Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben net gebeld. Van de 2 eicellen was er maar 1 rijp en die is niet bevrucht......

Ben zo verschrikkelijk verdrietig...

Geplaatst

Ach nee Freggel wat vind ik dit verschrikkelijk om te lezen mop, vanuit hier een hele dikke knuffel en sterkte.. Denk aan je. Heb er ff verder geen woorden voor.

Gr Corina.

Geplaatst

Ik kwam speciaal voor jou even kijken Freggel. Wat verschrikkelijk om te lezen dat er geen bevruchting was! Wat een verdriet.... Sterkte. x

Geplaatst

wat een vreselijk nieuws freggel, dat is zo'n harde klap. Kunnen ze verklaren hoe dat kan dat je zoveel follikels hebt maar weinig eicellen? Of is dit juist de reden waarom je hier bij het ecd-forum zit?

En wat een verhaal over je zus. Ik voel me helemaal verontwaardigd dat iemand dat kan doen, zeker bij je eigen zus. En een eicel doneren is dan ook wel een kostbaar geschenk, maar een echt geschenk wordt gegeven zonder er iets van terug te verwachten. Anders heet het ruilen. En dat het ook zo'n nasleep heeft...

Ik ben eigenlijk niet eens bang voor haar houding na de donatie, of het wel of niet zou lukken, maar op dit moment eigenlijk meer of ik zelf bij een gelukte poging kan loskomen van het feit dat het niet jouw genen zijn. En ook denk ik dan aan haar kinderen en of die dan op de jouwe zou lijken enzo...

In de familie zijn er alleen vrouwen die al de overgang gepasseerd zijn. Ik heb nog een halfzus maar die is al 44 en dan zou ik het denk ik nog niet willen.

En iedereen bedankt voor de info over de donor. Zo kan ik alle info meenemen en dan hoop ik sterker te zijn voor mijn afspraak over drie weken.

Geplaatst

Jee, Freggel wat een enorme domper. Ik kan me voorstellen jullie ontzettend verdrietig zijn. Ik kan me ook voorstellen dat je ecd in het buitenland overweegt. Dan heb je in principe de garantie dat je 'aan de slag kunt' met jonge, goede eicellen en natuurlijk is dat geen garantie op succes, maar 50 procent op een doorgaande zwangerschap is toch een hele grote kans.

Ik begrijp overigens wel dat je op dit moment daar niet mee bezig bent.

Dikke knuffel,

Djanne

Geplaatst

ach Freggel, wat een triest nieuws! niet wat je gehoopt had! kan me goed voorstellen dat jullie teleurgesteld zijn. jeetje, heb er even geen woorden voor en wil je een hele dikke knuffel geven!

sterkte meid!!!!

Geplaatst

Lief meiden, dank jullie wel allemaal!!! De knuffels doen me goed.

Voel me alweer wat beter. 11december evaluatiegesprek bij gg en we verwachten een antwoord van onze o zo positieve arts ;-)

ik ben wat aan het googlen. Begin dit jaar, voordat mijn vriendin aangaf het te willen doen, heb ik me een klein beetje georiënteerd op het buitenland. Momenteel valt mijn oog op de Dogus kliniek te Cyprus. Doorzettertje is daar ook geweest, geloof ik.

ik moet dit alles nog een plekje geven hoor, maar net wat jij, djanne zegt: je hebt tenminste een goede kans.

Ik begin positief te worden.

Xxx

hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Freggel: Wat een klap wederom.

:love9:

Ik schrok trouwens ook echt van de reactie van je zus. Wat een k"t :la:. Dat is echt in en in gemeen.

Sterkte wijffie. En wat je ook beslist: Linksom of rechtsom die kleine Freggel moet er komen!

:love2: Zoveel tot jullie vinden dat jullie gezin compleet is.

Over doneren. Maar dan van de andere kant.

Ik snap dat jullie geen 3e partij willen die over je schouder kijkt. Voor mij is het fijn dat de mama en papa in spé, ik blijf positief, niet om de hoek wonen. Er is dan al een natuurlijke afstands scheiding. Dat zorgt er m.i. al voor dat je sowieso afstand houdt. Verder is het een gevoel van beide.

Ik gun het hun onwijs. Zij zullen topouders worden. Het lijkt mij gaaf hun te zien met een mooi gezond wondertje. Maar ik zelf moet er ook niet aan denken om opnieuw te beginnen. Ik zou blij zijn dat zok super gelukkig zijn met hun baby en ik al grotere kinderen heb. Mooi om te zien. Voldoening hebben van het doneren en lekker naar je eigen gezin gaan:positive energie:

Geplaatst

Lieve Freggel, wat vreselijk verdrietig!! Wat moeten jullie toch steeds weer klappen incasseren.

Knap dat je alweer vooruit kijkt en ja, daar is Doorzettertje zwanger geworden.

Veel sterkte meis en n grote knuffel,

Mees

Geplaatst

jeetje Freggel wat een domper, na zo'n moeizame punctie en dan nog met lege handen staan. neem je tijd en orienteer je goed op je volgende stappen naar het buitenland. veel liefs en sterkte.

en pulletje dankzij vrouwen als jij zijn wij in staat om toch onze grote wens in vervulling te zien gaan, respect.

voor alle andere nog een fijne dag

Geplaatst

Lief meiden......Knuffels doen goed! We gaan door hoor, we geven niet op!

Tja en mijn zusje....het contact is niet verbroken, maar het zal nooit meer hetzelfde worden. Zij heeft haar gezin, wij ook. (Hopelijk straks ook met kids)

Mijn vertrouwen en compassie met haar als zusje is weg. Als ze nu eens gewoon " sorry " zei. Sorry dat ik het verkeerd heb aangepakt en jullie daardoor pijn heb gedaan......

Dat zou een begin geweest zijn. Ik moest zelfs per toeval horen dat ze een meisje verwacht.

Mocht het ooit lukken zwanger te raken, zullen wij niet diegenen zijn van wie ze dat gaat horen. Ze hoort het ook maar via via. En hoop dat dat steekt!! Ik vind t heel erg dat t zo moet, maar ik ben het niet op deze manier begonnen....

Waarschijnlijk gaan we richting Cyprus dit vroege voorjaar ;-)) k heb er echt zin in zelfs. Eindelijk weer een super kans!

Zxx

Geplaatst

Hey sas,

nee, gelukkig niet. Ik weet jullie verhaal nog goed. Wat een toestand toen.

we zijn ons nog aan oriënteren hoor, vind t zo moeilijk. Ik heb doorzettertje een BP gestuurd, die is er zwanger geraakt. Volgens mij was ze er wel positief over. ava Peter is ook nog een optie.

Geplaatst

He Lieve meiden,

Sorry dat ik niet zovaak op forum ben laatste dagen maar ben veel met andere dingen bezig en heb weer wat gewerkt. Denk wel aan jullie hoor.

Jeetje Freggel wat een kloten nieuws weer zeg maar gelukkig heb je de moed gevonden om verder te kijken. Dus jullie gaan nu voor Cyprus.

Bewonder altijd jou positieve energie en optimisme... Dikke knuffel

Sas hoe voel jij je?

IK heb alles wel gelezen maar merk dat ik alles nog niet op kan nemen :happy8:, zag ook een paar nieuwe namen voorbij komen. Welkom hier....

Verder voel ik me redelijk, normaal gesproken had ik al 4 testen in huis liggen maar moet er nu nog een kopen.. Heb af en toe wat buikkrampen en ben vreselijk moe. Sinds vamorgen voor het eerst misselijk.. Tja zeg het maar kan ook allemaal van de medicijnen komen. Vindt het nu toch wel spannend worden nu het testen dichterbij komt.

Wel heb ik deze keer dat het inbrengen van de balletjes wat anders gaat, net of mijn buik samentrekt als ik ze inbreng.

Dit had ik de vorige twee keren niet maar elke keer zal wel anders zijn.

Volgens mij klink ik nog niet zo positief maar dat komt wel weer.

Liefs Bootje

Geplaatst

ha Bootje,

Klinkt spannend...heel veel succes! Morgen is je testdag zie ik, ga je meteen morgenvroeg testen? (na het kopen van de test)

Weet je, elke keer is ook echt anders. Ik heb geloof ik 5 tp's gehad en elke keer weer anders.

Toitoitoi!

We gaan nnog niet voor Cyprus hoor....ik heb er mijn oog op laten vallen maar er moet nog veel uitgezocht en overlegt worden, eer we echt zouden kiezen.

Het is zo moeilijk.....maar voor mijn gvoel wordt het Dogus of Ava Peter.

Menstruatie begint ook al door te komen, snel zeg.. 5 dagen na punctie. !

En hoe gaat het met de rest van de meiden? We hadden 3 testers geloof ik...Sas, jij ook binnenkort hè..onwijs spannend. Hoe voel je je?

Geplaatst

Bootje, moeilijk is dat hè? Je voelt vanalles en tegelijkertijd denk je, zou het door de bollen komen of is het nu echt zo?

de keren dat ik zwanger was, ben ik ook misselijk geweest, weliswaar maar een dagje, maar dat bleek dus achteraf wel te duiden op een zwangerschap bij mij.

Meid, ik duim voor je!!!

Geplaatst

@ bootje, ik voel helemaal niets. Ik weet dat dat ook niets zegt maar bij alle andere keten voelde ik ook niets en was er ook niets. Ik probeer positief te blijven maar ben bang dat het weer niet gelukt is. Ik hoop voor jou dat je positief test!! Liefd

Geplaatst
Mijn zusje bood in 2004 al aan dat ze donor wilde zijn voor ons. Achteraf zou blijken dat we haar téveel op een voetstuk hebben gezet. Ze kreeg daardoor het gevoel de controle over ons te hebben, en ruim een jaar later (erg lang verhaal hoor) spreken we elkaar nauwelijks nog. We komen er niet uit. Ze heeft het onterechte gevoel dat ze ons iets verschrikkelijk kostbaars gegeven heeft, dat ze daar bij nader inzien, wat voor terug verwacht. Dat kan natuurlijk niet, en dat vond ze verschrikkelijk egoïstisch van me.:-(

Bij elke verjaardag, kerst, oudjaar zie je elkaar. Elke keer de schijn ophouden. Inmiddels is ze zwanger van haar tweede en ook mijn jongste zusje is zwanger. En ohoh, wat leuk is het om mij een hak te zetten daarmee. Ze doet goed haar best om het in te peperen bij me, zij wel, ik niet....Niet makkelijk hoor.....:-(

Mijn beste vriendin zag dit alles met lede ogen aan, en wilde de 2e ECD voor ons doen. Omdat het mijn (beste) vriendin was zijn we er heel open en natuurlijk ingegaan, en dit ging super. We raakten toen zwanger, helaas is dat misgegaan.

Rare vraag hoor, maar wat verwacht je zus er in vredesnaam voor terug? Ik hem niet alle berichten gelezen, misschien dat dat daar in staat.

Hoe ga je om met het feit dat je al die gelukkige gezinnetjes ziet bij verjaardagen, kerst, etc. Ik heb net het kraamschudden van mijn schoonzuster overleeft. Nu staan al die fijne feestdagen weer voor de boeg. En over een paar maanden is mijn eigen zus uitgeteld. Ik zie er zo tegenop. Voor mijn partner niet zo leuk natuurlijk....

Super dat je vriendin wil inspringen. Mijn vriendin vertelde mij een tijdje terug dat ze graag een eiceldonor voor mij wil zijn. Ik helemaal blij. Maar nu heeft ze zich bedacht en twijfelt ze om zelf voor kinderen te gaan. Is natuurlijk haar goed recht. Soms bekruipt mij een gevoel van verwijt richting haar. Pfff...schut ik dan gauw maar weer van me af. Het is gewoon haar goed recht. Doet alleen soms pijn.

Geplaatst

Mijn partner en ik hebben eindelijk de knoop doorgehakt voor ECD in het buitenland. Ik ga dit topic dus actiever meelezen. Het 'lukte' mij voor die tijd niet echt, want ik wou er niet aan..... Ik moet ook zeggen dat ik het heel moeilijk vind om alle verhalen te lezen en mn de handtekeningen. Wat hebben de meeste al veel achter de rug. Ik word daar zo verdrietig van. Maar goed, we houden de moed erin......

Geplaatst

Ach Sas toch inderdaad het zegt helemaal niets maar snap je gevoel ook heel goed.. Hopelijk heb je een positieve test.

Ik zelf weet het ook niet misschien is het ook wel zelbescherming, bij de tweede tp voelde ik ook van alles en was ik niet zwanger.. Die hormonen doen een boel met je.

Hoop houden he lieve Sas...

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Lieve Bootje en sas67: meiden kop op he!! tot het tegendeel bewezen is het is makkelijker gezegd dan gedaan maar ik begrijp jullie gevoel maar al te goed. Ik denk aan jullie en zal heel hard voor jullie duimen voor een positieve test dikke knuffel voor jullie.

@ Tiktak: meis ik wil jou welkom heette en als je vragen heb zal er vast wel iemand een antwoord weten.

@ Freggel: Wat fijn dat je al iets vooruit kan kijken. Meis geef het de tijd en succes met het verzamelen van de juiste info van klinieken en hopelijk vinden jullie er 1 waar jullie een goed gevoel bij krijgen. Meis dikke knuf en een virtuele bosje bloemen.

Fijne avond allemaal.

liefs Corina.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden