Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, wat zijn jullie lief voor elkaar hier, en voor mij. Wat een bijzonder clubje hebben we toch :-))

Het gaat hier goed hoor, nog weinig last van buikpijn. Vanavond belt de arts van GG om e.e.a. door te spreken.

Djanne, wat een mooie waarde, heel fijn!! Ik weet hoe je je voelt...maar bekijk het met de dag, en elke dag is er weer een!!

Geplaatst

Freggel, ja dat is ook bijzonder. Maar omdat we allemaal met hetzelfde bezig zijn en weten wat voor rollercoast het is, kunnen we elkaar steunen.

Ik ben afgelopen zaterdag peetmama geworden van een meisje, de 3de dochter van mijn hartsvriendin. Toen snachts de vliezen braken ben ik gekomen om op de 2 nog kleine andere dochters te passen terwijl mijn vriendin en man naar het ziekenhuis gingen. Om 4.00 is met een keizersnee Suus geboren. Ik had de eer om het de volgende ochtend tegen de 2 zusjes te vertellen. De een is bijna 4 jaar dus die was al voorbereid op dat ik er zou zijn als mama naar het ziekenhuis ging voor de baby en de ander van 14mnd is te jong om het te begrijpen.

Vriendlief weet nog niet dat hij peter wordt, dat vragen ze hem als hij weer thuis is.

Ik wist niet zo goed of ik het wel hier moest vertellen na alle ellende. Ik heb het al wel meteen op de 45+ topic gemeld, was ook zo blij ermee ( alhoewel ook wel een dubbel gevoel he,maar dat snappen jullie wel).

Ik hoop toch zo dat wij allemaal het wonder van een eigen kindje gaan meemaken!!

Liefs

Geplaatst

Sas, wat leuk en wat een eer! Ik vind Suus overigens een hele leuke naam. Natuurlijk is het dubbel. Je gunt haar tien gezonde kinderen, maar je gunt jezelf er ook één. Vorige week werd ik gemaild door een kennis/vriendin die vertelde dat ze zwanger was van haar eerste. Ze wilde het mij persoonlijk vertellen en dat was heel lief, maar het voelde heel dubbel. Ik lees haar onbevangen blijheid en zorgeloosheid. Ik weet dat wij dat alemaal nooit op die manier zullen ervaren Ik merk ook dat mensen die gemakkelijk zwanger worden zich druk maken over een kamertje of een wagen, terwijl ik dat zo onbelangrijk vind.

Het is al bijna juli: op naar een nieuw begin!

Djanne

Geplaatst

Djanne, gelukkig is deze vriendin en man volledig op de hoogte van ons traject en alle ups en downs, zij heeft zich ook ooit aangeboden als donor voor ons. Bij haar zijn de zwangerschappen ook niet gemakkelijk gegaan met 2 eerdere miskramen en bij de middelste een heftige bevalling waarbij zij kantje boord heeft gelegen. Dat maakt,naast dat het een enorm warm en gevoelsmens is, dat ze zich niet druk maakt om een wagentje ofzo.

Ja Juli...nu de zon nog en dan op naar veel positieve geluiden hier

Geplaatst

He Djanne wat een mooie waarde... probeer te genieten ook al is dat heel moeilijk.

Wat je zegt bij "ons allen" gaat het allemaal met meer zorgen en staan wij er heel anders in.

Hopelijk zal juli een mooi nieuw begin zijn..

Sas wat mooi dat je weer peettante bent geworden, snap dat het heel dubbel is.

Geniet ervan he....Wat een mooie verrassing voor je man..

Hier weinig nieuws te meldden..

We wachten af en meer kunnen we niet. Ons weer opladen voor een nieuwe poging...

Liefs Bootje

Geplaatst

Zeker rustig hier.

Ik heb ook niet zoveel te melden. Ben aan het wachten op de ongesteldheid en dan starten met de medicatie.

Geplaatst

He Sas,

Ik hoop dat de menstruatie snel komt en dat je een mooie zomer tegemoed gaat...;-)

Hier ook weinig nieuws, wachten totdat er weer een donor beschikbaar is...

Geplaatst

Hoi meiden,

Sas, op naar je ongi meid.

Bootje, wanneer dacht GG dat je weer aan de beurt zou zijn? Je weet niet welke plaats jullie staan hè? Knuf voor jullie hoor. Ik heb altijd gevonden dat dat wachten voor koppels die afhankelijk zijn van een match, echt vreselijk is. Echt petje af voor jou, en ook Corina.

Hoe gaat het verder?

Hier wel ok. Vloeien is best hevig. Ik heb erge buikpijn en pijn in mijn bovenbenen ervan. Pff...klamme zweet breekt me uit...

Op mijn werk weet 1 collega het, verder niemand. Dus het is best zwaar nu te moeten werken. Zou het liefste naar huis willen gaan...

Begin juli kan ik terecht bij een Osteopaat. Ik heb er een afspraak gemaakt om eventuele blokkades, hormonale toestanden etc etc op te sporen en te behandelen.

Ook wordt je baarmoeder en doorbloeding geactiveerd.

Tevens ga ik bij de volgende poging (cryo's) een antibiotica kuur slikken. 3 dagen voor TP t/m 7 dagen na TP. Ik gebruik toch Prednisolon, wil alles doen om het zo optimaal mogelijk te maken allemaal. Kuur is al in huis.

We hebben er beiden een goed gevoel over. Hopelijk gaat de volgende cryo TP lukken.

Liefs mij en alvast een heel fijn weekend meiden.

Geplaatst

Fregggel, heftig zeg! Sterkte meid!!

Bootje. Weet je ongeveer hoe lang je moet wachten?

Sas, jullie kunnen dus bij de komende bongi beginnen? Spannend! Volgt jullie donor het lange protocol of hoe werkt dat in Spanje? Succes meid!

Corina, hoe is hè bij jullie?

Geplaatst

@Freggel, het zal niet makkelijk zijn, maar je klinkt wel sterk en positief!

@ Tool, ja als de 1ste menstruatie dag eris begin ik weer met Progynova te slikken in bepaalde doserin, die wordt opgebouwd. Tussendoor een of 2 BMS metingen laten doen, dan ook weer die vieze bollen erbij en uiteindelijk de decappetyl. Al met al zo/n 3 weken maar eea hangt af van mijn BMS en natuurlijk van de stimulatie van de donor. Als alles goed gaat dan ergens eind juli een tp denk ik.

Maandag gaan de zaadjes weer op transport naar Spanje. Vindt het doodeng, veels te bang dat DHL ze weer kwijt raakt. Ik weet ook wel dat het wel heel raar moet lopen als het voor een 2de keer gebeurd,maar toch. Zal blij zijn als de kliniek woensdag belt dat ze goed zijn aangekomen. Het zijn ons laatste zaadjes, hier moeten we het mee doen.

Merk dat ik het lastig vindt om dat hele optimistische en positieve gevoel dat ik had na de intake in Spanje vast te houden. Komen nu toch weer twijfels en allerlei doemscenarios naar boven. Maar ja dat zal er wel bijhoren. Probeer maar zoveel mogelijk afleiding te hebben. Maar op zulke momenten mis ik mijn lief nog meer.

Maar goed Tool, ik weet dat jij momenteel ook niet lekker in je vel (hoofd) zit. Dus voor jou even een extra knuffel!

Geplaatst

Hoi meiden,

Sas nog gefeliciteerd, wat leuk peettante van een meisje!! Het is idd dubbel, maar ook erg genieten.

Djanne WOW wat een mooie waardes, hoe is het nu met je??

Bootje weer op de wachtlijst, Pfff. Heb je wel al een idee waar je ongeveer staat,

of kunnen ze daar nog niets over zeggen??

Freggel,hoop dat je je snel iets beter voelt??

Corina, hoe gaat het met jou???

Hier gaat het wel weer. Ben afgelopen dinsdag "ongesteld" geworden en donderdag was het alweer over.

Nu weer aan het opbouwen, heb gisteren naar GG gebeld. En kan 3 juli komen voor een echo. Helaas was dr. Wissman naar een congres,dus ga ik naar dr.Baks??? Gelukkig kon ik vroeg terecht want qua werkrooster is het een ramp om de komende weken afspraken te maken. Stiekem hoop ik dat ik half juli de laatste TP kan krijgen.

Wat betreft de emoties die gaan alle kanten op. Houd ook al rekening met het ergste geval. En heb daar al menige traan om gelaten. Ik hoop dat als ik de TP krijg, ik dan dat positieve gevoel terug krijg.

Fijn weekend allemaal,

Geplaatst

@ Maya, ik denk dat we een beetje gelijk gaan oplopen. Ik ben vandaag ongesteld geworden( en hevig ook) en ga dus weer met de progynova starten. Zal dinsdag wel horen van de kliniek wanneer er dan een echo gemaakt moet worden. Maandag is de kliniek dicht ivm een feestdag in Spanje ( althans voor niet spoedzaken zijn ze dicht). Ik heb dezelfde gevoelens als jij. Zoals ik al schreef ben ik mijn positieve blije gevoel die ik had nadat ik uit Spanje terugkwam kwijt en ga ik ook van het ergste uit. Volgens mijn vriendin is dat mijzelf indekken tegen (weer) een teleurstelling. En dat klopt ook. We zullen zien.

Hoe is het met de andere meiden?

Geplaatst

Weet trouwens iemand van jullie hoe het met Minuet is? Ik heb nu 2x een pbtje gestuurd, helaas zonder reactie. Vind die radiostilte helemaal niet fijn.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Sas, Maya en Corina voor jullie gaat het hele circus weer beginnen: ontzettend spannend. Sas, je schrijft dat je positieve gevoel weer helemaal is verdwenen. Ik herken dat enorm. Zo lang je maar in de voorbereidende fase zit, kun je positief naar de toekomst kijken, maar zodra het dichterbij komt, komen alle rampscenario's weer voorbij. Ik vond de kans van 50% op een doorgaande zwangerschap eerst enorm hoog, maar er komt een dag dat je je realiseert dat dat dus ook geen enkele garantie is.

Het heeft volgens mij weinig zin om tegen dat gevoel te vechten. Ik merk wel dat afleiding zoeken in die periode het allemaal iets dragelijker maakt, maar de tijd rond de punctie en de wachtweken zijn nu eenmaal echt vreselijk.

Freggel, ik hoop dat je je lichamelijk al weer iets beter voelt. Ik moet vaak aan je denken. Ik hoop dat jij ook weer snel kunt starten.

Met mij gaat het op zich prima. Ik heb wat vage klachten, maar het ergste is natuurlijk ook nu weer de angst voor de echo. Volgende week is het zover. Ik lees wel eens dat vrouwen het heerlijk vinden om de verloskundige te bellen, maar ik vond het vreselijk. Ik zou het liefst zo lang mogelijk willen wachten, maar we gaan over ruim twee weken op vakantie, dus uitstellen was geen optie. Ik heb nog niet eens een intake durven plannen, zo bang ben ik dat die weer zou moeten worden geannuleerd. Ik realiseer me overigens elke dag wat een mazzel we hebben dat we al weer zover zijn gekomen.

Ik hoop snel positieve berichten van jullie te horen.

Liefs,

Djanne

Geplaatst

@ Djanne, afleiding is inderdaad het enige wat een beetje helpt. En verder accepteren dat ik mij zo voel is een 2de. Gaat soms de ene keer beter dan de andere keer. En ik mis gewoon ook mijn lief nu meer dan ooit. Kreeg net zo'n lieve mail van hem om mij vanuit ver weg te steunen. Dat was net ff de druppel voor de waterlanders die al hoog zaten, dus net een enorme jankbui gehad. Komt ook de hormonen zo rond de menstruatie.

Ik snap jou ook zo goed dat je opziet tegen de echo. Weer een moment van spanning. Maar het is inderdaad waar wat je zegt; je bent al ver gekomen. Maar dat neemt niet weg dat je in het gehele traject elke keer weer tegen dit soort momenten oploopt.

Succes meid en ik duim voor een top echo voor je!!

Geplaatst

Heeft er hier iemand ervaring met ECD in het Erasmus Medisch Centrum te Rotterdam?

Wij zitten nu in het voortraject en hopen dat we, zoals de artsen aan hebben gegeven in September, met de ECD kunnen gaan beginnen.

We zitten nu in ieder geval al in de MMM, onderzoekjes en dergelijke. Vrijdag naar het Gezond Zwanger spreekuur en 11 juli weer bericht van de PCA Preconceptioneel Advies.

Ze doen er echt werkelijk alles aan om te zorgen dat de TP blijft plakken, en dat de zwangerschap zo normaal mogelijk verloopt en het kindje gezond wordt en blijft.

Dit is nu allemaal nog op de feiten vooruit lopen, maar wel spannend allemaal.

We hebben ook binnenkort de IVF voorlichtingsavond in het EMC.

Ons treintje loopt dus langzaam verder, maar tot nu toe nog steeds positief.

Als we meer weten dan horen jullie het.

Geplaatst

Hoi Freggel,

Wat verschrikkelijk he die krampen, geen pretje.

IK snap dat je het liefst onder een deken op de bank wil kruipen....

Heel veel sterkte en dikke knuffel..

IK stond 2 weken geleden op plaats 21. Ze gaan uit van 3 ivf-en per week dus ongeveer 7 weken wachttijd.

We zijn afhankelijk van de hoeveelheid donoren en de vakantie komt er aan dus ga er zelf vanuit dat het wel langer gaat duren.

Aan de ene kant wil ik liever morgen aan de beurt zijn maar aan de andere kant is een tijdje rust ook wel fijn.

Liefs Bootje

Geplaatst

Hoi Maya,

Wat spannend allemaal weer zeg, ik begrijp je gevoelens heel goed. Het is net een wir war in je hoofd.

Als je de vrouwelijke dr Baks hebt, die is aardig hoor. Maar er zijn er twee ,ook een baxs.. weet nu niet precies wie wie is...

IK sta op plek 21, dus volgens dr Ruis zijn we over ongeveer 7 weken aan de beurt. Ga er zelf vanuit dat het langer duurt.. Afwachten dus maar.

@ Djanne een dikke knuffel voor jou...

@ Sannemiek ik heb geen ervaring met Rotterdam. Elk ziekenhuis en klinkiek heeft weer een eigen beleid.. Heel veel succes in elk geval.

@ Sas, het komt dichterbij.... heel veel succes en een knuffel voor jou.

@ Corina hoe gaat het met jou?

Ik heb mijn mk eerder dit jaar ergens weggedrukt in mijn hoofd maar sinds twee weken ben ik een emotionele bom. De tranen vloeien soms rijkelijk maar goed het verdriet moet er ook uit. Ik heb het niet tegen heel veel mensen gezegd en dat maakt het soms wel moeilijk. Wil het soms wel uit schreeuwen maar doe het niet..

Iedereen een fijne avond en sorry als ik iemand vergeten bent maar ook voor diegene heel veel succes en geluk..

LIefs Bootje

Geplaatst

Hoi Sas,

Dank voor je knuffel.. ja er zijn een paar mensen die het weten en daar kan ik het goed mee praten. Het lijkt wel of ik het allemaal heb weggestopt en nu gebeurt er van alles achter elkaar en zit het emmertje erg vol.... Gelukkig zijn die personen heel lief voor me. Mijn man is ook een enorme schat en steunt me waar kan..

Liefs Bootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden