Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb even de fut en de tijd om weer op het forum rond te struinen. Ik heb nog steeds erg last van vermoeidheid. Ook heb ik enorme last van een droge mond, keel en ogen. En dit terwijl ik me suf drink. Als ik een nacht doorslaap omdat ik eens niet eruit moet om te gaan plassen sta ik op met een kater. Een kater zonder een druppel alcohol te hebben aangeraakt, maar wel enorme hoofdpijn door vochtgebrek. Dan heb ik dus de dag ervoor te weinig gedronken. Ook heb ik last van gevoelige borsten en mijn rug. Lang staan is geen pretje. Al met al voldoende klachten om er nog vanuit te gaan dat het nog goed is.

Ik hoop wel dat met name de vermoeidheids klachten binnenkort gaan verminderen. Anders zal ik mijn vakantieplannen aan moeten gaan passen. En daar heb ik meer dan anderhalf jaar naartoe gewerkt, dus ik zou dat heel erg jammer vinden.

Gister ben ik eerder van mijn werk naar huis gegaan omdat ik me zo ontzetten moe voelde. Thuis gekomen ben ik meteen mijn bed in gekropen. Dit doe ik eigenlijk alle dagen in het weekend en op de twee dagen dat ik alleen 's ochtends werk. Ik had net een uurtje geslapen toen ik wakker werd en iek voelde dat ik vloeide. Op het toilet aangekomen was dus mijn hele ondergoed al doordrenkt met bloed en terwijl ik zat kwam er nog meer. Damn.......... wat is dit nu? Een aantal maanden geleden heb ik een aantal dagen last gehad dat er een adertje was gesprongen in de baarmoedermond. Deed leek precies hetzelfde. Dun, helder rood, geurloos, geen slijm of weefsel en geen krampen. Ik heb een maandverbandje ingedaan en ben gewoon weer gaan slapen. Het is gestopt. En mijn zwangerschapskwaaltjes zijn ook niet minder geworden. Ik heb er alle vertrouwen nog in dat het goed zit. Nu ik het verhaal van Nofje lees, denk ik dat ik waarschijnlijk hetzelde heb gehad.

Morgen gaan we het zien, want dan heb ik de echo. Ik vind het nu wel spannend worden. Ik denk dat ik vannacht best slecht zal slapen.

Groetjes, Maureen

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maureen Hoe is de echo gegaan?

Ik denk aan je meis. Je verdient het!

Gisteren punctie gehad. En ik moet zeggen stelt niets voor. Eigenlijk heel de ivf behandeling is me 100% mee gevallen. Absoluut niet belastend. Naast mijn kinderen, sporten en werk prima te doen.

Ik zal ook zeker nog een keer gaan doneren.

Morgen horen we hoeveel cryo's er zijn.

Doorzetterjte: Ik duim voor je. Op naar een spaanse schone.

De decapeptyl heb ik zelf gespoten. Ik heb alles zelf erin gespoten. Vond die decapeptyl wel een rotspuit moet ik zeggen.

Ik wist niet eens dat je dat door andere kon laten doen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we dus de echo gehad. Ik had al het gevoel dat het nog goed was, ook na de bloeding van afgelopen woensdag, en het is goed. Ukkie is 10 mm en is vandaag precies 7 weken.

@ Pulltje: wel fijn dat je het allemaal wel mee vindt vallen. Ik vond de punctie echt verschikkelijk. Zo zie je maar weer dat het voor iedereen weer anders is.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Maureen proficiat! Wat moet het fijn zijn om een kloppend hartje te zien! Sterkte met je moeheid.

Pulletje, fijn dat je het zo ervaren hebt. Hoeveel eicellen had je? En hoe is je contact met de wensouders? Zij zijn zeker helemaal door het dolle heen?

Freggel, hoe is het met jou?

Nofje, maandag weer echo. Hoe gaat het?

Corina, hoe is het met jou? Bijna naar ronde 3!

Terry, hoe was je week vakantie? Heb je ervan kunnen genieten? Hoop het echt!

Liefs Lizzy

Geplaatst

Maureen: gefeliciteerd!! Super gaaf voor je. En is die punctie iig niet voor niets geweest.

Al lijkt me het zwaarste de psychische belasting en die heb ik giga veel minder.

Maar jij gaat lekker moeder worden! Je bent zwanger met een goede echo!

Lizzy: Aantal eicellen viel tegen, 12. Overmorgen horen we hoeveel er bevrucht zijn.

Het kontact met de wensouders is afwachten. Het is toch anders als ik nog bezig ben met de behandeling en zij afhankelijk van mij zijn. Maar hoop dat er veel embyo's zijn en natuurlijk één of meerdere kindjes.

Hoe is het nu met jou?

Denk je wel een beetje aan jezelf? Wil je vriendin weer doneren?

Geplaatst

hey allemaal!

Pulletje: respect hoor! fijn dat het meeviel! Echt knap van je...

Liz: Jij ook alweer klaar voor de volgende ronde zag ik?

Maureen: Een kloppend hartje.. wat gaaf! Gefeliciteerd!!! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Doorzettertje: Heb ik ook gedaan met die pleisters. Die kun je het beste op je buik plakken. Zweet minder en dan blijven ze ook zitten. Of op je bovenbenen of borst of arm kan ook.. Afwisselen helpt wel. Kan namelijk gaan irriteren op de plakplekken... Gewoon maar ff een tipje.

Hier gaat alles wel ok eigenlijk... Beetje last van de borsten en mijn rug (spierpijn achtig)... En moe... echt dood moe.... En ontzettend vergeetachtig en klunzig. Maar nog niet misselijk ofzo..... Bloeding is wel gestopt. Niks meer gezien sinds gister. Pak van mijn hart... En nu maandag dan de echo... ben dan 6 weken en 3 dagen. Ik ben zo benieuwd of ik al een hartje kan zien... Kan bijna niet wachten.

Hadden we maar zo'n kijkvenster dan konden we af en toe naar binnen gluren. LOL

Ik ga ff lekker chillen op de bank met een lekker glaasje Granaatappel en Frambozen sap.. Heerlijk!

Tot later!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik kom ff buurten, we hebben even afstand genomen van ecd omdat eerst mijn schildklier en vitamine b12 op orde moeten komen. Na 9 mislukte pogingen achterelkaar, waarvan 1 bbz, misschien sowieso geen verkeerd besluit om even rust te houden. Probeer nu vooral te genieten van wat wij wel hebben, Al raakt het nooit helemaal uit je hoofd uiteraard. Het grijpt me af en toe nogg steds naar de keel, de behandelingen en de teleurstellingen keer op keer. 9 toppers, en alle pogingen mislukt, dan zakt de moed je toch behoorlijk in de schoenen. Wel een opsteker om hier toch wat succesverhalen te lezen, hartstike gefeliciteerd meiden! En voor degenen bij wie het nog neit gelukt is, heel veel sterkte. In het najaar kunnen wij waarschijnlijk weer verder. Het ziekenhuis denkt overigens toch dat de erg lastige trugplaatsingen een negatief effect hebben gehad, omdat het er verder allemaal perfect uitzag qua embryootjes en bms, zal het misschien daaraan gelegen hebben...helaas valt daar neits an te veranderen behalve dat het hoofd nu persoonlijk de tp zal gaan doen omdat hij de meeste ervaring heeft. Hopelijk scheelt dat nog.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zit inmiddels op dag 6 van het 'pleister-plakken'. Vanaf maandag 2 pleisters per 3 dagen plakken. Heb inmiddels begrepen dat Eugin geen tussentijdse BMS-meting doet (dacht dat ik dat binnenkort moest laten doen) dus het is een kwestie van pleisters plakken en vanaf dag 11 de telefoon in de gaten houden. Pffff weer net zo spannend als de tijd dat we met adoptie bezig waren, zaten we ook altijd bovenop de telefoon ;-). Vanaf dag 11 moeten we bereikbaar zijn maar het zal vast wel niet zo snel gaan allemaal. Hoop het wel natuurlijk!!!

@Nofje: Dank voor de tip! Plak ze het liefste op mijn bovenarm, blijft het beste zitten. Wist niet dat je ze ook op je bovenbeen kon plakken, lijkt me ook een goede plek. Probeer inderdaad steeds andere plek want gaat inderdaad irriteren. Jij hebt IVF gedaan toch of ook ECD?

@tsja: Welkom op het forum! Via wie heb je ecd gedaan?

@Maureen: Wat heerlijk dat het allemaal goed is met de kleine ukkie!

@Nico: 30 juni begint steeds dichterbij te komen!

@Mees: Hoe is het met jou? Ben begonnen met de granaatappelsap, omega 3 en tarwekiemolie capsules! Alles voor een beepje!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Phoeh, er is wel wat bijgeschreven zeg de laatste week! Ik kan de reacties niet terugzien momenteel (foutje forum?) dus dat schrijft lastig....

Nofje en Maureen hebben iig de echo gehad, fantastisch dat het allemaal goed zit én gaat!!! JIPPIE!!!! Houden zo meiden!!! Op naar de volgende echo. Krijgen jullie die snel?

Voor iedereen die aan het spuiten is: succes!

Hoe gaat het met de rest van de meiden?? Is er nog nieuws van jullie?? Of allemaal al aan de Holiday? hihi

:laugh::laugh::laugh:

---

Hier gaat het wel ok hoor. Ik zit nog steeds aan de Primolut...*zucht*....vandaag dag 7 van de 10. Hopelijk daarna snel ongi en door met de opbouw. 1 juli een BMS meting en hopelijk ben ik dan al een heeel eindje op weg met mijn nieuwe BMS.

We hopen dan ook dat we in de eerste week van Juli een TP kunnen krijgen.

Veel liefs iedereen!!!

Geplaatst

Hey Doorzettertje, heel goed! Precies wat ik ook heb gedaan en dacht: Alles voor n beeb! Zooo goed :-)

Best bijzonder, want de andere x-en gebruikte ik dat niet en niet zwanger. Je weet het nooit. Alle 'hulp' is fijn!!

En heel veel succes he. Ik duim en duim!

Maureen en Nofje, fijn dat jullie goede echo's hadden. Dat is zo spannend!!

Freggel, eindelijk eindelijk gaat het nu echt opschieten. De 1e week van juli is al snel. Meid meid, als jij de tp krijgt spring ik een gat in de lucht. Wat duurt dat lang bij jou. Ik vind jullie heel sterk!!!

Welkom Tsja, ik hoop dat je volgende tp heel goed mag gaan.

Hier alles goed. Had een hele drukke week en was ook wel tikje ongerust omdat ik eigenlijk nog geen buikje heb en denk: zit het wel goed? Groeit zij/hij wel? En ook afgelopen week minder misselijk. Maar eergisteren weer overgegeven (snel winkel uitgesneld en in auto overgegeven) en was daardoor weer wat geruster. Haha, waar je al blij mee kunt zijn ;-)

Gelukkig had ik vanmorgen een afspraak in het zh dus keek helemaal uit naar vanmorgen. En alles dus goed. Geen echo, maar wel hartje gehoord en ze voelde en zei dat het prima was qua grootte. En geen buikje is ook niet erg. Bij de 1 is het meer dan bij de ander.

Bloed, ijzer, bloeddruk ook prima, dus ze was super tevreden.

Net mooie bos bloemen gekregen dus mijn dag kan niet meer stuk.

Succes meiden, xxx, mees

Geplaatst

Jaaah!!! Vandaag de echo gehad en we zagen een kleine frummel met een kloppend hartje!!!!! Ben helemaal blij nu en opgelucht! Lieve groetjes Nofje

Geplaatst

Proficiat Nofje!! Wat een opluchting!

En pulletje, 12 eicellen tegenvaller?? super goede vangst joh!! Heb je nog iets gehoord hoeveel bevruchtingen er zijn?

Wij gaan vanaf half juli starten met medicatie voor poging 2.

Mees, fijn dat het bij jou en je kleintje ook allemaal goed was. Dat buikje komt vanzelf!

Lizzy

Geplaatst

Er zijn 7 bevruchtingen van topniveau die ingevroren kunnen worden. Blasto zoiets?

Hierna zijn er nog 3 pogingen voor ze.

Ze zijn helemaal blij. Het ziet er zo goed uit. En met een beetje geluk kunnen ze ook een broertje of zusje uit één poging krijgen. NIet slecht toch?

Nofje: Gefeliciteerd! Ga zo door meis.

Mees: Goede echo dag vandaag. Moeten we er meer van hebben. De rest gaat jullie volgen.

Ik las terug. Je raadde iedereen aan om naar het buitenland voor ECD te gaan. Maar het grote nadeel is toch wel dat het kind nooit achter de biologische moeder kan komen.

En het kind niet eerlijk de afkomst vertellen kan heel slecht zijn voor het kind. Zeker niet nu ze telkens meer met DNA gaan werken.

Ik zelf doe mee aan onderzoek voor de TU in Delft. Ze kunnen nu ook doelgericht afslankadviezen geven op basis van DNA.

Je kan ook je DNA laten onderzoeken op mogelijke defecten. Dit zal in de toekomst veelvuldiger worden en meer genormaliseerd.

Het is voor een kind/volwassene een hele schok als je eigen ouders je niet de waarheid hebben verteld over je afkomst. Ook onderzoeken van, Amerikaanse, universiteiten wijzen uit dat als alles eerlijk verteld wordt kinderen antwoord op hun vragen willen en verder niets. Onbeantwoorde vragen kunnen obsessies worden. Juist met eerlijkheid wordt het minder gecompliseerd en makkelijker voor het kind.

Ik snap absoluut als mensen uitwijken naar buitenland. Wie weet zal ik het ook gedaan hebben. Alleen als de keuze er is is het voor het kind beter om te kiezen voor gekende donatie. Nederland heeft dit keurig geregeld.

Het is geen aanval maar mijn visie en waarop het gebaseerd is. En de wetenschappelijke onderzoeken naar de psychische gevolgen. Hieruit blijkt dat het weinig gevolgen heeft voor kinderen die antwoord krijgen op hun vragen over genen en afkomst.

Geplaatst

Pulletje, mooi hoor, zoveel bevruchtingen!Ben het overigens totaal niet eens met jouw mening over anonieme donors. Er zijn juist veel studies die het tegendeel laten zien. En wordt het juist afgeraden om te vertellen, door deskundigen. Heb ik al eerder uigebreid verteld dus ga zeker niet in discussie hierover. Maar gezien jouw sterke mening laat ik ook andere meningen horen. t Is ieders keus en beiden hebben voor- en nadelen! (Ik raadde niet iedereen aan om naar t buitenland te gaan maar schreef dat ik blij was dat ik in t buitenland was en niet bij GG was gezien de vervelende toestand met de emmy's van Freggel.)Haha Lizzy, is waar ;-) Dan denk ik vast: oef, was m'n buik maar minder :-)!!Super Nofje! Genieten!!!Xxx, mees

Geplaatst

Mees: Het is geen verwijt. Ik zou me zelf ook kunnen voorstellen als ik geen donor kon vinden dat ik ook naar buitenland zou gaan!

Als uitkomt, zeker nu er telkens meer met DNA wordt gewerkt, kan dat negatief zijn voor psychische gevolgen van het kind als ouders de waarheid over oorsprong achter gehouden hebben.

http://www.deverdwaaldeooievaar.be/erover-praten-met-kinderen/464/het-vertellen-en-erover-praten/

Misschien vertel je het wel open een eerlijk en wordt het voor het kind ook als normaal gezien, en zo is het ook, kan het met onbeantwoorde vragen blijven zitten. Voorbeeld hiervan is de donorshow. Niet dat elk kind daar behoefte aan heeft maar veel wel.

Zelfs van de site van AVA-Peter. De mensen die geld verdienen aan eiceldonatie. Quote:

Het advies van de meeste fertiliteitsorganisaties en professionals is om, vanaf het begin, zo open en eerlijk mogelijk tegen het kind te zijn over zijn of haar herkomst. Door dit op een positieve en normale manier te vertellen kun je een kind al op jonge leeftijd laten begrijpen hoe ontzettend gewenst het is en hoe hard papa en mama hun best hebben moeten doen een een kindje te krijgen. Naarmate de tijd verstrijkt kun je steeds meer informatie aan dit verhaal toevoegen, passend bij de leeftijd van het kind. Er zijn ook kinderboeken verkrijgbaar die u kunt gebruiken om uit te leggen op wat voor speciale manier het kind is ontstaan.

Wat denken professionals hiervan?

Het Etisch Comité van de American Society for Reproductive Medicine (ASRM) staat sterk achter het principe om kinderen zo vroeg mogelijk te vertellen dat zij geboren zijn met behulp van eiceldonatie. Dit comité is ook van mening dat het het beste voor het kind is om het kind informatie over kenmerken van de donor te vertellen. Bovendien is het verstandig om, als er sprake is van gekende donatie, de persoonlijke gegevens van de donor ook aan het kind te geven. Het comité is verder van mening dat de beslissing hierover uitzonderlijk persoonlijk is en alleen door de ouder zelf gemaakt kan worden. (ASRM Etisch Comité, 2004)

Ik heb er veel over gelezen eer ik besloot te gaan doneren. Ik doneer niet alleen, ik zet, hopelijk, ook een kind op de wereld en het aller belangrijkste is het beste voor het kind. Ik ben alleen deze info tegen gekomen.

Waar heb jij de info gelezen die niet voor eerlijkheid voor het kind is? Of dat het beter is dat een kind niet achter zijn of haar oorsprong kan komen?

Meestal is dit gebaseerd op angst. Angst om niet nummer één te zijn voor het kind.

Angst voor, vragen van, de omgeving.

Ik zou graag de andere wetenschappelijke info willen lezen vooral omdat ik na echt veel speurwerk alleen deze info tegen ben gekomen m.b.t. welzijn toekomstig kind.

Op vruchtbaarheidssites. Op commerciele donatieklinieken. Op internet over wetenschappelijke onderzoeken onder kinderen m.b.t. gevolgen ECD.

Ik heb gedoneerd en hopelijk komen er één of meerdere kinderen uit voort. Sommige Dat zullen nooit mijn kinderen worden. Hierin is de wet in Nederland ook heel goed. De moeder die het kind baart is de echte moeder.

En ik denk als je zoveel moeite moet doen voor een kind heb je een hele diepe kinderwens. En zal je een hele goede moeder worden. Met super veel moederliefde. Het kindje komt in een heel goed bedje. Dat is verschrikkelijk belangrijk.

Ik hoop het zo goed verwoord te hebben.

Geplaatst

Hellow dames!

Mees: dank je wel meid!!! Ja het duurt lang bij ons. Het lijkt ook wel of het nooit eens mee kan zitten. Natuurlijk ben ik blij dat we al zover zijn gekomen en dat alle stappen goed zijn gegaan, begrijp me niet verkeerd. Maar sjeezus...is een TP nu zo moeilijk? Ik zucht dan maar en leef heel erg naar juli toe.....

En jij al 17 weken zie ik in de banner. Superrr dat de kleine het weer zo goed deed, fantastisch! EN straks denk je nog terug aan je uitspraken over je buik...wedden dat je een mooie toeter krijgt!!

Meid wat vliegt de tijd.....ennuh..*kuch kuch* kunnen we al over de beebkamer babbelen? hihiih

Pulletje; Wat een mooei verwoording! En 7 topemmy's, geweldig!!

:happydance:

Ik zelf vind het prima als je e.e.a. één keer toelicht. Mees gaf aan hier geen discussie over te willen, dus ik denk dat we het moeten laten rusten. Iedereen heeft er zijn of haar ideeen over. En zoals het ook met politiek geldt, geldt het ook met deze kwestie: sommige zaken zijn er niet voor om te bediscussiëren, want dat loopt altijd emotioneel op. Ik weet dat je het goed bedoelde hoor! Maar misschien is het beter als er een apart topic komt (als je dat zou willen) waarop je wel e.e.a. schrijft over dit onderwerp. Kan iedereen kiezen of ze meepraat.:icon_flower:

Nofje, gefeliciteed meid met je knipperlichtje!!!!!Fantasisch nieuws!!! ga het maar lekker vieren:happy:

Lizzy, in juli dus weer door voor poging 2? Great! Waren jullie dat nou, met dat lab dat in augustus dicht was? Of was dat Terry.....sorry ik weet het even niet meer.

Wederom spannend! Gaat je vriendin weer doneren? Wat een kanjers ook hè......we zijn maar trots op ze.

------------

Mijn donor smste me net dat ze ongi is geworden!!! Wel een hevige, maar dat kan kloppen met een BMS van 15 mm wat ze had bij de punctie.:happy2:

Ben zo blij.....toch een opluchting.

Mijn tarwekiemolie capsules, Omega 3 capsules, Walnotenolie en granaatappelsap liggen al klaar straks om na de ongi mee te beginnen.

De spanning heeft ook zijn tol geëist bij mijn man. Die loopt sinds kort met prostaatklachten bij de arts. Is ook niet niks allemaal, wat er gebeurd is.

Ik leg hem iig in de watten....

Liefs, mij

Geplaatst

Pulletje,

Jammer dat je toch door gaat met jouw mening op te dringen! En hoe weet jij dat ik geen donor kon vinden of dat we het niet vertellen uit angst?!

Ik vind het erg vervelend en zou heeeeel veel redenen waarom niet kunnen vertellen; ondersteund en geadviseerd door klinieken waar ze al veel langer dan in Nederland ecd en onderzoek hiernaar doen. Maar heb daar tegenover jou totaal geen behoefte aan.

Dus wat freggel zegt, graag niet op dit topic. Daarbij ben je niet de ouder maar de doneerder. Toch wel heel anders.

Mees

Geplaatst

Hellow Freggel,

Ja, helemaal waar! Bij jullie gebeurt steeds iets. Zo erg voor jullie. Dat wachten en hopen en weer wachten moet zo moeilijk zijn. Echt knap hoe je je er steeds doorheen slaat. Hihi, altijd positief. Zie je aan je vrolijke kippenhok en veranda :-)

Ja, wordt zeker tijd voor ff babbelen over de babykamer :-))) Augustus wordt dé maand voor 'actie' !

Ja, 17 weken...wat n wonder hè!!

En jij bijna! Eindelijk! En dan samen zwanger. Zo geweldig lijkt me dat!

Haha, alle spullen (olie, sap ed) heb je al. Dus...komt helemaal goed!!!!

Sterkte met je mannetje!!!

Xxx, mees

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Sorry dat het weer ff duurde eer dat ik wat weer van laat horen maar kwam er gewoon niet van + had eigenlijk niets te melden.

Er is zoveel schreven dat ik ga proberen op iedereen te reageren SORRY als ik iemand vergeten ben.

@ Freggel: Ik hoop zo voor jullie dat de kuur help en dat je straks een mooie TP heb. Heel veel sterkte met je mannetje leg hem maar heerlijk in de watten.

@ Mees: Meid al weer 17wkn zwanger wat gaat de tijd toch snel he?? Maar ik ben nog steeds super blij voor jullie!!! Hoe voel je je nu??

@ Nofje: Wat was het ff spannend/ schrikken voor jullie zeg PFFF. Maar gelukkig heb je goeie echo's gehad en heb je een lichtje zien knipperen!!! WOW helemaal top. Geniet er heerlijk van.

@ Maureen: Ook een goeie echo gehad helemaal top het is jullie zo gegund.. Geniet er heerlijk van meis.

@ Lizzy: Bijna poging 2 ik ga heel hard voor jullie duimen dat het nu goed mag gaan.. Ik denk aan jullie.

@ Pulletje: Zeker een goeie score voor de wensouders helemaal top ik ga duimen dat ze zwanger mogen raken door jou hulp laat je het ons misschien ff weten hoe het afgelopen is??

Hoe is het verder met de rest van de meiden????

Zo ik geloof dat ik iedereen gehad heb toch??

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Hier gaat alles wel zijn gangetje.

Gisteren bij GG geweest voor een BMS check en deze was zoals gewoonlijk weer top 10.4 is het bedje nu dus de komende 3wkn ben ik weer onvankelijk!!! Heb als het goed is nu 90% kans op een donor. Woensdagavond ( morgen) belt Dr.R mij weer op.

Gisteren ook gelijk gevraagd of er al meer duidelijkheid is in het beleid en dat is er.

Dr.C vertelde dat het materiaal na de punctie naar DD gaat voor het lab daarna komt het terug naar GG waar dan de TP plaats zal vinden.

Ik vroeg toen hoe het zat met geen verse emmy terugplaatsing meer maar enkel cryo's. Zij vertelde dat het sinds vorige week weer veranderd is en dat er gewoon een verse TP zal zijn in GG.

Dus we hoeven niet naar DD maar enkel naar GG en daar ben ik toch heel blij mee scheeld ons heel veel reis tijd. Ben er wel blij mee.

Meiden een hele fijne dag verder en ik laat snel weer iets van mij horen ik zal niet meer zolang wachten :happy3:

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

hallo allemaal,

Ik heb even bij moeten lezen.

corina, ik blijf voor je duimen, nu moet er toch een match komen en je lange wachten beloond worden met een mooie zwangerschap. Ben blij om te lezen dat ze vanaf nu gewoon verse terugplaatsingen doen.

Freggel, ook voor jouw komt een TP eindelijk in zicht. Ook voor jouw duim ik want na al die tegenslagen verdienen jullie nu een zwangerschap.

Lizzy, Ik las dat je al weer snel met medicatie begint. Spannend hoor en hopelijk nu wel een paar mooie emmy's en cryo's die het goed doen. !!!

Maureen en nofje, wat goed om te horen dat jullie mooie echo's hebben gehad. Super

Mees, al bijna op de helft wat gaat de tijd snel.

Iedereen die ik vergeten ben een dikke knuffel van mij

its, wat jij schreeft over een moeilijk terugplaatsing dat herken ik ook. Ze kunnen maar niet de plek vinden waar het in moet en het duurt elke keer weer heel lang voordat het er in zit. Goed om te weten dat het daar ook aan kan liggen. De embryo's zien er namelijk telkens goed uit!!

Ik ben lekker een week op vakantie geweest. Echt super geweest, even alles kunnen los laten. Wij gaan in de 2de week van augustus weer beginnen. Ik hou wel gewoon het op en afbouwschema aan. Zodat hopelijk mijn BMS super is

Geplaatst

Meesje, Jaaaaa wij gaan gewoon samen zwanger lopen hoor! En met mij ook Corina, Terry, Lizzy! Volgens mij zijn we nog met 4en, of niet meiden? Die nog zwanger moeten worden?

Ik probeer echt positief te zijn. Gewoon omdat negativiteit je niet verder helpt. Ik wil de Freggel zijn die ik ben, en laat me door tegenslagen uiteindelijk niet het veld uit slaan. Daar is het verdere leven te mooi voor ;-)

Ik heb ook ooit eens een mooie ervaring gehad, s'nachts. Is een beetje zweverig, dus zal er niet al teveel over uitwijden. Maar die ervaring geeft me altijd nog hoop!

Corina; Fijn dat je BMS weer super is! Hebben ze het met jou ook weleens over dat 3-laags BMS? Ik hoop zo erg op een match meid!! Woensdag, is morgen al!!! SPANNEND!!

Ik vind het super fijn dat die cryo's van de baan zijn, maar wat hebben wij dan ontzettend PECH gehad!? Volgens mij zijn wij het einge koppel dat hierdoor getroffen was. Ook omdat ze maar 30 ECD koppels per jaar hebben.

Potverkaatje....nahja....ik hoop maar dat mijn emmy's goed ontdooien en ik meerdere TP's kan hebben van die 6. Als er niets goed ontdooid is GG nog niet jarig...

Terry; heerlijk meid een lekkere vak! Doet lichaam en geest goed. En alweer 2e week augustus. Dat duurt allemaal niet lang meer zeg!! Nog paar weekjes!!

knuf Freggel

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik zou me graag bij jullie aan willen sluiten!

Afgelopen mei ben ik ook gestart met een nieuwe poging IVF met ED mijn lieve zusje heeft aangeboden donor te zijn voor ons.

Wij zijn onder behandeling bij EMC in Rotterdam. ik zit nu in mijn 3e week met de Decapeptyl en sinds een week gestart met de progynova. vanaf morgen gaat mijn zusje beginnen met de Puregon! ik vind het echt zo verschrikkelijk spannend! het is onze allerlaatste strohalm. Wie is er nog meer onder behandeling in het EMC?

Veel liefs

Geplaatst

he dames, ben een tijdje niet geweest...pinkpop en zo....

maarruh...Maureen zie ik heeft een mooie echo gehad...en nofje ook...super meiden!!

Mees is alweer 16 weken...wat gaat het snel!!!

Freggel...hoop dat je je tp snel zult hebben...hebben ze alle 6 embryo's ingevroren toch?? neem aan per 2, dus dan heb je 3 kansen, mits ze goed ontdooien, maar daar gaan we gewoon van uit!...spannend...

Corina zit alweer in de matchweken...hoop zo dat je deze ronde een match hebt!!! duim voor je!!!

Renate, welkom en veel succes!!!

volgende week donderdag gaan we naar DD...voelt helemaal super...als mijn cyclus blijft meewerken, dan kunnen we begin oktober weer beginnen...tijdens het intakegesprek van volgende week krijg en we nog nadere uitleg over de uitslagen van onze onderzoeken en krijg ik mijn precieze schema door, wanneer ik kan beginnen en krijg ik het recept al mee...whoehoe....alsof ik al in de race ben...hahahaha...maar dat is natuurlijk nog niet...

eerst gaan we nog op vakantie...

lizzy en terry hoe is het bij jullie???

fijne avond allemaal!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Pulletje,

Ik sprong zowat uit mijn vel toen ik jouw 'wetenschappelijke verhaal' las. Niet meer doen alsjeblieft. Neem van mij aan: iedereen op dit forum die ECD in het buitenland doet, doet dit echt niet omdat dit voor hen 'de' manier is of omdat ze alleen maar aan zichzelf denken. Wij hebben geen enkele andere keus. En geloof me: na 6 jaar adoptie drama hoef ik echt niets meer te horen over wat beter is voor het kind. Ik hoop dan ook dat we hier geen discussies meer zullen lezen over dit onderwerp. Dankjewel.

Geplaatst

Hey doorzettertje, fijn je reactie te lezen. Precies wat ik ook voelde. Bij mij was het 'rook uit m'n oren'....!Freggel, echt NIET te geloven dat precies tijdens jullie tp dit hele gedoe met de emmy's was. Dat is toch niet te filmen!! Echt te bizar! Ik ga met je mee hoor, als blijkt dat ze niet goed ontdooien! Wel heel fijn dat de tp nu weer met verse emmy's kan, corina! En 90 procent kans op n match! Super!! Morgen! Ik duim....! En dankjewel:-) Ben minder misselijk, zaterdag voor t laatst overgeven. Wie weet..?!Terry, super dat je n fijne vakantie had! Ja, gek hè. Al bijna op de helft! Waaah!! En jij in augustus. Wordt n mooie maand ;-)Renate, welkom en succes!Nico, dat klinkt goed. Bijna naar DD! Super hoor! En vergeet mijn ene week niet hè, hahaha, al 17 weken!! :-)))))Dikke knuf allemaal, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden