Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Sorry dat vanuit een lange radiostilte was maar heb eigenlijk niet zoveel te melden eigenlijk. Afgelopen zondag de laatste provera tablet genomen en nu maar wachten wanneer de onttrekkingsbloedding komt in ieder geval vandaag nog niet maar zal niet zolang duren denk ik hoop ik.

@ Maya en Sas67: Wie weet lopen we idd mss met elkaar gelijk op zou leuk zijn.

@ Bootje: 21ste op de lijst nou ik hoop echt voor je/jullie snel aan de beurt zijn. En idd had ik ook je wilt zo graag verder maar die tussentijd dat je moet wachten ff rust is ook goed. In ieder geval deed mij wel goed terwijl het dubbel is.

Geplaatst

Sorry verkeerde knopje hihi.

@ Freggel, Maya, Mees en alle andere meiden hoe is het met jullie?

Meiden fijne avond......

xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Het was hier stil, maar ik begrijp dat veel van jullie weer op het punt van beginnen staan. Ik leef op afstand nog erg met jullie mee.

Corina, spannend dat je al weer zo snel door kan. Ik kan me voorstellen dat het erg dubbel is. Je weet immers hoeveel stress het met zich meebrengt. Maar goed, we weten dat er voor ons niets anders op zit.

Sas, wat fijn dat het transport dit keer vlekkeloos is verlopen. Ik begrijp dat je alleen naar Spanje vertrekt voor de terugplaatsing. Voor de twee terugplaatsingen ben ik ook alleen naar Barcelona gevlogen en het viel me erg mee. Gezellig is het niet, maar met een stapel boeken kom je de tijd vast door. Het hoogtepunt van de dag is bedenken waar je gaat eten ;-). Hoe lang blijf je na de terugplaatsing?

Ik hoop dat het met alle anderen, naar omstandigheden, weer goed gaat.

Hier gaat het prima. Ik heb behoorlijk wat klachten: misselijk, pijn in mijn rug etc, maar ik heb ooit geroepen dat ik nooit zal klagen over welke kwaaltjes dan ook, dus mij hoor je even niet.

Volgende week de echo. Ik vind het vreselijk spannend. Ik heb aan de assistente van de verloskundige nog niet verteld dat het om ecd gaat. Ik merkte bij de huisarts dat de hele praktijk het er volgens mij over had gehad, dus ik ga het wel enigszins discreet aanpakken.

Veel succes allemaal en houd ons op de hoogte!

Djanne

Geplaatst

Hoi Meiden

waarschijnlijk volgende week woensdag de BMS meting. Zoals het er nu uit ziet zal ik ergens tussen 9 en 22 juli de tp hebben. Pas als de donor aan het stimuleren is en er bij haar echos worden gemaakt kan de kliniek meer zeggen over ongeveer wanneer.

@Djanne, meid wat ongelofelijk spannend om volgende week de echo te hebben. Maar ook weer een mijlpaal om te halen. Ik ga als het niet anders kan alleen naar Alicante. Er hebben zich wel een aantal vriendinnen en zus gemeld dat ze wel mee willen. Maar ja er valt zo weinig te plannen. Dus pas als ik weet wanneer kunnen zij kijken of er iemand mee kan. Ik vindt alleen geen echt vreselijk. Hou ook niet van alleen op vakantie gaan enzo. Maar ja als het niet anders kan...

@Corinna, bij jou dus weer wachten, pff dat is wel het sleutelwoord in het hele ivf/ecd traject...

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier gaat het niet zo lekker.

Ik heb woensdagacond gehoord van mijn zusje (onze donor van eerste ECD) zwanger is van de 2e. En je raadt het niet....op dezelfde datum uitgerekend als wij zouden zijn.

Ik ben er kapot van....wat doet dit pijn.

Ze heeft ons zo slecht behandeld, en nu dit weer. Straks haar dikke buik, bevalling, eerste lachje, eerste stapjes......zo worden ze dus elek keer herinnerd aan het feit dat wij een kindje hadden kunnen hebben die echt net zo oud was. Ik zei al tegen mijn man, ergens boven op een wolkje, wordt een flinke slechte grap met ons uitgehaald...

Ik lees wel mee hoor, maar heb niet zoveel zin om veel te reageren. Eerst dit een plekje geven.

Freggel

Geplaatst

Freggel, wat ontzettend vervelend. Het is al een lastige situatie, maar gezien de relatie met je zus is het helemaal zuur. Ik kan me trouwens voorstellen dat het ook heel erg lastig is voor je ouders.

Ik hoop dat je je snel iets beter voelt, maar we weten allemaal uit ervaring dat dat echt tijd kost. Soms veel meer tijd dan we zouden willen. Dikke knuffel!

Djanne

Geplaatst

@ Freggel: Very BIG HUG voor jullie pff heb je ff een pbtje gestuurt.

@ Voor alle andere meiden een positieve vibe van mij

Verder niets te melden

Fijn weekend allemaal.

xxxxxx

Geplaatst

@Freggel, ik weet niet wat er allemaal gespeeld heeft,maar ik begrijp wel dat het voor jullie dubbel moeilijk is dat je zusje zwanger is. Een hele dikke knuffel voor jou.

Hier verder ook niets te melden, as woensdag BSM meten en dan weten we meer.

Geplaatst

Fregggel, jeetje, dat komt hard aan. Megaknuffel voor jou, al heb je er nu niet zoveel aan, maar weet dat ik aan je denk!

Sas, veel succes woensdag! Duim voor jullie!

Djanne, op naar een mooie echo!

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Tool: Hoe gaat het nu met je?

@ Maya: Hoe is het met jou? Hoever ben je voor een volgende cryo TP?

@ Djanne: Heel veel succes met de aankomen de echo? Wanneer heb je die precies?

@ Bootje: Hoe is het met je?

@ Freggel: Dikke knuf....

@ Sannemieke: Hoe gaat het nu met je? Hoe ver ben je nu in je voorbereidingen??

@ Mees: Hoe is het bij jullie? En met de kleine manneke.

@ Hoe gaat het verder met alle anderen.???

Nu hier is de ongi begonnen dus ga ik morgen GG bellen voor een afspraak volgende week voor een BMS check. En dan maar hopen en bidden dat ons laaste cryo van de laatste vergoeden poging goed ontdooid. I HOOP SO.

Meiden fijne zondag allemaal.

xxx

Geplaatst

Hoi Corina,

IK zal met je mee hopen en bidden dat het goed gaat deze keer. Het is je zo gegunt net als ieder ander....

Ben benieuwd wanneer je terecht kan bij GG... Heel veel succes en dikke knuffel..

Hoi Sas,

Hopelijk een goede bms a.s. woensdag.. succes en dikke knuffel..

Hoe is het met de anderen?

Nog een fijne zondag..

Liefs Bootje

Geplaatst

@ corina, ik duim heel hard mee voor een mooi en goede ontdooide cryo!

@ Bootje, dank je wel! Wanneer had jij weer een afspraak?

Alle anderen meiden; heel veel succes

Geplaatst

Hoi Sas,

We staan op de wachtlijst en de arts dacht dat we over een week of 7 aan de beurt zijn. Dit was ongeveer 2 weken geleden..

Dus we hebben nog geen afspraak staan, we zijn in de wachtstand...haha

Ik zelf ga er vanuit dat we later aan de beurt zijn.

Eerst maar lekker op vakantie en de arts belt ons als we net weer thuis zijn van de vakantie, ergens in augustus. Dan laat hij weten hoe het ervoor staat.

Het duurt nog wel even dus..

En jij al meer nieuws?

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Bootje, muts die ik ben, had al eerder gelezen over wachtlijst van 7weken, sorry! Inderdaad eerst lekker vakantie vieren en dan er weer fris tegenaan! Hier weinig nieuws, wachten op woensdag. Gelukkig gaat mijn moeder toch mee naar Spanje. Ze is nu met mijn vader in hun huis in frankrijk,maar zo gauw ik weet wanneer ik naar spanje moet brengt mijn vader haar naar huis. Ben er zo blij mee. Zag er wel tegenop alleen te moeten.

@ Djanne, deze week de echo. Misschien heb je hem al gehad vandaag. Laat je ons weten hoe het ging?

@Freggel, ik denk aan je, hoop dat het beter gaat met je

@ Maya, hoe is het met jou?

Alle anderen meiden, ook veel succes!

Geplaatst

Hoi meiden,

Sas wat goed om te lezen dat het transport deze keer wel goed is verlopen. En overmorgen de BMS-check, suc6!!

Op naar de TP.....

Freggel, wat een optater hebben jullie weer gekregen met dit bericht.

Pfff heel moeilijk, bij deze een digitale knuf voor jouw.

Djanne, meis wat spannend deze week de echo. Wanneer was het precies??

Bootje, jij moet nog even wachten las ik. Idd eerst even lekker vakantie vieren en weer eens ff opladen.

Ook heel belangrijk.

Corina, oww wat spannend weer. Heb je al een afspraak gemaakt??

Wat zou dat toch geweldig zijn, als we beiden in de laatste TP zwanger zouden worden he!!

Nou ik moet morgen om 11.30 uur weer voor een BMS-check. Ben op eigen houtje alweer flink met de estradiol begonnen. Sinds de 1e dag,weer met 5. En sinds zaterdagavond ook weer met de 3 estradiol vaginaal in te brengen.

Dr.Wissman juicht dat altijd toe, fijn zegt ie dat je zo goed mee denkt. Morgen een andere dokter ben benieuwd!!

Hoop dat het de goede kant uitgaat en dat ik mss 13 juli de laatste TP heb.

Komt qua testen en vakantie wel heel goed uit.

Ik hou jullie op de hoogte,

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Sas67: Succes morgen en fijn dat de zaadjes nu wel goed zijn aangekomen. Toi toi toi.

@ Maya: Hoe was het net bij GG. Wij willen als de echo maandag goed is en het lukt bij mijn man z'n werk hopen wij ook vrijdag 13juli de TP te hebben.

@ Djanne: Laat je ons evt nog weten hoe de echo was?? Ik hoop dat ie mooi is.

Hier gisteren GG gebeld en maandag 9juli de bms check, en als die goed is willen wij proberen vrijdag 13juli de tp te hebben mits hij goed ontdooid natuurlijk. Spannend dus weer.

@ Hoe is het verder met de anderen meiden?

Meiden geniet allemaal van deze heerlijke zonnige dag.

xxxx

Geplaatst

Corina, we zijn net terug van GG. BMS was nu 5.0, viel me wel weer wat tegen t.o. van de vorige keer.

Wij moeten 10 juli terug, ik hoop ook nog steeds op 13 juli.

Zou wel heel bijzonder zijn, als we dan beiden de TP hadden he!!

Maar ik vrees dat het zomaar eens een weekje later zou kunnen zijn, ach ja we zien het wel.

Geplaatst

@ Maya: Jeetje een kleine tegenvaller dus pff. Nou meid we gaan heel hard duimen dat 10 juli je BMS goed is. Zou idd heel bijzonder en leuk zijn dat we gelijk op zouden lopen met idd de laastste cryo. Meid hopelijk zijn wij nou aan de beurt om mooi nieuws te vertellen.

xxx

Geplaatst

Hallo meiden,

Vanochtend hebben we een echo gehad en er was een kloppend hartje! Ik was sinds gisteren echt vreselijk zenuwachtig en de tranen zaten al hoog voordat ik op de bank lag. De verloskundigen waren beiden heel erg lief, maar ik merk dat het allemaal nog moet landen.

Weer een stap genomen, maar het blijft ontzettend spannend.

Ik lees dat er voor een aantal van jullie ook weer spannende tijden aanbreken. Ik hoop echt dat er snel heel veel goed nieuws gaat volgen. Iedereen die dit lange en moeizame traject volgt, verdient het zo.

Liefs,

Djanne

Geplaatst

@ Djanne: Wat fijn gefeliciteerd met julie mooie echo met een kloppend hartje GEWELDIG.

Meid probeer te genieten maar snap je wel hoor.

xxx

Geplaatst

@Djanne, wauw een mooi kloppend hartje. Probeer er van te genieten, maar ook ik snap je wel.

@ Corina en Maya, ik hoop voor jullie op een mooie tp en dat jullie gewoon samen op gaan; op naar een mooi resultaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden