Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mees, jullie L wordt alweer bijna 1 (!) Is toch niet te geloven...hoe snel alles gaat. Ook best confronterend vind ik, ik weet nog zo goed dat je net ging beginnen, en toen chaos met testen...nu alweer bijna 1 jaar. ;-)

Ja Freggel, heb ik precies zo, ik weet het ook nog zo goed. Wat was het spannend allemaal, en zeker die toestanden met het testen. O, dat wachten op die uitslag toen. Ik dacht dat k er in bleef...

Wat is er veel gebeurd in die tijd, maar aan de andere kant lijkt het gisteren.

Ja, alweer bijna 1 jaar. En kan me voorstellen meid, best confronterend...samen bezig en dan ik n zoontje van bijna 1 jaar. Maar dat gaat ook lukken voor jullie hoor. Je bent al weer bezig en het ziet er goed uit..op weg naar mooie gevulde follikels. Hoe voel je je nu?

En je kat, is er nieuws? Ik hoop goed!

:icon_flower: knuf, mees

[/color]

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hallo lieve meiden.

@ Sannemieke: Wat een verschrikkelijk nieuws zeg bah bah. En wat de donor betreft ik sluit mij bij de rest aan. Maar eerst dit een plekje geven en neem van mij aan neem daar genoeg de tijd voor. Dikke knuf en heel veel sterkte.

@ Freggel: Meis wat fijn dat je groen licht heb gekregen van GG. Ik ben echt heel blij dat jullie op z'n manier nog een kans krijgen. Blijf je ons op de hoogte houden?? En ook hier blijven schrijven hoor.

@ Mees: Jullie manneke al weer bijna een jaar wat gaat de tijd toch hard. Ik weet nog dat we samen op het wachtbankje zaten ik neg. en jij testte positief en hij is nu bijna een jaar.

Hier gaat het goed wij mogen over ongeveer 3wkn bellen om te vragen hoe hoog we op de wachtlijst staan voor IVF 4. Dus rustig afwachten weer.

@ Djanne: Hoe gaat het met jou en je zwangerschap??? Hoever ben je nu??

En voor de rest aan iedereen een postieve knuf en toitoi.

Fijne avond.

Ja Corina, weet je nog? Ongelooflijk he? Wat n verschil is dat..positief of negatief. Toch niet te bevatten. Als ik m zo heerlijk zie slapen met n lach op zn snoetje...wat n wonder blijft het toch. Bijna 1 jaar....voorbij gevlogen.

Sterkte met het wachten en dan hopelijk een goed bericht: Bovenaan die wachtlijst!!

Grote knuf!

Sas, de spuit zit er in he. Op weg....:clap2:

Djanne, hoe gaat het met jou?

xx, mees

Geplaatst

Sannemieke, nee meid....wat een klap. In 1 moment je hele toekomst-droom in duigen gevallen. Wat onwijs klote. Helaas weet ik hoe het voelt. Neem de tijd, en probeer dit op den duur een plek te geven. Vergeten doe je het nooit.

Ikzelf heb een klein briefje geschreven en dat verbrand. Luchtte wat op, maar de tijd heelde vooral. Take care meid.

Ev over eventuele nieuwe poging; eerst goed praten met haar. Op deze manier niet zomaar een 2e poging ingaan, net wat Pulletje zegt. Maar de psycholoog zal nog wel een gesprek met jullie hebben, evaluatie van poging 1.

Mees; thanks. Ik hoop ook dat het nog komt. We hebben -in tegenstelling tot weken geleden- onze vechtlust weer terug. De aanhouder wint, we geven niet op! We waren zooo dichtbij.....Heb je nog leuke ideeën voor je zoon's verjaardag? Zo speciaal hè!

Sas, jij ook alweer de eerste spuit gezet. Spannend! Bijna weer een mooie kans!

Corina, ik hoop dat jullie ook een heel stuk zijn gestegen op de lijst. Liefst nog: bijna aan de beurt. Laat je het weten?

Lizzy, heel veel succes vandaag! Weet je al of ze goed ontdooid zijn? xx

Over onze kat, vandaag of morgen de uitslag van de biopsie. Dan weten we meer. Wel hebben we besloten dat we voor zijn welzijn kiezen. Dus als het enkel verlenging is, geen chemo. Hijzelf doet het goed, hij krijgt elke dag pijnstilling en om de dag zalven we zijn oor. Ik ben er nog steeds stuk van, voel me bagger. Ik huil soms spontaan en loop dagen met hoofdpijn. Natuurlijk wist ik vantevoren dat we eens afscheid moeten gaan nemen, maar dat dit zó'n pijn zou doen..(en dat terwijl ik opgegroeid ben met dieren)....Juist omdat we geen kinderen hebben, zijn de katten alles voor ons.

xx

Geplaatst

He Sannemieke, wat een vreselijk nieuws zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte en ook bij het verwerken. Het is erg zwaar, weet zelf ook wat het is. Geef je wel advies neem de tijd voor jezelf. Dikke knuffel voor jullie.

Wat jullie donor betreft ik sluit me bij de anderen aan ..

Freggel, wens je nogmaals veel sterkte met je kat. Je gevoel is zo herkenbaar!

Misschien heb ik het gemist maar weet je al meer over jullie nieuwe poging?

Mees jeetje alweer een jaar! Wat gaat de tijd snel he..Alvast een fijne verjaardag.

Ik krijg visite kom later wel even weer..

Heel veel sterkte allemaal.

Liefs Bootje

Geplaatst

Hoi meiden,

Lief dat jullie naar me vragen. Het gaat heel erg goed. Ik blijf het lastig vinden om dat hier te vertellen, omdat ik maar al te goed weet hoe moeilijk het is goed nieuws van anderen te lezen, terwijl je zelf ook zo graag zwanger wil worden. Ik ben nu 24 weken zwanger en ik heb eigenlijk nergens last van. Ik heb nog steeds een heel bescheiden buikje dus die zit absoluut nog niet in de weg.

Ik merk wel dat ik de zwangerschap anders beleef dan vrouwen die zomaar zwanger zijn geworden. Ik geniet volop maar ben me er altijd van bewust wat een voorrecht het is dat we dit mee mogen maken. Ik maak me niet druk over spullen, een kamertje of over het feit of het een jongen of een meisje is. Zoals Freggel al opmerkte, dat hyperuitbundige dat vind ik redelijk ongepast omdat ik in mijn achterhoofd altijd denk aan iedereen die ook zo graag wil, maar waar het door domme pech niet lukt.

Een collega van mij merkte op:"Nou zie je wel nu komt het toch gewoon goed. De aanhouder wint". Ik heb me keurig ingehouden en geknikt, maar dacht aan al die meiden die niets minder doorzetter waren dan wij, maar die uiteindelijk met lege handen staan.

Dit klinkt allemaal wat somber en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat jullie dit geluk over niet al te lange tijd allemaal zwanger met me mogen delen. Ik zou het een fantastisch kraamcadeau vinden. Ik reageer niet al te vaak om jullie geen pijn te doen, maar weet dat ik nog steeds erg met jullie meeleef: ik gun jullie echt alle geluk in de komende perode.

Liefs,

Djanne

Geplaatst

Lieve Djanne,

Wat mooi dat het goed met je gaat en wat een lief berichtje van je. Zo puur en oprecht.

Ben echt heel blij voor jullie.. dikke knuffel

Ik slik nog de provera nog twee dagen en dan wachten op menstruatie en dan afspraak maken voor echo. Dan kunnen we een dag plannen voor een TP.

Ik heb er veel zin aan maar vind het ook heel eng. Ik weet dat het ook mis kan gaan, dat ging het de eerste keer nl. Probeer hier niet teveel aan te denken maar ik sta er wel anders in dan begin van het jaar. Kan het moeilijk uitleggen..... Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel, bedoel het niet negatief.

Misschien dat we dit jaar het jaar positief kunnen afsluiten.

Liefs Bootje

Geplaatst

Jee ik had al een aantal dagen niet gelezen zie ik, er is veel geschreven en gebeurd.

Sannemieke, wat erg! Je hoopt op een mooie dag en dan dit.

Hier hoopten we ook op een mooie dag, maar helaas werd ik om 10.00 gebeld dat allebei de cryos niet goed ontdooid zijn....

Bah, wat een verdriet!

Geplaatst

@ Bootje weet precies wat je bedoeld. Ik sta er nu bij de 2de ecd ook anders in. Niet negatief zoals sommige dan zeggen maar realistisch. Er komt zoveel meer bij kijken dan even een tp en klaar. Hoop voor jou en mij dat het mooi einde van het jaar wordt.

Geplaatst

@ Djanne,

lief hoe je reageert en vooral integer. Maar ik ervaar geen pijn als ik lees hoe het met jou en je zwangerschap gaat. Dus wat mij betreft; niet weg blijven van het forum.

Ik heb net de deca erin gespoten. Nu wachten op de menstruatie en dan met de progynova starten. Grove planning nu is tussen 19-11 en 2-12 naar Spanje. Maar ja dan moet mijn menstruatie niet weer weken wegblijven:-))

Morgen mijn lief weer ophalen van Schiphol. is dan ongeveer een week thuis en gaat dan voor 6 weken weg. Dus Spanje wordt weer samen met mijn moeder.

Geplaatst

Eeven snel. Lizzy....wat verschrikkelijk....wat een klap weer. De gevallen cryo zal nu ook extra zwaar wegen denk ik. Hele dikke knuf....( Ik stuur je straks een Pb )

Geplaatst

He Sas,

We gaan nu w.s. samen oplopen , spannend!! Vindt het fijn dat je het gevoel deelt, het is gewoon moeilijk om uit te leggen.

Wat sneu dat je partner wederom niet mee kan naar Spanje maar goed als het resultaat maar goed blijft, daar gaat het om.

Veel succes he..

Liefs en een knuffel Bootje

Geplaatst

@ Lizzy, Jeetje meid... wat moet dat een klap zijn... ik wens ook jou heel veel sterkte toe.

@Sas en Bootje, hopelijk hebben jullie straks een goed TP en mogen jullie beide het jaar positief afsluiten.

Gisteren mochten we bellen naar het ziekenhuis om een nieuwe afspraak te maken, om te praten over het vervolg.

Op 22 November hebben we de nieuwe afspraak nu staan. Het zal sowieso gaan over een nieuwe IVF poging met ECD, want Cryo's hadden we helaas niet.

Met ons gaat het wonder boven wonder erg goed. Klinkt misschien erg raar, maar we zijn begonnen met deze poging met de gedachten dat het wel eens helemaal niet goed zou gaan. De dokter heeft immers aangegeven dat maar 30% van alle ECD pogingen goed gaat. Toen we dan ook een positieve test hadden waren we wel blij, maar aan de andere kant ook realistisch dat het ook nog mis zou kunnen gaan. ( Ik ben in 2001 namelijk al een keer zwanger geweest, dit was spontaan gelukt, maar dat is bij 18 weken nog misgegaan).

Nu weet ik natuurlijk niet hoe het gaat zijn als ik de draad weer op pak, ben nu 2 dagen thuis gebleven, de straat nog niet op geweest en nog niet aan het werk. Dus nog geen confrontatie met mensen die wel zwanger zijn of met baby's. Hoe dat zal gaan dat zien we dan weer wel, mijn verdriet mag er wezen vind ik zelf.

Verder hebben we een goed gesprek gehad met de donor. Ze kon ons standpunt erg goed begrijpen en ze vertelde ook dat ze gewoon erg blij voor ons was dat het de 1e keer meteen raak was. Ze zag dit kind ook absoluut niet als haar kind, maar gewoon als ons kind. Heb haar wel verteld dat ik de uitspraak die ze gedaan had over dat ik zwanger was van haar, een beetje raar vond. Ik zei erg subtiel lieve ... we zijn niet zwanger van jou maar dankzij jou en daar zijn we je dankbaar voor. Dat beaamde ze ook en ze zei ook dat ze het ons gunt om ouders te worden. En dat ze ons daar erg graag mee wil helpen, zonder bijbedoelingen.

Ook weer opgeklaard dus en we gaan dus met goede moed weer verder, na nu eerst een rust periode te hebben.

Ben alleen wel benieuwd hoe lang het duurt voordat de ongi begint, moest maandag meteen stoppen met de progynova en utrogestan, heb wel wat last van menstruatiepijn, maar er gebeurd verder niets. Weten jullie dat???

Geplaatst

Hoi Sannemieke,

Wat goed van jullie dat je het gesprek bent aangegaan. Ik heb zelf ondervonden dat het ook helemaal mis kan gaan (helaas bij mijn bloedeigen zus...) dus chapeau!! Fijn dat alles weer helder is en ze jullie weer wil gaan helpen.

Nu even rust.

Je ongi komt wel hoor, maar duurt vaak een paar dagen voordat de levels zodanig laag zijn (Oestrogenen en Progesteron) dat de ongi inzet. Want je hCG was al weg, dus daar hoef je niet op te wachten. Is vreselijk, soms duurt dat enkele weken....

Ik ben blij dat je je zo sterk voelt. Ik hoop echt dat dat ook zo zal blijven. Ikzelf viel wel in een gat, toen ik dacht dat het allemaal prima ging en we er best makkelijk doorheen fietsten. Jullie hebben al een flink verlies gehad, van jullie dochtje bij 18 weken. Echt vreselijk......dus je hebt veel zelfkennis denk ik. Knap hoor.

Veel sterkte meid. Doe het even rustig aan.

liefs

Geplaatst

Freggel wat lief dat je toch in je zoektocht naar een klein wonder jullie (ex) donor erbij betrekt, echt respect. En succes natuurlijk met wat er gaat komen. Moed houden hoor. Hoe gaat het inmiddels met je kat?

Sannemiek wat een rot nieuws zeg, laat dit eerst maar even bezinken en doe op je gemak weer kracht op voor een nieuwe behandeling. Heel veel sterkte.

Lizzy wat een vervelend nieuws, misschien houd je er toch rekening mee, maar als je dan dat slechte nieuws krijg zakt de grond onder je voeten vandaan. En dubbel zo zuur dat ze er een verloren hebben laten gaan. Heel veel sterkte en liefs.

Bootje en Sas weer op naar hopelijk een super mooi resultaat.

Sorry dat ik misschien verder niet zo veel reageer, maar de laatste behandeling is er aardig ingehakt en ik ben niet zo heel goed om mijn (verdrietige) gevoelens op te schrijven of te laten zien. Naar buiten toe is het makkelijker om te zeggen dat het goed gaat, wat eigenlijk niet zo is. Heb dan ook flink de deksel op mijn neus gehad en veel gehuild. Merk zelf dat ik weer veel moeite heb met de ons allen zo bekende buiken en kinderwagens. Misschien hebben velen er geen last van, maar ik merk nu gewoon dat me dat zoveel doet. Gelukkig is mijn mannetje zo lief en zijn we zo sterk samen dat we er wel komen, maar heeft deze keer even wat meer tijd nodig. Ook mijn beste vriendinnetje is een echte steunpilaar. Ik lees dus wel jullie berichtjes en leef met jullie allemaal mee. Maar soms is reageren gewoon moeilijk voor me, sorry daarvoor….

Vorige week gesprek gehad met Inst. Bernabeu, alles zag er in principe zo goed uit de laatste keer dat zij ook niet echt een verklaring kunnen geven. BMS was echt super, ik was echt onwijs relaxed en noem maar op. Ze vonden het verstandiger als we verder willen om nog verder bloed onderzoek te laten doen bij Dr. Pfeifer in Dusseldorf ivm immuunsysteem. Geloof dat er op dit forum ook een aantal meiden bij hem lopen voor behandeling, even inlezen dus.

Ook gaven ze als optie om de cyclus voor een evt nieuwe terugplaatsing een curetage te laten doen, zodat alles goed schoon is van binnen en dan opbouwen. En evt behandeling tijdens een tp met Heparin.

Dus weer genoeg dingen om over na te denken en mee bezig te houden. Ben wel blij dat ze er niet zomaar gewoon een derde poging achteraan planten, want het kost toch een hoop geld.

Nogmaals sorry als ik niet zo veel reageer.

Voor iedereen heel veel liefs, sterkte en een fijn weekend

Geplaatst

lieve wimmir.

helemaal niet erg dat je niet veel reageert. het hakt er iedere keer behoorlijk in en niet iedereen reageert er even open over. geeft toch niets! en je bent niet de enige die moeite heeft met de dikke zwangere buiken en zw. verhalen. hier ook ene. al kan ik t soms wel goed naast me neerleggen.

meissie neem je tijd. fijn dat ze in ber.nabeu zo goed meedenken en je ook de tijd geven om zelf aan te geven wanneer je weer zou willen starten.

Geplaatst
Sannemieke, nee meid....wat een klap. In 1 moment je hele toekomst-droom in duigen gevallen. Wat onwijs klote. Helaas weet ik hoe het voelt. Neem de tijd, en probeer dit op den duur een plek te geven. Vergeten doe je het nooit.

Ikzelf heb een klein briefje geschreven en dat verbrand. Luchtte wat op, maar de tijd heelde vooral. Take care meid.

Ev over eventuele nieuwe poging; eerst goed praten met haar. Op deze manier niet zomaar een 2e poging ingaan, net wat Pulletje zegt. Maar de psycholoog zal nog wel een gesprek met jullie hebben, evaluatie van poging 1.

Mees; thanks. Ik hoop ook dat het nog komt. We hebben -in tegenstelling tot weken geleden- onze vechtlust weer terug. De aanhouder wint, we geven niet op! We waren zooo dichtbij.....Heb je nog leuke ideeën voor je zoon's verjaardag? Zo speciaal hè!

Sas, jij ook alweer de eerste spuit gezet. Spannend! Bijna weer een mooie kans!

Corina, ik hoop dat jullie ook een heel stuk zijn gestegen op de lijst. Liefst nog: bijna aan de beurt. Laat je het weten?

Lizzy, heel veel succes vandaag! Weet je al of ze goed ontdooid zijn? xx

Over onze kat, vandaag of morgen de uitslag van de biopsie. Dan weten we meer. Wel hebben we besloten dat we voor zijn welzijn kiezen. Dus als het enkel verlenging is, geen chemo. Hijzelf doet het goed, hij krijgt elke dag pijnstilling en om de dag zalven we zijn oor. Ik ben er nog steeds stuk van, voel me bagger. Ik huil soms spontaan en loop dagen met hoofdpijn. Natuurlijk wist ik vantevoren dat we eens afscheid moeten gaan nemen, maar dat dit zó'n pijn zou doen..(en dat terwijl ik opgegroeid ben met dieren)....Juist omdat we geen kinderen hebben, zijn de katten alles voor ons.

xx

Heel goed Freggel, inderdaad niet opgeven! Goed dat jullie er weer voor vechten! Wij waren ook bijna gestopt en toen ben ik gaan googlen, las via dit forum over Dusseldorf en n kliniek in Belgie, kozen voor DD, toen naar I.B. en n zoontje. Ook pas na jaren en jaren. En...we moeten natuurlijk ooit samen met onze kleintjes een theetje doen op jullie mooi veranda :happy:

En jullie poezies, hier zijn het ook onze kinderen. En nog steeds hoor, ook met Meesje erbij. En zolang jullie poes nog geniet, ook al is het met medicijnen of chemo, zeker doen. Kunnen jullie nog lekker genieten van elkaar...hopelijk nog n lange tijd.

xxx, mees

Hebben nog niet iets speciaals gepland maar gaan zijn 1e kaarsje wel lekker groot vieren...zo speciaal!

Geplaatst
Jee ik had al een aantal dagen niet gelezen zie ik, er is veel geschreven en gebeurd.

Sannemieke, wat erg! Je hoopt op een mooie dag en dan dit.

Hier hoopten we ook op een mooie dag, maar helaas werd ik om 10.00 gebeld dat allebei de cryos niet goed ontdooid zijn....

Bah, wat een verdriet!

Lizzy, wat verschrikkelijk! Zo veel hoop en dan niet goed ontdooid. Wat is dat toch, zoveel ellende. Heel heel erg veel sterkte allebei!!!

Grote knuffel, mees

Geplaatst
He Sannemieke, wat een vreselijk nieuws zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte en ook bij het verwerken. Het is erg zwaar, weet zelf ook wat het is. Geef je wel advies neem de tijd voor jezelf. Dikke knuffel voor jullie.

Wat jullie donor betreft ik sluit me bij de anderen aan ..

Freggel, wens je nogmaals veel sterkte met je kat. Je gevoel is zo herkenbaar!

Misschien heb ik het gemist maar weet je al meer over jullie nieuwe poging?

Mees jeetje alweer een jaar! Wat gaat de tijd snel he..Alvast een fijne verjaardag.

Ik krijg visite kom later wel even weer..

Heel veel sterkte allemaal.

Liefs Bootje

Ja he, gaat super snel! Kan het bijna niet geloven. Lijkt als de dag van gisteren dat hij geboren werd. Eigenlijk als de dag van gisteren dat ik hoorde dat ik zwanger was.

Het is 1 groot genieten tot nu toe. Ik hoop zo dat jij dat ook gaat beleven. Deze tp gaat het worden! Samen met Sas op naar lieve beebjes.

Sas, jij ook weer bijna. Spannend !

xxx, mees

Geplaatst

Winmir, wat n zware tijd voor jullie. Wel fijn dat je mannetje zo lief is.

En ook fijn dat IB advies geeft wat te doen en niet zomaar de volgende behandeling in gaan. Ze denken echt mee.

Ik hoop dat er wat uitkomt en dat jullie dan met goed advies en misschien meds erbij, weer verder kunnen en dan...een positief resultaat!

Veel sterkte Winmir,

Mees

Geplaatst

Lieve dames, even een berichtje uit naam van Bootje. Zij heeft mij gevraagd om jullie te melden dat zij door prive omstandigheden het even niet op kan brengen om op berichten te reageren of te plaatsen. Dit wil niet zeggen dat ze ons vergeet, maar ze kan het gewoon even niet. Alvast bedankt voor jullie begrip hiervoor.

Nu even names mijzelf.

Mees bedankt voor je lieve berichtje en echt super dat je ondanks dat jezelf nu zo een lekker hummeltje thuis hebt er nog steeds bent om ons een hart onder de riem te steken. Echt respect daarvoor.

Tool ook jij bedankt, het is altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent die moeite heeft dingen van buiten af. Stiekem weet je dat wel, maar toch. Las trouwens een beetje laat dat je inmiddels al getrouwd bent. Ik hoop dat het een onvergetelijke dag was voor je, geniet er van samen en wie weet.... Heel veel geluk voor jullie!

Voor alle andere dames nog een hele fijne avond.

Veel liefs Mireille

Geplaatst

Wat lief dat je dat schrijft Mireille! Graag gedaan hoor! Het voelt als speciale vriendinnen hier op dit forum en blijf hier zeker om met z'n allen elkaar door moeilijke tijden te slepen en richting mooie en gelukkige tijden. Op naar nog meer wonders, van allemaal!! En...ik ben daar zwanger geworden...houd moed!:alright:

Dankjewel ook voor de boodschap van Bootje. Wil je haar veel sterkte wensen van mij.

xxx, mees

Geplaatst

Hallo allemaal.

@ Lizzy: Wat vind ik dit verschrikkelijk om te lezen, pfff hoeveel kan een mens verdragen. Meid een hele dikke knuffel voor jou en probeer het een plekje te geven.

@ Wimmir: Bedankt voor je info over bootje mocht je een keer contact met haar hebben wil je dan tegen haar zeggen dat ik aan haar denk en heel veel sterkte wil wensen.

En wat jij beschreef over jou gevoel herken ik heel erg ik heb het idee dat het bij mij nu alleen maar versterkt is.

@ Sannemiek: Hoe is ie nu met je?? Denk nog steeds aan je dikke knuf.

Hier gaat het redelijk. De laatste paar dagen denk ik steeds meer terug wat ons in augustus is overkomen en kom het verdriet/ boosheid teug met de grote vraag WAAROM!!!!!!! maar goed jullie begrijpen me wel.

Gisteren was helemaal ff een grote dip dag we hadden een kinderverjaardag het zoontje van vrienden van ons was vorige week een jaar geworden en werd gisteren geviert met onze vriendengroep waarin 2 vriendinnen zwanger zijn 1 vriendin kwam met een tweeling van 6mnd.

Dus je kunt al raadde waarover het ging de gehele middag pfff.

Ze weten van onze situatie en vangen ons lief op als het weer niet gelukt is en het is echt niet bewust gegaan maar het deed mij wel pijn en eenmaal thuis was ik eigenlijk niet te genieten en heb ik bij mijn man een heerlijk een potje zitten janken.

Nu gaat het iets beter gelukkig maar ben nog wel een beetje down.

Ik weet dat heel logisch is en dat het mag maar had dit niet verwacht.

Sorry meiden voor mij ego berichtje .

Meiden heel veel succes en sterkte voor iedereen en denk aan jullie.

xxx Corina.

Geplaatst

Lieve Corina, kan t me voorstellen meid. Wat verschrikkelijk moeilijk..anders was je al n paar maanden zwanger geweest. En dan al die baby s en zwangeren om je heen...

Hele grote knuf en...jullie tijdgaat komen!!

Xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden