Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Net even snel alles een beetje bij gelezen. WOW wat veel positieve berichten lees ik. Wat een spannende tijd voor velen van jullie. Toi Toi Toi allemaal.

Balen Corina meid dat je zooooo lang moeten wachten op een positief bericht. Ik duim voor je dat je komende week wel goed nieuws krijgt.

En je eindelijk eens een stapje dichterbij jullie droom komen. Ik gun het je zo.

Nico ook voor jouw eindelijk eens goed nieuws. Alle nieuwkomers van harte welkom.

Hier gaat het wel, nog niet goed maar wel al een stuk beter. Ik slaap alweer iets beter. Het darmonderzoek is goed verlopen en er is niets uit voortgekomen.

Wel een opluchting.

Het gesprek met de psycholoog daarentegen was een ietwat ander verhaal.

De afspraak van 14 juni ging wegens ziekte van haar kant niet door en werd verplaatst naar 29 juni. Ik had het e.e.a. verteld.

Zij vroeg aan mij wat mij zo raakte w.b.t. de miskraam. Ik gaf aan dat ik mij " bedrogen" voelde door mijn eigen lichaam.

Waarop zij iets zei in de trant van: maar dat doe jij toch ook, jij bedriegt toch ook je lichaam. Nou op zo'n reactie zit je niet te wachten.

Ik kom om me beter te voelen, maar ik voelde mij steeds slechter worden. Verslagen was ik, eenmaal thuis kwamen de waterlanders.

Ik heb me de afgelopen dagen gerealiseerd dat ik meer steun heb aan mijn omgeving en aan jullie hier op het forum. Thanx

Daarbij speelt de gedachte om toch nu al verder te gaan bij het Geertgen i.p.v. in september. De angst en onzekerheid blijft toch een rol spelen ook in september.

En ik ben bang dat het alleen maar moeilijker gaat worden, komende week nog maar eens goed over nadenken.

Liefs Maya

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Lady's,

Doorzettertje Wat een fantastisch nieuws!!!!! geweldig ik duim natuurlijk ook voor jullie.

Nico Wat een ontzettend goed nieuws allemaal in DD

Freggel En? hoe was je eerste werkdag? Even over je vraag over mijn werk. Ik werk als internationaal sales manager (Europa Midden-Oosten en Zuid Afrika) voor een haar cosmetica bedrijf. Vandaar dat ik erg veel in het buitenland zit. Ik bezoek 1 a 2 landen per week. Helaas zie ik niet veel van zo'n land maar als ik de kans krijg probeer ik er echt van te genieten zoals in Venetië.

Bij ons gister een hele vreemde dag. Mijn donor moest voor de eerste follikel meeting en ik voor mijn bms meeting. heel bizar mijn zusje is 6 dagen aan het prikken geweest met Puregon en is al klaar allemaal mooie eiblaasjes van 21mm en bij mij een bms van 9mm. heel onverwacht dus woensdag al de punctie en vrijdag of zaterdag de terugplaatsing!!!!!

Echt het komt ineens allemaal zo dichtbij en ik word echt zo nerveus. Meiden please willen jullie heel hard voor me gaan duimen????

Veel liefs Renate

Geplaatst

Hellowwwwww meiden!

Als eerste Maya meid...wat een rare reactie zeg van de Psych....had je M of J? nahja zeg..hoe bedoelde ze dat? dat je je eigen lichaam ook bedroog? Ik zit er zo over na te denken maar ik kan niet begrijpen wat daar plastisch gezien nu van klopt. Tuurlijk.....we gebruiken meds, zoals Pregnyl. Maar dat is je lichaam niet bedriegen, maar juist ondersteunen. Want meer kunnen we niet doen...ik vind het zo naar dat je je zo voelt.....

Kom hier maar fijn van je af schrijven hoor. Iedereen is er voor je. En...we begrijpen elkaar.

Je moet je gevoel volgen betreft het doorgaan of niet. Als je je er klaar voor voelt, en je staat positief tegenover de volgende poging; zeg ik: doorgaan. Kan je die moed nog niet vinden en krijg je al een weeïg en zwaar gevoel als je eraan denkt; zou ik nog eventjes wachten. Hele dikke knuf.:icon_flower::icon_flower:

Renate; whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa SPANNENDDD! Ooh ik weet zoooo goed hoe je je voelt!!! Die dag heb ik pas nog gehad!! Mijn donor had op 7 juni haar punctie. Ben je mij net voor met TP, super!!!!!

Ooh dit gaat spannend worden.....probeer rustig te blijven en te ontspannen de avond ervoor. Ben je bij de punctie? Zal wel hè. Ik was bloednerveus, echt hoor....maar het is zo gepiept en daarna voel je je de koning al te rijk.

Is er wat gezegd over de eventuele TP? Ik weet even niet of ook jij bij Geertgen loopt of niet. Meid, ik duim voor je!!!!

Lief dat je naar mijn werkdag vraagt! Nou......als het zo blijft gaan kan ik wel zeggen dat dit een droombaan is hoor. Het ging heel goed!! Heb zelfs zin im morgen weer te gaan, haha! gelukkig neem ik flink wat ervaring mee dus dat betaald zich terug. En jij hebt ook een leuke baan zeg, super! Dat zal je vast uitdaging geven!

-----

Hier verder ok. Ongi bijna weg (wat bruine prut) dus ben zoooooooo benieuwd donderdag a.s.!

JIPPIE!!! We gaan er gewoon voor dat we allemaal zwanger 2011 uitgaan!!

Freggel

Geplaatst

Hey Freggel,

Inderdaad allemaal zwanger 2011 uit en Vanaf april 2012 allemaal achter de kinderwagen!!!!!

Gaaf dat je zo'n leuke 1e dag hebt gehad. Als je je gelijk welkom voelt heb je gelijk nieuwe energie om flink door te pakken en de volgende dag ook weer vrolijk je bed uit te stappen.

Ik heb inderdaad een ontzettende uitdagende baan. Alleen is het jammer dat je soms zoveel weg bent en daardoor je sociale leven een beetje te weinig aandacht krijgt

(dat is het gevoel van mijn vriendinnen. ze klagen altijd we zien je noooooooooooooit hahaha).

Wij zitten bij het Erasmus medisch centrum in Rotterdam. En tuurlijk ben ik erbij bij de punctie ik laat mijn zusje echt niet alleen liggen daar.

Ik ga ook vragen of ze de pijnstillers flink op willen voeren met het infuus. Ik hoop zo dat ze niet zoveel pijn heeft.

Het ligt helemaal aan de kwaliteit van de embryo's of ze er 1 of 2 terug plaatsen. Ik had er gister alle een dikke discussie over. Wij moeten het zelf betalen en dit is poging 6 met ivf.

Maar zij vinden het een poging 1 omdat het nu met donor is. Zij willen 1 embryo terugplaatsen omdat er te veel risico's zijn bij een tweeling en wij willen er 2 terug laten plaatsen.

Ik word hier soms zo moe van. Mijn eigen gynaecoloog is nu met vakantie dus gister had zijn collega (zo'n fel ding van 28) deze beslissing even genomen.

We hopen maar dat er naar ons wordt geluisterd!!!!

Hoeveel worden er bij jou terug geplaatst?

Liefs Renate

Geplaatst

Leuk werk Renate. Ik ben Internationaal HR verantwoordelijke en zit dus ook 1 keer per 2 weken in het buitenland. Ik ben dan vooral bezig met onze Sales Force in Engeland, Frankrijk en Duitsland... En als ik mazzel heb ook 2 keer per jaar in Italie en Denemarken en Zweden. Als alles meezit gaan we ook uitbreiden rochting Azie en Amerika. Heb op dit moment 25 vacatures in Europa. Dat is eigenlijk wel een beetje veel voor 1 persoon.. Maar ja ik vind het gelukkig leuk werk. Alleen dat reizen is ook niet altijd even prettig. Zeker niet nu.... Ben al bekaf na een normale werkdag op kantoor

Donderdag mag ik weer 2 dagen naar Engeland. Maar ook ik zie niet veel, alleen Airport en hotel. Alhoewel ik misschien donderdag geluk heb en wat afzeggingen voor de job interviews krijg. Dan kan het zijn dat ik al om 3 uur klaar ben en pak ik de trein naar London of naar het Strand in Brighton. Dan heb ik nog een halve middag sightseeing, als ik niet te gaar ben van al die interviews.

Wat ben jij ook alweer voor iets gaan doen Freggel? Fijn trouwens dat je eerste dag zo goed is bevallen. dat scheelt de helft en zo heb je in ieder geval een mooie start!

Zo en nu stap ik weer in de auto onderweg naar huis.. Tot later!

Geplaatst

Maya: Wat een rare reactie. Ik snap werkelijk ook niet wat ze met die kwetsende opmerking bedoelt?

Misschien heeft ze een verkeerd beeld van ECD? Wat is er bedriegen aan een IVF behandeling.

Kan je makkelijk naar een andere psycholoog of maatschappelijk werker? Eentje waar je je goed bij voelt en een klik mee hebt.

Ik vind je iig een kanjer en een bikkel. Ik blijf voor je duimen dat je droom zo snel mogelijk uit zal komen.

Is het juist niet goed van je lichaam dat het toch zwanger wilden worden? Zegt dat niet dat je lichamelijk heel goed zwanger kan worden? Dat de volgende keer als het embryo goed doordeelt je een grote kans hebt op een gezond babytje? Je lichaam heeft laten zien dat je het kan. Ik beredeneer dit zo zelf. Goed bedoelt hoor. Ik gun het jou zo.

Renate: dat gaat vlot. Bij ons ging het net het tegen overgestelde. Maar de vooruitzichten zijn heel goed. Dat dan weer wel.

Doen jullie ook terug plaatsing in je eigen natuurlijke cyclus? Hoeveel folikels heeft ze?

Kan je niet naar aanleiding van het aantal embryo's en kwaliteit kiezen voor 1 of 2?

Aangezien de wensouders veel embryo's van goede kwaliteit hebben na donatie van mij staan zij achter het beleid van 1 terug plaatsing. Maar zij zullen hierna nog, mocht het niet in 1 keer lukken, 3 pogingen. Het is wel heel zonde als er 2 ontdooid worden en er 1 weggegooid wordt. De extra risico's van een 2-ling zwangerschap wil je ook niet. Lastig is dat. Ik hoop dat je hoe ze het ook doen, je zwanger zal worden van jullie gezonde babytje.

Ik vond trouwens de punctie onwijs meevallen. Heel de IVF behandeling. Ik heb hem naast mijn 3 kinderen gedaan. Ook nachtdiensten gedraaid en toevallig net een maand met veel overuren. Ik hoop dat zij het ook zo zal ervaren.

Deze week zal de terug plaatsing zijn. Over 2 weken weten ze meer. Wordt vervolgd............................

Geplaatst

Alweer even terug in het hotel: De tp is goed gegaan. Bij de punctie waren er 5 eicellen waarvan er 4 embryo's zijn geworden. Er zijn er 2 teruggeplaatst en de andere 2 worden ingevroren en blijven achter in Barcelona. Ik word heerlijk in de watten gelegd door mijn man, mag niets doen hahaha! Kreeg net sms van mijn werkgever dat ik de dagen nadat we thuiskomen ook maar vrij moet nemen op zijn kosten. Lief he?! Morgenmiddag om 15.00 uur vliegen we weer terug. Ik heb me voorgenomen om geen zelftest te doen maar gewoon te wachten op de bloedtest over een paar weken. Alle anderen succes: het wordt druk op het wachtbankje als ik het zo lees....

Geplaatst

Hey Lady's,

Wat is het gezellig druk vandaag op het forum!

@Pulletje bij mij werken ze niet in de natuurlijke cyclus. ik zit al bijna 6 weken aan de Deca maar bij mijn zusje werken ze gelukkig wel in haar natuurlijke cyclus. Helaas heeft zij vroeger een flinke buikvlies ontsteking gehad en zit er heel veel litteken weefsel in haar buikholtes. Ze zullen haar dus echt flink moeten verdoven om er pijnloos doorheen te komen. Maar ik ga haar met alle liefde ondersteunen en daarna heerlijk in de watten leggen zodat ze het zo snel mogelijk vergeet. Bij ons wordt er dus echt een hele verse teruggeplaatst omdat in ons ziekenhuis alles aanwezig is. Ze hebben zelfs in Rotterdam een heel nieuw IVF laboratorium gekregen waardoor ze hier nog meer mogelijkheden hebben gekregen. Ze willen volgend jaar ook beginnen met embryo selectie zodat ze de embryo's ook kunnen selecteren op genetische afwijkingen en ziektes. Het is op dit moment het grootste IVF lab van Nederland geworden. Ik heb vanmiddag nog even een gesprek aangevraagd voor morgen om nog even rustig alles te bespreken. Ik ben benieuwd.

@Doorzettertje whoehoe wat een spanning 2 terug geplaatst en ook nog 2 in de vriezer helemaal fantastisch! Ik hoop zo voor jullie dat ze blijven zitten.

@ Nofje Wat leuk dat je ook zo'n internationale baan hebt! Hahaha dus jij hebt dezelfde ervaringen vliegtuig in combinatie met een airport hotel. Vorige week moest ik naar Johannesburg dinsdagochtend vliegen volgende dag meeting en 's avonds weer terug zodat ik donderdagochtend weer op Schiphol stond hahaha jammer geen big 5 voor mij.

Volgens mij heb jij ook wel een hele leuke baan met veel verschillende mensen en grote uittdagingen (hou ik van). En dan straks misschien Azië en de US erbij helemaal fantastisch.

Ik hoop inderdaad voor je dat je wat afzeggingen hebt en een beetje tijd hebt om te genieten. Moet soms ook wel eens kunnen toch?

Meiden hele fijne avond!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Leuk om te zien dat het lekker druk is op deze topic gezellie.

@ Nofje: Tja ik snap het ook allemaal niet meer!!! Ik wacht het maar rustig af tot vrijdagavond ben benieuwd.

@ Renate75: WAUW wat gaat dat snel bij jullie helemaal super. Ik ga heel hard duimen voor een mooie TP en een goed eindresultaat.

@ Doorzettertje: Heerlijk 2 emmy's on board meid geniet er van en een goeie terugvlucht voor morgen. Wanneer mag je testen?? Ik ga heel hard duimen voor een hele mooie positieve test. En wat super lief van je baas zeg geef mij ook z'n werkgever hahahaha. Nee gekheid.

@ Freggel: Meid wat heerlijk dat je z'n fijne eerste dag op je nieuwe baan heb gehad. Nu nog op naar volgende week een mooie tp ik duim verder hoor.

@ Mees: Mees en kleine meesje we missen je??? Alles goed met je??

@ Maya: Meis fijn om weer iets van je te lezen. Gelukkig gaat het steeds een stukje beter met je. Alleen jammer dat zo psych het weer de grond in boordt met z'n k*t opmerking of je daar op zit te wachten zeg bah bah!! Was dat er een van GG??

@ Hoe is het verder met de rest??

Hier gaat het wel weinig te melden eigenlijk.

Meiden een fijne avond verder.

:hugs2: Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo,

hier weer een keer een berichtje van mij.

Marja, wat een raar mens die psych. Kan me voor stellen dat je er over stuur van bent. Wat zou het toch fijn zijn als het bij ons op de normale manier zou gaan, maar helaas is dat niet zo. Daarom is het extra zuur als het mis gaat. Je begint weer bij -10. Fijn dat je zoveel steun hebt aan mensen om je heen. Ik ga weer in augustus beginnen.

doorzettertje, jes een terugplaatsing en nog twee in de vriezer. Super. Laat je maar lekker verwennen en wat een super baas heb jij!!!

freggel, voor jouw schiet het ook op, na zo'n lang traject moet het goed komen.

corine, wat moet jij lang wachten. Ik ben heel hard voor je aan het duimen!!!!!

Lizzy, je gaat al weer voor de tweede ronde. heel veel succes!!!!

Renate, heel veel succes met de puntctie, op naar veel mooie eicellen en daarna veel embryo's.

Nofje, wat super dat alles goed gaat.

Ik ben heel erg voor een terugplaatsing van twee emmy's, Dit komt vooral omdat ik er 1 van een drieliing ben en mijn moeder 32 jaar geleden een prima zwangerschap heeft gehad. Misschien wat naief maar ik denk niet echt na over de gevaren en eventueele complicatie's van een meerlingszwangerschap.

Ik merk dat het de laatste tijd erg goed met me gaat. We hebben weer ervaren dat we samen erg sterk zijn en heel erg veel van elkaar houden met of zonder kinderen.!!! Maar toch gaan we er weer met volle moed tegen aan in augustus. Ik ben gewoon mijn slijm aan het op en af bouwen en hopelijk kunnen we de 17 de aug meteen met de medicatie beginnen zodat het lekker snel gaat.

voior iedereen een dikke knuffel en op naar veel mooie zwangerschappen.

terry

Geplaatst

Hallo meiden!

Joh! Wat is het inderdaad druk zeg! gezellig!!

Ik ga gewoon het rijtje af.

Terry, je hebt geschreven, maar niets over jezelf. Hoe gaat het?

Renate; Hoe gaat het daar? Nog wat van je donor gehoord en besproken? Komt nu zo dichtbij.....!!

Ohwja, je vroeg geloof ik wat ik deed toch? Ik ben Operationeel Farma Manager bij een Farmaceutisch bedrijf. Houdt in dat je diverse vestigingen coördineert, leiding geeft, de uitgiftes controleerd, planningen, produktpresentaties....erg leuk om te doen. Nieuwe baan bevalt ook super ;-)

Doorzettertje, wauw zeg!! 2 emmy's in de buikje! Fantastisch!! Koester je buikje maar goed hoor....en visualiseer je baarmoeder....met je emmy's erin....dat ze mooi innestelen...Positief denken doet heel veel. Succes wijffie!

Corina, nog even en dan belt R je weer......ik krijg bijna eelt op mijn duimen van het draaien!

Pulletje..spannend ook voor jou..bijna de TP! En hopelijk een prachtig eindresultaat!!!! Hou ons op de hoogte hoor!

Kobbe, hoe gaat het met jou dan?

Nofje ook al zo'n leuke baan!! hihi! En dan nog zwanger ook....ik neem mijn pet af voor jullie hoor. Lijkt me mega zwaar. Krijg je een aangepast rooster met bijvoorbeeld klanten (landen) die sneller te bereizen zijn?

-------

Hier gaat alles nog steeds goed. Overmorgen de BMS meting....ben benieuwd!! Mijn man en ik zijn beiden erg opgetogen!! Hopelijk onze eerste TP na ruim 7 jaar

Knuf, Freggel

Geplaatst

@pulletje

spannend aan jou kant of er een zwangerschap is onstaan...we lopen nu wel een beetje gelijk...aan mijn kant is er vandaag een terug plaatsing geweest

we houden elkaar op de hoogte

afgelopen week heb ik gelogeerd bij de twins(uit eerde donatie)

wat een heerlijke mannetjes...

het vind het heel leuk om ze te zien,maar als ik weer weg ga is het ook prima

het is goed zoals het is...

we houden contact

en ik vind je een topper:toppie:

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

FF snel een vraagje hebben de meiden die ook bij GG lopen een brief vandaag gehad??

Waar het op neer komt is dat ze geen verse TP doen maar donoreicellen bevruchten met zaad wat ingevroren is van de partner en dan gaan ze de bevruchte eicel weer invriezen,

En als je ontvankelijk bent wordt de ontdooiing ingang gezet en als dat goed gaat wordt er een afspraak met je gemaakt voor een TP.

Dit is wat ik uit de brief heb begrepen.

@ Terry: goed om weer wat van je te lezen en te lezen dat het beterder met je gaat.

Sorry voor mijn korte reactie maar ik heb al 2x geprobeert te posten met een heel lap tekst maar werd er elke keer eruit gegooid was ik weer niet ingelogd.

Maar ik heb nu geen tijd ff op de bank relaxen en dan een nachtje werken bah heb er eigenlijk geen zin in.

Meiden fijne avond en tot snel.

Liefs Corina.

Geplaatst
Hoi lieve meiden,

FF snel een vraagje hebben de meiden die ook bij GG lopen een brief vandaag gehad??

Waar het op neer komt is dat ze geen verse TP doen maar donoreicellen bevruchten met zaad wat ingevroren is van de partner en dan gaan ze de bevruchte eicel weer invriezen,

En als je ontvankelijk bent wordt de ontdooiing ingang gezet en als dat goed gaat wordt er een afspraak met je gemaakt voor een TP.

Dit is wat ik uit de brief heb begrepen.

Hoi Corina, dat is dus hetzelfde als waar wij mee te maken hebben gekregen zo net voor onze punctie....is dat blijvend, of wat staat er in je brief? Ik heb (nog) geen brief gekregen.

Dat kan dus inhouden dat ze helemaal geen verse TP's meer doen, voor diegenen met ECD? Nou mooi is dat!!

PS: Dus jij bouwt nu dus voor nop je BMS op.....

Ik moet er morgen heen, ik zal het eens vragen. Want als dat zo is, zullen we moeten bekijken wat we gaan doen als het niet lukt met de 6 cryo's die we hebben. Of we het nog eens daar gaan doen of niet. Want de kansen zijn gewoon minder met een cryo. Ik vind dat ze dat niet aan kunnen bieden aan mensen....

-------

Hier alles goed. Morgen echo!

xxxx

Geplaatst

Hoi Lady's,

Vandaag Was weer een belangrijke dag! Mijn zusje heeft de punctie gekregen met een score van 6 mooie eicellen.

Ooooooooo ik ben al zo blij! Zaterdagochtend worden wij tussen 8.30 en 10.00 gebeld over hoeveel embryo's er zijn ontstaan en de kwaliteit ervan. Ook krijgen wij zaterdag dan gelijk de terugplaatsing van 1 embryo. Bij het EMC nemen zij geen risico op meerlingen. Echt ik word al helemaal gek.

Veel liefs Renate

Geplaatst

Renate: gefeliciteerd met je score. Nu voor mooie emmy's.

Was de punctie goed te doen voor je zusje?

Dat die ene maar een topper van een plakkert mag zijn.

Moet je maar tegen hem zeggen: Mama wil je pas over 8 maanden zien!

Wel spannend zoveel die rond dezelfde tijd in de ww zit.

Annemoon: Dank je.

Ik hoop dat het bij de wensouders net zo als bij jou donatie mag gaan verlopen. Alleen dan 2 kinderen in 2 zwangerschappen. Dat is de grootste wens van de ouders. En er zit een grote mogelijkheid in dat dat met één donatie kan. Maar ja er is altijd die factor geluk bij nodig. Ik hoop dat ze dat nu eindelijk een keer mogen krijgen.

Over 2 weken weet ik meer.

Houd jij ons ook op de hoogte? Ik vind het super van je dat je al 2x gedoneerd hebt.

Op zich zou ik zo weer een keer doneren. Vooral als je al het leed leest. Mijn vriend, de meest rationele van de 2, zegt wacht nou gewoon over een tijd kan je ook doneren.

En jij had ook gelijk in wat je zei. Zoveel verstandige mensen.

Freggel: 11 juli duim duim duim. Dat is al over 4 dagen. Waarschijnlijk 4 heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange dagen. Maar hopelijk 4 dagen voor een zwangerschap van een mooi gezond babytje.

Over 4 dagen ben je zwanger. Dan vasthouden meis. Ook voor jou tegen ieniemienie zeggen: Mama wil je pas over 8 maanden live zien.

Corina: Meis wat een geklooi bij Geertgen. Zijn er geen andere klinieken in Nederland? Of moet je dan een donor hebben?

Ik vind ze wel heel makkelijk de regels aanpassen en mensen laten wachten.

Dikke knuffel dat er nu heel snel een match is! Jullie gouden match!

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Doorzettertje: Hoe is het nu met je?? Ik ben heel hard aan het duimen voor jullie!!

@ Renate75: Joehoe wat spannend zeg voor jullie. Ook ik ben heel hard aan het duimen voor jullie dat jullie een mooie TP hebben een zaterdag.

@ Pulletje: Het is idd een rotzooi daar. Maar hebben helaas geen andere keus dan daat blijven omdat we geen donor hebben. Dushet rest ons alleen afwachten afwachten afwachten...

@ Freggel: Hoe was het vandaag bij GG. En??? heb je er nog naar gevraagd?? Wat voor antwoord gaven hun??

Ik zal ff een stukje citeren uit de brief.

Er is een nieuw systeem ontworpen voor eicelrecipienten, dat rechtvaardiger en efficienter is.

Wanneer u aan de beurt bent ( een match is of je loopt gelijk op met de donor), wordt er met het ingevroren zaad van uw partner en de donoreicellen in het lab. een IVF procedure uitgevoerd. Alle bevruchte eicellen worden ingevroren. U hoeft in fase de kliniek niet te bezoeken. Uiteraard wordt u wel op de hoogte gebracht van de uitvoering van de IVF en het resultaat ervan. Dan wordt u ook verteld wat u moet doen om uw ontvankelijkheid voor te bereiden en wanneer u op het spreekuur moet komen ter controle.

Wanneer de ontvankelijkheid optimaal is, wordt opdracht gegeven tot het ontdooien van 1 of 2 bevruchte eicellen en krijgt u verder advies over de medicijnen die u moet gebruiken. Wij houden telefonisch met u contact over de ontwikkeling van de embryo's op het lab., zodat u weet wanneer u op de afspraak moet komen voor de plaatsing van een embryo.

Verder zijn er geen ontwikkelingen hier. Ben benieuwd wat dr.R ons morgen gaat vertellen. Hopelijk kom ik eens een keer aan de beurt. ( Sorry klinkt misschien ego maar zo voel ik het op dit moment hopelijk kwets ik niemand.)

Fijne dag verder en tot snel.

Liefs Corina.

Geplaatst

Corina: Ik vind je opmerking niet meer als normaal. Je bent voor mij allang aan de beurt.

Schandalig vind ik het dat ze elke keer zeggen 90% 50% enz kans en maar laten wachten. Volgens mij weten ze heel goed dat ze de touwtjes in handen hebben en handelen ernaar. Zo komt het bij mij over. Ik duim dat die Dr. R. eens met goed nieuws komt. En je gevoel van nu ik eens is niet meer dan normaal.

Dikke dikke knuffel en heel veel geluk. Meis het moet nu jouw tijd worden!

Geplaatst

Goedemorgen lady's,

OOOOOOOOOOOOOh wat loopt de spanning hard op! nog 1 nachtje slapen en morgen tussen 8.30 en 10.00 worden wij gebeld of er embryo's zijn ontstaan.

Echt ik doe geen oog meer dicht. op dit punt is het de vorige keren vaak al fout gegaan. Meestal deelde de embryo's niet goed door of er vond niet eens een bevruchting plaats.

Het moet nu toch een keertje goed gaan na 10 jaar????????????

Corine ik begrijp je helemaal en al helemaal je gevoel! Jullie wachten ook al veel te lang.

Ik ga weer met al mijn tenen en vingers gekruist achter mijn bureau zitten! Ik houd jullie op de hoogte!!!

Toedels

Geplaatst

Lief Pulletje!

Corina, ik heb het inderdaad gevraagd aan Drs C. Zij zei inderdaad dat ze voortaan bij alle ECD behandelingen dat cryo proces uitvoeren. En wel om de reden dat ze merken dat teveel ontvangers (zoals wij dus) niet goed gelijk lopen met de donor. Dat ging teveel mis. Omdat mijn man en mijn zusje (donor) ook wat vroegen, ben ik helemaal vergeten te vragen of dat ze wel alles verteld heeft, dus dat het niets meer te maken heeft met dat logistieke probleem.

Want dat denk ik namelijk wel. Ik weet niet hoe vaak dat misgaat natuurlijk, dat gelijk lopen qua cyclus....maar ik vind het wel heeeeeeel toevallig dat nét nu de met DD samenwerken er geen verse TP's meer kunnen volgen.

Wel blijken de kansen na ontdooïng, net zo groot te zijn als met een vers emmy. En nee, je zeurt niet en je bent ook niet ego. Jij wacht al veel te lang....Drs R kan echt wel zeggen volgens mij of er een match aan komt ja of nee. Hij kan toch zo zien welke koppels nu tegen een punctie aanzitten?

Renate; spannend meid. Ik snap je helemaal. Ik ben benieuwd naar morgen!

----

Hier gaat het wel okay. Ik was gisteren al helemaal niet lekker en werd steeds minder lekker. Slecht geslapen ook. Keelpijn...hoofdpijn, spierpijn..alles doet zeer. En gruwelijk verkouden. Bah. Ik ben toch maar gaan werken omdat ik in mijn eerste week mezelf dus echt niet ziek ga melden. Maar ik was om 13:00 uur klaar dus das wel weer lekker. Nu lig ik lekker op de bank.

De BMS meting is goed gegaan gisteren. Het was nu 8,5 mm. Omdat ze ons niet konden zeggen of onze emmy's al in Nederland zijn, kan ze me elk moment bellen. Als ze er zijn kan de TP ingepland worden voor komende week. (ik denk zelf a.s. woensdag ofzo, maar hoop eerder)

Dus nog gewoon doorgaan met de Estradiol. is mijn BMS met de TP weer wat dikker.

Nou ik ga bankhangen en uitzieken.

Toitoitoi iedereen!

liefs

Geplaatst

Meiden, echt waar...ik ben er helemaal klaar mee.

Drs C belde me net op. Onze emmy's zijn nog niet in nederland omdat GG de ontdooicultuur (nog) niet heeft. Met andere woorden: Ze kunnen de cryo's niet ontdooien voorlopig. Dat komt omdat Dusseldorf de speciale invriestechniek heeft.

Ze weet niet wanneer wel. maandga bellen voor een echo op donderdag weer. Dan zou het bekend moeten zijn en als ze er nog steeds niet zijn (tuuurlijk zijn die emmy's er volgende week nog niet) dan moet ik wéér af en opbouwen! Volgens mij kan ik 3 weken ofzo ontvankelijk blijven, dus ik ga echt niet afbouwen hoor.

Nou echt....ik kan die hele toko daar wel in de fik steken zo onderhand. Hoe lang kun je mensen aan het lijntje houden en hoe onprofessioneel kun je zijn. Ik ga echt wel even bekijken of we daar nog ooit een poging doen, mocht deze mislukken (en als we keus hebben, want de vorige keer was Geertgen de enige mogelijkheid) Al voelt het wel zo of het gedoemd is te mislukken.

Corina, sterkte straks met R. Hij belt je zo toch op? Nu weet ik wel waarom er zogenaamd geen match is.....ze kunnen toch geen TP uitvoeren.

Geplaatst

Hoi Freggel

Wat een drama allemaal bij GG. Zo ga je toch niet met mensen om.

Misschien is Rotterdam Erasmus ziekenhuis een optie voor jullie? Wij worden er echt super begeleid door de artsen. Ook donoren worden echt in de watten gelegt en super begeleid. Mijn zusje werd zelfs de volgende dag na de punctie gebeld om te vragen hoe het met haar gaat. Wij kunnen echt over de artsen niets dan goeds zeggen.

We zijn nu onderweg voor de TP oeeeeeee zo spannend.

Nu hopen dat onze krummel blijft zitten.

Geplaatst

renate: Spannend zeg! veel succes!!

Freggel: wat een gedoe bij GG. ik denk dat ik 1 van de laatste ben geweest die in Genk is mogen komen en een verse TP heeft gehad. En gelukkig gelukt, maar wat een manier om hiermee om te gaan allemaal zeg... pffff.. Ik snap je frustratie helemaal. Wat een gedoe! Ongelooflijk! En wat een onzin dat men niet gelijk loopt met de donoren. Tja een bankdonor kan ik nog wel enigszins begrijpen aangezien je gewoon maar op moet bouwen en moet kijken wie er klaar is voor punctie. Maar dat ze alles nou maar eens zouden regelen in plaats van gewoon maar doorgaan en iedereen aan het lijntje houden.. Ik begrijp dat niet hoor!

Veel succes in ieder geval en ook jij Corina. Ik denk vaak aan jullie en het pad dat jullie nu gedwongen in moeten gaan...

Alle andere dames ook heel veel succes. Ik kan niet lang achter de pc blijven. heb erge last van moeheid en mijn rug. Komt door mijn tripje naar London en de bruiloft op wioensdag denk ik. Ik heb 3 dagen alleen maar gestaan en gewacht. De bruiloft was gezellig, maar er waren niet genoeg stoelen en op het vliegveld ook niet. En daarbij nog een dik uur vertraging gehad op de terugweg... Ik viel bijna van mijn stokkie.

verder nergens last van.. gelukkig niet misselijk ofzo.... Maar wel bekaf dus. En ik heb wel uitgeslapen, maar ben ik het huishouden bezig en moet echt na 20 minuten weer ff zitten....

Maar wat klaag ik. Het hoort erbij zegt men! Dus ik draag het met trots. Alhoewel het soms fijn is om het te ventileren en ik weet dat het hier kan/mag....

Nou fijne weekend allemaal! En tot later!!!

Knuf Nofje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden