Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff, tiktak, niet wat je horen wilt, je wilt bevestiging hebben en niet zo'n verhaal...heb je wel een bloedtest laten doen dan? Hoe ver zou je dan nu zijn?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Pfff, tiktak, niet wat je horen wilt, je wilt bevestiging hebben en niet zo'n verhaal...heb je wel een bloedtest laten doen dan? Hoe ver zou je dan nu zijn?
Ik belde de ha voor een bloedtest, maar die vertelde me het onderstaande verhaal. Ik moet dus gewoon afwachten. Ik zal vanmiddag nog even zt van een ander merk halen. Wat een gedoe ook weer. Het is killing als het bij de echo weer loos alarm is. Moet ik nog een week wachten. Is natuurlijk wel een soort van luxe-probleem.
Geplaatst

jeetje tiktak wat een bijzonder verhaal! Wat een meelevende huisarts. Heb je dus ook niets aan. Kun je het niet via de assistente doen, heb ik toen ook gedaan.

Huisartsen denken soms anders hoor....

Zou geweldig kerst cadeau zijn voor jullie..

Liefs Bootje

Ps bergijp ik goed dat hij zegt een negatieve zt zegt niets??? Nou lekker is dat....

Geplaatst
jeetje tiktak wat een bijzonder verhaal! Wat een meelevende huisarts. Heb je dus ook niets aan. Kun je het niet via de assistente doen, heb ik toen ook gedaan. Bergijp ik goed dat hij zegt een negatieve zt zegt niets??? Nou lekker is dat....

Mijn eigen ha is met vakantie, moest een ander bellen. Kreeg eerst een assistente aan de lijn die het niet wist. Toen kreeg ik hem aan de lijn. Hij zegt dat ook met een negatieve zt vrouwen toch zwanger kunnen zijn. En als ik een een positieve test had, dan kon het best zijn dat die volgende week weer negatief zou zijn. Het is een momentopname en er kan nog van alles gebeuren vertelde hij. Ja...duuuuhhhhh.....

Natuurlijk klopt het wel dat er nog van alles aan de hand kan zijn. Dat positief later weer negatief kan zijn. Maar zo'n antwoord kan ik zelf ook wel verzinnen. Zo'n antwoord zocht ik niet....

Geplaatst
Hallo,Ben ik nog een keer heb GG gebeld en dr Ruijs belt ons straks weer over hoe verder..

Ben je alleen door hem behandeld of ook door W?

Geplaatst

Ik ben blond hoor, maar bedoel je met zt zwangerschapstest? Zo ja, is toch raar als die ha zegt dat het niets zegt...negatief of positief? Tuurlijk zegt het wel iets, anders zijn ze voor niets uitgevonden. Duhhh

Zolang je geen andere hormonen slikt zegt het veel hoor. En die bloedtest zegt ook veel. En wat n geshit dat je geen bloedtest kon doen. Als je dat doet bij het zh dan zou je (normaal) aan het eind vd middag de uitslag hebben.

Haha, zou toch wel mooi zijn, die spontane actie. Moet ook wel lachen om je hyperventilerende vriend :-)

Maar echt tik tak, ik denk dat je zwanger bent hoor. Kan toch niet anders! Ik zou hemel en aarde bewegen voor n bloedtest morgen, maar als je iets rustiger bent dan ik, ga je maandag n bloedtest 'eisen' bij de ha. Zorg wel dat hij je verwijst naar zh ervoor. Want dan heb je dezelfde dag dus al de uitslag. En...kun je lekker uit je bol gaan van vreugde tijdens de kerst. Echt niet wachten op de echo; dan word je gek. Die echo komt daarna wel.

Ik duimmmmmmm!!

xxx, mees

Geplaatst

Hi Meiden, de echo was goed! Mooi 1 vruchtzakje en dooier, helaas nog te vroeg voor een hartje( morgen 6 weken). Dus 9 januari weer een echo en afspraak met de gyn om te bespreken of ik naar de verloskundige ga of bij de gyn.

Jammer van het hartje ,maar alles zag er verder goed uit. Dus nu weer wachten op de vlgd echo!

Geplaatst

Sas wat super goed nieuws nu lekker geniet en op naar de volgende echo in Januari. Het is je super gegund na al die ellende.

Gr Corina.

Geplaatst
Ik ben blond hoor, maar bedoel je met zt zwangerschapstest? Zo ja, is toch raar als die ha zegt dat het niets zegt...negatief of positief? Tuurlijk zegt het wel iets, anders zijn ze voor niets uitgevonden. Zolang je geen andere hormonen slikt zegt het veel hoor. En die bloedtest zegt ook veel. En wat n geshit dat je geen bloedtest kon doen. Als je dat doet bij het zh dan zou je (normaal) aan het eind vd middag de uitslag hebben.

Haha, zou toch wel mooi zijn, die spontane actie. Moet ook wel lachen om je hyperventilerende vriend :-)

Ik heb tot 14 dec Estradiol geslikt. Weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

Ja zt=zwangerschaptest. Heb er nu 3 van de kruidvat gedaan (allemaal positief) en 1 vanavond van clearblue. Staat ook zwanger op +3, +5 (volgens mij 3 weken na de bevruchting en +5 weken zwanger.). Het is niet van de inseminatie. Dat moet het van tussendoor zijn. Maar tussen de menstruatie en de echo's was er geen follikel te zien. Maar dan wel tussendoor zwanger?? Ik moet het allemaal eerst maar eens zien.

Mijn eigen ha is met vakantie (daar had een bloedtest wel gekunt) en de vervanger wil er niet aan meewerken. Hij zegt wel 'ja als je zwangerschaptest positief is ben je zwanger". Maar (bahhhh!!) dat kan over een week wel weer anders zijn. Had zeker een slechte dag, omdat hij moest plaats vervangen oid.

Maar samen dus de test gedaan. Clearblue moet eigenlijk met ochtendurine. Dus vanavond weer de stad in geweest, om maar een voor morgenvroeg te halen.

Geplaatst
Hi Meiden, de echo was goed! Mooi 1 vruchtzakje en dooier, helaas nog te vroeg voor een hartje( morgen 6 weken).

Wanneer zie je dan een hartje, vanaf week 7 toch of? Maar, SUPER GEFELICITEERD!!!

We hadden gisteren de beslissing genomen, het zou Spanje/IB worden. We zouden daar in januari voor een intake terecht kunnen. Ik hoop zo dat dat niet nodig is.....

Geplaatst

Tiktak, jij bent zwanger hoor!! Kan niet anders! (ja, van ...tussendoor;-) En daarom was er vast geen follikel te zien. Want die groeien niet als je zwanger bent. Nou zeg...dat is me toch wat! En klopt ook wel dat het dus al een paar weken is. Ik feliciteer je alvast hoor.

Wel een zakkenwasser, die vervanger...'Ja, dat ben je nu zwanger, maar kan volgende week anders zijn'. Lullo! En zeker niet waar, wat ie zegt! Hij was zeker ongesteld;-)

Ja, laat weten wat je morgen test...maar ik kan je zeggen:positief! Ik doe vast een dansje:circle2:voor je!

XXX, MEES

Geplaatst

Tiktak, ik sluit me geheel aan bij mees. Jij bent, hoe wonderlijk ook, gewoon zwanger denk ik! Het is ook een echt wonder. Succesmeid, zou wel fantastisch zijn, zo net voor de ecd!!!! Alvast gefeliciteerd!!!

Verder wens ik alle meiden een goed, liefdevol nieuw jaar. Dat dit jaar ons mag brengen, wat 2012 vergeten is.

Veel liefs van mij

Geplaatst

Ja he Freggel, kan gewoon niet anders. Tiktak, wat n prima timing:santahat:! Laat nog ff weten als je nog nieuws hebt he! Wij stuiteren...

Lieve Freggel, fijn dat jullie 2012 toch enigszins positief kunnen afsluiten...met al snel een geweldige (in alle opzichten!) reis naar Cyprus. Met zn 2tjes heen en met zn drietjes of viertjes terug. Meid meid, dat gaat m echt worden hoor. Ik ga gillen en juichen, zodat je het bij jou helemaal hoort :-)

Geniet van de kerstdagen en denk maar bij jezelf: de laatste die we met zn 2tjes vieren....!

Op een 2013 waarin jullie droom uit mag komen!:drink:

xxx, mees

Geplaatst

Zt van vanochtend zei gelukkig hetzelfde. 5 weken zwanger. Ik geloof het nog niet echt. Omdat er deze cyclus niks te zien was. Ik heb een week decapeptyl geslikt om de menstruatie op te wekken. Dit omdat alles stil lag. En ik moest stoppen met de estradiol. We zouden ermee stoppen en voor ecd gaan. Na veel wikken en wegen en weken achter het internet gekozen voor een kliniek. Echt de wereld staat op de kop. Heb ook zo iets van hopelijk gaat het goed. Mijn zus heeft een half jaar geleden een miskraam gehad van haar eerste. Moet ik maar niet aan denken. Want, wat dan...weee de mmm in of toch rechtstreeks naar ecd. Moet ik maar allemaal niet aan denken. Volgende week echo, dan zien we wel weer verder.

Iedereen hele fijne dagen!!! Ik duim heel hard dat ieders wens voor 2013 uitkomt. Dit zijn gewoon veels te zware trajecten, voor ieders van ons.

P. s Een zkh wou mij niet verder behandelen na 3 iui pogingen, de ander wou er geen eens aan beginnen. Ik heb letterlijk gehoord dat ik zelf nooit zwanger zou kunnen worden. Het alleen via ecd. Nu bij de 3de kliniek misschien alsnog. Vandaar ook de angst of het allemaal wel waar is, klopt en goed gaat.

Geplaatst

Begrijpelijk hoor, die angst. Hebben we allemaal.

Maar laat het je niet tegenhouden om te genieten....je bent zwanger!!!!!:woohoo::woohoo:

xxx, mees

Geplaatst

Tiktak, jij bent echt zwanger hoor, anders zou je niet meerdere positieve testen hebben....WAAAAAH!!!!de duimen gaan hier draaien, op naar een mooie echo!! Wonderen bestaan!

Sas, jammer dat er nog geen hartactiviteit was. 9 januari lig jij met een brok in je keel in die stoel, dan is het embryootje mega veranderd en wie weet zie je zelf al beweging!!

Meiden die nog steeds in afwachting zijn, een hele dikke knuffel!!! Ik hoop zo dat jullie dit ook mogen meemaken, dat meen ik echt.

Geplaatst

Hai allen,

Wat gebeurt er veel op dit forum. Ik krijg echt hele positieve gevoelens erbij. Ik moet mijn verwachtingen naar beneden stellen, anders kan de klap hard aankomen als het niet lukt....

Maar super spannend. Ik heb afgelopen week dit onderstaand bericht geplaatst en ben heel benieuwd of er nog meer vrouwen die zwanger zijn geworden via ECD via Dogus?? Ik las wel dat Freggel in maart gaat. Ben benieuwd naar ervaringen en heb wat vragen hierover. Voor nu iedereeen fijne feestdagen en toi toi toi:wave:

Hai lotgenoten,

Ik ben lang geleden lid geworden van dit forum, altijd meegelezen maar al heel lang niets gepost. Ik ben toch teveel in mijn hoofd ermee bezig. Even in het kort: We zijn vanaf 1992 in de mmm, maar wel met tussenpozen. Soms handig, want dan hadden we ook een gewoon leventje met alle ups- en downs, aan de andere kant hadden we gewoon veel harder aan moeten trekken. Maar afgelopen december/januari was ons laatste poging. We zijn al een poosje bezig om ons te orienteren op ecd in combi met donorzaad, i.v.m slechte kwaliteit. Veel e-mails gestuurd naar diverse klinieken en nu in contact met Cyprus, in vergelijking met Spanje goedkoper. Ik ben inmiddels 43 jaar en vanaf 2013 geen recht op vergoeding :sed:

Freggel, ik zie in jouw onderschrift dat jij ook naar Cyprus gaat. Zijn jullie al naar de kliniek geweest of is het contact nog alleen via de e-mail? Ze werken ook met een contactpersoon in Nederland. Maken jullie ook gebruik van zijn diensten? Ik ben heel benieuwd naar jouw reactie? Ik las dat je de medicatie al hebt meegkregen, dat is fijn! Maar wat ik zo uit de e-mail van Lyndsay begreep is dat de prijs incl. kosten van de donor zijn. Als ontvangers hebben wij toch niet veel medicatie nodig, behalve een decapeptyl en die pleisters/progynova of utrogestan?

We gaan er nu voor en hopelijk wordt 2013 ons jaar:presents:

Geplaatst

Wauw Sas, ben zo blij voor je. En je zult zien dat je bij de volgende echo een mooi hartje zult zien kloppen.

Tik tak, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap.

Eind januari gaan wij weer beginnen met de tweede ECD.

Ik moet op 20 januari beginnen met de progynova, de donor gaat dan waarschijnlijk op 26 januari beginnen met haar hormonen en naar verwachting als het precies zo loopt net als de vorige keer weten we rond eind febr of we zwanger zijn.

Hopelijk de laatste kerst met z'n tweetjes.

Geplaatst

Miranda, jij schiet al lekker op!! Gaaf hoor!

Jelly, ik weet dat Doorzettertje daar zwanger is geworden. Ze schrijft nu vaak in n uitgerekend topic. Zoek maar ff haar berichtjes op of pb haar even.

Sannemiek, dat gaat al opschieten. Alvast super veel succes en dat jullie droom nu uit mag komen.

xxxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden