Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Wij zijn het stel die aan de reportage hebben meegewerkt en wij willen heel ver afstand nemen van jouw reactie.

Ten eerste hebben wij met ons VOLLE verstand besloten mee te werken aan de wederkerigheid, juist met daarbij de gedachte, andere stellen te helpen, omdat wij ook geholpen worden. De eventuele tijdswinst speelde daarbij zeker GEEN grote rol. Dat was een bijkomend detail. Ook wij zijn door de hele molen gegaan en dat hebben wij ook verteld. Nieuwsuur is bijna 2 uur bij ons binnengeweest, maar de reportage kan maar een minuut of 7-10 duren.

Daarbij wil ik ook even zeggen, dat dr Ruis zelf ook heeft meegewerkt aan de reportage en dat zal ie nooit gedaan hebben als het in zijn nadeel zou werken!!!

Wij wilden juist deze mogelijkheid onder de aandacht brengen bij de mensen, om zo meer begrip te krijgen van mensen die niet in deze situatie zitten.

Ook willen wij even melden dat wij tot nu toe alleen maar POSITIEVE reacties hebben gehad, sterker nog, mijn man is voetbalscheidsrechter en hij werd gisteren tot zijn eigen afgrijzen (haha, hij staat niet graag op de voorgrond) herkend door een van de spelers, maar na afloop werd er wel zeer nieuwsgierig naar gevraagd en na enige uitleg waren er alleen maar positieve reacties. Citaat, "Geweldig dat deze mogelijkheid bestaat" en heel veel succes er mee.

Maar er zullen ook altijd negatieve reacties zijn en dat mag, maar bij deze de uitleg van onze kant.

Dit wilde ik even kwijt, want ik voel ongemakkelijk en een klein beetje aangevallen door deze reactie

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Corina.. dan vind ik dat ze in het hele stuk voorbij zijn gegaan aan alles wat erbij komt kijken in het proces...

Als jullie duidelijk hebben uitgelegd dat het helpen van een ander koppel voorop stond dan is het heel lullig erachteraan gemonteerd dat de tijdswinst ook meespeelde in de overweging. En wat ook jammer is is dat dr. Ruis 1 minuut in beeld is geweest om de term wederkerigheid uit te leggen.. maar niet dat de patienten de keuze hebben om de zaad of eicellen pas na een succesvolle zwangerschap beschikbaar te stellen...

het wordt nu door politiek den Haag compleet uit zijn verband getrokken en er wordt dus simpelweg gezegd dat mensen onder emotionele druk gesteld worden voor zaad of eicellen om hun eigen genetische materiaal af te staan... En daarbij wordt dan ook nog gesteld dat het wel erg zuur is als je zelf geen succesvolle terugplaatsing hebt gehad, je dus 16 jaar later wel ineens kinderen uit jou donatie aan je deur kunt krijgen... En dat is dus absoluut niet waar!

maar nogmaals.... Ik ben, zoals je merkt, hier heel vurig over... En dat komt omdat ik zelf in het verleden heb meegewerkt aan een artikel over ecd in spanje en al mijn woorden werden verdraaid en verkwanseld.... En nu ligt de hele discussie weer open in de politiek....

En mijn laatste opmerking.... over dat ik het jammer vind voor de mensen die nog in behandeling zijn.... daarbij moest ik juist heel erg aan jou denken.... Ik zou het echt ontzettend erg vinden als de politiek nu na de kamervragenronde ineens besluit dat ecd volgens dit systeem aan banden gelegd moet worden...

Ik mag hopen dat de politiek grondig onderzoek doet naar het proces van wederkerigheid bij ecd en dat ze anderzijds besluiten.... Maar ik ben er bang voor...

Geplaatst

ik heb het stukje gezien en ik kan alleen maar zeggen dat, toen ik me ging oriënteren op ecd en faire wederkerigheid, ik niet eens eraan gedacht had dat we op die manier wel eens sneller aan de beurt zouden kunnen zijn als we dit zouden gaan doen.

Ik vind het alleen maar super dat er mensen zijn die dit willen doen voor een ander. Mijn vriend zou ook zo zijn zaad gedoneerd hebben als we hiervoor zouden kiezen. Nu zijn we zelf nog bezig met onze eigen ivf/icsi pogingen.

En ook ik vind het erg kort door de bocht dat hierop zo de nadruk wordt gelegd. als je voor wederkerigheid kiest, dan ben je eerder aan de beurt.

corina meid, hoe lang hebben jullie niet moeten wachten, toch???

hoe voel je je eigenlijk? Zijn jullie de teleurstelling al een beetje te boven??

knuffel meid!!

Geplaatst

Hoi dames,

Weer even een berichtje vanaf de bank :).

Tot vanmiddag 14.00 bloed gezien toen was ik het helemaal zat en wilde weten hoeveel er nog zou komen. Heel de binnenkant schoon gespoeld en gekeken wat er mee kwam. Gelukkig maar 1 stolsel gezien. En tot nu toe geen bloed meer gezien ooooooooo hoop zo dat het weg blijft en dat de kleine er nog zit. Morgen om 13.45 naar het ziekenhuis en krijgen we weer een echo. Nu saampjes nerveus voor morgen op de bank.

@ Chantal wat fijn dat bij het bloeden is gestopt

@Mees hoi hoe is het met jou? Iedere dag een ziekenhuis bezoekje wat heftig. Ik hoop dat het allemaal goed bij je blijft gaan.

@ Corina hele dikke knuffel voor jou jeetje wat vind ik dit kloote voor je

@ Freggel wat fijn weer van je te horen maar wat ontzettend vervelend dat het niet zo goed met je gaat. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

De rest van de meiden ook allemaal ontzettend bedankt voor de lieve berichtjes. Het is zo fijn dat als je je zo rot voelt je altijd weer tercht kan op dit forum.

Dikke knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik wil ook wel even reageren op het filmpje. Corina en man; goed dat jullie dit gedaan hebben. Waar ik me druk om maak is dat de Hr Ruis zegt dat er 0 wachttijd is want dat is niet zo en hij had maar 1 ontevreden klant gehad het afgelopen jaar...nou dat was ik dus...maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ontevreden klant ben. De verkeerde voorlichting over de wachttijden, de wijze waarop ze met mij om zijn gegaan zijn voor ons redenen geweest om evt zelfs een klacht in te dienen (niet gedaan uiteindelijk) en toch naar Spanje te gaan. Ik vind het wel stom hoe de politiek hier nu mee omgaat. Ze vergeten in dit filmpje inderdaad de hele emtionele kant toe te lichten.

Nogmaals Corina; goed dat jullie jullie kant van het evrhaal hebben laten horen maar ze hebben het verhaal wel een beetje verdraaid alsof jullie juist snel aan de beurt zouden geweest...en dat is in jullie geval helemaal niet, helaas.

KNUF

Renate; Sterkte met de echo!!

Ik heb morgen weer een echo en ben ook weer nerveus....

Geplaatst

Hoi Mees,

Wat spannend!!!!!!!!!! O jeetje ik ben nu al benieuwd hahaha ik hoop zo voor jullie dat alles voorspoedig verloopt.

Sterkte.

Dikke knuf Renate

Geplaatst

Iris bedankt! Ik houd jullie op de hoogte vanmiddag.

Ook jij morgen veel sterkte met de echo we gaan lekker gelijk op zo met de ziekenhuis bezoekjes hahaha

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Ik doe het ff heel snel want ik zit op mijn werk,

@ Mees: TOI TOI TOI zet hem op he?? Op naar een mooi wondertje in jullie armen.

@ Renate: Meis heel veel succes vanmiddag met de echo ik duim voor jullie.

@ Iris: Jullie ook heel veel succes met de echo.

Ik reageer later uitgebreider.

Geplaatst

Ahh, zo lief Tool, Chantal, Iris, Renate, Corina!!!

Dank jullie wel!!!

Ik probeer jullie op de hoogte te houden via mob.

Zal nog wel ff duren denk ik. 2e pil zit erin.

Wel apart hoor; toch wel deze week n ukkie hopelijk!

Ook veel succes met je echo morgen Iris!

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Net terug uit het ziekenhuis voor de echo. Het vruchtzakje was gegroeid maar de arts was niet tevreden met wat hij zag. Kon nog geen hartje vinden en vond het beeld ook wat verontrustend.

Volgende week dinsdag moeten we weer terug komen voor een nieuwe echo om te kijken of er dan wel hartactiviteit is te vinden.

Toen we de deur uitgingen zei hij nog wel even dat we er rekening mee moeten houden dat het fout kan gaan.

Jezus nog 8 dagen in onzekerheid. Word echt helemaal gek. Dit was echt onze allerlaatste kans en poging. Wie heeft hier ervaring mee???????

Veel liefs

Geplaatst

Renate: Het zou toch niet. Ik duim voor je dat het geluk nu aan jullie zijde is. Jullie krijgen het al niet kado. De spanning is onmenselijk.

Dikke dikke knuffel. Ik denk aan je. En duim voor je.

Vanuit hier heel veel positieve energie jullie kant op.

Veel geluk meis!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Renate: Jeetje mina wat een spanning en stess zeg echt killing. Maar ik hoop en duim zo voor jullie dat er volgende week wel een hartactiviteit te zien is want jullie hebben het verdient na al die jaren om papa en mama te worden. Meis een hele dikke knuf voor jou en wat pulletje ook schreef ik stuur jou ook een positieve vibe jou kant op.

@ Mees: OHHHH spannend bijna mama Mees van een klein meesje, Meid ik wens jou een spoedige bevalling toe. You go girl.

Ik wil nog ff een laatste mening geven over de tv uitzending en dan doe ik niet meer mee aan de discussie, Ik vind het ook jammer dat er zo geknipt en geplakt is zodat dingen misschien verkeerd zijn over gekomen en idd er is wel een wachtlijst en dat weet ik maar altijd te goed. Ik ben ook blij dat ik na de post van nofje heb uit kunnen leggen hoe het echt zat, want wij willen alleen een goed beeld schetsen, en geen verkeerde of het alleen maar doen omdat de wachtlijst dan korter is want dat is echt niet zo.

Meiden fijne avond en tot snel.

XXX

Geplaatst

Renate, het gevoel van onzekerheid herken ik wel. Wij hadden toen we wonderbaarlijk spontaa zwanger waren in 2009 ook enkele weken zelfs in onzekerheid gezeten.

eerste echo, was met 4 wkn en 5 dagen, toen we het intake gesprek hadden. We zagen alleen een klein puntje in de baarmoeder. natuurlijk veel te vroeg om echt iets te kunnen zien.

de week erna weer echo (ivm kans op bbz vanwege 1 eileider), was het echo-apparaat kapot, dus geen goeie echo, voornamelijk alleen een zwarte vlek, vruchtzakje was wel gegroeid.maar goed. week later weer een echo, in een ander ziekenhuis. daar kregen we de vraag gesteld hoeveel weken we waren, volgens ons 7, maar volgens haar zag het eruit als 5 weken. weer geen duidelijkheid. Weer erna nog steeds geen duidelijkheid. echo-apparaat nog steeds kapot, moest op de kleine echo van de gyn.

week erna eindelijk wel duidelijkheid: geen hartactiviteit, helaas een mk. dus dat herken ik zeer zeker wel, maar ik hoop en duim dat het bij jou toch nog goed zit!!

sterkte meid, hoop dat je anders eerder terecht kunt. 8 dagen wachten is killing zeker nu.

Geplaatst

Lieve meiden,

Renate, Ik heb dat ook meegemaakt, alleen kwam ik er pas achter bij de 1e echo (8 weken). Ga nu even niet in de details, want ik wil je positieve energie toesturen. En dat erover 8 dagen toch nog een hartactiviteit wordt gevonden. Meis ik denk aan je!!!

Mees, lieverd eindelijk gaat het dan gebeuren. Hoop dat jullie snel jullie wonder in de armen kunnen sluiten. Succes!!

Reageer an de week even wat uitgebreider, liefs Maya

Geplaatst

Lieve allemaal!! Jullie goede wensen hebben geholpen!

Super bedankt!

Om 2 uur is ons kleine mannetje geboren. Een beauty:-) Ging sneller als verwacht. Wel zeer pijnlijk maar n schatje er voor terug gekregen! Wat n groot wonder!!!

In de 7e, 8e en 9e hemel!!!!

(net klaar met hechten; zometeen onder de douche en proberen bv.)

Xxx, mees

Geplaatst

Renate, meis wat moeten jullie een spanning doorstaan zeg snap niet dat ze jullie zolang weer laten wachten op een echo.

meis duim voor je dat alles goed mag komen.

Dikke digi knuf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden