Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Freggel, bij ons was t nog n eigen poging. heb zelf t korte schema gehad en vanaf dag 8 ben ik met predn. 5mg begonnen. uiteindelijk 2 fms gehad.

ben nog steeds aan de predn. en ook nog aan de bollen. met de estradiol/progynov heb ik geen ervaring helaas.

doorzettertje, hebt hcg alleen maar bij ha en in dd laten testen. laat t maandag nog nkeer testen. hoop dattvoldoende gestegen is. was bij jullie n verse tp? ja toch?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Eva: gefeliciteerd met je zwangerschap SUPER geniet ervan.

@ Freggel: Fijn dat er er 7 zijn succes. Ik snap je bezorgheid hoor kan me zo goed voorstellen als je dan ziet.wat ze moet meemaken. Ik ga voor je duimen.

Meiden bedankt voor jullie reacties.

xxxx liefs Corina.

Geplaatst

@Doorzettertje en @ EVA, wauw meiden het is jullie gelukt!!! Gefeliciteerd!!!!

@ Freggel, fijn dat de punctie is geweest. Jammer dat het voor je donor zo zwaar was.

Geplaatst

Sas, ik denk ook aan jou! Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

Djanne

Djanne, lief van je, zit nu ff met een brok in mijn keel.

Geplaatst

@sas: Dankjewel. Eigenlijk hadden we samen zwanger uit Cyprus moeten komen. Kan me heel erg voorstellen dat mijn nieuws enorm zuur voor je is. Maar het gaat jou ook gebeuren meis! Hou je taai.

Geplaatst

Sas, gaat ook voor jullie lukken hoor! En alleen maar n goed teken dat er zoveel zwanger worden...we zitten in een positieve flow met ons groepje. Knuf!

Freggel, een groot aantal eitjes. Daar zit vast 1 tussen waarvan je zwanger gaat worden. We duimen voor goede bevruchtigingen!

En Eva.....joepie...ook zwanger!!! Super de super!!

Gefeli!!!!

Ja doorzettertje, een mega hoog hcg. Dat zijn er minstens 2!! (hihi, rijmt)

Xxx, mees

Geplaatst

Wow, wat een mooi nieuws hier!

Eva en doorzettertje, joehoe gefeliciteeeeeeerd!

Doorzettertje, na 11!!!!!! jaar!! Jij bent mijn grote voorbeeld! En zo hoog hcg, als dat geen tweeling is hahah!!

Eva , wat heerlijk zwanger van een brusje!

Freggel, wat erg dat de punctie zo'n hel was. Klote hier in Nl, in het buitenland krijg je een narcose. Ik hoop dat je vriendin weinig napijn heeft. En toitoi, ik duim op zoveel mogelijk emmies!

Corina, trek je het wachten nog? Ik duim voor je!

Sas, hele dikke knuffel, kan me voorstellen dat het misschien moeilijk is om al dit mooie nieuws te lezen. Kan niet wachten tot jij ook met heugelijk nieuws komt.

Hier is het rustig. We hebben een aanbetaling gedaan en nu is het wachten op nieuws uit Spanje betreffende de donor.

We hebben er zin in, eindelijk een kans, maar als ik dan aan die zenuwslopende wachtweken denk word ik een beetje misselijk...

Heeft iemand draagmoeder gezocht gezien? Wat een mooi programma he?

Geplaatst

e-v-a, jij ook gefeliciteerd!!

hier vanochtend toch weer een zw. test gedaan, was gelukkig al binnen de minuut zichtbaar. al heb ik het idee dat het streepje minder dik is. maar goed, ga hier niet verder daarop in, omdat er nog meiden zijn die (nog) niet zwanger zijn.

Doorzettertje, ja ik hoop het ook.

doen jullie ook mee met MvM (moeders-voor-moeders)?

Geplaatst

Hoi meiden,

EVA, gefeliciteerd!! jeetje wat een groene golf hier op het forum! Ik hoop dat ik me straks bij jullie aan kan sluiten ;-)

Tool; ach ja, dat is war ook. Sorry meid, ik was helemaal in de veronderstelling dat je ook Estradiol had gebruikt. Ik wist wel dat het geen ECD was. Sorry! Komt goed, nog even en dan je hCG check weer. Ik denk aan je.

rest van de meiden, dank jullie wel!

Wij hebben heel goed nieuws. We zijn net gebeld en we hebben 5 mooie bevruchtingen, uit 7 eicellen (!!!) Dat aantal is voor ons ongekend, Cryo zaad was zo matig de vorige keer (6 uit 16) en nu met vers zaad een hele mooie bevruchting!

Ze hebben er meteen 2 ingevroren, dus we hebben ook nog eens 2 cryo's. 3 verse emmy's laten ze in stoof.

Maandag worden we gebeld hoe het ze vergaat en wanneer we een TP willen. Dat laten we afhangen van de ontwikkeling op maandag. Als ze erg goed gaan, gaan we voor dag 5.

Ik voel me goed. Ik heb geen last van de prednisolon (10 mg ) gisteren ook begonnen met de Ascal.

We hopen echt dat deze keer raak gaat zijn. Onze donor mag niet nogmaals donoren, vanwege de zeeeeer moeilijke punctie. Ging allemaal net goed.

Voor nu wordt er even feest gevierd hier, nu op naar maandag!!

Liefs

Geplaatst

@ Freggel: Meis wat geweldig nieuws hopen op een mooi telefoontje maandag en dat ze op dag5 teruggeplaatst kunnen worden. En net

En net wat je zegt dit WORDT HET gewoon. Je bent gewoon zwanger straks hihi. Ik ga heel hardt voor je duimen.

@ met de zwangeren onder ons hoe gaat het met jullie???.

@ en met de rest van de meiden hoe is het met jullie?? Ik denk aan jullie!!!

Hier gaat het iets beter probeer positief te blijven.. Nog een weekje en dan weten we het. Keep my fingers cross lijk me super geweldig om bij de groene golf aan te sluiten maarrrrr nog ff geduld en dan weten we het antwoordt.

Fijn weekend allemaal.

XXX Liefs Corina.

Geplaatst

Heh eindelijk goed nieuws te lezen hier!!!

Tool. Doorzettertje en EVA gefeliciteerd!!! En Tool; ik heb elke 3 dagen een test gedaan in het begin.. de lijn was soms dikker en soms dunner.. Ik werd er gek van.. tot mijn man zei; je bent nu zwanger! En als het eruit komt of mis gaat dan is dat zo.. maar geniet dan nu in godsnaam van het gevoel zwanger te zijn.. want dat betekend 1 ding; namelijk dat je echt wel zwanger kunt worden! Daarna heb ik het los kunnen laten.. alhoewel het spannend bleef tot de 12 weken echo.. en daarna tot de 20 weken echo.. en daarna tot de bevalling... En zelfs nu is het allemaal spannend.. maar wel zo ontzettend leuk!

Dames geniet ervan!

Corinaaaaaa!!!!!! ik duim heel hard met je mee tot en met de 19de! Ik ga ervanuit dat het gewoon gaat lukken! En ja die bollen doen hele rare dingen met je lichaam dat is waar... geef je eraan over.. neem je rust op tijd.. eet goed en drink voldoende en uiteraard neem je vitamines.. Ik heb de laatste keer de wachttijd als een soort voorbereidingstijd gezien en ik heb mij heerlijk laten verwennen door manlief..

Freggel: 7 eicellen das een mooie score.. alleen zo jammer dat je donor/vriendin zon last had. Kan mij voorstellen dat dr. W dan zoiets wel zegt.. Maar we gaan er maar vanuit dat een volgende keer niet nodig is, toch?

Hier gaat alles perfect zijn gangetje.. Ik heb echt gezegend met het meest vrolijke mannetje dat ik ooit in mijn leven heb mogen kennen.. Zelfs gister met zijn 2de entingen bleef meneertje lachen.. Hij sliep alleen wat langer door maar dat is normaal.. En ook helemaal niet erg ;-)

Vandaag ook mijn eerste echte moederdag al gevierd, omdat mijn stiefdochter morgen naar haar eigen moeder gaat om t te vieren (afgelopen 2 jaar was ze bij ons met moederdag). En ik ben me toch verwend! Heerlijk gewoon..

Nou dames! Ik wens jullie heeeel veel plezier! Geniet ervan.. en voor de wachtenden...... Toitoitoi!

xxx Nofje

Geplaatst

Geweldig Freggel!! Top!

En zetten ze nu verse terug? Dat micht toch niet meer bij GG? Of weer wel?

Hoop van wel want geeft toch meer kans.

Meid, mei...ei...dit gaat um worden hoor!

Xxx, mees

Corina, lekker door broeden!! Ik duimmm !

Geplaatst

Ha Mees, ja ze zetten weer verse terug, gelukkig.

OOh mèn ik ben zo nerveus....ik zit op mijn werk, maar kan me helemaal niet concentreren. Ze kunnen elk moment bellen met de voortgang van onze 3 verse emmy's.

Pfff het is echt nog veel erger dat de vorige keer.

Hoe gaat het met jullie meiden?

Geplaatst

@ Freggel: oh meis spannend ik eet bijna mijn vinger en teennagels op tijdens het duimen voor jou... Laat je ze dan alle drie terugplaatsen?

@ Sas67: Hoe is het met? Moet veel aan je denken vooral na die ene post.. Hoe ontzettend blij ik voor haar ben, had ik die kans voor jou ook zo ontzettend gegund.. Dikke knuf.

@ hoe is het verder met de rest?

Hier gaat het redelijk wordt erg heen en weer geslingerd aan gevoel van wel goed niet goed... Vooral nu ik het idee heb dat de bollen niet meer goed wordt opgenomen er komt best wel veel terug ( tenminsten vind ik en sorry voor het vieze praatje) maar ik ben er een beetje ongerust over terwijl ik toch het op de zelfde manier inbreng. Heeft er iemand misschien ervaring mee die me eventueel iets gerust kan stellen?? Anders zie we het zaterdag wel dan gaan we testen ............. En dan weten we het

Meiden fijne dag..

Geplaatst

Corina, die bollen zijn gewoon ranzig!ik had altijd na dagen gebruik het gevoel dat de boel een beetje opgezet was vanbinnen, en dat er minder werd opgenomen. Maar in principe is het de buitenkant van de bolletjes die achterblijft..Ik kreeg btw bij de laatste pogingeen inbrenghuls mee en dat werkte wel, heb alleen heel kort gebruikt omdat er niks terug te plaatsen viel..

Houd je taai meid, nog een paar daagjes wachten..

Freggel, weet je al meer??

Sas, hoe gaat het? Zijn er al concrete plannen richting Spanje of zit je nog in de onderzoekende fase? Knuffel voor jou, ik vond het echt erg wat jullie doorstaan hebben. .:(

Geplaatst

Freggel ik duim voor je. Zit hier op mijn werk ook zowat mijn toetsenbord op te vreten van de zenuwen. Hoor vandaag of mijn Hcg verdubbeld is. Ben zoooo bang dat dat niet zo is en het alsnog mis gaat.@corina: heb ik ook hoor met die bollen, is meer het laagje wat eromheen zit wat terug komt. Net stopverf.. Blllhhhh! Rotzooi is het.Lieve meiden allemaal succes en sterkte!

Geplaatst

@Corina, die bollen zijn gewoon vies!! bij mij ook altijd het idee dat de helft buiten bleef, die inbrenghuls was wel handig ja..

Ik hoop zo op een positieve test voor jou! Lief dat je aan mij denkt!

@ Miranda, ik heb 31 mei een afspraak ik Spanje voor de intake. Manlief is er niet bij vanwege zijn werk, mijn moeder gaat mee. We plakken er gelijk nog 3dagen aan vast.

@Freggel , weet je al meer????

Geplaatst

@ miranda, sas67 en doorzettertje: Dank jullie wel dat jullie reageerde op mijn vraag. Tja die bollen zijn idd ranzig en ook ik gebruik die inbrengenhuls altijd op de zelfde manier ideaal. Stelt mij in ieder geval weer iets gerust.

@ Freggel weet je al iets?

@ Doorzettertje: Hoe voel jij je? Ben zo blij voor je..

Meiden fijne dag. Ik ga weer proberen te ontspannen en verder te broeden in de hoop op een positieve test zaterdag.

Digitale knuf voor iedereen van mij.

XXX Corina.

Geplaatst

Corina, bij mij kwam er ook best veel uit. ligt eraan mss hoe ver je ze inbrengt. Ik ben nu wel zwanger!! en ook nu komt er nog af en toe wat uit.

hang in there girl!!!! als er veel afscheiding is, zegt niets!!!

Geplaatst

Doorzettertje, heb jouw bericht straal over het hoofd gezien, schaam! Ik duim voor je!!!

Sas, fijn dat je moeder meegaat. En lekker een paar daagjes, heerlijk, maak er maar een ontspannen uitje van ( voor zover dat kan, maar ik had toch écht een vakantiegevoel die paar dagen dat wij geweest zijn), het weer zal vast goed zijn.

Ik hoop dat je een goede intake zult hebben, de Spaanse klinieken staan iig goed bekend!

Naar welke kliniek ga je?

Geplaatst

Freggel, spannend!! ik denk aan je!!! en hoop op een goed bericht!!! dit is eigenlijk de spannendste dag, naast de testdag!! toi toi toi!!!

Geplaatst

Hoi lieve meiden!

Corina, dat geeft nuiets, dat er meer uit komt van die bollen. Utrogestan is olieachtig, en wordt heeel snel door hetslijmvlies opgenomen. Maak je maar geen zorgen, het is meteen op plaats bestemming ;-))

GG heeft gebeld vanmorgen. Alle 3 de emmy's zijn nog in de race.

eentje loopt met 4 cellen wat achter op schema. De 2e is mooi 8-cellig en de 3e is al bijna morula.

Omdat we hebben aangegeven om minimaal dag 4 emmy's terug te willen, wacht GG morgen ook nog af, om de beste te selecteren.

Mochten we er 3 overhouden, wordt er eentje ingevroren als deze goed genoeg is, en krijgen we er 2 terug. Meer dan 2 wordt niet gedaan in NL. De TP wordt woensdag, als alles goed gaat.

Om dezelfde tijd worden we gebeld, tussen 8.30 en 9.30.

Pffffffffff ben echt bloednerveus...

Verder gaat het heel goed. Ik merk dus niets van de Prednisolon. Verder slik ik trouw alles (13 tabletten per dag!) dus emmy's nestel maar in!

Doorzettertje, weet je al wat?? Pfff meid wat ontzettend killing dit!!!

Hoest met de rest?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden