zetten. Maar zo erg als jij dit beschrijf heb ik niet mee gemaakt. Gelukkig gaat het iets beter met je want dit is niet niks. En als er geen stolsels bij zitten is ook niet erg hoor heb ik ook niet altijd en dan is het toch afgebouwd. Heel veel succes vadaag bij Geertgen en hou ons op de hoogte komt allemaal wel goed.

@ Terry: Wat verschrikkelijk balen voor je zeg heb er geen woorden voor had het je zo gegund. Kan me voorstelllen dat je ff niet in staat ben om te schrijven vanuit hier een dikke:hugs2:voor jouw. Heel veel sterkte.

@ Nico: Hoe is het nu met je?? Bijna de uitslag ik hoop zo op een beetje geluk voor jullie. Hopelijk laat je het ons ff weten.

@ Nofje: Spannend joh!! Kan me voorstellen dat je gevoelens door elkaar heen slingeren. Wanneer ga jij je test doen?? Ik duim voor je op een positieve test.

@ Lizzy: Hoe voel jij je?? Nog een weekje toch? Dan mag jij testen!! Ga je echt over een week testen of ga je de gok eerder wagen??

@ Mees: Hoe is het nu met je??

@ Pulletje: Spannend allemaal zeg voor jullie!! Ik duim en hoop dat het allemaal goed mag gaan. Die 90% heeft te maken dat je na ronde 2 weer hoger op de wachtlijst staat maar goed de 90% is natuurlijk niet de volle garantie maar door de aankomende vakantie periode wie weet???. Afwachten maar dat is het enigste wat we kunnen doen. Ik ga vanavond met provera beginnen en zoals ik het uitgerekend heb kan ik dan voor 20juni een afspraak maken voor een BMS check om eventueel onvankelijk te zijn voor ronde 3.

@ Maureen: Hoe is het nu met je?? Nog steeds op een roze wolk oh meis ik ben zo blij voor jullie en nu ga ik heel hard duimen dat de hele zwangerschap goed mag gaan en dat jullie een mooi lief klein beebje in jullie armen mogen sluiten.

Mieden een hele fijne dag verder en geniet van het zonnentje.

:positive energie::hugs2:

Liefs Corina.

Geplaatst

Ohnee, Terry wat klote!!! dat had ik niet verwacht, gezien je kwaaltjes die je toch al had.....

Hele dikke knuf en neem alle tijd.....;-( ;-(

Nofje, Corina, Lizzy dank jullie wel. Ik reageer later wel uitgebreider, dan ben ik ook terug van GG.

Ik ga het ze zo zeker vertellen. Hebben toch een FM bij een bekende arts. Hopelijk is het desondanks goed afgebouwd en is het alweer mooi dik aan het worden. Pff ik hoop het....

Het gaat wel wat beter, maar nog steeds last en pijn. Hoe klein zo'n baarmoeder ook is, ze is sterk zeg!

Knuf voor iedereen die het kan gebruiken.

Liefs

Geplaatst

ach Terry....dat meen je niet....wat erg.....begrijpelijk dat je niets meer kunt schrijven...meissie....laat je tranen de vrije loop, knuffel flink met je man, ook voor hem zal het weer een klap zijn...neem de tijd en probeer het een plekje te geven...we zijn er voor je meis!!! Dikke knuffel!!:hugs2:

Nofje en Lizzy....spannend meiden...wanneer ga je testen nofje? En Lizzy....de laatste paar dagen....jij ook sterkte!!!

Corina....vind het rot voor je dat er nu ook weer geen match was...hoop dat je bij de volgende ronde wel een match zult krijgen!!!

woensdag krijgen we idd de uitslag...vriend heeft in elk geval besloten om toch ook de dna-analyse van zijn zaad te laten doen bij DD. Stel mijn waarde zou onverhoopt niet goed zijn en dat we dus voor ecd gaan, dan is het natuurlijk toch wel zinvol om te weten hoe het zaad en de morfologie hiervan is...toch???

mochten we idd voor ecd gaan, dan hebben we daar vrede mee...voor de buitenwereld is het dan gewoon dat we weer een ivf gaan doen...

k hou jullie zeker op de hoogte!!! ook al ben ik dan niet bezig met ecd, vind het fijn dat ik er wel al met jullie over kan praten!!

Pulletje....jij bent ook begonnen met spuiten...en over anderhalve week al de punctie...gaat snel zeg!

Freggel....nou zeg...dat is effe schrikken meid...hoop dat het geen kwaad kan en zou het idd vanmiddag maar even melden bij de fm....succes trouwens vanmiddag!

lief,

nico

Geplaatst

Terry: Meis dikke knuffel. Heel veel sterkte. Het moet gaan lukken hoor. Ik denk aan je en blijf ook voor je duimen.

Freggel: dat is heftig zeg. Ik hoop dat alles verder wel goed is. Ik schrik zelfs al als ik het lees.

Nico: Spannend zeg allemaal. Ik hoop dat jullie de best mogelijke uitslag krijgen en met deze uitslag ook wat kunnen.

Corina:Blijf je nu boven aan de wachtlijst tot je zwanger bent? Of tot je bevallen bent?

Misschien ben ik een mietje, mag gezegd worden hoor. Maar ik vind het spuiten best gevoelig. De spuit erin zetten vind ik doodeng en de vloeistof is heel stroperig en dik.

Ik ga zo met het eten mijn benen proberen. Wie weet gaat dat beter. En las even een half uur uit de koelkast halen al vorens te prikken.

Hadden jullie dat ook?

Geplaatst

Echt Terry, wat verdrietig!! Ik vind het zo erg voor jullie! Laat je tranen maar de vrije loop, alle spanning van afgelopen weken!

Ik ben zo bang voor hetzelfde..

Gisteren heb ik al een testje gedaan. Negatief natuurlijk. Maar het geeft me ook wel een soort van rust: dan weet ik iig zeker dat de moeheid, pijnlijke borsten (en gisteren gigantische hoofdpijn) in ieder geval van de utrogestan komen. Ik heb besloten gewoon elke dag een testje te doen. Mocht het positief worden, dan weet ik ook wanneer de omslag is geweest. Mocht het negatief blijven, dan ben ik daar ook meer op voorbereid. Misschien minder gezellig dan naar 1 datum uitkijken, maar voelt voor mij goed zo. Ik ben nu dus officieel een 'vroegtester'..

Freggel, ben benieuwd hoe het was.

x Lizzy

Geplaatst

O en Pulletje, ik vond het persoonlijk veel fijner om in mijn buik te spuiten dan in mijn been. Een goede 'rol' tussen je vingers nemen en daar in knijpen, dan voel je de injectie minder en staat de huid goed strak. Maar heb jij geen auto-injector gekregen? Die schiet de medicatie er dan zelf in! Welke medicatie gebruik jij?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Dankjewel voor alle bemoedigende woorden. Zaterdag voelt als het 'echte begin', dan krijg ik een heerlijke Decapeptyl spuit toegediend door een vriendin die IC verpleegkundige is. Ze gaf al aan dat het geen lekker gevoel zal zijn, maar alles voor het goede doel! :-). Ik hoop echt dat we begin julie naar Barca mogen voor de TP.

@Itsus: Hoeveel tijd zat er tussen jouw Decapeptyl en de punctie van de donor en vervolgens de TP?

Spannend, spannend allemaal.

@Iedereen die zwanger is: gefelciteerd!!!

@Degene waar het helaas mis is gegaan: heel veel sterkte!!!

Geplaatst

@doorzettertje ik had 2-12 de Deca 9-12 starten met de pleisters! Wij hadden aangegeven dat we van 18-12 tm 3-1 niet beschikbaar waren ivm vakantie en werk.

10-1 tp van 2 emmies!

En nu dus ruim 22 wkn zwanger!

Ik vond de Deca spuit wel meevallen.

Succes meis.

Geplaatst

@ Terry: Wat een teleurstelling. Ik kan me voorstellen dat je moeite hebt met in het forum schrijven. Ik wens jullie heel veel sterkte en liefs toe met het verwerken van dit grote verdriet.

@ Freggel: Wat een heftig verhaal zeg. Zoiets is niets niks. Ik krijg de kriebels als ik het lees.

@ Corina: Wat wordt jullie geduld op de proef gesteld. Ik hoop dat jullie binnenkort echt een match hebben.

@ Lizzy: Dapper van je om iedere dag te testen. Maar de vermoeidheid en de pijnlijke borsten kunnen ook best betekenen dat je in verwachting bent. Hier had ik ook last van, en nog steeds. En bij de eerste TP die ik had kan ik me niet herinneren dat ik dat had. Dus wellicht is het een goed teken.

@ Nofje: Sterkte met de laatste wachtdagen. Maar volgens mij komt dat wel goed.

@ Pulletje: Bij mij was het spuiten ook best gevoelig. De ene dag wat meer dan de andere. Ik heb altijd in mijn buik gespoten. Ik zou niet in mijn been durven spuiten, maar je kan het altijd proberen.

Alle andere dames: veel liefs en knuffels........

Ik ben zoals de afgelopen dagen nog steeds erg moe. Vrijdag 17 juni krijg ik mijn eerste echo in GG. Ik ben wel heel benieuwd. Vandaag kwam mijn man thuis met een doppler, zo'n apparaatje waar je de hartslag van de baby mee kan horen, maar er is natuurlijk nog niets te horen. Toch diende ik al als proefkonijn al was het maar om mijn eigen hartslag te horen. Vandaag kreeg ik van de mannen op mijn werk een hele mooie bos bloemen. Toch wel leuk dat er mensen zijn die zo oprecht met je meeleven. Mijn dag kon niet meer kapot. Maar was ik maar niet zo moe, dan zou ik er meer van kunnen genieten. Zo ik moet verder. Ik heb nog heel veel te doen en mijn tempo is tergend laag.....

Groetjes, Maureen

Geplaatst

@Maureen ik heb zelf ook zo'n doppler, erg fijn als je ff onzeker bent, MAAR gebruik het pas na 12 à 13 wkn zwangerschap! Ervoor wordt sterk afgeraden!

Ook kan het zijn dat de hartslag wegvalt of zelfs even niet te vinden is, probeer dan niet ongerust te worden.

Succes en veel plezier met je zwangerschap.

Geplaatst

he Pulletje....ik heb bij mijn tweede en derde ivf ook heel veel last gehad van de spuiten die ik moest zetten...wat bij mij hielp was idd de spuit eerder uit de koelkast halen (hield m dan ongeveer 5 minuten in mijn broekzak van dee trainingsbroek of de buikzak van mijn trui en ik koelde de plek ook waar ik de spuit ging zetten...ging met name bij de 3e ivf als een tierelier...en je bent zeer zeker geen mietje!!! hoop dat het spuiten in je been wel lukt...maar probeer het eens hoe ik het heb gedaan...

liefs,

nico

Geplaatst

hihi...Lizzy.....denk dat je toch ietsje te vroeg was met testen, maar daarvoor ben je dan ook officieel een vroegtester...hihihi...de utrogestan heeft helaas dezelfde bijwerkingen als een zwangerschap, maar kan tegelijkertijd ook de menstruatie tegenhouden...hoop dat je over een weekje een dikke vette positieve test in handen mag houden!!!

mees...hoe istie met jou???

Maureen...wat lief van je collega's en van je man van de doppler....zal nu idd waarschijnlijk nog te vroeg zijn om een hartje te horen, maar toch ook wel fijn om je eigen hartje eens te horen....hihi...

Freggel...hoe is het gegaan vanmiddag? en wat zeiden ze op je verhaal over het heftige bloedverlies????

liefs,

nico

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Terry ik denk aan je. Bij deze een virtuele knuf. Zo oneerlijk allemaal!!! ;-( Ik begrijp dat je even niet even schrijft of meeleest. Toen ik het jaren geleden wat moeilijk had, kon ik dat ook niet. Sterkte meid.

Maureen Jij dus erg moe. Je energie gaat nu natuulijk naar je beeb! Rust even lekker uit, vroeg je nestje in, DVD en thee erbij en rusten. De spanning van de afgelopen weken tellen ook aan hoor, het moet er toch uit hè?

Lizzy eerst dacht ik 'huh, nu al testen?" Maar na je uitleg snap ik wel dat je het doet. Inderdaad zou op een dag, als het goed uitpakt, een posi test ontstaan. Ook wel mooi om te zien hè! Ik duim verschrikkelijk hard voor je mee.

Nofje, nog eventjes!!!!

Doorzettertje en Pulletje ja, de ene dag doet het spuiten meer gevoelig dan een andere. Ik spoot zelf altijd in de onderbuik. Van de Decapeptyl voelde ik niets. Wel is de naald van de Decapeptyl 'botter' dan de naald van bijvoorbeeld Gonal F of Puregon, Menopur. Daarom kan hij soms wat prikken. Maar dat is maar heel even hoor. En ik vind je geen zeur of mietje. Bij de ene vrouw ís het gewoon ook gevoeliger. Geen gemuts, maar gewoon zeggen hoor. :happy: Hoort erbij, toch!? Succes met de spuiten meiden!!

Nico heel slim om het zaad te laten nakijken. je weet immers nooirt, en zo sluit je wel e.e.a. uit. Binnenkort de uitslag, ik ben benieuwd. Ik vind je wel erg sterk klinken, als ik dat mag zeggen:happy:

Je bent echt gegroeid, in dit hele proces! Vind ik fijn om te lezen, zo tussen de regels door...!

Corina, jij nu in de killing wachtweken voor een match...heb je van de dag genoten? het was zooo lekker hè vandaag! of heb je gewerkt?

---

Nou, mijn man en ik liggen VI (Voetbal International) te kijken en wilde toch even reageren en lezen hier:happydance:

Ik was best wat nerveus hoor, vanmiddag. Eerst mijn donor's dossier en echo. Nou dat zag er allemaal super goed uit! In totaal zijn er nog steeds 20 follikels die mooi gelijkmatig groeien.:happy2::happy2: Ze zijn nu 11 mm. Das heel netjes voor dag 6! Links heeft ze er 12 en rechts 8. Om te voorkomen dat de kleinste folli's ook mee gaan groeien, gaat ze vanaf vandaag 112,5 IE Gonal spuiten, ipv 150IE. Maar die 20, hé.....wat een score zeg! Nu maar hopen dat er veel eicellen inzitten!

Daarna heb ik dus mijn verhaal gedaan en kreeg ik ook een echo. En.........mijn BMS was maar liefst 12,8 mm! Jeetje, ik schrok er gewoon van! Dat was wle het laatste wat ik verwacht had. Omdat ze al verwacht had dat het zo snel zou gaan, wilde zij me op 1 Estradiol zetten (ipv 3 wat er daarna besloten is) Nu kan ik dus niet meer minderen, omdat ik anders een afbraak riskeer. We verwachten niet dat het BMS zich ng heel sterk gaat uitbreiden, dus tot 17 mm was ik veilig zei de arts. ( vind ik al dik) Zij zelf hanteerd maximaal 18 mm.(!) Het bloeden is nog steeds hevig, maar gaat vanzelf over. Ik mag Ibuprofen erbij gebruiken, omdat dat ook het bloeden tot 30% minderd. Daarbij is het ook fijn voor de pijn! (tip voor iemand anders misschien)

Ik gebruik nu gewoon kraamverband, ipv maandverband....dat is zoooooveel fijner, hiihihi! Nu al aan de kraamverband!

Met deze uitslagen ziet het er nu zo uit: vrijdag de 2e FM. Dan begin volgende week de punctie!! JOEHOE!! Wordt echt mega spannend nu......!!!!!

Fijne avond meiden:icon_flower::icon_flower:

Liefs

Geplaatst

@ Freggel: Oh meid ik moest ff lezen hoe het vandaag bij jullie was afgelopen. Nou goed nieuws zeg JOEHOE ws volgende week de punctie hoe gaaf is dat na zo lang wachten ben heel blij voor jullie ik hoop en duim dat het voorspoedig mag blijven gaan.

Ik was vandaag vrij en heerlijk genoten. Jij schreef dat ik in de wachtweken zit voor een match maar dat is niet zo. Ik ben/ga nu afbouwen met de provera en als het goed gaat en op tijd is dan 20juni BMS check en dan hopelijk met ronde 3 starten. Bedankt voor de tip de ibropufen kan ik denk ik wel gebruiken volgende week.

Fijne avond.

Voor allemeiden een dikke :hugs2:en een fijne avond.

Liefs Corina.

Geplaatst

:Freggel...spannend meid!!! en goed dat je nu dus minder oetradiol gaat gebruiken...komt helemaal goed, ben ik van overtuigd...enne...toppie dat je donor zo mooi op schema ligt!!! vrijdag de 2e fm...en dan volgende week al ergens de punctie...wow....ga voor je duimen!!!

enne...bedankt voor je complimentje....af en toe voel ik me echter helemaal niet sterk, maar juist heel onzeker en bang dat het niet gaat lukken, niet via ivf, maar ook niet via ecd...maar...ik moet gewoon uitgaan van het positieve, ook al heeft dat bij onze 3e ivf uiteindelijk niets uitgemaakt...zo positief als dat we waren...en zo goed voorbereid....

begin een beetje zenuwachtig te worden voor woensdag....gewoon uitgaan van het goede, toch??? mocht ik een van de nederlandstalige assistentes eraan krijgen, dan vraag ik of de dna-test vrijdag of anders op een zaterdag gedaan kan worden in DD...vrijdag hebben we alletwee vrij...dus dat zou dan al ideaal zijn...en wellicht is het ook mogelijk om op zaterdag te doen...

dikke knuffel voor iedereen!!!:aaaflowersmiley

en een fijne avond!

liefs,

nico

Geplaatst

Maureen, wat lief allemaal... Echt een schat dat ie een dopler heeft gekocht voor je...

Freggel:: Jaaaah wat goed, zon dik bedje heb ik nooit gehad. Ik ben zo blij voor je dat die bloeding geen roet in het eten heeft gegooid!

Corina: Ik hoop dat je heerlijk hebt genoten van vandaag.. Ik moest werken. Terwijl het bij ons 30 graden is geweest.. pffff. gelukkig airco op t werk.. Anders... Ik duim voor je voor de volgende wachtronde! Op naar een prachtige donor voor jou!!

En Nico... Ik heb het nooit aangehaald, maar ik ben zelf voor ecd in Spanje geweest in 2008. Bij Instituto marques. Helaas is het voor ons op niets uitgelopen toen (was met mijn ex samen) het is natuurlijk anders in het buitenland, maar mijn ervaring is dat ze heel veel geduld hebben met buitenlandse clienten (ook in DD..........). Dont worry...

Tja en hier... Ik ga denk ik Zaterdag testen. Dan is het 15 dagen na de bevruchting en 12 dagen na de tp... Het is nu nog net wat te vroeg denk ik.. Hoewel ik eigenlijk zo ontzettend nieuwschierig ben.... Ik ga ook pas donderdag of vrijdag testjes halen bij het kruidvat, anders hou ik het toch niet uit....

De eerste week dus tot het weekend was ik eigenlijk alleen maar positief.. Maar nu.. Ik weet het niet meer.. Ik heb allerlei klachtjes die ik ook zo op de utogestan kan gooien... Behalve dan verkouden en keelpijn..

manlief is nog steeds heel overtuigd. Hij zegt eigenlijk de hele tijd: Het zit erin tot het eruit komt... En gelijk heeft ie. laten we maar hopen dat het er pas over een dikke 8 maanden uit komt hihihi.

Als het nou niet lukt omdat mijn lichaam niet meewerkt, dan zal hij ook wel teleurgesteld zijn.. Maar dit is dan ook zijn eerste keer dat hij dit van zo dichtbij meemaakt. Hiervoor heb ik met mijn expartner al 3 keer IVF gedaan... En toch voelt het nu beter, anders.. Inclusief misselijk vanochtend.. Ik had mega honger terwijl ik toch wat gegeten had dus ik pakte wat yoghurt op mijn werk en na 2 happen ben ik naar de wc moeten rennen... Soort wagenziek zeg maar.. En dat is iets dat ik nog nooit heb gehad.. Ook niet op de utrogestan...

Ach ja.. Ik schrijf ook maar een end weg.. Beter dat al die gevoelens en die emoties eruit zijn, dan dat ze in me blijven zitten...

Sorry voor het lange verhaal...

We gaan er gewoon voor dames... Allemaal!

Knuffels

Nofje

Geplaatst

Wat lief!!Bedankt voor jullie reacties!

Corina, ooh ik wist ook dat je nu af gaat bouwen! Wat stom zeg....ik denk dat ik automatisch wachtweken heb getypt...heheheh SOLLY! :happy2: Ja, die Ibuprofen, Het staat niet in de bijsluiter, omdat er geen indicatiestelling is om het als anti-bloed middel te gebruiken. Maar, het is wel zo. Ik heb het nagezocht en het klopt. Je kan dan op de ergste dagen 3x daags 400 mg nemen. Dan verminderd het bloeden met 20 tot 30%. En dat kan, in ons geval, net voldoende zijn om een keer 'gewoon' te menstrueren. Ik begin er morgen mee, ik laat je weten of ik het merk!! :happy:

Nico; logisch hoor dat je je zo voelt. Het is allemaal ook echt een 'molen'. heen en weer slingeren tussen hoop en vrees. Maar, over het algemeen ben je positief, vind ik. Dus: houden zo hoor!

negativiteit helpt gewoon niet, dus kunnen we beter proberen positief te zijn. Mijn ouders gaven me eens (toen ik 13 was, pesterijen door mijn acné enzo) het boek "de kracht van positief denken". Helaas heb ik het nooit uitgelezen, maar het helpt wel degelijk!

Ik zou het gewoon vragen wanneer je die test kan laten doen. Lijkt me dat dat voor hen zo gebeurd is. Tis toch een hele dag weg hè! Fijne avond meid. Nog 2 nachtjes slapen.

knufs

EDIT: Nofje we hebben gelijk gepost. Wat verschrikkelijk hè, die laatste dagen zo......jullie slaan je er wel doorheen....je hebt geen keus natuurlijk, maar jullie doen het maar mooi. De signalen lijken gunstig meid....ooh we hopen zo met je mee!!!! En logische gedachten, van je manlief...zo is het maar net. M

Geplaatst

Goedenmorgen meiden,

@ Freggel: Geef niets joh kan gebeuren toch hoef je geen SOLLY voor te zeggen:happy:. Ja lijk me goed plan dat je het mij laten weten of het idd werkt kan ik het volgende week doen.

@ Nico: Ik sluit mij aan bij de woorden van Freggel. Heel veel succes meis ik duim voor jullie.

@ Pulletje: FF nog terug komen op je vraag je blijft in de lijst opschuiven naar boven tot er een donor voor je is. Is de poging mislukt begin je je weer van voor af aan dus de eerste ronde met 20% kans op een donor, 2 ronde 50% kans en ronde 3 met 90% kans op een donor. Zo heeft dr.R het een keer aan ons uitgelegd.

Zo het was maar ff kort maar krachtig maar ik heb nu mijn ontbijt op en ga zo naar mijn werk heb er totaal geen zin in heb onrustig geslapen en heb nu lichte hoofdpijn ik hoop dat het over gaat want heb een lange dag.

Eerst werken tot 15.15uur en dan van 15.30uur tot 17.00uur een overleg BAH was het maar al 17.00uur.

Sorry voor het geklaag,

Meiden een hele fijne dag allemaal.

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

ach Corina...meissie...je klinkt een beetje treurig....knuffel voor jou....ik zit dan nog niet helemaal in het traject van de ecd, maar het lijkt me toch heel zwaar om telkens weer op te bouwen, wachten op een telefoontje voor een donormatch. en als die er dan helaas niet is, weer afbouwen en dan weer op nieuw beginnen met opbouwen...en als er dan wel een donormatch is, dan krijg je weer andere onzekerheden...gaat het allemaal lukken??? Hoop zo dat deze ronde jullie ronde gaat worden!!!

't Is dat mijn eicellen waarschijnlijk niet goed genoeg zijn, anders had ik zelf gedoneerd!

Nofje...zoals je het allemaal omschrijft, lijkt het niet meer door de utro te komen...oh meid...ik hoop het zo voor je!!!

Bedankt allemaal ook voor jullie lieve woorden....is fijn om te lezen (en in mijn hoofd te horen)...thanx!!!!

Ik heb verder niet veel te melden...

Liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi meiden,

Willen jullie eens met me meedenken?

Bij 'gewone' IVF wordt de vrouw gestimuleerd en worden haar follikels leeggezogen en krijgt ze daarna een terugplaatsing. Als er geen innesteling plaatsvindt, krijgt ze menstruatie, logisch rond de 2 weken na 'ovulatie'. Maar bij ecd...? Ik ben niet gestimuleerd, bij mij is alleen mijn cyclus platgelegd en bms opgebouwd. Als het bij mij niet lukt, krijg ik dan ook menstruatie na 2 weken? Vorige keer werd ik nl pas vijf weken na het stoppen vd lucrin ongesteld (en voelde ik na 2 weken mijn ovulatie). Gisteren was het 2 weken na het stoppen van de lucrin en het leek wel of ik mijn ovulatie voelde! Kan dat? Betekent dat ook meteen dat er geen innesteling is? Neem aan dat je anders geen ovulatie zou krijgen? Maar is nog tricky ook. Dadelijk is de ecd mislukt en worden we zwanger van mijn eicel!

Verder net een brief in huis gekregen dat geen vd emmy's geschikt is om ingevroren te worden. We hebben dus geen cryo's. Toch teleurgesteld...

Bah, heb effe een rotgevoel!

x

Geplaatst

Hai dames,

Lizzy ik denk dat wij geen menstruatie krijgen nee. Wanrt de hormonen die wij gebruiken blijven we gebruiken, totdat de test negatief is of je met zekerheid bloed geprikt hebt. Ik heb er nog niet eerder over nagedacht, maar denk dat je gelijk hebt.

In denk dat een mislukte poging enkel aan te duiden is met een negatief hCG. Qua eisprong denk ik niet dat je dat nu hebt gehad. Je gebruikt immers hormonen waarbij er geen eisprong op kan treden, omdat je geen FSH gebruikt. Het is wat ingewikkeld allemaal, klopt. Misschien kun je wat op t net vinden?

--

Hier gaat alles wel goed. Nog steeds veel bloedverlies, maar met Ibuprofen geen pijn meer.

Ga zo boodschappen doen.

Liefs!

Geplaatst

Hey Freggel, wat is het spannend voor jou. En wat een gedoe met je ongi. Maar gelukkig gaat het nu beter. Je bms ook al dik. (Wel ff goed overleggen met die artsen dat je niet teveel medicijnen krijgt daarvoor. Het is al dik genoeg. Te dik is ook niet goed.)

En binnenkort al de tp. Zo spannend. Dan zit je eindelijk in de wachtweken!!

En ja, er is nog 'meesje' over hoor. Maar wel nog steeds aan de overgeef. Die het nog niet weten, complimenteren mij met mn slanke lijn.

Pulletje, mijn familie en vrienden zijn heel enthousiast! Bijna niemand wist/weet trouwens dat wij bezig waren met ivf. Vind ik veel fijner. Hoef je ook niet aan iedereen uit te leggen als het niet gelukt is. Ja, ben zo blij. Nog steeds bizar hoor. Omdat je er nog weinig van merkt, behalve misselijk zijn, is het nog zo vreemd. Vandaag 14 weken. Olé!! Ja, vind dat de misselijkheid nu over mag zijn ;-)

Jij bent dus aan het spuiten. Fijn hoor, om weer 'in het traject' te zitten. Ik duim voor je!!

xxx, mees

Geplaatst

:aaaflowersmiley:Lieve Corina,

Dankjewel meid, dat je aan me denkt, terwijl je zelf zulk rot (geen match) nieuws hebt. Dat is toch wel super balen hoor.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze bij de kliniek niet van te voren kunnen zien of er een match gaat komen of niet. Nu neem je (en anderen) voor Jan L.. medicijnen in en dan blijkt het allemaal voor niets te zijn. Ze kunnen dat toch beter afstemmen?! In Spanje en andere landen zoeken ze naar een match, als die er is geven ze dat door en begin je met de medicijnen. Dat is toch veel beter. Al die hoop en medicijnen voor niets. Ik zou het niet kunnen hoor.

Heb zo veel bewondering voor jou en de anderen die dat op die manier doen!

Maar goed, de volgende x dat je weer op gaat bouwen is er gewoon een match voor jullie! De positieve gedachten daarvoor sturen we je nu al toe!!

positive%20energie.gif :myfignerscrossed: :goodluck: gekruiste%20vingers%201.gif

Super dikke knuffel voor je!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden