Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ga reageren hetgeen er over mij geschreven is.

Ik zou het na mijn berichtje erbij gelaten hebben maar er wordt op een manier over mij geschreven dat ik niet bij mij vind passen.

Ik zal het e.e.a. toelichten.

Dan laat ik het wil ik het erbij laten.

Mees raadde iedereen aan om naar buitenland te gaan voor ecd. Daar is mijn reactie uit voort gekomen.

Dat is mijn inziens te simplistisch aangezien de wetenschappelijke bewijzen het tegendeel bewijzen tav van welzijn van het kind. Dat laten ook programma's als o.a. DNA onbekend en wie is mijn vader zien.

Gisteravond op 1 vandaag. Een DNA doe het zelftest. Gewoon via internet. $100.00. Wie zijn mijn ouders/grootouders. Over 10 jaar waarschijnlijk gratis. Leterlijke quote: Geef mij je DNA en ik zeg wie je bent.

Overal wordt aangeraden om eerlijk te zijn. Zelfs op commerciele buitenlandse sites. Zie AVA-Peter.

Het is en was zeker niet mijn bedoeling iemand aan te vallen.

Ik ben donordonor, geen moeder. Ik ben juist degene die moeder is. Van 3 kinderen. En i.d.d. donor. Hopelijk van een mooi gezond kindje waar ik nooit moeder van zal worden. Want het zal 2 fantastische ouders krijgen.

Ik zou mijn kinderen nooit informatie kunnen achterhouden en verkeerde info geven over zoiets basaals als hun oorsprong. Daar heeft een kind recht op.

Ik snap absoluut dat iemand naar het buitenland gaat als laatste optie. Dat zou ik bij mezelf ook kunnen voorstellen als het op een andere manier niet te realiseren is.

Maar als niet eerlijk zijn naar je kind je kind kan schaden snap ik niet dat dat bewust gedaan wordt.

Zeker nu er telkens meer met DNA gewerkt wordt.

Maar Mees ik ben wel heel benieuwd naar het wetenschappelijke bewijs dat het tegendeel bewijst. Zou ik graag willen lezen. Vooral na onderzoek bij donorkinderen.

Doorzettertje: Ik snap dat ECD in buitenland de laatste optie is. Dat schrijf ik ook en snap ik ook. Maar het gaat om eerlijkheid naar je kind toe.

En door het toenemende onderzoek naar DNA is de kans aanzienlijk dat uitkomt bij het kind dat de biologische moeder en andere vrouw is. Andere vrouw geen moeder. En als dat niet eerlijk verteld is is de klap zoveel harder voor een kind.

Dit heeft niets te maken met adoptieleed of ander leed.

Dit bewezen na veel research bij donorkinderen.

Maar als iemand anders beslist hoop ik ook voor diegene, net als voor iedereen, het beste. Voor ouders en kind.

Ik heb zulke reacties nog nooit meegemaakt in de bijna 1,5 jaar dat ik op dit forum en begin van dit topic zit.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mylo: Hoe is het je? Ben je al bevallen?

Chantal: Hoe is het met je heerlijke meisje? Wat een moppie heb je.

Veke: Hoe is het nu met jou? Lees je nog weleens mee?

Maya: Gaat het een beetje met je? Kan je er goed over praten? Het is niet niks wat je allemaal voor je kiezen krijgt.

Annemoon: Hoe is het met je?

Elsje: Is je poging gelukt? Hoe is het nu met je?

Corina: 90% kans op match. Dat klinkt heel goed.

Na zoveel pech en ellende moet het toch goed gaan. Ik duim voor je. Ik vind het knap hoe je je staande houdt.

Maureen: alles goed? Wanneer krijg je je volgende echo?

Nofje: Hoe voel je je? Hoe voel je je als zwangere?

Terry: Heel veel geluk voor augustus. Fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad. En nu helemaal focussen op het komende kindje. Ben je een van een 3,1 of 1 en 2-eiïge tweeling? Alleen beantwoorden als het niet te privé is. Ik vind het wel heel bijzonder. Voor jullie heel normaal maar voor mij heel bijzonder.

Lizzy: Ik lees in juli voor poging 2. Ik gun het je zo. Zet hem op!

Freggel: Ik lees dat je opgelucht bent dat de donor ongesteld is geworden. Is dat iets waar ik op moet letten? 2 weken na de punctie toch? Of 2 weken na pregnyl?

Hadden jullie na punctie ook nog veel steken? Vooral na snel opstaan heb ik echt steken. Voelt als spelden steken aan beide kanten. Ik moet dan echt even gaan zitten en daarna rustig opstaan.

Zijn dat de eicellen die zijn blijven zitten, die toen nog niet rijp waren? Of is het normaal dat dat de aangeprikte folikels zijn?

Als het volgende week nog zo is zal ik misschien even het ziekenhuis bellen.

Geplaatst

Pulletje, weer ga je door!!

Ik raadde helemaal niet iedereen aan om naar het buitenland te gaan. Ik schreef dat ik blij was dat in het buitenland ecd had gedaan en dat was naar aanleiding van alle toestanden van GG rond de emmies van Freggel. Dat was zo onduidelijk en n ellendige situatie.

Anders dan jij laat ik iedereen de vrije keus. Als wij onze meningen zeggen, dan moét jij het gewoon beter weten. Wat is dat? Bepaal jij dat voor ons? Wat beter is? Of wij als laatste of eerste of middelste keuze naar het buitenland gaan, heb jij niets mee te maken. Dus schrijf niet 3x hoe fout het is. En bepaal jij wat we tegen onze kinderen zeggen? Nee! Net zoals ik dat niet van anderen bepaal.

Ik heb dit door drammen van iemand ook nog nooit mee gemaakt sinds ik al vele jaren op dit forum ben.

Na vele verzoeken ga je nog steeds door hiermee. Ongelooflijk!

"Dank voor ieder die lieve (pb)berichtjes heeft gestuurd".

Geplaatst

Mögge damessss,

Even een snelle, ik ga zo naar mijn beste vriendin toe. Gaan we op kraamvisite en daarna lekker de stad in en lunchen!

Pulletje; ik vond de reacties op jouw stukje meevallen hoor. ;-)

Het gaat hier nu eenmaal om laatste strohalmen en dat ligt erg gevoelig. Mensen maken een goede afweging alvorens hier aan te beginnen. En wie weet of ze eerlijk gaan zijn? Daar is hier nog niet eerder écht over gesproken dus dat is niet bekend. En ze hoeven dat ook niet te vertellen. Het is zeer pijnlijk voor sommigen om te lezen wat de door jouw aangehaalde studies uitwijzen, als je geen keuze hebt...Wie weet willen mensen wel eerlijk zijn tegen een kind, maar kunnen ze dat gewoon niet. Zie de reactie van Doorzettertje. Zij heeft geen keus, ook al zou ze willen.

Je standpunt was duidelijk i.g.g. Zoals ik al eerder meldde: politiek, geloof en ook deze zaken zijn gewoon een uitermate gevoelig onderwerp en niet bedoeld om te bediscussiëren. Daar is het té persoonlijk voor en altijd wordt er wel iemand gekwetst of voelt zich (verkeerd) aangesproken. Hoe je het ook bedoeld. Er zijn zelfs oorlogen om gevoerd..... Echt, probeer het te laten rusten en het niet té persoonlijk op te pakken allemaal. Desnoods stuur je iemand een PB.

Ik wil nog wel even zeggen dat de meiden die je een steunende PB hebben gestuurd en zelf GEEN ECD doen, geen 'recht' van spreken hebben. Dat zou mij weer wat irriteren. Tuurlijk kan iemand een mening hebben, maar dat is niet te vergelijken met een mening die je kán hebben als je in onze situatie verkeerd. Is zoveel anders.....echt waar.

Ik weet niet of het zo is hoor, maar omdat je expliciet een postje plaatst met dat bericht wilde ik dat wel even zeggen. :icon_smile: En als dat niet zo is, vergeet je deze opmerking van mij maar gewoon.

:icon_flower:

Nu weer over op de orde van de dag hè! Kop op dames! Ook Pulletje....waar mensen actief zijn met het schrijven komt dit nu eenmaal voor. We blijven immers gewone mensen toch?

:laugh:

Pulletje, mijn donor had inderdaad ook steken in de eierstok. Bij haar waren 3 folli's blijven zitten. Ze is na ongeveer 2 weken onfgesteld geworden, heviger dan normaal. Ik hoop dat je snel weer ongi wordt!!!

Mees fijn dat je minder misselijk bent!

Nico; Onze emmy's zijn per stuk ingevroren. We laten ze per 2 ontdooien en gaan dus ook voor een TP van 2 (hopelijk dan..) Was Pinkpop leuk?? Nog even en dan DD, spannend!!

Renate, welkom hier!!! WIj doen ECD in een andere kliniek dan jij. Ben je in vervroegde overgang? Spannend allemaal hè!!!

de rest van de meiden een dikke knuf hoor!!

Ik moet nu echt gaan, anders kom ik te laat!!!

knuf Freggel

Geplaatst

Freggel: Even antwoorden op: Steun was het niet hoor. Dat heb ik ook niet nodig. Ben zeker niet labiel.

Het waren iid mensen afhankelijk van ecd. NIets zieligs gewoon aardig. Maar bang hierop het topic te worden aangevallen op hun mening.

Wat jij schrijft stelde ik ook. Ik snap het als het je laatste keuze is. Dit kan toch niet negatief gezien worden!! Is ook positief bedoelt!

Maar ben wel benieuwd naar de studies die tegendeel van eerlijkheid bewijzen zoals wordt gezegd. Wil dan ook zeker de andere kant lezen.

Maar wil het echt laten rusten. Het was zeker niet negatief bedoelt.

Waren het bij jouw donor de folikels die zijn blijven zitten? Die staken?

Niet het aanprikken wat moet helen? Dit beredeneer ik zelf. Maar lijkt mij ook een optie.

Het was bij jouw donor over toen ze ongesteld werd?

Er werd idd gezegd dat ik moest verwachten om meer dan normaal ongesteld te worden.

Mijn BMS was ook flink. En langer gespoten dan gepland. De medicatie, is het een bijwerking dat bms meer wordt opgebouwd?

Dank weer voor je info.

Ik dacht na de punctie er helemaal te zijn. Zo klaar over. Ben ook na 3 uur gaan fietsen. Moest ook wel. Ging best wel goed. Maar nog even en dan is het echt over. Het is lastig maar als er straks een positief resultaat is, hopelijk, daar doen we het voor. Positief bedoeld.

Geplaatst

he Pulletje,

wat betreft de steken na de punctie...bij jou zijn natuurlijk follikels aangeprikt en het aanprikken gaan ze via de vaginawand naar de eierstok om daar de aanwezige follikels aan te prikken en leeg te zuigen...het kan dus idd na de punctie wat gevoeliger en pijnlijker zijn...je kunt gerust paracetamol nemen tegen de pijn en als je het niet vertrouwt, even bellen...

Je zult waarschijnlijk ook heftiger dan normaal ongesteld kunnen worden...hoeft niet, kan wel...aangezien je bms best wel dik was, denk ik dat het wel heftiger zal zijn dan normaal en dan met name het verlies en de bms dat mee komt...

Freggel heb jij nu al de 1e bms meting gehad? ja toch??? volgens mij ben ik het even kwijt...sorry...en wanneer zou je dan kunnen denken aan de tp? zou dus zomaar volgende week kunnen zijn toch??? per stuk ingevroren...hoop met je mee dat ze goed ontdooien en dat je er dan twee teruggeplaatst kunt krijgen!!! duim duim duim!!!

Mees...hihihi...ik wil je gewoon nog iets langer zwanger zien...hihihi...balen meid dat je toch nog steeds missy bent...maar volgens mij wel niet meer zo erg als eerst, toch???

Corina...vandaag hopelijk het verlossende telefoontje dat er een match is....hoop het zo voor jullie!!! duim me het laplazarus hier...

de rest ben ik heel even kwijt...sorry....

Terry, Maureen, Nofje, Maya, Lizzy?

Pinkpop was idd super....lekker weer gehad, even alles van me af kunnen zetten, lekker genieten van de mensen om me heen, van de biertjes, de muziek, de zon en ook de regen...geweldig!!! precies wat ik even nodig had...

en volgende week naar DD...spannend!!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag naar het ziekenhuis geweest of alles er netjes uitzag van binnen.

Laatste bezoek zaten er veel lege grote eiblaasjes, cystes en een bms wat niet weg wilde gaan. Tot mijn grote verassing alles rustig en een mooi dun bms zodat mijn zusje vandaag mag starten met de puregon.

@Freggel nee ik ben niet eerder in de overgang maar heb een PSO syndroom waardoor ik een hele moeilijke of geen cyclus heb. Ook mijn eicellen zijn bijna onbruikbaar waardoor wij na vele teleurstellingen van vruchtbaarheids behandelingen en een al 6 jaar lopend adoptie proces alleen nog mogelijkheden hebben met ECD.

Ik hoop ook echt dat eindelijk na 9 jaar behandelingen dit ons gaat lukken.

Ik ben echt zo blij dat ik hier op dit forum ook even mijn ei kwijt kan en ook heerlijk jullie verhalen waar ik zoveel in herken kan volgen.

veel liefs

Geplaatst

Hoi Pulletje,

De steken die je in je buik voelt zijn eiblaasjes die eerst leeg zijn gezogen en zich daarna wee vullen met vocht doordat er een gaatje in is geprikt en niet zijn gesprongen zoals bij een normale eisprong. Als je erg veel grote follikels in je eierstok had zitten kun je hier echt een paar dagen last van hebben.

Ikzelf had ook altijd heel veel grote follikels en na de punctie ook veel last van steken. Ze hebben er toen ook naar gekeken omdat ze bang waren voor overstimulatie maar dat bleek toen niet zo te zijn. Het was alleen dat ze zich weer allemaal hadden gevuld met vocht (verdwijnt na een paar dagen). Ook het bms is bij de een dikker als bij de ander. je baarmoeder is bezig om follikels te laten groeien en je bms zo dik mogelijk te krijgen voor een goede innesteling. Alleen in een normale cyclus zie je niet wat er gebeurd totdat ze telkens met een echo kijken ben je je er ineens van bewust.

Geplaatst

Hihihi Nico, snap ik helemaal!! Op naar 41 weken zwanger, haha! Nou ja, liever niet anders valt het zo dicht bij Sint ;-)Ja, ben al zeker minder misselijk maar nog geen trek. Word echt n slanke den :-)Freggel, was de kraamvisite gezellig? Ja, leuk hoor, deels allemaal samen zwanger!Fijne avond meiden! Ben anderhalve week in de zon vanaf morgen dus ff afwachten of ik makkelijk online kan. Xxx, mees

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Terry : Fijn om weer iets van je te horen. Goed dat je een fijne vakantie heb gehad en een beetje opgeladen bent.

@ Freggel: Ik vind het knap dat je zo positief weer bent want het is niet niks wat jullie is over komen. Het gaat nu helemaal goed komen op naar een zwangerschap.

@ Mees: Fijn om te lezen dat het beter met je gaat hopelijk hoef je niet meer te spugen en dat je een mooi buikje mag krijgen. Meis geniet er heerlijk van.

@ Lzzy: Bedankt voor je lieve woorden hoe is het nu verder met jou??

@ Nico: Heel veel succes volgende week in DD ik hoop zo dat het nu allemaal voor de wind mag gaan de komende periode het is jullie gegund.

Nou dr.R heeft gebeld met de mededeling dat hij volgende week vrijdag 1 juli weer een afspraak heeft staan en dat ik zo door moest gaan met de medicatie. Hoe stom ik ook was en verbouwereerd dat hij vroeger belde vroeg ik stom wat dan de bedoeling was ; hij vertelde toen dat hij dan zou zeggen hoe de stand van zaken er dan voor stond en ik vroeg stom hoelaat!!! Zei hij rond een uur of 21.00uur. toen drong het stom tot mij door dat hij dan gewoon weer zou bellen :laughing4::laughing4: wat voelde ik mij ff stom

Geplaatst

Sorry er gaat iets niet goed met de laptop dus sluit ik nu af.

Volgende week vrijdag belt hij dus weer.

Meiden hele fijne avond en tot snel.

Liefs Corina.

Geplaatst

hahaha...corina...ik dacht al...wat een lege plek opeens....maar hdr. R. kon je dus nog niet helemaal blij maken....hopelijk volgende week vrijdag dan wel!!!

Liefs,

nico

Geplaatst

Corina: Weer langer wachten als ik het goed begrijp. Wat stellen ze je geduld en gevoel op de proef. Dat is toch niet normaal.

Trek je het wel of leef je nu elke keer van telefoontje naar telefoontje op hoop. Kan Geertgen hier niet anders mee omgaan?

Hier blijft spatie vaak zitten. Dochter heeft er cola overheen gegooid. En aangezien ik over de kleine laptop slagroom heb laten vallen kunnen we die niet gebruiken. 4 toetsen maar dan kan je geen normale zinnen meer formuleren.

Geplaatst

Renate en Nico: Bedankt voor de info.

Ik heb geen paracetamol nodig. Maar voel het als ik snel opsta ineens. Dan denk ik oh ja rustig aan doen.

2 uur na de punctie zat ik alweer op de fiets. Misschien niet heel handig. Maar kinderen moesten naar school. En gehaald worden en bij vriendinnetjes gehaald worden. Maar opzich ging dat goed. En fietsen is toch niet zo'n inspanning.

Gisteren trouwens weinig last gehad. Wie weet wordt het nu al een stuk minder of is het vrijwel over.

Ik kan gelukkig goed relatieveren. Als dat alles is voor een kindje mag ik niet klagen. En hopelijk komt er ook een broertje of zusje uit deze poging.

Geplaatst

Ja ik val Mees even bij. Mees en ik zijn degene die hier voor ECD Spanje hebbenen 'gekozen'. En het interesseert me echt helemaal niks wat iemand hier van vindt. En dat gezwets over eerlijkheid ben ik helemaal niet van gediend, je weet niet eens wat wij later tegen ons kind hierover gaan vertellen. Ik wil ook echt geen woord meer horen over wetenschappelijke studies anders kap ik gelijk met dit hele forum. Het is al die tijd een leuk forum geweest waar iedereen elkaar een hart onder de riem steekt maar waar iedereen in zijn waarde wordt gelaten en elkaar respecteert en niet iemand aanvalt op beslissingen die (helaas) moeten worden genomen. En wat weet jij nou van Adoptie-leed? Ik ben 6 jaar lang door de mangel gehaald op adoptiegebied (je hebt geen idee wat daarvoor allemaal gedaan moet worden), dan is er ook niets bekend van de biologische ouders. Dus ik zie geen verschil. Ik kan echt verschrikkelijk pissig worden om zulke berichten. Ik hoop dat ik hierin het allerlaatste woord heb gehad. Laten we alsjeblieft doorgaan met zoals het hier altijd ging. Is wel zo leuk voor iedereen.

Geplaatst

Hallo

Ik ben ook begonnen met ECD in Spanje en zit bij Eugin, Barcelona. Vindt het een super forum dit, waar we elkaar kunnen steunen en waar we ook ons verhaal kwijt kunnen. Want veel emoties heb ik wel en vooral al die informatie die hierop staat heeft mij echt geholpen.

Van start tot nu toe ging het heel snel en vanaf morgen mag ik wachten op het belletje uit Spanje. Echt super spannend!!!! Heb weinig last van de pleisters, wat huid irritatie, wat ik wel heb is wat "emo irritatie", haha. Ga gewoon wan super blij tot boos, in een minuut...Naja, hoort erbij.

Doorzettertje- duimen duimen duimen dat we snel gebeld worden!!!!!!!! Ik heb van avond twee nieuwe geplakt! Dank aan iedereen voor een gezellige en informatieve forum en gesprek plek. Ik duim voor iedereen- laten wij hopen dat wij allemaal ook een keer het geluk van ouder zijn mogen beleven.

Kobbe

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Ik ga nog een keer een poging wagen hopelijk krijgt mijn laptop geen kuren.

@ Kobbe en Renate75: Welkom op deze gezellig topic en lees en schrijf gezellig mee. En als jullie vragen hebben stel ze gerust.

@ Doorzettertje: Spannend allemaal voor jullie hoor ik ga heel hard voor jullie duimen.

@ Nico: Lief dat je zo aan het duimen draaien bent voor ons. Ik denk ook aan jullie en duim ook mijn duimen klein voor jullie.

Meiden laten we 1 ding beloven en het gezellig houden hier op deze topic en elkaar niets gaan verwijten of iets anders toespellen daar is deze forum/topic niet voor!!! Sorry maar dit is het enigste wat ik ff kwijt wilde. Want ik vond het niet echt prettig om te lezen. Maar goed zand erover.

Dus idd moeten wij weer tot volgende week vrijdagavond wachten tot hij weer belt met evt nieuws. PFFF wat een flater zeg gisteren dat ik ging vragen hoelaat en wat dan de bedoeling was DUH dat snapte ik ook wel maar het kwartje viel te laat HAHAHAHA maar ik heb me een poosje lullig gevoeld.

Even op de vraag van Pulletje terug te komen dit is zo het beleid van GG en ik weet niet beter dat het zo gaat en ik denk ook dat het komt omdat hun ook afhankelijk zijn qwa donoren die zich aanmelden en of ze op dat moment zover zijn voor een punctie en of het bij ons match!!!!! ( mijn gedachten hoor zeker weten doe ik het niet)..

Meiden een hele fijne avond en tot snel.

Hier komt nog ff mijn specialiteit voor iedereen mijn positieve vibe komt ie :positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Kobbe en Doorzettertje...spannend meiden voor jullie...hoop dat jullie binnenkort de tp hebben!!!!

Corina...ach....af en toe eens een off-day hebben met je gedachten is niet zo erg...misschien wel een goed teken dat je er niet zo mee bezig bent...duim voor je!!! ik zal je in elk geval de 30e na ons intakegesprek wat positieve vibes doorsturen (en ook naar jullie match die ergens rondloopt!!)...

Freggel...how's life?

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat druk hier zeg! Maar wel leuk!

Here I am Nico! hihi even wat dagen lekker wat leuks gedaan! Ikzelf en een goede vriendin willen naailessen gaan volgen. Zijn nu aan het zoeken waar en hoe etc. etc. Best nog lastig, als beginnelingen!

Nee, ik heb nog geen BMS meting en nog geen opbouw. Gisteren was (ein-de-lijk) mijn laatste Primolut-dag dus vandaag val ik ook van 5 Estradiol naar 1 Estradiol terug. Ik verwacht dus binnen enkele dagen te gaan menstrueren.

Dat zal ook wel, want ik het voelt zeer vol aan daar beneden...Vandaag dus 1 Estradiol en vanaf morgen weer 3. Sowieso heb ik op dag 7 de eerste BMS, dat zal vrijdag 1 juli zijn. Volgende week dus.

Ik hoop en verwacht dat we in de 2e week van juli onze cryo's gaan ontdooien. Af en toe baal ik nog steeds erg van dat beleid in die week bij GG. Als ik dan de kansen zie voor ZW met cryo's...pff maar niet teveel aan denken...

Corina. Vanavond belt R!!!!!! Spannund!! pff ik hoop zo op een match!!! dumduimduim!

Kobbe en renate, welkom dames!!! ALvast veel succes met de eerste stappen hè!! Spannend!! hier kun je je hart luchten of vragen stellen.

:icon_flower:

En met de rest van de dames??

Ga nu ff wat doen.

liefs

Geplaatst

@Kobbe: zo grappig dat wij echt op de dag af hetzelfde lopen. Wie weet zitten we straks samen in Barcelona voor een TP!

@Corina: Dankjewel alvast voor het duimen. Ja het is echt heel spannend. Maar bij jullie ook zeg. Ik duim weer voor jou :-)

@Nico: Dankjewel, hoop ook dat we snel de TP hebben. Vanaf vandaag kunnen Kobbe eb ik gebeld worden, maar houd er rekening mee dat het nog wel paar weekjes kan duren.

Iedereen heel veel succes! Is er al iemand lekker aan het genieten van een welverdiende vakantie???

Geplaatst

Hoi Meiden,

@Freggel Wat leuk bij mij worden ook over ongeveer 2 weken de embryo's teruggeplaatst. Mijn zusje is begonnen met de puregon en krijgt 8 juli waarschijnlijk de punctie.

Wat is het voor jullie toch allemaal onzeker elke keer. Wel of geen match of geen donor. Wat een onzekerheid.

Ikzelf heb me eigenlijk nooit zo verdiept in het buitenland maar het is volgens mij best heftig.

Zo even lekker lunchen het is weer patatjesfriday!

daarna nog even voorbereiden voor maandag. Heerlijk voor mijn werk naar Venetie en dinsdag zelfs een paar uurtjes voor mezelf kan ik even heerlijk genieten op het terras aan het water met een wijntje en bruchetta's hihi ik hebe er al zo'n zin in!!!

Liefs Renate

Geplaatst

Hoi Renate, wat lief, dank je wel.

Bij jullie ook zo spannend! Gaaf hè!

Wij doen alleen niet aan matches hoor, ik denk dat je in de war bent met Corina:laugh: Die heeft dat nl. wel.

Ik heb een bekende donor (zusje) die inmiddels al helemaal klaar is. Er wachten 6 emmy's op ons. Maar door een zeer belachelijk logistiek probleem van de kliniek en mijn BMS hebben we geen vesre TP kunnen krijgen. (daar is alles over te lezen een paar pagina's terug..)

Nu dus afbouwen en weer opnieuw opbouwen en dan hopelijk een TP.

Jij ook heel veel succes!!!!!:icon_flower::icon_flower::icon_flower: Zitten we misschien samen op het wachtbankje!!!!

Ohw dames ik heb trouwens weer een nieuwe baan. In de Farmacie, Coördinerende operationele functie. Zin in!! Nog even een maandje rust waarschijnlijk en dan in Aug beginnen. Blij!

Corina veel succes straks!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Freggel: Dank je wel maar helaas belt hij pas volgende week maar wel lief van je hoor dat je zo aan mij denkt.

Meiden een heel fijn weekend helaas morgen wat minder weer maar zondag des te beter geniet ervan.

Helaas voor mij zit er niets anders op dan dat ik moet werken zaterdag en zondag van 07.15uur tot 15.15uur.

Maar goed ik heb er zelf voor gekozen en anders had ik maar een vak moeten leren hahaha.

Liefs Corina.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden