Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Renate nee wat BAGGER! Zo kl*te!! IK stuur je een virtuele knuf!

Doorzettertje, het kan wel even duren hoor. Meestal worden meiden na een kleine week ongesteld. Je lichaam heeft een daling van de hormoonspielgels gehad en moet de ongi in gang zetten. Het komt echt *knuf*

Ja hè Mees: jij alweer 5 maanden...sjee ik snap zooooooooo goed dat je het nog steeds niet kan geloven. Ik denk dat dat te maken heeft met onze voorgeschiedenis....Maar juist dan zo bijzonder. Vandaag wachtdag 3, ik had me vergist. Ik telde de TP dag mee, en dat is niet de eerste wachtdag. Of wel? hihihi voor mij de eerste keer allemaal.

Ze zijn vandaag 5 dagen oud dus de eventuele innesteling zit eraan te komen....spannend..

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ach Renate, dat meen je niet...wat ontzettend KL***Te gewoon...laat de tranen maar komen...geef je verdriet de ruimte...dikke knuffel van mij...

Doorzettertje...balen dat bij jou ook nog niets bekend is...grmbl...hoop dat Eugin snel reageert, want dit is niets...

Mees...21 weken alweer...jeetje...gaat echt snel...

Freggel...de energie spat ervan af...hihi...leuk om te lezen hoe je de eerste dagen van de wachtweken doorkomt...het is ook allemaal èn nieuw èn heel spannend!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Ja hè Nico! Voel me ook lekker nu! Ik probeer me nog wat in te houden voor diegenen die het nu moeilijk hebben.

Kan ik ook zomaar zijn straks....

Hoe gaat het daar?

En de rest van de meiden?

Ik heb weinig te melden...

liefs

Geplaatst

Hey Freggel, hahaha, ja de eerste x is zo geweldig:yah:!! En klopt, de 1e wachtdag is de dag na de tp. Ahhhh, zo spannend! Je doet lekker rustig aan he?! Je lekker laten verwennen door je hubbie. Zo'n gaaf gevoel, die ukjes in je buik. Gewoon genieten hoor!:happy7:

Ja, ongelooflijk he, 5 maanden. Ja, denk ik ook, wat je zegt. Daardoor is het nog ongelooflijker! Echt zo bijzonder om mee te maken...! We gaan er met zn allen voor he. Allemaal dit mee maken!

Hey Nico, ja, zo snel. In het begin duurt het heel lang, vooral als je moet wachten op de 1e echo maar nu gaat het toch snel hoor. Bizar!

Voor iedereen::blowkisses:mees

Geplaatst

Nofje, morgen ging je toch trouwen??

Alvast van harte gefeliciteerd!!! hopelijk wordt het een beetje mooi weer!

Mees; lief dank je wel. Soms denk ik: het gaat prima. En soms is er die twijfel....ik voel nl. niet zoveel. Af en toe een blubje, trekje in mijn buik maar verder niet echt wat noemenswaardig.....Ik weet dat je niet alles hóeft te voelen als je zwanger bent of de innesteling hebt, maar het maakt wel wat onzeker. Wel was mijn huid echt mega droog de afgelopen weken (hormonen) echt de schilfertjes lagen erop. Sinds vandaag is hij vetter, viel me meteen op. Schilfertjes zijn weg. Ook wordt ik gek van onze kat, die wil continue bij me liggen.

Mijn zusje (donor) en moeder voelden ook niets, alleen hele zere borsten na NOD.

Vandaag wachtdag 5 en de emmy's zijn 7 dagen oud. Heb ze nl al heel vroeg teruggekregen, op dag 2.

Liefs, mij

Geplaatst

Nofje...heel veel plezier vandaag...geniet van jullie dag en van harte gefeliciteerd!!!

Freggel...die twijfel is normaal en zal ook wel blijven...probeer aan positieve dingen te denken...praat met je emmies en visualiseer dat ze nu lekker in je baarmoeder in een bedje (van plakkerig slijm) liggen en aan het groeien zijn...

Corina...hoe gaat ie met jou???

liefs,

Tool

Geplaatst

Hey Nico, dank je wel.Tsja....het zijn de killing wachtweken ..ik weet het....Maar blijf posi hoor, alleen soms komt dat spreekwoordelijke duiveltje aanvliegen maar ik probeer me niet uit het veld te laten slaan!! Ik koester ze nog steeds vollop!

Nofje, vandaag is het zover......van harteeeeeeeee en een hele mooie, liefdevolle, ontroerende, feestelijke dag toegewenst. geniet ervan, want het si zo voorbij.\En helemaal extra bijzonder dat je kindje er nu ook bij is!!

Corina, heb jij wat gehoord van R? Ik vrees het ergste..aangezien je nog niet bent geweest hier....knuf meid

Hoe gaat het met de rest? Terry, Lizzy?

Liefs, Freggel

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Bedankt voor jullie lieve woorden doet me echt goed. Een super lief plan om dr.R te gaan stalken hahaha:clap2:.

@ Freggel: Goed zo positief blijven hoor!!! 3 aug. heb jij gewoon een positievetest in handen is jullie zo gegund na al die ellende. Kaarsjes blijven branden hier voor jullie. En doe rustig aan heb je nog vakantie?? Of heb je die niet omdat je net met een nieuwe baan bent begonnen.

@ Doorzettertje en Renate: Meiden een hele dikke knuf voor jullie balen zeg dat het niet gelukt is. Hoe gaat het nu met jullie??

@ Nofje: Een super fijne dag toegewenst en geniet en heerlijk van. Hoe is het nu met kleine nofje??? En hoe voel je je zelf.

@ Nico: Fijn om te lezen dat het beterder met je/jullie gaat heerlijk. Straks lekker naar griekenland heerlijk vooruitzicht hoor geniet er maar heerlijk van.

@ Hoe is het idd met de andere meiden?????!!!!!.

Nee wij hebben idd nog niets van dr.R gehoort jammer genoeg. Maar we hebben nog 1week dus als hij volgende week niet gebeld heeft dan ga ik een telefonisch afspraak maken en dan hoop ik te horen hoe het er dan voorstaat. Maar ik hoop een klein beetje dat hij voor die tijd gebeld heeft maar goed we wachten het maar geduldig af het is niet anders.

Meiden een hele fijne dag verder en tot snel.

:hugs2:Liefs Corina.:positive energie:

Geplaatst

Hè bah Corina, wat rot!! En wat wordt je geduld op de proef gesteld....ik denk dan altijd; waarom bellen ze toch niet even, even tussendoor. Om te zeggen hoe en wat. Is toch fijner dan niets laten weten.

Pfff we testen al wat eerder, omdat 3 augustus op een woensdag valt. Lijkt me niet zo fijn, aangezien het ochtend urine moet zijn en we daarna allebei meteen weg moeten. Mijn man is al om 06:30 uur weg elke dag. Das niets. Dus we testen op dag 14 na TP, is op zondag 31 juli. Als het goed is, moet je dan al posi kunnen testen. Als het niet posi is, testen we 3 aug opnieuw.

Vandaag zijn de emmy's 8 dagen oud, dus het innestelen kan beginnen. Ik dacht eerst dat dat al in het weekend was, maar dat had ik fout.

Ik ben alweer bijna 4 weken aan het werk, bevalt reuze! Elke dqg tot 14:30 werken en vrijdag tot 14:00uur. Ideaal!

Ik heb halverwege augustus vakantie.

Geplaatst

Corina ik hoop ook zo dat ie belt....anders gaan we hem stalken!!! *grinn*

Mees, ja zo maf is dat! Hij (kater) is echt waanzinnig aanhankelijk. Pfff wordt gewoon moe van 'm. Zit de hele tijd te tikken met z'n poten tgeen mijn been, arm, schouder, zelfs tegen mijn neus!! gekke kat!

En hij heeft nog zweettenen ook, hahahah!

Hoe gaat het met je kindje? Is hij of zij goed beweeglijk?

Ik voel sinds vanmiddag wat meer beneden, maar dat hou ik nog even wat stiller en ga ik niet beschrijven nu. Want het zegt nl nog niets!!

kus Freggel

Geplaatst

He dames,

freggel...klinkt goed...aan mijn poezen kan ik het helaas niet merken, want die liggen altijd bij mij...zucht...hahahaha...

hoop dat het je lukt...

jullie kennen me overigens wel hoor...N....74.....moest even iets wijzigen ivm persoonlijke situatie.

Corina...hoop dat dr. R. je snel gaat bellen met goed nieuws...jouw wachttijd mag nu langzaam ook wel eens voorbij zijn...

liefs,

Tool

Geplaatst

Heey Tool, hihi! Ik dacht al Huh?

Groot gelijk. Ik probeer me ook zo anoniem mogelijk te houden, zeker met namen en persoonlijke dingen.

Lukt aardig. Als ze nu op je googlen kunnen ze je niet vinden ;-)

Hoe gaatie?

Geplaatst

he Freggel...als het goed is ben ik nu redelijk onvindbaar...maar heb ook gevraagd of er twee berichten van mij uit een gesloten topic kunnen worden verwijderd...en dan ben ik helemaal onvindbaar...hoop dat het kan...

verder gaat het wel...zit tegen mijn eisprong aan geloof ik...hadden eigenlijk gisteren een leuk avondje gepland, maar daar is helaas iets tussengekomen...

liefs,

Tool

Geplaatst

Ja, heeeeeel beweeglijk! Je ziet m'n buik steeds bewegen. Zooo grappig! En wb je poes; echt hoor. Ze schijnen het te voelen. De mijne precies hetzelfde! Dus knuffel um nog maar 's extra. Hele goede voortekens!!

Xxx

Geplaatst

Ja lief die katten Mees. Maar soms mag ie best weg, want ik zit he-le-maal onder de kattenharen, das niet zo.

Goed dat je ukkie zo beweeglijk is!!

Tool ( had al je oude nick gebruikt, maar voor het posten zag ik dat dat niet goed is!) Eisprong niet kunnen gebruiken dus. Nog even en dan is het vakantie en DD!

Hier alles prima.

Geplaatst

Dank jullie wel voor alle felicitaties! Het was een geweldige dag. Na het weekend volgen de foto's. Als de fotograaf meewerkt...

En net teruggekomen uit Egmond aan Zee. We zijn dinsdag en vandaag bij een wellnessboerderij geweest. Vandaag heerlijk verwend met pakkingen, massages, gezichtsbehandeling en ook nog van die visjes aan je voeten... Brrrr.... was wel ff eng maar daarna wel lekker...

En als kersje op de taart net ook nog een fantastische echo gehad! Ik heb hem wakker moeten maken, want hij lag helemaal stil. Maar uiteindelijk kregen we toch een gespartel!!! Hij is nu 5.08 cm en we liggen precies op schema met 11w4. Ik ben weer helemaal opgelucht...

Zo nu nog even relaxen op de bank naast mijn lieve mannetje... Kan het allemaal nog mooier?? Kan het me bijna niet voorstellen!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Nofje: gefeliciteerd! Eigenlijk dubbel gefeliciteerd!

Corina:Hoe gaat het met jou? Al iets gehoord?

Maya: Hoe is het met jou?

Voor de negatief testers en hele dikke knuffel.Dat de volgende keer maar raak mag zijn. Ik heb weleens gehoord dat cryo's als ze terug geplaatst worden meer kans op zwangerschap geven.

Geplaatst

Nofje, wat fijn dat de echo goed was. En al een spartelend beebje te zien in, helemaal geweldig!

Freggel, zondag gaan jullie testen, spannend meid. Hoe voel je je? Hou je de spanning nog vol?

morgenavond ga ik met mijn vrouwelijke collega's op stap, lekker effe eruit. Zie ik alleen mijn mannetje weinig, maar goed. Die zie ik het hele weekend wel, hihihi.

Ik denk aan jullie en leef met jullie mee!

grtz,

Tool

Geplaatst

Hoi meiden,

Pfff..soms ben ik er zeker van, en soms weer niet.

We naderen het einde van de wachtweken.

Zou ik a.s. zondag (is emmy 14 dagen oud en 12 dagen na TP. Heb TP gehad met 2 dagen oude emmy's)

al kunnen testen?

Wat voelden de zwangere meiden? Ik weet dat het bij iedereen anders is hoor, maar heb gewoon even behoefte aan wat verhalen waarin ik herkenning kan vinden.

Tot de dag dat de emmy's 7 dagen oud waren voelde ik niets. Vanaf emmy-dag 8 tot en met vandaag heb ik regelmatig krampjes in de baarmoeder.

Mijn huid ziet er iig wel goed uit.

Pffff kan bijna niet meer wachten....

Geplaatst

ach meissie, ik kan je helaas niet helpen of raad/advies/herkenningspunten geven.

Toen ik spontaan zwanger was, heb ik niets gemerkt. Alleen op de vlucht terug van onze vakantie, had ik echt het gevoel en de krampen alsof ik ongi moest worden. Dag erna positief getest. en ik kreeg op mijn werk te horen (wisten niet dat ik zwanger was) dat ik een kalme rust over me heen had, heel ontspannen eruit zag (vind je het gek als ik spontaan zwanger raak terwijl de intake voor de ivf gepland stond???)

Bij de 2 ivf's die ik heb gehad, heb ik de eerste keer vanalles gevoeld en niet zwanger, bij de 2e keer totaal niets gevoeld (geen steekjes, krampjes, niets) en ook niet zwanger. Maar ik ken er wel genoeg die dachten dat ze ongi moesten worden en toch zwanger bleken te zijn! De laatste paar dagen zijn altijd het zwaarst. Ik blijf met je meeduimen en positiviteit naar je toesturen!

Ik denk dat ik zelf niet eerder durf te testen, maar goed, dat is ieder persoonlijk!

Sterkte meid!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hey Tool!

Ja ach ik weet het. Het is fijn te lezen sommige verhalen. Ik trek het nog wel een paar dagen!

Bij GG laten ze mensen altijd laat testen (dag 16) 2 augustus valt op een dinsdag. Omdat ik met ochtendurine wil testen, moeten we dit dus doen nét voordat we allebei gaan werken.\Mijn man is daarbij al om 05:30 uur op, dus dat zie ik niet zo zitten.....Als het posi is willen we naar de familie etc toe. En met negatief is het wel fijn als die dag vrij hebt.

Dan testen we liever op zondag, en dat is niet te vroeg iig. Gewoon dag 14 na de bevruchting. Maar...het kan zomaar veranderen hoor...dat we het toch wel gewoon op de officiele dag doen hoor....dat ik idd zelf zondag ook helemaal niet durf hahaha

Komt goed!

Geplaatst

Nou had dus zo ongeveer het volgende geschreven: Dat ik zaterdag na mijn negatieve test ongi was geworden en met de pil ben begonnen, want die eikels van Eugin bellen me gewoon niet terug (vakantieperiode......). Verdriet is dus omgeslagen in boosheid en frustratie: we willen verder!!!! Met de 1e behandeling moest ik met de pil beginnen omdat ik geen cyclus meer heb (overgang) dus bij gebrek aan mijn artsen in Spanje ben ik maar zelf gaan dokteren. Vind het zonde als ik weer een maand kwijt ben.

Maar ik weet dus ook nog steeds niets over de teruggeplaatste emmies en hoe de kwaliteit van de ingevroren cryo's zal zijn en hier maak ik me zorgen over want waarom zouden 2 cryo's wel blijven zitten als 2 verse emmies dat niet deden? Heeft iemand hier ervaring mee: met een (ecd) cryo-tp? Hoop dat iemand mij hierin kan geruststellen want maak me hier echt zorgen over..

Dankjewel alvast. Sorry dat ik zo gefrustreerd overkom maar ben er echt boos over dat ik geen enkel teken van leven krijg uit Spanje (begreep dat het bij anderen ook zo was die hen nu nodig heeft). Of zijn wij hier in dit land zo snel gefrustreerd als we niet snel antwoord krijgen :-)

@Freggel: spannend joh. Ik voelde juist vanalle sin de 1e wachtweek en de 2e niks (behalve de huge boobs ;-)). Dus ik zou zeggen: het zit goed bij jou!

@Corina: Meid heb jij van frustratie die arts nog niets aangedaan. Wat een gedoe zeg. Sterkte meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden