Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ooooooh fregggel! Wat super! Gefeliciteerd!!! Hoop dat t streepjebsteeds dikker gaatbworden!

Dit pakt niemand jullie meer af! Geniet en geef elkaar n dikke knuffel!

Geplaatst

Lief Tool en Chantal!!

Ik weet gewoon niet wat ik met mezelf aan moet!! Loop te ijsberen met die 2 testen in mijn hand. Wat een enorm rijk gevoel geeft dit.

Morgen testen we nogmaals. De testen staan op de openhaard mantel samen met de foto van de Morula.

Manlief is ook door het dolle heen!! Goed begin van de vakantie, want vanaf nu hebben we ook 3 weken vakantie.

Straks gaan we GG bellen voor een echo afspraak.

Lief meiden!

Dikke knuf!

Geplaatst

Ik weet hoe je je voelt! Heb ook iedere dag testen gedaan.

En t zal lang lijken voordat de echo is, maar voordat je t weet is t zover! Lekker dat jullie nu 3 weken vakantie hebben! Dubbel genieten!

Blijf je nog doorgaan met de prednisolon?

Geplaatst

@Freggel, Ja Hoera!!!! Meid wat fijn. Gefeliciteerd en geniet ervan!!

@ Djanne, jeetje wat ontzettend spannend en wat een stress met de tickets gedoe. Ik ben "blij"dat wij in elk geval niet ten tijde van de punctie er hoeven te zijn, dat geeft iets meer tijd om tickets ed te regelen.

@ Mees, als je mij even wat van je gestuiter geeft???

@ Tool, hoe is ie nu met jou?

Geplaatst

@ Freggel: JOEHOE POSITIEF. Oh wat een heerlijk begin van jullie vakantie. Meid geniet er heerlijk van en op naar een mooie echo.

@ Tool: Hoe is het nu met je? Hoe gaan jullie nu verder....

@ Djanne: Al tickets kunnen bemachtigen?

@ Hoe is het verder met iedereen?

xxx

Geplaatst

Freggel gefeliciteerd je bent zwanger meid! Heb t al die tijd niet durven zeggen maar ik had er zo'n goed gevoel over dat t nu zou lukken. De manier hoe jullie erin stonden, hoe je je voelde: herkende mezelf er een beetje in. Heerlijk meid: gewoon genieten van dit alles hoor! Ben zoooo blij voor jullie. Dit wordt de vakantie van jullie leven. Ga je nog weg of lekker paar weekjes thuis?

Geplaatst

Hoi Corina,

We hebben de tickets kunnen boeken, maar het is wel een heel gepuzzel. Nu slaat de stress weer toe: stel dat er geen bevruchtingen zijn dan heb ik wel weer een ticket voor dinsdag en ik heb ook al een hotel geboekt. Ik probeer mezelf moed in te praten: we hebben nog nooit geen bevruchtingen gehad...

Tijdens de eerste poging hebben we pas de dag voor de terugplaatsing geboekt, maar dat geeft ook veel stress. Een embryo in Utrecht ophalen is toch echt iets minder hectisch ;-)

Sas, wanneer vliegen jullie naar Spanje? Zit jij ook in Barcelona? Ik ben dus twee dagen alleen in Barcelona. Niet gezellig, maar als het resultaat heeft, hebben we het er maar weer voor over!

Djanne

Geplaatst

Lief meiden, dank je wel.

Tool, ja ik blijf zeer zeker nog doorgaan. Ik denk tot een week of 12, dan wil ik af gaan bouwen. Ik slik nu 10 mg.

Je weet het nooit zeker, maar ben er echt heilig van overtuigd dat de Pred geholpen heeft.

Hopelijk ben je weer een klein beetje opgekrabbeld...zal absoluut niet meevallen denk ik...:-(

Geplaatst
Freggel gefeliciteerd je bent zwanger meid! Heb t al die tijd niet durven zeggen maar ik had er zo'n goed gevoel over dat t nu zou lukken. De manier hoe jullie erin stonden, hoe je je voelde: herkende mezelf er een beetje in. Heerlijk meid: gewoon genieten van dit alles hoor! Ben zoooo blij voor jullie. Dit wordt de vakantie van jullie leven. Ga je nog weg of lekker paar weekjes thuis?

LIEF Doorzettertje! Sorry, lees het pas nadat ik al gepost had! ben zo blij dat jij jezelf hierin herkende....!

Toch vreemd idd, hoe sommigen zo positief bleven..man man en donor ook al. Merkwaardig. Maar eerst de testen komende dagen afwachten. Ik laat iig geen bloed prikken, mij niet gezien dat stressen. Ik ben wat old-fashion, dus alleen urinetesten en gewoon genieten al.

We gaan niet weg. Ik wilde wat in huis doen (muren schilderen, nieuwe binnendeuren) maar denk dat dat er niet van gaat komen hoor. Doe ff rustig aan, mij te kostbaar dit.

daarbij heb ik bijna de hele dag een weeïg gevoel in mijn maag en best vaak honger, dus niet verstandig om met deze warmte te gaan klussen. ;-)

Geplaatst

Sas en Corina, het gaat met vallen en opstaan. Denk nog vaak, sjips, was ik nog maar zwanger, we hadden afgelopen dinsdag een hartje kunnen zien en niet een lege schone baarmoeder.

heb overleg met DD gehad en we hadden gevraagd of het mogelijk was om prednisolon en intralipid in eigen cyclus te gebruiken, dus zonder ivf/icsi en dat was mogelijk.

Ben nu omhoog gegaan met de dhea van 50 naar 75 en of het daar aan heeft gelegen, ik weet het niet, maar ik had dinsdag bij de echo al 8 follikels klaar liggen. En toen ging er door mijn hoofd, sjips, waarom hebben we nu geen ivf? zoveel follikels heb ik nog niet eerder gehad. Dit zet mij ook weer aan het twijfelen om niet toch nog een 6e keer te doen.

deze ronde rpoberen we nog zonder en bij de volgende ronde gaan we dus met ovutesten, prednisolon en intralipid aan de slag.

moet er nu vandoor, gaan zometeen naar PP.

fijn weekend en geniet van het zonnetje!!

Geplaatst

Doorzettertje wat een goed nieuws, klinkt raar maar trek me wel een beetje op aan jullie verhaal. Hoop dat wij ook ooit eens zo gelukkig kunnen zijn na al die tijd en al die pogingen. Heb je vandweek nog als voorbeeld gebruikt tegenover iemand die niet begrijpt dat we zo ver gaan.

En inderdaad wat je zegt, heb laatst bij een vriendin op een verjaardag ook zo eentje gehad die zich zo zielig voelde en aandacht wilde omdat haar benen een beetje opgezet waren. Nou kan je zeggen dat je idd door draait als het dan net mis is gegaan. Zag iedereen verschrikt mijn kant op kijken, heb haar maar de hele avond genegeerd en bij thuiskomst compleet door het lint gegaan. Zou er echt alles voor over hebben!!!

Maar dat gevoel kent iedereen hier wel denk ik. Ik heb ook ooit wel eens tegen een vriendin die zwanger was en ook vreselijk zat te zeuren dat ze niets kon gezegd dat ze "zwanger was en niet gehandicapt". Dat kwam toen heel hard aan, en ik heb daarna ook wel mijn excuus aangeboden, maar het voelde op dat moment gewoon zo.

Voor de dames met de mooie echos gefeliciteerd.

En de dames die niet zo fortuinlijk zijn, blijf hopen hoor, proberen wij ook.

Ik weet niet of het sommige van jullie ook bekend voor komt, maar het lijkt wel of je het verdriet wat eerder een plekje kan geven en zo gezegd eelt op je ziel krijgt. Of ben ik de enige die dit heeft?

Wij hebben inmiddels weer contact gehad met Inst. Bernabeu in Alicante en gaan in eind augustus begin september voor onze tweede eiceldonatie.

Wel spannend allemaal weer. Duurt nog wel even, maar de tijd gaat zo snel.

Zijn nu voor een appartement aan het kijken, is toch ook wel weer leuk allemaal.

Sas succes vandeweek in Alicante en ik hoop dat je er kunt vinden wat je nodig hebt. Wij zijn erg blij met ze, dus ik hoop dat ze hetzelfde voor jullie kunnen betekenen en je een goed gevoel kunnen geven. En als je intake goed gaat, kan het heel snel gaan, misschien zit je ook wel rond augustus/september in Alicante als alles goed gaat.

En Freggel zie net je laatst onderschrift bij je berichten, jeetje wat een goed nieuws ook voor je. Nu lekker proberen te genieten en op naar je eerst echo.

Voor alle andere dames, sorry als ik niet iedereen persoonlijk noem een heel fijn weekend met mooi weer.

liefs mireille

Geplaatst

YESSSS!!!

Toen je schreef van niks voelen alleen beetje ongi krampen wist ik het...positief!!

Jump....jump!!. Jump....jump!!

Xxx, mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Freggel, WOW gefeliciteerd met jullie positieve test. Lekker genieten nu.............

Eva en Doorzettertje super allebei een mooie echo.

Djanne voor jouw wordt het ook weer een spannende tijd. Volgende week een TP, veel suc6.

Sas67, voor jullie begint het nu ook op te schieten, volgende week donderdag toch.

Tool, ja dat is toch wel weer confronterend. Veel plezier op PP het weer zit in ieder geval mee.

Corina, dikke knuf voor jou.

Hier gaat het zijn gangetje. Nog even een pittig weekendje voor de boeg, met de schoonfamilie.

En dan hebben we weer een paar maandjes rust in de tent.

Nou meiden wens jullie allen een zonnig pinksterweekend toe.

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal, zo lief!

Maya, succes met je familieweekend meid. Soms meer een verplichting, maar toch, het weer is zo mooi. Geniet ervan!

Tool, pff meid idd lijkt me dat zo ontzettend heavy, en zo oneerlijk.....Wat jou gebeurd is, is ook mijn grootste angst......ik durfde voorlopig geen banner te plaatsen. Maar ik dacht: Boeien! Het is nu eindelijk zover. Als het mis gaat, gaat het gewoon mis. Maar ik gun mezelf eindelijk het genot om dit ook eens te kunnen en mogen plaatsen. Dus: ik heb het gewoon al gedaan, hoe pril ook! Een ander doet het ook, waarom ik niet?

Hele dikke knuf meid.

Mireille, jullie ook bijna een nieuwe poging...pfff wat spannned. Nog even een mini zomer voordat het zover is. Kun je je in alle rust voorbereiden.

Corina, hoe gaat het met jou? Heb je nog e.e.a. kunnen bestellen?

Hier gaat het goed. de test vandaag was donkerder dan die van gisteren, dus we zijn wat gerustgesteld. Ik spreek mijn buik elke ochtend toe "kom op, garnaal! Hou vol, het leven is zo mooi, je moet het zien!"

Is een citaat van Daphne Deckers...maar zo mooi.

Heel fijn weekend meiden.

Liefs!!!xx

Geplaatst

@ Freggel wat een geweldig nieuws... gefeliciteerd en enorm genieten... Een dikke knuffel van mij

@doorzetteertje: wat mooi een geweldige echo.... dat geeft hoop..

Sorry dat ik niet meer weet wat iedereen geschreven heeft maar er was zoveel nieuws na zoveel dagen dat ik het niet bij kon houden.. sorry...

Hier weinig nieuws alleen dat ik nog steeds alleen maar bruinig/roze afscheiding blijf houden meer wordt het niet... Ik slik niets geen hormonen meer maar kan nog van de behandeling komen maar dat had ik na de mk ook niet.. Volgende week maar eens bellen met GG. Dacht zie het nog even aan maar het blijft hetzelfde. Het is niet veel hoor en af en toe wat krampen in de buik. Snap er werkelijk geen jota van...

Maar goed ik moet het kort houden gaan zo weer weg....

Tot gauw en wens iedereen hele fijne dagen....

Liefs Bootje

Geplaatst

Hoi,

Freggel, goed nieuws! Wat fijn dat je al zo durft te genieten. Ik ben (en was) daar nooit zo goed in. Ik zie vooral de beren op de weg en helaas kom ik de beren dan ook heel vaak persoonlijk tegen.... :-)

Kreeg net een een sms'je dat mijn vriend in de kliniek zit. Vandaag dus de punctie van de donor. Ik heb er een goed gevoel over (nadat ik gisteren opeens enorm veel spijt had van het al geboekte ticket en het hotel. Stel je toch voor dat...). Ga straks maar even wat doen, want van wachten op een telefoontje of sms'je wordt geen mens gelukkiger.

Prettige dag alemaal!

Djanne

Geplaatst

@ Freggel: Wat fijn dat het streepje donkerder is geworden heerlijk geniet ervan meissie.

Met de bestelling gaat het prima de vit. B nog even bestellen dan is dat rond. Gisteren nieuwe voorraad omega3 en aperine100 gekocht bij het kruitvat.

Dinsdag aan de HA vragen of hij evt foliumzuur 5mg wil voorschrijven ( slik nu 4mg) en aan de hand van de uitslag vraag ik of ik evt 5mg Prednisolon kan krijgen.. Ben benieuwd naar de uitslag dinsdag..

Verder gaat het hier met ups en downs maar gelukkig meer ups dan downs. Maar door jou hulp met het maken van een coctail zie ik het positiever in. Ik weet geef geen 100% gerantie maar baad het niet schaad het niet toch??

@ Djanne: Heel veel succes blijf voor je duimen maar komt goed hoor... Toi toi toi meissie..

Meiden fijne pinksteren allemaal.

xxx

Geplaatst

Hai Mees,

Eén beer alweer verslagen: het zaad is goedgekeurd. Morgen worden we gebeld door de kliniek over de terugplaatsing. Ik verwacht vandaag nog wel een telefoontje want ik moet weten of ik aan de Utrogestan moet beginnen.

Net maar weer wat vitaminen naarbinnen gewerkt (kiwi, ananas en een nectarine). Daar zal het dus weer niet aan liggen.

Corine, goed dat je al bezig bent met een nieuwe poging. Zoals iemand gisteren al schreef: "je krijgt een beetje eelt op je ziel na alle teleurstellingen". Daardoor kun je ook weer door en je richten op de toekomst!

Wilde weg, maar mijn auto doet helemaal niets. Lege accu, zo lijkt me. Dan maar met een boek op het balkon. Dat is ook geen straf.

Djanne

Geplaatst

Top Djanne, weer n stap dichterbij!

Je hoort zometeen hoeveel eitjes er zijn? Zo spannend! En dan morgen zeker of er bevruchtingen zijn?

Het gaat allemaal goed komen. Duik in je boek , beentjes omhoog en gaan met die banaan..!

Xxx, mees

Geplaatst

Beer twee is inmiddels ook verjaagd! Ik ben gebeld dat de punctie goed is verlopen. Ik heb nog wel gevraagd hoeveel eicellen er waren, maar dat kon ze niet zeggen. Morgen worden we voor 13.00 uur gebeld over hoeveel embryo's er zijn en wanneer de terugplaatsing is. Ze zei dat de terugplaatsing woensdag of donderdag zou zijn. Ik schrok enorm want ik vlieg donderdag om 13.00 uur terug. Gelukkig vergiste ze zich. De terugplaatsing is dus dinsdag of woensdag.

Morgen weer even spannend en dan gaan we er maar weer voor!

Djanne

Geplaatst

Zie je...de beren zijn bang.

En top dat de punctie goed was!

Ja, oeps, donderdag?! Gelukkig foutje. Je hart sloeg zeker even over.

Op naar morgen....lees nog maar even door ;-)

Spannenddddd én heel leuk!! Geen beer meer te zien:-)

Xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden