Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Mees, ik mag pas volgende week dinsdag testen. Eigenlijk maandag maar mijn lief komt ip dan weer thuis dus dan wacht ik liever 1 dagje langer. Ik had idd pijn bij de tp, niet vreselijk maar toch. En gisteren kramp en wat bruine afscheidng. Ik weet het zegt niets maar dat heb ik na de vorige tp nooit gehad.

Maar ik vind ze super daar. Zo lief en begaan met mij ,maar ook met mijn moeder. Ik ga gewoon jou voorbeeld volgen en net zo stuiteren met Uk & Puk als jij

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Doorzettertje, vanuit de kliniek geen rust advies maar je normale dingen doen, en elke dag bewegen , ook normaal. Dus niet de marathon lopen! De arts gaf aan dat uit onderzoeken die hij heeft gedaan er geen hoger percentage zwangerschap is bij vrouwen die rust nemen em vrouwen die gewoon hin dagelijkse ding deden.

Ach, het is een kwestie van geluk vind ik. Meer kun je niet doen, behalve heel veel duimen.

Jij al lekker op weg met je zwamgerschap! Geniet maar!

Geplaatst

@Wimmir, ja fantastische kamer en zo lief allemaal. En ja die outfit...elegant!! Mijn moeder had ook nog een broek aan van hun en een mondkapje voor..we hebben fotos genomen van ons samen in de outfit en gelijk aan mijn lief en mijn vader verstuurd..hilarisch maar alles voor Uk&Puk.

Geplaatst

O ja, ik was n beetje te vroeg met je testdag. Weekje maar hihi. Is het ook na 9 dagen? Nu 10 omdat je n dagje later gaat testen?

Grappig he de kleding. Vind het wel heel fijn dat ze daar zo aardig zijn. Klopt!

En hoe oud zijn je emmies terug geplaatst?

Uk en puk gaan lekker knus zijn bij je.

Ja, bewegen deed ik ook maar niet tillen en stofzuigen enzo.

Nou, geniet ze. Je bent eigenlijk zwanger nu. Zo vond ik het. Want je hebt bevruchte eitjes in je buik. Dus...op naar dat ze heel lang blijven!!

Xxx, mees

@ Mees, ik mag pas volgende week dinsdag testen. Eigenlijk maandag maar mijn lief komt ip dan weer thuis dus dan wacht ik liever 1 dagje langer. Ik had idd pijn bij de tp, niet vreselijk maar toch. En gisteren kramp en wat bruine afscheidng. Ik weet het zegt niets maar dat heb ik na de vorige tp nooit gehad.

Maar ik vind ze super daar. Zo lief en begaan met mij ,maar ook met mijn moeder. Ik ga gewoon jou voorbeeld volgen en net zo stuiteren met Uk & Puk als jij

Geplaatst

Sas, gefelici met Uk en Puk. Ik hoop echt dat deze 2 een lekker warm plekje vinden voor de komende 8,5 maanden.

Grappig om t elezen hoe in het elke kliniek én land weer anders gaat. Als we daar nu alle goede tips uit halen en combineren, krijgen we optimale kans op zw hihi. Heel veel succes meid!!!

Corina, ik ben ook wat prut verloren in de nacht van dag 7 naar 8. Dus rond de innesteltijd. Ik bleek dus zwanger te zijn, dus wie weet...ik hoop het zo!! Verder voelde ik noppes, nada. Pas na het testen werden mijn borsten ontzettend gevoelig en groter (heel maf hoor) en kreeg ik honger. Zo raar, zoals die hormonen werken. Ik hoop het snel weer mee te gaan maken, en jij ook!! Nog en paar dagen. Mijn man leeft ook met jullie mee.

Mees, fijn dat alles goed gaat en manneke al flink brabbeld :-))) Gaan jullie nog op vakantie?

Bootje, fijn dat je deze verplichte rust toch goed kunt gebruiken meid. Je moet toch wachten, dan maar relaxed, toch? Heel goed.

Tja, tis bouwvak, dus kan me voorstellen dat het bij GG flink rustig is. Ik duim mee voor goed nieuws op 20 -8!!!

Ik was deze keer ook laat ongi, na de kuur trouwens. Na Provera duurt het soms ook wel een week, dus kom maar op met opoe!

Ik ga zo GG bellen voor de eerste echo BMS. Ik heb niet veel meer gehad dan roze/rode prut een beetje bloed. Kon het geen ongi noemen. Maar goed, wellicht was het BMS ook nog maar dun, dat denk ik wel. We zullen het met de echo wel weer zien.

Ik heb ook weer mijn vitamines etc besteld, dus krijg ik over 2 dagen binnen.

Vanaf morgen ook weer aan de Prednisolon. Vanaf gisteren alweer met de Aspirine begonnen. Ik heb een heel goed gevoel bij de cryo....

Liefs mij

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Dank je wel voor je info. als ik dat dan lees denk ik zal het dan nu toch zo zijn???? Het is bij die ene keer gebleven en ook ik voel me goed en merk eigenlijk niets op af en toe een klein steekje in mijn buik na dan. Maar goed we zien het wel zaterdag.

@ Mees: Dank je wel lief hoe is het met kleine mees zich al weer heerlijk aan het ontwikkelen. Geniet er heerlijk van en geef hem maar een heerlijke knuffel..

@ Sas67: Fijn om te lezen dat je z'n fijn en goed gevoel over heb gehad. Nu lekker broeden en zorgen dat Uk en Puk zich heerlijk bij jou in je buik kan ontwikkelen. go uk en puk go..

@ Bootje: Heb je een pbtje gestuurt dank je wel.

Zoals je hierboven kunt lezen gaat het goed en is het gelukkig bij die ene keer gebleven en voel ik me goed. Af en toe een steekje in mijn buik en verder geen last.

Maak me wel onzeker maar ik elke avond als ik in mijn bed lig dan leg ik mijn handen op mijn buik en wrijf ik over mijn buik met de woorden nu lekker bij mama blijven zitten hoor en ik wil je pas over ruim 8mnd zien hahaha ( erg he??)

Ik vind het ook grappig om te lezen dat elke kliniek het anders zegt. Bij GG ga je idd na de tp gelijk weer van de stoel en mag je alles doen. Deze keer ben ik 6dgn vrij geweest van mijn werk en heb ik de eerste 3dgn weinig in huis gedaan. Daarna ben ik gewoon mijn huishouden gaan doen en ben ik die donderdag weer gaan werken.

Zaterdag ga ik testen en dan zal ik het posten en tot die tijd blijf ik positief tot het tegendeel bewezen is.

Geplaatst

@ Corina, Ik heb ook vrij genomen na deze tp. Alle andere keren niet. Nu dacht ik( en na een preek van mijn lieve vriendinnetje) dat het goed was om even helemaal geen stress en drukte van werk te hebben. Ik moet zeggen het bevalt mij prima. Ben lekker in de tuin aan het zitten, boekje erbij. Heerlijk.

Ik hoop zo op een vette dikke plus voor jou zaterdag!! En dan ga ik je dinsdag volgen met een vette dikke plus. Afgesproken?

Trouwens ik klets ook tegen ze en wrijf over mijn buik. Zelfs mijn moeder sprak tegen ze...

Geplaatst

@ Mees, mijn ukkie waren op de tp dag 3dagen, dus ik test op dag 15. Mag eigenlijk dus op dag 14,maar ik wacht op mijn lief.

Geplaatst

Ook ik had weinig gedaan na de vorige TP, toen ik zwanger werd. Wel kreeg ik een dag of 2 á 3 voor de testdag krampjes. Soms best venijnige.

Corina, dat praten tegen de buik, dat doe ik ook altijd. Is juist alleen maar goed dat koesteren. :-)

Heel veel succes meiden! de laatste dagen zijn echt killing....

Ohja, ik mag a.s. vrijdag weer voor de echo komen. Ben benieuwd.

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Sas67: Deal houden we elkaar aan wij volgen elkaar gewoon op.

@ Doorzettertje: Dank je wel ik hoop het zo maar goed we weten het over 3nachtjes.. Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je??

@ Mees: Dank je meis ik heb echt nog geen idee wat ik ervan moet denken. Ene moment denk ik van wel en de andere moment weer niet pffff. Nou nog 3 nachtjes slapen en dan weten we het.. Dikke knuf aan kleine mees.

Nou hier gaat de ww aardig opschieten en voel me nog steeds goed alleen af en toe een rommelende buik net of mijn darmen van slag zijn en af en toe steekjes. Ben benauwd hou jullie op de hoogte.

Fijne avond allemaal en tot snel.

Geplaatst

Corina, nog 1 dag en dan testen, spannend man!!!! Toitoitoi alvast!!!

Geplaatst

Hallo Lieve allemaal,

De menstruatie is begonnen...wat een ellende met dit weer! Maar goed het is voor een goed doel.

@ Corina, nog twee dagen en dan weet je het. Blijf duimen en hoop echt voor een positieve test. Moet gewoon...Leuk toch dat je met je buik praat. Deed ik ook hoor, wat freggel ook al zei lijkt me een normale reactie...

@ Sas, hoop ook dat jij volgende week een positieve test hebt.. spannend die wachtdagen he. Lekker dat je vrij bent even geen stress aan je hoofd is denk ik wel goed. (hoor wie het zegt haha) Hoe voel je je dan?

@ Freggel, ben benieuwd naar je echo! Naar welke arts ga je dan? Ik proef uit je berichtjes dat je uit het dal aan het klimmen bent. Vind ik fijn, het is allemaal erg zwaar en dan voel je je verdriet en dat moet eruit.

@ Doorzettertje, dank je wel... hoe gaat het met je?

Nou ik ga nog even wat in huis doen, tot later...

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Bootje, fijn dat de menstruatie er is! Ik voel mij goed, voel niets en weet niet of dat goed is of niet. Ik ben lekker aan het relaxen, vanochtend wel even gewerkt, kon niets anders. Maar geen mail geopend, ff rust nog.

Dinsdag ga ik testen als mijn lief weer thuis is.

@Corina, morgen is de dag!! Je gaat gewoon een vette plus halen hoor. Veel succes meis!

Geplaatst

Bootje en Corrina: Hier alles goed. Sinds deze week misselijk en kotsvrij, al vond ik dat helemaal niet erg hoor. Mag blij zijn dat ik dit mag meemaken vind ik zelf. Voel me nu echt super. We worden wat extra in de gaten gehouden door de verloskundige. Die vindt het allemaal erg bijzonder de manier waarop we zwanger zijn geworden en dat is ook zo! Normaal ga je iedere maand naar de verloskundige maar wij mogen iedere 2 weken naar t hartje komen luisteren en dat geeft rust.

Aan alle meiden: Ik duim dat dit 'traject' voor jullie binnenkort ook gaat beginnen meiden. Blijf met jullie meeduimen en meeleven. Ik weet hoe het is om 11 jaar lang te blijven hopen op een wonder.

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Dank je wel meis.. Hoe ws het bij GG vandaag? ik mag idd morgen testen maar ik doe het zaterdag omdat ik morgen moet werken en zaterdag is ook mijn man thuis morgen niet. Vind ik een prettiger idee om samen te zijn.

@ Sas67: Dankje en je weet het he?? Wij gaan voor een +. Tenminsten ik hoop het zo!!!! Maar toch twijfel ik nog steeds.

@ Bootje: Fijn dat je ongi ben alleen met dit weer is het idd niet fijn. Dankje voor het duimen.

Nou meiden nog 2 nachies " zucht ".

Maar voor je het weet is het zo zaterdag gelukkig morgen lekker werken gaat de tijd lekker snel. :-D

Lieve meiden tot snel

xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Sas67,spannend 2 emmies aanboord. Op naar een positieve test komende dinsdag.

Freggel, morgen naar GG voor de BMS-meting. Veelsuc6.

Bootje, nog een paar weken en dan hoor je waar je staat op de wachtlijst. Nog ff wachten.

Djanne (10weken) en Doorzettertje (bijna 16 weken) zwanger. Wat gaat de tijd snel. Hoe voelen jullie je??

En Corina voor jouw wordt het heel spannend. Nog 2 daagjes wachten,hoe voel je je?? Wens je in ieder geval veel geluk en suc6, op naar een positieve test.

Geplaatst

Hoi meiden,

Corina, ik moet vandaag pas naar GG. Ben erg benieuwd. Jij ook nog een dagje wachten dus. Knap dat je het kan hoor, ik heb echt grote moeite die laatste dagen. En als het moment daar is, durf ik weer niet! Druif da'k ben haha!! Tja, twijfel hou je hoor. Ook als je een posi test hebt! je gelooft het dan gewoon niet. Is een hele rare gewaarwording. Ik had me dat moment anders voorgesteld. Het was niet minder mooi of magisch hoor, dat zeker niet....maar je denkt gewoon dat het niet voor je is weggelegd en dan toch...ineens euforie. Ik hoop dat je dat morgen ook mee mag maken. Ondanks onze MK ben ik erg blij dat ik wel het geluk van een posi test mee mocht maken.

Bootje, lief. Ik ben al uit het dal omhoog geklommen hoor, het gaat weer helemaal okay. Al blijft het verdriet altijd. Maar goed, wij kunnen goed vooruit kijken hoor ;-)

Maya, jij ook bijnaaaaa je BMS check. Kleine 2 weken!!

Geplaatst

Hoi,

Freggel ben ik helemaal met je eens, ondanks mijn MK was ik ook erg blij met een positieve test. Wat je zegt klopt je kan het helemaal niet geloven na als die jaren dat je toch zwanger kan worden! Echt euforie. Het geeft toch een beetje hoop voor de toekomst... Die hoop moet je vast houden.

Ik weet niet of het kan hoor maar nu ik terug kijk denk ik dat de tweede terugplaatsing veel te snel is geweest na de MK. Geef er niemand de schuld van maar denk dat het mede daardoor ook fout is gegaan. Was er denk ik nog helemaal niet klaar voor... maar goed overal is een reden voor zeggen ze dan!

Maya leuk van je te horen... hoop dat je een goede bms hebt..

Doorzettertje, wat leuk dat je elke twee weken naar de verloskundige mag.. Geeft denk ik wel rust...

Sas, nog paar daagjes en dan test jij ook een dikke plus.... deal?

Corina, morgen is het zover, ook jij een dikke plus..... deal?

IEdereen nog een fijne dag gewenst in deze tropische hitte...

Geplaatst

Freggel, ja t is net echte kletskous! En stuiteraar;-) !

Nee, nog bezig met de verbouwing dus niet op vakantie. Wel lekker genieten hier; strand enzo.

Jij alweer aan de meds...gaat weer opschieten!

Doorzettertje, gaaf he! Het is echt genieten, misselijk of niet. Die echo s zijn ook geweldig. Ik keek er zo naar uit!

Sas, spannend hoor. En goed, lekker relaxen. Dus na 14 dagen mag je testen. Ik na 9 maar wel 1 dag oudere ukkies. Misschien heeft t daar mee te maken.

En dan jij Corina....! Morgen (eigenlijk vandaag) testen! Ik ontplof nu al! We blijven duimen!!!

Ja, meesje gaat als n speer! Echt leuk! En Meesje vindt jouw knuffels heerlijk! Big hug terug!

En op naar n positieve test!!!!!!

Xxx, mees

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden.

Nou heb een testje gedaan en er is een VAGE TWEEDE STREEP te zien dus we weten eigenlijk niet goed of we juist moeten juichen of niet.

AAAAHHHHHHHH ik denk dat ik nog een pasr testjes ga kopen en kijken of hij morgen en een maandag duidelijk wordt..

Pffffff weet echt ff niet wat ik ervan moet denken

@ iedereen onwijs bedankt voor het duimen.

xxx

Geplaatst

Corina !!!!!!!

Wauwww een positieve test wat goed

Wat hebben jullie hier lang op gewacht

Je wist zeker niet wat je zag hihi, onwerkelijk he?

Ik zou alleen met een volgende test een dag overslaan, hcg verdubbeld met 1,5 dag, en niet te veel testen doen zonde van je geld

een streep is een streep en dus zwanger.

Gefeliciteerd met de positieve test!

Liefs Claudia

Geplaatst

@Corina, Super meid, gefeliciteerd!!! Snap dat je een hele dikke vette streep wil zien, maar een streep is een streep. Wauw meid fantatstisch!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden