Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

bij ons het weer niet gelukt.

Denk dat het einde oefening is.

Als het met AH al niet lukt, waarom zou het met ECD dan wel bij ons lukken of evt. een 5e poging?

Corina en de andere meiden op het wachtbankje, heel veel succes!!! Hoop dat jullie met beter nieuws hier komen.

Liefs,

Tool

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden,

@ Tool: ACHHHH NEEEEEEE bah wat verschrikkelijk om te lezen dat het niet gelukt is bah. Ik meld me ff speciaal aan om te kijken of je positief nieuws had maar helaas. Meis heel veel sterkte met het verwerken van deze grote domper. Denk aan je. voor jou een dikke :hugs2:

Hoe is het met mij mede wacht genotes?? Hier gaat alles goed voel soms steekjes in mijn buik of een zwaar gevoel, soms ook een klein beetje misselijk maar dat zal wel door de bollen komen want het zal nog veels te vroeg zijn om door een zwangerschap iets misselijk te zijn. En soms voel ik ook helemaal niets. Dus we wachten en wachten en wachten maar rustig af hoe dit zal aflopen.

Meiden fijne dag allemaal.

XXX

Geplaatst

Hoi Dames,

@Tool wat een vreselijk nieuws!!! Ik had het zo voor je gehoopt. Heel veel sterkte met het verwerken.

@Corina voor mij precies hetzelfde hahaha nu wachtten 7 en inderdaad vol gevoel in mijn onderbuik en sinds vanmorgen serieus misselijk. Maar ook ik durf er niets van te denken. O echt de spanning is te snijden en mijn borsten branden gewoon mega.

Gelukkig heb ik een drukke dag vandaag en daardoor flink wat afleiding.

Meiden op het wachtbankje succes we blijven gewoon zitten tot we groen zijn :)

Geplaatst

Tool, nee he?! Wat erg joh! Ik heb geen idee wat AH inhoudt, ga ik even opzoeken.

Ik ging ook al speciaal voor jou hier kijken, maar helaas heeft het niet zo mogen zijn. Wat een verdriet en weer een dreun. Vandaag vrij om de emoties de vrije loop te laten? Sterkte!

Andere meiden op het bankje...broeden maar en positief blijven denken. Nog eventjes en we weten het van jullie.

Lizzy

Geplaatst

Ah is assisted Hatching dan maken ze in de schil om de embryo een klein scheurtje zodat de embryo makkelijker uit de schil kan komen om zich in te nestelen> bewezen dat het werkt is het niet, daarom doen ze het niet in NL, maar wel in Duitsland en België.

Bij ons heeft het dus niet geholpen.

Dadelijk DD maar bellen.

Geplaatst

oooh Tool wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is. Wat een enorme teleurstelling.

Wens je veel sterkte,

Liefs maya

Geplaatst

Tool; IK kwam even voor jou kijken. Heel veel sterkte. Vind het echt heel erg voor je/jullie.

De rest van de meiden zet hem op op die bank!

Wie mag als eerste testen?

Geplaatst

@ Tool...nee klote!! Ik snap dat je heel verdrietig bent en niet de meerwaarde van ECD of een 5e poging ziet...maar ECD is heel wat anders....ik weet niet hoe oud jij bent? maar bij ECD krijg je wrs net als ik jongere en kwalitatief betere eicellen waardoor dat beter aan zou kunnen slaan. Je zit nu niet op deze praat te wachten, dat snap ik maar wilde het toch even kwijt na al mijn mislukte pogingen. Hele dikke knuffel!

Geplaatst

Goede morgen lady's,

vandaag opgestaan kotsmisselijk en pijn in mijn hoofd bleh. Word gek van de spanning sinds gister. Komt de misselijkheid van die bollen of is het toch raak. Echt ik word zo heen en weer geslingerd op dit moment. en ik zit nog maar op wachtdag 8 hahaha. Emmies zijn wel al ruim 11 dagen oud dus waarschijnlijk ingenesteld nu hoop ik.

@ Pulletje ik denk dat ik de eerste ben die gaat testen :) we gaan beginnen met een groene denk ik!

Hoe is het met de andere dames op de bank????? ben zo benieuwd hoe jullie je voelen.

Ik ga snel weer aan het werk!

Liefs Renate

Geplaatst

Ah neee tool wat erg, had zo gehoopt dat het nu dan eindelijks is raak mocht zijn voor jullie. Heel veel sterkte meid!

@ mede wachters, lees dat jullie net als ik heel veel kwaaltjes hebben en niet wetend waar het vandaan komt bah had zo gehoopt dat ik nergens last van zou hebben.

Hier last van buikpijn en een vreselijke opgezette buiken vreselijk moe verder nergens last van( heb dan ook genoeg afleiding deze week vandaag is onze dochter 1 jaar geworden en zondag houden we het echte feest maar heb nu al zo veel bezoek gehad vandaag dat ik nu al doodmoe ben) verder gaat het echt heel goed hoor!

Renate, ik teste bij mijn dochter op wd 8 al positief dus wie weet.

ga ook weer wat doen!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Renate: SPANNEND ik hoop het zo voor jullie, wat je schrijft klinkt positief. Ik zou misschien als je het durft een testje wagen!!!! Maar ik sta natuurlijk niet in jou schoenen en jij zelf moet er ook achter staan natuurlijk. Ben je evt van plan om eerder te testen??

@ Chantal: Meid van harte gefeliciteerd met de 1ste verjaardag van jullie dochter. Ja erg he!! Die klachten waarvan je niet weet waar het vandaan komt waarvan je alleen maar kan hopen.

Hier ook gevoelige rommelige buik, gauw moe idd en met vlagge denken van ben ik nou een beetje misselijk of wil ik het zijn???????? Of komt het door die bollen??? ACHHHHH dit is echt slopend en zit nog maar op wd5. Maar we blijven positief.

Heb alleen een vraag aan jullie ik al binnen de risicogroep voor de griepprik en die komen erweer aan. Gisteren heb ik GG een mailtje gestuurt van of het verstandig is om de griepvaccinatie te halen? Kreeg ik later op de dag een telefoontje dat ze het met de arts had besproken en die zag van de griepprik geen nut in en kreeg als antwoord dat ik zelf maar moest beslissen.

Wat zouden jullie doen??

XXX tot snel

Geplaatst

Renate, ik zeg testen! Dan heb je iig duidelijkheid of de misselijkheid van de bollen is of...? Mocht het negatief zijn maak je jezelf ook niet gek. Mocht er al een heeel licht streepje zijn, dan weet je iig dat het een innesteling is die je zo laat voelen. Maar goed, ik ben een voorstander van vroegtesten.

Corina. Als jij normaal gesproken al een indicatie hebt voor de griepprik, dan mag je m nu ook gewoon halen. Zie : http://www.rivm.nl/Onderwerpen/Onderwerpen/G/Griepprik/Veelgestelde_vragen/Ik_ben_zwanger_Kan_ik_een_griepprik_krijgen

Geplaatst

Thanks lizzy voor de info. dus als ik de oproep krijg ga ik hem denk wel halen. Eer dat het ws zover is dan heb ik al mogen testen denk ik!!! mocht ik neg. getest hebben dan twijfel ik er helemaal niet meer over.

Fijne avond allemaal.

XXXX

Geplaatst

Goedenmorgen dames,

@ Renate: NEEE kan me voorstellen die paniek en radeloosheid, maar is het geen innestelingsbloed?? Of is het daar te veel voor?? Meis ik hoop zo dat het nu weer over is!! Anders vandaag even het z-h of waar je onder behandeling ben ff bellen?? Sterkte meis.

Ik ga naar me werk.

Mieden fijne dag.

XXX en een :hugs2:.

Geplaatst

Renate, ik hoop zo op inestelingbloeding. Is het nog niet een beetje vroeg voor ongesteld? Ik neem aan dat je ook bollen gebruikt, die onderdrukken bij sommige dames de menstruatie. Ik duim voor je!!!!! Trouwens voor iedereen. Ik zit zelf op wd 4 van mijn eigen eitjes, en voel vanalles, maar weet dat dit gevoel van de bollen komt. Het is de laatste eigen (4e) poging, als dit niet lukt dan ook ecd of stoppen. Chantal meis hoe is het met je? Haha ken je me nog? Ik zie dat je keine meid al weer een jaar is. Nu op naar een broertje of zusje!! Mag ik vragen hoe iedereen aan een eiceldonor is gekomen? Liefs

Geplaatst

Haha Joske tuurlijk ken ik je nog wel hoe kan ik jou vergeten ( die vriendelijke vrouw die naar mij zwaait als ik naar terschelling ga;))

Jij dus ook weerin de wachtweken spannend hé,was jij dan ook op zaterdag in het UMC?

Ja hoe ik aan mijn donor kom ze heeft het mij aangeboden ze is dan ook mijn beste vriendin diealtijd al had gezegt als ze onskon helpen dan deed ze dat en toen ze hoorde dat ik weinig tot geen eicellen produceerde met ivf heeft ze gelijk gezegt dat zemij ging helpen zo verschrikkelijk lief.

Voor de rest weet ik dat het ook wel is gebeurd via oproepjes bij Freya en hier of ruildonatie in het geertgen.

Meis hoop voor je dat het allemaal niet nodig is en dat het dan deze keer echt goed mag gaan voor jullie jullie hbben ook al zoveel meegemaakt dat het gewoon oed moet bijven gaan.

Duimen draaien voor jou! ( en alle andere wachtende natuurlijk)

X

Geplaatst

Hoi Lady's,

Het was even een flinke heftige nacht. Alle 2 geen oog dicht gedaan en zo verdrietig. we dachten echt vooral omdat het vers rood bloed was dat het einde verhaal zou zijn.

Vanmorgen geen bloed meer alles is weer schoon.

Toch voor de zekerheid het ziekenhuis even gebeld en die gaven inderdaad aan als het bloeden weer stopt geen zorgen maken nog.

Ik ben gelijk een test gaan halen om te kijken of ik maar ietsje van een streepje kan vinden.

En GUESSS WHAT????? een grote dikke vette + op die test. ik kan het gewoon niet geloven en bevatten.

Er zit in iedergeval HCG in mijn bloed met een streep die niet donkerder kan worden als dit.

o ik hoop zo dat hij positief blijft!!!!:zwanger:

Veel liefs Renate

Geplaatst

Joske: Dan test jij morgen positief. Gevolgd door de andere bankdames.

Houden jullie het nog vol?

Chantal Gefeliciteerd met je fotomodelletje. Alweer een jaar. Ik weet nog wel vorig jaar. Ik vond het onwijs spannend.

En jij gefeliciteerd al een jaar moeder. Vandaag veel terug gedacht aan vorig jaar? Hoe het allemaal ging?

Op naar zo'n 2e wonder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden