Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bootje, ik weet het ook niet. Ik zou gewoon GG bellen.

Na een hormonencyclus kan alles ineens anders lopen, je weet het nooit. Succes!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Nofje: Bedankt fijn dat het goed met jullie gaat.

@ Maya: Hoe is het nu met je? Ik ga heel hard voor jullie duimen dat volgende week de BMS goed genoeg is voor een TP.

Meissie zet hem op.

@ voor iedereen hoe is het met jullie? En bedankt voor de liefdevolle reactie's.

Hier gaat het steeds iets beter heb nog wel mijn moeilijke momenten. Vorige week is mijn vriendin bevallen van een tweeling, ben heel blij voor hun hoor want het heeft voor hun heel lang geduurt eer hun wens is uitgekomen.

Maar blijft moeilijk. Gisteren op mijn werk kromp mijn hart ook in een, een bewoonster kreeg bezoek van haar kleinzoon met vriendin met een blije boodschap en ik hoor dat toevallig en op dat moment ging er een steek door mijn lijf en ben gauw door gelopen. Harstikke goed nieuws voor hun hoor maar ik wil het ook zo graag een keer dat nieuws kunnen vertellen maar goed.

Vanmorgen bij de HA geweest en een heel goed en begrip vol gesprek gehad. En er is nu bloedgeprikt op algemeen bloedbeeld, toxoplasmose en de 5de ziekte. Uit de algemene bloedbeeld kunnen ze ook een grove beeld krijgen hoe het ziet met de tcellen dus het imuumsysteem. Ik moet er niet veel van verwachten en geen valse hoop krijgen want de HA verwacht dat er niet zoveel van maar door mijn verhaal wilde hij mij wel helpen. Ben er echt blij mee want mocht daar niets mis mee zijn dan weet je dat je er alles aan gedaan heb. Mocht er iets uitkomen wil hij mij evt door sturen naar een hematoloog.

Over een weekje mag ik bellen voor de uitslag.

Meiden sorry voor het lange stuk maar merk wel door het opschrijven dat het mij rust geeft.

Fijne dag en geniet heerlijk van het weer.

xxx Liefs Corina.

Geplaatst

@ Bootje; ik kan je helaas ook geen antwoordt op geven idd misschien ff GG bellen.

Succes meissie ik snap wel dat je er ff van schrikt.

Liefs Corina.

Geplaatst

Tool, morgen testen inderdaad.

Voel me goed! heb wel sinds een dag of 2 á 3 wat krampjes/ongi pijn. Dat is het enige, verder geen last.

Ik heb nog niet getest (zooo knap van mezelf) maar ik ga er vooralsnog vanuit hoor, dat het niet gelukt is.

Ik laat de positiviteit aan manlief en donor over hahaha.

Geplaatst

@ Freggel: Niet alleen je man en donor geven jou positiviteit. Maar ook ik stuur jou dat toe heel veel succes morgen met testen ik duim nog steeds stevig door hoor.. Dikke knuf en op naar een dikke vette +

@ Hoe is het verder met iedereen?

xxx liefs Corina.

Geplaatst

@ freggel komt vast goed morgen.... knap dat je nog niet getest hebt.. blijf duimen hoor.

@ Corina hoe gaat het nu met je? Het valt allemaal niet mee....

Hier weing nieuws, alleen dat de "menstruatie" nog niet doorzet, blijf bruine afscheiding houden en het is allemaal wat gevoelig. Gister nog met de huisarts over gehad, hij vond het ook bijzonder. Moet het goed in de gaten houden en anders gelijk aan de bel trekken.

Wat kan het zijn? Snap er helemaal niets van......

Liefs Bootje

Geplaatst

Paar dagen niet meer geweest en weer is er veel gebeurd.

@Corina, sterkte meid. Hoop dat je het snel een plekje kan geven dat de test neg. was.

@bootje, kan me voorstellen dat je schrikt als je ineens spontaan een bloeding krijgt. Zelf slik ik al sinds mijn 18e femoston, als ik deze niet slik wordt ik ook niet ongi., maar anders wel. Bel anders even naar GG voor de zekerheid. Ik durf ook niet te zeggen wat het wel kan zijn, anders had ik je graag aan een antwoord geholpen.

@Freggel, jee hoe hou je het uit, knap hoor dat je nog steeds niet hebt getest. Ik denk dat ik het niet zo lang zou kunnen volhouden. Ik duim voor je voor een positieve test.

Hier verder alles rustig. Wij zijn deze week op gesprek geweest in het zkh en volgende week moet onze donor. Daarna word alles besproken in het team met de gyn. en als het goed is horen we daarna of we uitgenodigd zijn voor de IVF voorlichtingsavond. Als we deze brief binnen hebben dan kunnen we er vanuit gaan dat we mogen starten met de rest. Volgens de info die we tijdens het laatste gesprek hadden, moeten we denken aan September dat we dan wrs. onze eerste TP hebben, maar we gaan nog maar van niets uit. Het is namelijk nog zo ver weg.

Hou jullie op de hoogte en blijf hier natuurlijk mee lezen en mee leven.

Geplaatst

Corina

Wat een pech voor jou meid. Ik hoop dat je de kracht vindt om door te gaan.

Tool

Zo'n pril geluk al zo vroeg geeindigd. Sterkte.

Doorzettertje

Succes met je echo vandaag. We gaan gelijk op. Ben benieuwd naar je verhaal.

Sas

Veel sterkte bij de nieuwe kliniek.

Freggel

Toi toi met testen.

Ik heb vandaag de 1e echo gehad, deze was goed. 1 vruchtzakje met een kloppend hartje gezien!!!! Eerste mijlpaal bereikt.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Eva, wat fijn dat de echo goed is!

Freggel, spannend morgen de test. Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog niet getest hebt: ik vind het echt afschuwelijk (liever mijn kop in het zand dan zo'n vreselijke test doen ;-) . Ik begrijp dat er ook vrouwen zijn die al dagen eerder testen. Stoer maar niets voor mij.

Ik had vorig jaar tot twee dagen voor de positieve test ook menstruatie-achtige krampen dus dat zegt echt niets.

Het is voor anderen altijd heel gemakkelijk om positief te zijn: zij voelen niet alle pijntjes, steekjes en de constante dreiging van een teleurstelling. Ik word ook altijd zo kriebelig van opmerkingen als: "Het is jullie zo gegund" en "Jullie tijd komt nog wel". Ik heb wel eens lachend geroepen dat ik dat graag zwart op wit zou willen. Ik begrijp overigens ook wel dat mensen soms niet weten wat ze moeten zeggen: alles klinkt al snel misplaatst en ze kunnen zich ook geen voorstelling maken wat velen van ons mee moeten maken. Zelfs mensen die bijvoorbeeld een gelukte IVF achter de rug hebben vergeten gelukkig een deel van de ellende.

Ik stond pas op een barbecue en daar vertelde iemand dat ze zwanger was van de vierde. De eerste was via ivf verwekt de anderen volgden spontaan. Vervolgens begon ze te vertellen dat ze nu graag weer een meisje wilde ??!!. Ik heb keurig mijn mond gehouden (ok één kleine stekelige opmerking), maar dan ontplof ik thuis wel. Toen ik hoorde dat het een jongen zou worden voelde ik me helemaal opgelucht (hoe kinderachtig kan ik worden: geluk zit in kleine dingen hahahaha). Ik spreek altijd met mezelf af dat ik nooit zal gaan klagen over het feit dat we er maar één hebben. Nooit zal zeuren over de bevalling en een jongen en een meisje zijn beiden welkom. Alles om het lot gunstig te stemmen: ik niet klagen, wij één kind. Dat is de deal....

We hebben gisteren gehoord dat de punctie bij de donor volgende week of de week daarna zal plaatsvinden. Leuk, maar ik krijg er ook behoorlijk de bibbers van. Weer die onzekerheid, weer de stress van achter tickets aan, weer een verhaal bedenken op mijn werk. En als klap op de vuurpijl: weer twee wachtweken. Aan de andere kant: twee weken geleden wilde ik maar al te graag dat we de kans hadden gehad om in de wachtweken te belanden. Niet klagen dus!

Allemaal zonnige pinksterdagen gewenst. Alle zwangeren: geniet ervan maar voor al die anderen voor wie 2012 nog niet gebracht heeft wat ze wensten: een extra virtuele knuffel!!

Djanne

Geplaatst

Dianne, spannend weer. Volgende week de punctie bij de donor. Begrijpelijk dat je er ook weer de bibbers van krijgt. Hoop dt t allemaal goed komt en dat je dit keer geen stress van de tickets hebt, dat je een goed verhaal kunt bedenken voor je werk (kade van je ouders voor je verjaardag, of zij zijn zoveel jaar getrouwd, als je nog ouders hebt?), en dat je de wachtweken doorvliegt met als resultaat een mooie positieve test die eindigt in een bevalling!

Freggel, succes morgen met testen! Ik zal morgen ochtend sowieso ingelogd zijn, want in het D&D topic gaat er nog iemand testen.

Liefs en allemaal een heel mooi zonnig pinksterweekend gewenst!

Geplaatst

@ Eva: Gefeliciteerd met je echo. Heerlijk nieuws zo voor het weekend

@ Freggel: Morgen is het zover. Ik duim voor je en denk aan je.

@Sas: Het gaat nu echt opschieten. Heerlijk!

@Djanne: Ik had een 'vriendin' die tegen mij verschrikkelijk zat te zeiken over hoe ze zich voelde met haar 12 weken zwangerschap, dat het echt allemaal niet zo leuk is en ze zich verschrikkelijk voelde. Je begrijpt: ik ontplofde en voordat ik haar wat aan kon doen is ze door aantal andere vriendinnen afgevoerd.... (Allen wisten dat ik nooit zwanger zou worden.....)

Maar ik heb ook goed nieuws: De echo vandaag was goed! 1 mooi vruchtzakje met alles erop en eraan en een mooi hartje! Ben iets verder dan gedacht: 6 weken en 4 dagen.

Als het bij mij kan na 11 jaar kan t bij jullie ook meiden. Hou vol en hou vertrouwen!

Fijn Pinksterweekend!

Geplaatst

Doorzettertje, wat een goed nieuws. Ik ben oprecht blij voor jullie (en natuurlijk zijn we met z'n allen ook een heel klein beetje jaloers ;-) )

Djanne

Geplaatst

Even snel, kom snel terug voor de rest.

Freggel toi toi toi morgen hopelijk een mooie positieve test voor jullie morgen ( ook ik voelde helemaal niks op een paar ongi krampjes na)

Doorzettertje, wauw wat een mooi nieuws ben helemaal happy voor jullie.

Corrina Maya en Tool dikke knuffel voor Jullie

Geplaatst

@ EVA en Doorzettertje, gefeliciteerd met de mooie echo!! Zoals Djanne al zegt; beetje jaloers zijn we wel.

@ Djanne, voor jou ook weer een spannende tijd die er aan komt. Snap heel goed je dubbele gevoel. Moeilijk is dat toch weer.

@ Freggel, heel veel succes morgen bij het testen, zou mooi zijn als je de anderen zwangeren gaat volgen.

Voor mij schiet het nu op, woensdag naar Spanje en dan donderdag de intake.

Meiden fijn zonnig pinksterweekend gewenst!!

Geplaatst

@ Eva en Doorzettertje: onwijs gefeliciteerd met jullie mooie echo super...

@ Sas67: Heel veel succes volgende week denk aan je.

@ Djanne: Sterkte kan me jou gevoelens wel een klein beetje voorstellen.

Hier gaat het wel weer. Ben erg benieuwd naar de bloeduitslag dinsdag.

Meiden allemaal een heel fijn pinksterweekend.

XXXX

Geplaatst

Freggel:SUCCES morgen!! ik duim meid, zo hard!

Doorzettertje, geweldig je echo!! Wat n opluchtig he! n Kloppend hartje, hoera!

En Eva, ook super!! Gefeli!!

Sas, viva la spania!!

Corina, grote knuffel meid, zo zwaar ook, extra kracht toegewenst! Ook Tool!

Xxx, mees

Geplaatst

Djanne, ja wat n muts zeg,die vrouw. Ja, knap dat je niet ontplofte!

Bootje, ook voor jou n hug. En de bloeding heeft vast te maken met t hele traject/meds. Vast ok hoor.

Xxx

Geplaatst

Mees, later kon ik wel weer lachen om zo veel onbenulligheid en het is op zich ook prima dat je veel van de ellende en het verdriet vergeet na een gelukte poging. Een ex-vriendin zei ooit tegen mij: "Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het is om geen kinderen te hebben". Ik vond mezelf best grappig toen ik tegen haar zei:"Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het is om geen kind te krijgen. Dan hebben we dus toch nog iets gemeen".

We zijn vanavond gebeld met de mededeling dat de punctie al zondag is en de terugplaatsing dinsdag of woensdag! We zijn uren bezig geweest om tickets en een hotel te boeken. Mijn vriend vliegt zondag heen en weer. Ik ga dinsdag heen en kom donderdag terug. Voor mij geen rustige pinksterdagen maar met knikkende knieën bij een telefoon en alle noodscenario's zullen wel weer voorbij komen. Laat het nu toch eens één keer meezitten...

Zonnige Pinksteren!

Djanne

Geplaatst

@ Mees: Dank je lief.

@ Djanne: Oh meis wat spannend ik ga heel hard voor jullie duimen dat het geluk nu aan jullie zijde mag zijn toi toi toi.

xxx

Geplaatst

Hoi meiden, hier ben ik dan.

Het was vanmorgen heeeel vroeg dag, moest om 03.30 uur al erg plassen. Manlief wakker gemaakt en getest. Mijn hart klopte echt in mijn keel!

POSITIEF!! het is nog een licht streepje, maar we kunnen er niet omheen. Na 8 hele lange jaren hebben we een positieve test in onze handen! We kunnen het echt niet geloven.....

We realiseren ons dat het nog alle kanten op kan gaan, maar we genieten gewoon en maken ons tot op heden niet druk. Dit neemt niemand ons af, of het misgaat of niet.

Djanne, spannend meid, de punctie! Bijna! Ik duim mee voor een mooie oogst en een goede punctie voor je donor.

Sas, en jullie een mooi hartje!!! fantastisch!!!!!

Wij gaan voor nu nog even nagenieten van een heel bijzondere ochtend....!

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden