Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat lief, dank jullie wel Babeth, Claudia, Doorzettertje, renate, Pulletje, Nico....iedereen die zo meegeleefd heeft.

Ik denk dat er wel een traantje wordt weggepinkt hoor straks.....zo bijzonder....ik hou nu al van deze 2 emmy's. Ze plaatsen heel vroeg terug, omdat ze de emmy's verder willen laten doorgroeien in de natuurlijke omgeving. Dat gebeurd in DD altijd al met cryo's, omdat ze daar zeer goede resultaten mee behalen. (volgens de DD arts bij GG)

Lieverds, blijf aub plakken!!!!

renate...ooh spannend meid....en die rot-Utrogestan ook qua symptomen....ik duim mee meid

Doorzettertje...vandaag is het zover. Ik hoop zo dat het gelukt is!!

ik kom snel weer langs....

liefs

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Freggel, ons dochtertje wat nu nog lekker bij me zit is ook in DD ontstaan en is teruggeplaatst op dag 2....en zie het resultaat!

ohhh meid, wat spannend, in DD kreeg je ook altijd een foto mee van de teruggeplaatste embryo(s) misschien jullie ook wel, ook zo bijzonder!

succes!!!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Freggel: WHAAAAAAAA JOEPIE EIDENDELIJK TP. Meid ik ben zo blij voor jullie en nog 2 van mooi kwaliteit helemaal TOP. Meid doe na vanmiddag heel rustig aan en lekker broeden hoor. Ik ga er helemaal voor dat jullie over 2 a 3 wkn een positieve test in handen mag hebben ik ga heel hard duimen en een kaarsje voor jullie branden.

@ Doorzettertje en Renate: Oh meiden houden jullie het nog een beetje vol. Ik ben me nog steeds gek aan het duimen voor jullie op een mooi resultaat. Doorzetterje SPANNEND hoor vanmiddag ik denk aan jullie!!!! Renate wanneer ga je testen??? Oh ik hoop zo op een mooie dikke streep daar in Italie dan kan je vakantie helemaal niet meer stuk denk ook aan jullie.

@ Claudiaatje en Meiske: Lief dat jullie af en toe een post achterlaten op deze topic Supper. Hoe gaat het verder met jullie??

@ Nico: Fijn dat je weer iets beterder voelt dan gisteren, het is allemaal ook niet niets wat we met z''n alle mee moeten maken en dan mag een dip dag er echt wel tussendoor hoor. Heb je al bijna vakantie??? Om lekker ff bij te tanken. Wij helaas nog niet over ongeveer 5wkn pas.

Hier gaat het redelijk door alle berichten over GG heeft me erg onzeker gemaakt en heb toen ook naar de directie van GG een mail gestuurd over wat me allemaal te oren kwam via een andere forum en mijn zorgverzekeraar.

Ik kreeg die dezelfde dag een mail terug wat me een klein beetje heeft gerust gesteld maar heb er nog wel een apart gevoel over maar goed in de mail stond dat we echt geen zorgen of ongerust hoeven te zijn. Maar goed heb nu nog zoiets van eerst zien dan geloven. Maar dat Freggel vandaag een TP heeft geeft mij enigzins weer een beetje moed.

Als volgende week vrijdag dr.R nog niet heeft gebeld dan moet ik een telefonisch afspraak maken.

Nu doet de provera goed zijn werk PFFFF wat heb ik er weer last van zeg niet normaal. Tot ik dr.R heb gesproken mag ik nog niet de BMS opbouwen en moet ik op 1 tabl. Estradiol blijven slikken.

Ik hoop dat hij voor volgende week vrijdag heeft gebeld met goed nieuws!!! Want ik wordt het wachte wel erg beuh maar goed ik weet ook donders goed dat het niet anders is en dat je geduld moet hebben en je het niet kan afdwingen.

Meiden SORRY voor mij geklaag en een hele fijne dag verder.

:positive energie::hugs2:.

Liefs Corina.

Geplaatst

Corina...je mag rustig klagen hoor!!! je bent nu al zo lang aan het wachten en kan me goed voorstellen dat je het een beetje beu wordt...helaas ben je gebonden aan dit traject op dit moment...hoop dat dr. R. je binnenkort blij kan maken met een match!!!

Gelukkig dat GG je weer iets heeft kunnen geruststellen...

Ik moet nog 6,5 week werken...vanaf vrijdag 2 september rond 15.15 uur heb ik vakantie...jippie...3,5 week lekker niets doen...oja...op vakantie gaan naar Griekenland...dat wel nog hahahahahaha...

Doorzettertje...hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten op de uitslag.

Freggel..je hebt je toppertjes bij je...rustig aan doen de komende 2-3 weken!!!

maya...hoe ging het gesprek vandaag???

liefs,

Nico

Geplaatst

Meiden,

Onze droom is even over en uit. Test was negatief, begrijpen er echt helemaal niks van. Wat laat mijn lichaam (met al zijn symptomen) mij wederom ongelooflijk in de steek. We zijn zo verdrietig! Had de uitslag al even in huis maar begreep niet waar de uitslag nou stond, dus Eugin gebeld. In de tussentijd dat ik op hun telefoontje zat te wachten was ik er inmiddels al achter dat de test zwaar begatief was. Inmiddels Eugin gesproken en ik moest gelijk met medicatie stoppen (heb ook echt die pleisters van mijn arm gerukt..). Omdat er wat tijd tussen - het idee dat het mis was en dat Eugin terugbelde - zat hadden we voor ons zelf al besloten dat we de overige 2 embryo's ook terug willen laten plaatsen. Dat heb ik dus gelijk aan Eugin doorgegeven. Morgen krijg ik in een mail info hierover maar ook een bericht van de arts met meer info over de embryo's. Wil graag met de belgische arts spreken om wat vragen te stellen, want begrijpen doen we het eigenlijk niet... Kortom: Verschrikkelijk verdrietig maar ook alweer strijdvaardig voor een 2e poging...

Geplaatst

Corina, Tuurlijk mag je hier klagen zeg, je wacht al zo lang.....ik weet hoe erg dat wachten is.....Ik ben wel blij dat je gerustgesteld bent met dei mail die je terugkreeg. Maar inderdaad, eerst zien dan geloven....Mij hebben ze ook vanalles beloofd en niets daarvan is volgens afspraak gegaan. Ik wil het niet negatoever maken hoor, maar het is gewoon zo. Ik gun dat niemand.

Nu moet je een week wachten dus. Pffff de duimen gaan weer draaien!!

Doorzettertje..nee wat klote zeg.....ik had zo'n goede hoop.....Hormonen kunnen veel met je doen, is echt zooooo idioot en dom! Hele dikke knuf en ik hoop dat je snel voor de cryo's mag gaan. Hadden jullie 1 of twee emmy's laten tpen?

Claudia, lief dat je ons zo'n hart onder de riem steekt!!! Echt super. Ook Babeth, erg fijn en je voelt je toch erg gesteund! Babeth, jullei ook zwanger via emmy van DD, goed te horen! Ze zeiden inderdaad dat ze vroeg terugplaatsen.

Ik hoop dat dat ons ook geluk gaat brengen.

Nico, lief, thx!!!

----------

Nou meiden, knabbel en babbel zitten erin!!! Het waren inderdaad 2 topemmy's, geheel zonder fragmentatie....wist niet wat ik hoorde. Het garandeerd helemaal niets, maar het geeft me wel een lekker gevoel. We hebben iig goede emmy's.

Een van de 2 emmy's was zelfs al doorgedeeld net voor de TP en was al 4 cellig op dag 2.

Ik moet zeggen dat ik me zooooooooo bijzonder voel....ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze er écht inzitten!!?

Je merkt niets.....en toch zit er wat.....zo bijzonder! Ben nu al verschrikkelijk blij dat ik dit mee mocht maken!

3 augustus kunnen we testen.....spannend!!!!!

Geplaatst

goeiemorgen dames,

aaah nee....Doorzettertje...dat meen je niet...wat heeft je lichaam je in de steek gelaten...verdorie zeg...sterkte meid...wel knap en goed dat jullie meteen weer doorwillen voor de volgende tp...hoop dat deze dan wel gaat lukken...wellicht krijg je idd vanuit belgië nog wat tips mee...weet dat ze daar ook wel eens aspirine voorschrijven (kinderaspirine). meid...ik hoop dat deze tweede tp m dan gaat worden...

Freggel...jaaa....eindelijk heb je Knabbel en Babbel bij je!!! whoehoe!!! nu rustig aan doen en over 2 weekjes testen..meid...ik ga hard voor je duimen!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Doorzettertje wat een vreselijk nieuws. Door die medicijnen krijg je zo het gevoel dat je zwanger bent.

Ik hield het gister niet meer vol en heb de predictor vroegtest gedaan. Ik had ook zoveel verschijnselen dat we onze moed bij elkaar hadden geraapt en geloof ik wel een half uur naar de test hebben zitten staren. Er verscheen geen streepje. Nu weet ik dat het nog maar wachtdag 10 was maar toch. Nu alle moed verzamelen om donderdag nogmaals te testen. We vrezen het ergste.

Veel liefs uit Italie

Geplaatst

@Renate: Hoop dat het toch nog goed komt met jullie test.

@Freggel: We hadden er 2 terug laten plaatsen.

Gister was echt een verschrikkelijke K-dag. Maar vandaag komt pas echt de kater. Vandaag mijn vaste vrije dag en als je dan zo alleen thuis bent val je even in een zwart gat en dringt het pas echt door wat er gister eigenlijk is gebeurd. En ik had er zo'n goed gevoel over, wist gewoon dat alles positief moest zijn! En dan zit je op die fax die ik vanuit het ziekenhuis kreeg te zoeken naar een getal wat in ieder geval hoger moet zijn dan '10' en '5' kan ook nog wel want dan is er toch iets aan het gebeuren. En ik begreep dat hele labformulier niet, maar al gauw zag ik 'Beta hcg

Maargoed wacht vandaag de mail van Eugin af waar mee info in staat en ook hoe en wat nu verder met de tp van onze 2 cryo's die nog in Spanje zijn. Wat ons betreft: zo snel mogelijk.

Iedereen bedankt voor de lieve woorden.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Bedankt voor jullie woorden ik weet ook wel dat deze forum ervoor is maar je wilt ook niet als een zeur over komen toch??

@ Freggel: JAAAAAAA wees voorzichtig met knabbel en babbel hoor!!! laat je heerlijk verwennen. De kaarsje branden voor je.

@ Doorzettertje: ACH nee wat verschrikkelijk om te lezen dat je lichaam je zo in de steek kan laten BAH. Meis heel veel sterkte en geef het een plekje.

En daarna op naar de Cryo's in Spanje die moeten wel blijven zitten hoor!!

@ Renate: Ach wat balen dat er geen streepje verscheen. Wie weet donderdag wel???? Ik blijf voor jullie duimen.

@ Nico: Hoe is het nu met je ??

@ Mees: Hoe is het met jullie??

Hoe is het verder met de rest??

Fijne dag verder

Liefs Corina.:icon_flower:

Geplaatst

ach Renate...mss heb je idd te vroeg getest en krijg je donderdag alsnog het tweede streepje te zien...ik duim voor je!

doorzettertje...vind het zo rot voor jullie...op de momenten dat je weinig te doen hebt, dringt het altijd het ergste tot je door...hele dikke knuffel voor jou meid!!! sterkte!!! Hoop dat je een positief antwoord op je mail naar eugin krijgt en dat je verder mag/kunt met de cryo's die jullie nog hebben!!!

Freggel...voelt bijzonder he...je weet dat je iets in je hebt zitten, maar toch voel je ook weer niets...iedere dag tegen praten en positief blijven...zorg mn de tweede wachtweek toch voor voldoende afleiding, want die kan erg moeilijk zijn...zo heb ik het tenminste ervaren...

Corina...het gaat op zich eigenlijk wel goed met me...de beslissing om voor DD te gaan en pas na onze vakantie te beginnen heeft ons veel rust gebracht en we zijn nu ook eigenlijk weer aan het genieten...van elkaar zijn we nog niet helemaal aan toegekomen, maar wel al van de kleine dingetjes en ook de iets grotere dingetjes om ons heen...we hebben nog een aantal beslissingen te nemen, zoals, laten we er 3 terugplaatsen of toch maar 2 (als we er zoveel zouden hebben)...dr. S. wil namelijk alles uit de kast halen en wij eigenlijk ook wel en de kans dat ze alle drie blijven zitten is toch wel klein...maar goed...de kans op een meerlingzwangerschap zit er wel in natuurlijk...

mijn meds heb ik ook al eigenlijk bij elkaar...krijg ze nog toegestuurd van deze en gene en 13 augustus krijg ik het laatste restje...;moet twee dingetjes dus zelf bij de apotheek bestellen, maar dat is het geld niet...heb dus zo via dit geweldige forum toch ongeveer een kleine duizend euro gespaard...en heb natuurlijk ook zelf anderen blij kunnen maken met meds die ik nog over had...

het gaat dus eigenlijk goed...het lijkt ook alsof veel ons voor de wind gaat...financieel zit het ook weer redelijk mee...we zijn beiden gezond, wat willen we nog meer (behalve een kindje)...maar ik merk wel dat onze kinderwens niet meer (bij mij dan) op de eerste plek staat...

nog 6,5 week werken en dan lekker vakantie...eerst een weekje thuis en dan gaan we naar Lesbos...heerlijk....11 dagen relaxen en ons opladen...hihi...

voor jullie allemaal...

:blowkisses::aaaflowersmiley::positive energie:

liefs,

Nico

Geplaatst

Doorzettertje wat een vreselijk nieuws. Door die medicijnen krijg je zo het gevoel dat je zwanger bent.

Ik hield het gister niet meer vol en heb de predictor vroegtest gedaan. Ik had ook zoveel verschijnselen dat we onze moed bij elkaar hadden geraapt en geloof ik wel een half uur naar de test hebben zitten staren. Er verscheen geen streepje. Nu weet ik dat het nog maar wachtdag 10 was maar toch. Nu alle moed verzamelen om donderdag nogmaals te testen. We vrezen het ergste.

Veel liefs uit Italie

Geplaatst

Ah nee meiden.....Renate en Doorzettertje....

Doorzettertje wat erg als die je fax zo zag.......pffff dat is wel even een klap zeg..

Renate wie weet als je wat later test....ik duim verschrikkelijk voor een posi test, alsnog...

Nogmaals wat een idiote hormonen zijn het toch..die Utrogestan...bahbah. Ze doen hun werk prima natuurlijk maar voor ons vrouwen wordt het er niet gemakkelijker op. Je voelt vanalles....

Ik gebruik de Utro nu sinds zondag en ik merk er (nog) weinig van. Hadden jullie dat ook? Duurde het ook even voordat je wat merkte? Ik hoop eigenlik dat ik dus geen valse kwaaltjes ga krijgen....

Ik heb wel al de heel dag wat hoofdpijn..normaliter pakte ik een Iburofen, maar dat kan even niet nu. Ach...over een half uurtje ben ik alweer afgewerkt dus dat scheelt...lekker bankhangen daarna!

Nico; ik herken je verhaal wel, van het niet meer op de eerste plek hebben staan. Dan is het te dragen allemaal hè. Denk goed na over 3 of 2 emmy's. 2ling heb je een verhoogde kans op natuurlijk. Maar ja, hangt ook weer van de emmy kwaliteit af. Anders laat je het nog even open en beslis je tzt.

Corina, lief! Als R straks wéér niet met goed nieuws komt, gaan we hem allemaal stalken zodat hij zoooooooooooooo gek van ons wordt dat je toch door kan.

Knuffie

Geplaatst

Hai Freggel,

Die Utrogestan begon bij mij eind 1e week/begin 2e week toe te slaan: zeer pijnlijke borsten + cupje erbij en dan kreeg ik ook nog van die duidelijke adertjes die je anders nooit zag: dan is het niet zo gek dat je denkt zwanger te zijn. Gisterochtend voor laatste keer Utrogestan gebruikt en gisterochtend 2 (nieuwe) Estradiol pleisters van mijn arm gerukt. Had gehoopt dat al die 'symptomen' nu wel wat minder zouden worden maar helaas. Zou zomaar is een weekje kunnen duren voor ik dat kwijt ben, dus grote kans dat jij eea na een klein weekje ga merken. Succes he?!

Geplaatst

Hoi Freggel,

Ik sluit me geheel aan bij doorzettertje.

Na ongeveer een week grotere borsten met adertjes erop( hoe zwanger wil je ze zien) vol gevoel in onderbuik en telkens steekjes in mijn liezen. Beetje ongie gevoel Maar dan anders. Ik hoop zo voor je dat ze blijven zitten!!!

Liefs Renate

Dan anders.

Geplaatst

Doorzettertje...ben je dan al ongi?? mss maak je toch heeeeeeeeeeeel langzaam hcg aan...

echt vervelend dat je al die tekentjes en symptomen hebt die op een zwangerschap lijken...mn die adertjes vind ik zo raar...en dan toch negatief...maar het was dus echt te lezen op de fax?

Freggel...uhm...ik heb eigenlijk nooit last gehad van de utro...maar dat komt mss ook omdat ik gewoon nooit zwanger ben geweest...van de ivf dan...denk dat je het over je heen moet laten komen..sterkte!\

liefs,

nico

Geplaatst

Lieve Doorzettertje,

Wat een vreselijk nieuws! Ik ben weer in het buitenland aan het werk en kon niet eerder online. Zo erg voor jullie!! Ja, die verschijnselen kunnen je op het verkeerde been zetten. Ik voelde juist niets (beetje ongi) en wel zwanger. Het zegt allemaal zo weinig...

En heel goed dat jullie ook weer 'opkijken' en met goede moed verder gaan met de cryp's. Belangrijk om niet de moed op te geven. Soms duurt het wat langer (lang!!) en uiteindelijk lukt het dan toch. Daar gaan jullie gewoon voor!

Nogmaals heel veel sterkte en op naar de volgende poging die moét lukken!

Knuffel, mees

Geplaatst

Renate, ik hoop zo voor je dat je te vroeg getest hebt. Dat zou best kunnen hoor. Ik duim voor jullie! Hopelijk een 2e streepje donderdag!!!

Knuffel, mees

Geplaatst

En dan Freggel...............WAT GEWELDIG!!!! :woohoo: Dan is het toch eindelijk echt gebeurd! Je hebt een TP gehad en nu 2 super emmy's in je buik. En met emmy's ben je toch al een beetje zwanger. Zo voelde ik me vanaf de tp en heb van de wachtweken genoten. (al werd ik wel totaal stuiterig enzo die laatste wachtdagen,zoals jullie nog wel weten :-)

Nu heerlijk broeden en lekker relaxen he!!:happydance:

Corina, ja, dat wachten....!! Ik hoop dat dr. R snel belt. Heel goed idee van Freggel! Als ie niet belt, gaan we um stalken! Ik ben voor!

Nico, klinkt goed, zo bij jullie. Fijn dat jullie nu wat tijd voor elkaar hebben en dan na een heerlijke vakantie weer verder gaan. Rustig en relaxed.

Mooi hoor; dat moet goed gaan komen met zwanger worden!

Hier alles goed. Ben dus aan het werk in het buitenland (heerlijk weer) en dan volgende week weer home. Ook weer heerlijk.

Kleine uk is constant aan het bewegen. Zo grappig om je buik een eigen leventje te zien/voelen leiden. Nog weinig buik (te zien) maar dat is ook wel lekker. En voel me prima. Nog niet echt hongerig maar niet meer misselijk.

Nou meiden, heel veel succes allemaal!! En Doorzettertje nog een extra knuffel!

xxx, mees

Geplaatst

Hai lieve meiden!

Meessie, jaaaaa dank je !!! hii zooo verschrikkelijk onwerkelijk dat er écht 2 emmy's inzitten (?) Ik heb nog steeds het gevoel dat ik dat allemaal gedroomd heb.

Ik weet nog goed dat je in januari ofzo tegen me zei dat ik dat ook ooit mee ging maken. Toen dacht ik "...écht....zou het?"

Het gevoel alleen al is erg bijzonder. Ik probeer ervan te genieten maar soms voelt dat wat dommig, omdat ik het dus nog steeds niet geloof!

IK ben gewoon zwanger tot het tegendeel bewezen is. HA. :laugh:

Renate, Thx. Hopelijk kan je snel weer door straks. Ben je al opnieuw getest? ;-(

Nico, en, aan het genieten van het vooruitzicht dat je bijnaaaa vakantie hebt?

Doorzettertje, jij ook bedankt voor de info. Ik denk dat jullie allemaal gelijk gaan krijgen, want gisterenmiddag net na mijn vorige bericht, werd ik wat weeïg en misselijk. Klein beetje maar. En ik heb de Utro sinds zondag al....dus dat klopt dus!!

Ook mijn borsten worden steeds gevoeliger. BALEN! Ik weet dat het door de Utro komt omdat ik vandaag nog maar op wachtdag 3 zit.

Gisterenavond in bed had ik wel hele kleine krampjes in mijn baarmoeder. Dat is niet van de Utro, dus ik heb goede hoop dat ze iig nog leven. ARGH hadden we allemaal maar een luikje hè, zodat we even konden kijken hoe het daar gaat.....

We wachten (nog) geduldig af. Mijn donor is ook helemaal in extase hihih zo leuk. Ook voor haar gaat het allemaal de pet te boven. Ze vindt het zo bijzonder dat dit kon!

Tot snel.

XXX Freggel

Geplaatst

Hoi Lady's,

Vandaag weer een negatieve test. Ik kan het gewoon niet geloven. Zelfs geen heel licht streepje te vinden.

De waterlanders blijven maar komen.

Veel liefs

Geplaatst

Wat is er toch allemaal aan de hand met ons dat er zoveel in hele korte tijd negatief testen!!??? Gewoon slechte week? Renate meid wat balen! Laat die tranen maar stromen meid, de mijne zijn op en ik ben nu gewoon verschrikkelijk pissig en baal van die rot hormonen! Nog steeds niet ongi. Weet iemand hoelang dat duurt? Dinsdagochtend laatste pleisters + utro genomen. 'S middags gelijk pleisters verwijderd. Morgen Eugin maar is bellen want die hebben nog steeds geen mail gestuurd. Blhhhhh.....

Geplaatst
Hai lieve meiden!

Meessie, jaaaaa dank je !!! hii zooo verschrikkelijk onwerkelijk dat er écht 2 emmy's inzitten (?) Ik heb nog steeds het gevoel dat ik dat allemaal gedroomd heb.

Ik weet nog goed dat je in januari ofzo tegen me zei dat ik dat ook ooit mee ging maken. Toen dacht ik "...écht....zou het?"

Het gevoel alleen al is erg bijzonder. Ik probeer ervan te genieten maar soms voelt dat wat dommig, omdat ik het dus nog steeds niet geloof!

IK ben gewoon zwanger tot het tegendeel bewezen is. HA. :laugh:

Lieve Freggel, ja zie je, ik wist het wel; het is toch echt gebeurd.:confettistars::confettistars::confettistars: Je hebt het meegemaakt, de tp en dan nu de wachtweken. Gaaf he!!! En zo keek/kijk ik er precies tegen aan; je bent gewoon zwanger tot het tegendeel bewezen is. Precies hoe ik het voelde/voel!!

En zowiezo zijn ze er nog hoor, je emmies. Zeker op wachtdag 3. De 1e wachtweek zijn ze zeker lekker bij je. En de 2e en 3e en 40e week ook! Daar gaan we voor!!!

gekruiste%20vingers%202.gif :goodluck1:

En helemaal niet gek dat je het nog niet helemaal gelooft hoor. Ik ben 5 maanden zwanger en ben nog steeds verbaasd als ik uitspreek (niemand die het ziet) dat ik zwanger ben. Dan denk ik: Ik? Jaaa, ik!!

Renate, wat een verdrietig nieuws. Ik hoopte het ook zo voor jou!! Heel veel sterkte meid!!

Voor jullie, Renate en Doorzettertje, allebei positieve energie:

:blowkisses::blowkisses: xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden