Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden even snel,

Wij zijn vanmiddag om 15.58 trotse ouders geworden van een zoon en hij hee T.homas, W.illian ( vernoemd naar de hub van donor) Martinus hij is 49 cm en weegt 3116 gram een kleintje dus voor een suikerkindje!

Meiden ik gun he jullie ook zo!!!!!!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Djanne wat super meid. Wow, dat lijkt me zo'n bijzonder moment.

Probeer er toch van te genieten!! (ik weet makkelijker gezegd dan gedaan).

Chantal, wat sjiek zeg!! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. En nu lekker genieten met jullie vieren.

Sas, veel suc6 vandaag met je BMS-check!! Hopen op een goede dikte.

Geplaatst

Hoi Sas,

Haha, geeft niets hoor.. ik haal ook wel eens dingen door elkaar.. We worden ouder.. haha

Wat fijn dat je moeder meegaat, had mij ook niets geleken alleen heen te moeten gaan...

Even een paar dagen geen tijd gehad om te lezen maar heb je inmiddels al nieuws??

Liefs Bootje

Geplaatst

Hoi Iedereen,

Chantal gefeliciteerd met jullie zoon, geniet er ervan en heel veel geluk gewenst met elkaar

Djanne, wat geweldig een kloppend hartje... wat mooi en ik snap je heel goed maar probeer te genieten.

Corina en Maya, hopelijk wordt 13 juli de dag voor jullie.. zal duimen..

HIer weinig nieuws te meldden...

LIefs Bootje

Geplaatst

Chantal, van harte met jullie zoon!!! Geweldig! IK hoop dat alles goed is met moeder en zoon!!

Djanne, feliciteerd met je goede echo, super gevoel geeft dat!!

Geplaatst

Hoi meiden,

BMS gisteren viel een beetje tegen vond ik zelf, 5.5mm. Vorige maand was het 11.7. Maar volgens Spanje geen paniek, zit nu op 6mg en as dinsdag weer een bms check. Afwachten dus.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Net gebeld door Spanje. De donor is bezig en dat gaat goed. Maandag heeft zij weer een scan voor het meten van de follikels. De verwachting is nu dat zij eind volgende week de punctie heeft. Maar ja dat is allemaal niet zeker, hangt natuurlijk af van hoe het stimuleren gaat. Betekent dat ik ergens volgend weekend, begin die week erop in spanje moet zijn. Omdat de zaadjes er al zijn, hoef ik pas dag 3 er te zijn ( dag 0 is de punctie dag). Het komt nu wel heel erg dichtbij! Merk dat het mij wel weer even goede energie geeft.

Geplaatst

Sas, wat goed!

Pfff, ik vind het toch knap hoor, alle meiden die ECD in het buitenland doen.

Als het voor ons op zou houden in NL, weet ik nog niet of het meteen zou doen/kunnen.

Momenteel zit ik weer aan een kuur Duphaston, om ongi te worden. Na ongi doorgaan met mijn protocol en dan ergens een echo weer. Maar dat pas eind juli.

Nog heel apart trouwens, heb ik nog niet verteld hier. We hebben nog 2 cryo's. Als die nu niet aan gaan slaan, mogen we van de arts bij GG zelf weer ICSI gaan proberen.

Ik ben niet in de overgang, niet ziek geweest, heb veel follikels, maar er kwamen bijna geen eicellen uit.

Het ziekenhuis destijds heeft het vrij snel opgegeven. Er was ook weinig bekend over en ze wisten niet wat ze ermee aan moesten.

Inmiddels alweer 7 jaar verder. Nu blijkt dat er misschien wel wat aan te doen is. Kwestie van medicatie aanpassen, zo simpel kán het zijn.

Nu moet de tijd uitwijzen of dat ook echt zo is, maar we zijn helemaal opgebeurd na dit nieuws.

Nu draai ik mijn hand niet om voor een ICSI, punctie. Alleen, ze moeten dan wel echt alles puncteren zodat er geen follikels achterblijven. IK ben daar de vorige keer door in het ziekenhuis beland en dat was alles behalve een pretje (door het oog van de naald gekropen)

Nu is dat anders volgens de arts, want ik zou het veilige protocol krijgen.

Wat een nieuws hè....wel raar hoor na al die tijd. Je sluit wat af, en nu blijtk dat dat hoofdstuk medisch gezien helemaal niet is afgesloten.

Geplaatst

Hoi,

Sas, het begint nu spannend te worden. Ik hoop dat je morgen wat meer weet!

Freggel, wat een bijzonder verhaal. Is het geen idee om een second opinion bij een academisch ziekenhuis te vragen. Heb je de icsi's ook bij Geertgen gedaan?

De ecd in het buitenland is weinig anders dan een behandeling in Nederland. Het is alleen qua planning met je werk wel wat ingewikkelder. Als je me twee jaar geleden had verteld dat ik dit jaar twee keer alleen naar Spanje zou gaan voor een ecd, had ik hard gelachen. Als het de enige kans is op een kind, verleg je letterlijk en figuurlijk je grenzen. Wat dat betreft leer je dus ook weer iets van dit proces: je kunt meer dan je denkt!

Corina en Maya ik hoop dat jullie ook weer snel de wachtweken in mogen!

Veel succes allemaal.

Djanne

Geplaatst

dag dames, ben er ook weer even.

wat je zegt djanne, als ze ons ook hadden gezegd dat we naar spanje zouden gaan zouden we ze voor gek verklaren, maar ja er gaat steeds ergens een deur open en dan ga je weer.

Sas voor jouw schiet het ook alweer aardig op, spannend hoor.

zit op dit moment nog steeds met hevige netelroos/galbulten, nu al twee maanden.

al bij een huidkliniek geweest, maar die kan er niets aan doen ivm eiceldonatie.

mag een hoop medicatie niet hebben.

deze week nog maar even naar de huisarts om te kijken of ik een lage dosis prednison kan krijgen, dat was voor spanje geen probleem en ook voor de afstotings verschijnselen. Alleen is de huisarts er niet zo blij mee. hoop wel dat ik het krijg, zou anders niet weten hoe ik eraan kan komen.

verder zijn we dit weekend begonnen met de pil en zullen de eerst week van september een tp hebben.

Voor alle dames met verdriet, neem er tijd voor en probeer het een plekje te geven en laat niemand anders bepalen wat jij met je gevoel moet.

voor de dames met goed nieuws, houden zo en heeeeel veeeel duimen.

groetjes

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Wimmir: Jeetje wat vervelend zeg hopelijk kunnen ze je er gauw van af helpen. Verder heel veel succes.

@ Maya: Heel veel succes morgen hopelijke komen we elkaar tegen vrijdag en lopen we gelijk op. Zou mooi en bijzonder zijn zeg.

@ Freggel: Wat een verhaal idd zeg pff. Meid hoe is het nu met je?

@ Hoe is het verder met de andere meiden??

Hier vandaag bij GG geweest en BMS was goed en TP staat gepland op vrijdag mits de cryo niet goed ontdooit dan houdt het op natuurlijk. Vrijdagochtend wordt ik gebeld ben benieuwd vind het toch weer spannend.

Meiden fijne avond verder.

xxx

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ Corina dat is mooi nieuws, ik hoop dat je as vrijdag een mooie tp krijgt..

@ Wimmir, jeetje daar zit je allang mee, wat een ellende.. Hopelijk mag je starten met prednisolon

@ Freggel, wat een verhaal zeg en mijn eerste ingeving was ook second opion?

@ Sas het komt voor jou nu ook echt dichtbij... spannend hoor.

IK heb even een vraag, ik slik al een tijdje 1 tablet estradiol! Maar nu heb ik vorige maand ineens ook wat bruinige afscheiding gehad.

Nu heb ik sinds vandaag echt bloedverlies, niet extreem hoor maar ik heb dit nog nooit gehad. Heeft iemand dit ook weleens gehad?

Verder hier weinig nieuws...

Liefs Bootje

Geplaatst

He Bootje.

Dit heb ik ook een keer meegemaakt heb toen GG gebeld.

Dr Ruis heeft me toen later die dag teruggebeld en geadviseerd om proverakuur te slikken. Heb ik toen gedaan na 3 dgn was het over proverakuur afgemaakt daarna onttrekkingsbloeding gehad das over gegaan en daarna geen last meer van gehad.

Dus mijn advies zou zijn ff GG bellen.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Corina,

Dank je wel voor je snelle reactie. Zal morgen eens bellen.

Ben ook steeds zo beroert bah. Net gegeten en nu weer zo misselijk. Afgelopen weekend ook al.

Misschien een domme vraag maar kun je ook teveel bms hebben?

LIefs Bootje

Geplaatst

@ Corina, vrijdag de tp? Ik ga duimen voor een mooie ontdooing van je cryo!!

@ Maya, jij ook veel succes.

@ Wimmir, jeetje netelroos dat is echt irritant en pijnlijk zeker nu je er niets tegen mag gebruiken. Sterkte

@ Bootje, ik heb geen ervaring hiermee,maar zoui zoals Corina als zegt even je arts bellen.

Geplaatst

Fregggel, wa een apart verhaal. Zo denk je da je iets afgelosten hebt en blijkt de deur toch nog op een kiertje te staan. Zou mooi zijn als t met ICSI zelf gaat lukken!

Corina ooohhhhh spannend weer! Ik duim voor je dat vrijdag alles goed gaat!!

Bootje, geen ervaring helaas. Zou GG even bellen..sterkte en succes!

Hier verder geen nieuws. Zouden vandaag 12 weken zijn geweest...nu echter met lege handen en een bongi...

Geplaatst

@Tool, ach meis wat is het toch een k gedoe. Dikke knuffel voor jou!

@ Bootje al gebeld met de kliniek?

Hier de bms meting gedan> nu 11.1 dus keurig. Morgen heeft de donor weer een scan, we wachten af.

Geplaatst

Lieve Tool....voelt zo oneerlijk hè? En doet verdomde pijn, zo nu en dan. Bij mij dan tenminste. Ik voel me verder goed en kijk alweer vooruit, maar natuurlijk denk ik ook elke vrijdag (dat was het begin van een nieuwe zw week) "ik was nu 10 weken geweest" En dat doet pijn. Ik geef je een dikke knuf. iets zeggen verder heeft weinig nut. Ik heb wel een gedichtje, wat me geholpen heeft. Ik heb er veel om moeten huilen, maar het hielp me wel.

Een vlinder vliegt vluchtig over het gras

hij is wat verdrietig omdat hij ooit een mensje was.

hij is bedroeft , en zijn hartje doet pijn,

Hij heeft maar 1 wens, en dat is bij zijn papa en mama zijn

hij vliegt naar een huisje , ver van het veld , want

daar wonen zijn mama en papa , is hem verteld.

Hij kijkt door het raampje , en ineens is hij blij

niet meer opgesloten in zijn eigen verdriet, maar eindelijk vrij.

hij keek door het raampje en zag wat hij wilde weten.

zijn ouders hielden nog van hem en zullen hem nooit vergeten.

Dan vliegt het vlindertje terug over het gras,

Trots en sterk omdat hij ooit een mensje was......

Liefs mij

Geplaatst

Over de ICSI; we hebben die in een ander ziekenhuis gedaan, in 2006. Bij GG hebben we alleen ECD gedaan.

GG zegt dus dat zij de eicellen er wel uit kunnen krijgen. Het enige waar ze op moeten letten, is dat ik geen overstimulatie krijg. Dat mag gewoon niet meer.

Ik heb me suf gezocht naar alles over "empty follicle syndrome" en kan veel info vinden. Ook wat wel en niet helpt. Het lijkt er dus sterk op dat het bij mij ook oplosbaar is.

Daar moeten we toch wat mee kunnen, lijkt me. We zijn alweer ruim 6 jaar verder. Ik zou het niet kunnen geloven als blijkt dat ik gewoon eicellen zou hebben. Na afloop van dit alles (hoe het ook afloopt) is dat ziekenhuis van toen, met zijn ECD advies, nog lang niet jarig. Toch belachelijk als er een verkeerd en te snel advies is afgegeven?

Maar de cryo's gaan het gewoon doen hoor ;-) dus ik heb geen ICSI nodig. hihi

Liefs

Geplaatst

@ Freggel,

kippevel door je gedicht!!

En wat zou het mooi zijn als je toch nog eigen eicellen zou hebben. Maar ik gun je dat de cryo goed gaat en je geen eigen eicellen nodig hebt

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gister contact gezocht met kliniek, het is bij de arts neergelegd en nu afwachten op reactie.

Het bloeden wordt al minder maar heb dit nog nooit gehad sinds ik de estradiol slik. Het zal hier wel doorkomen ga ik vanuit. Spontane ei sprong is niet mogelijk bij mij.

Als ik wat hoor dan laat ik het weten en anders bel ik vandaag gewoon weer.

Sas wat een mooi BMS en spannende dag voor je vandaag...

Freggel kreeg tranen in mijn ogen van je gedicht.. erg mooi.

Tool wat een ellende allemaal he.. Ik dacht afgelopen vrijdag ook ineens als alles goed gegaan was, was ik nu 6 maanden zwanger geweest.. Helaas is het anders gelopen.

Het doet heel veel pijn en geef je daarom een dikke virtuele knuffel...

Hoe is het met de anderen?

LIefs Bootje

Geplaatst

:goodluck:Lieve meiden,

Hier alles heel goed (alleen heel druk door verbouwing) met ons en vooral met de kleine vrolijke man. Iedere dag is 1 groot feest! Hij staat en springt en rolt om en om. Een vrolijk en lief mannetje.

Chantal, gefeliciteerd met je zoontje. Wat geweldig he, zo'n mannetje in je armen. Geniet ervan!

Djanne, geweldig dat jullie t hartje hebben gehoord. Wat een opluchting he. Die 1e echo is ontzettend spannend.

Corina, ik duim met handen en tenen voor een goede ontdooing vrijdag. Dit moet m gaan worden hoor! Positive thoughts blaas ik jullie kant op.

Freggel, indrukwekkend gedicht! Ja, kan me voorstellen dat je iedere vrijdag denkt: Nu zou ik zoveel weken zwanger zijn. Wat bijzonder trouwens, dat het misschien met je eigen eicellen kan. Maar...zoals iemand al zei...het moet gaan lukken met je cryo's. Die zitten klaar om 'tot leven' te worden gewekt. En knap dat je er weer helemaal voor gaat.

Bootje, ja, jij ook. Kan me voorstellen dat dat zo moeilijk is. Een half jaar zou het zijn. Wat kan het toch verschrikkelijk moeilijk zijn, dit allemaal.

En Tool, ja, jij zou 12 weken zijn. Wat erg meid. Ook veel sterkte.

Winmir, ik hoop dat het snel overgaat. Netelroos is erg pijnlijk.

Sas, het gaat goed met je bms. Bijna he. Ik duim en duim. En heel apart, want ik weet precies hoe het daar gaat en zie je in gedachten het allemaal doen. Neem het ervan en geniet van alles wat er gebeurt. Het was voor mij een totaal positieve ervaring. Geen pijn ongemak of wat dan ook. Dus....!

:positive energie:xxx, mees

Geplaatst

Even snel: Corina succes!! Hopelijk is jullie cryo heel mooi ontdooid en kun je straks voor een TP!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden