Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb ook niets te vertellen eigenlijk...rustige periode voor veel meiden denk ik.

Sas, onwijs veel succes morgen. Ik hoop zo dat je een mooie 2e echo hebt! Hoeveel weken ben je nu?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is inderdaad erg rustig hier. Ook ik heb op dit moment even niets te vertellen. Heb net wel een nieuwe blog geschreven hier op de site.

@Sas jij morgen heel erg veel succes en ik hoop zo met je mee, dat je een pracht van een kindje zal zien met een mooi kloppend hartje.

Geplaatst

Hi meiden,

Al even niet meegelezen hier maar.... vandaag minder goed bericht uit Gent. Zoals jullie weten moesten we de AMH-waarde laten bepalen van mijn zusje. In Nederland geprikt op 1.1 en dat zou goed zijn. In Gent opnieuw geprikt omdat zij deze waarde toch wel laag vonden en daar is ie 1.7. Normaliter hanteren zij een waarde van 2 tot 4 als goed. Concreet betekent dit dat bij maximale stimulatie niet meer dan 5 eicellen te verwachten zijn (minimaal 2...). Kortom, we kunnen een traject opstarten wat zeer intensief is voor ons allen waarbij de kans op een zwangerschap slechts beperkt is, met name ingegeven door het beperkte aantal eicellen. Pffff dit was niet het bericht dat we verwacht hadden. Nu dus gaan nadenken en bespreken of dit een zinvol traject is gezien de risico's voor haar en de kosten voor ons.

Het blijft dus even heel onduidelijk en vooral spannend of we hiermee door gaan dit jaar...

Nu nog even door met werk maar mijn hoofd is er niet helemaal bij;-(

Groetjes,

Céleste

Geplaatst

Hallo lieve meiden..

Is wel te laat maar doe het lekker toch voor allemaal nog de beste wensen voor 2013 en dat we elkaar door dik en dun mogen steunen.

@ Sas67: meis heel veel succes met de echo morgen ik hoop zo dat ie super is... Hoe voel je je verder??

@ Ceeke: Jeetje wat een schrik en een terleurstelling dikke knuf.

@ Tiktak: Hoe is het met jou?? Hoe voel je je?? Wanneer heb je weer een echo??

@ Hoe is het idd verder met iedereen?? Het is idd rustig maar dat komt idd omdat de meeste nu aan het afwachten zijn.

Hier ook weinig te melden heb een telefonisch afspraak gemaakt met dr. R en we worden de 23ste weer gebeld dus ben benieuwd.

Meiden fijne avond.

Gr Corina

Geplaatst

Hè Corina wat leuk van je te horen. Wat duurt dat wachten altijd lang hè.. Nog twee weken geduld hebben. Op welke plek stond je de vorige keer?

@ Ceeke wat een teleurstelling ook van mij een knuffel.

Ik zit nog in dilemma, voel me wel wat beter hoor maar weet niet of het nu een juiste timing is voor een tp. Dat weet je nooit natuurlijk. Er s gewoon zoveel gebeurt in korte tijd dat ik me à vraag of ik nog wel een teleurstelling kan verwerken.

Ene kant zijn we er klaar voor maar aan de andere kant... We hebben nog wel even natuurlijk en kunnen het zelf aangeven maar toch ben je er wel mee bezig.

Liefs bootje

Geplaatst

Sas, veel succes vandaag bij de echo!!! hoop op mooi nieuws!!!

Ceeke, wat een teleurstelling toch en wat een domper. Zo'n mooi gebaar van je zusje en dan gaat het waarschijnlijk toch niet door. Veel stof om over na te denken. Geef je een hele dikke knuffel meid!!!

Corina, hopelijk over een paar weekjes meer nieuws!! ik duim!!

Bootje, ik zou zeggen, als het nog niet goed voelt om verder te gaan, zou ik het nog niet doen. Kan wel heel goed begrijpen dat je verder wilt, maar er is inderdaad veel gebeurd in een korte tijd en dat heeft z'n impact en uitwerking.

Je kunt beter uitgerust en in balans aan een volgende tp beginnen. Luister naar je gevoel! knuffel meid!!!

liefs,

Tool

Geplaatst
Hi meiden,

Al even niet meegelezen hier maar.... vandaag minder goed bericht uit Gent. Zoals jullie weten moesten we de AMH-waarde laten bepalen van mijn zusje. In Nederland geprikt op 1.1 en dat zou goed zijn. In Gent opnieuw geprikt omdat zij deze waarde toch wel laag vonden en daar is ie 1.7. Normaliter hanteren zij een waarde van 2 tot 4 als goed. Concreet betekent dit dat bij maximale stimulatie niet meer dan 5 eicellen te verwachten zijn (minimaal 2...). Kortom, we kunnen een traject opstarten wat zeer intensief is voor ons allen waarbij de kans op een zwangerschap slechts beperkt is, met name ingegeven door het beperkte aantal eicellen. Pffff dit was niet het bericht dat we verwacht hadden. Nu dus gaan nadenken en bespreken of dit een zinvol traject is gezien de risico's voor haar en de kosten voor ons.

xxxx ff inbreken xxxxxx

Beste Ceeke,

Ik kom heel even binnen vallen.....

Mijn AMH is 0.17 en bij stimulatie heb ik tussen de 7 en 9 eicellen.

Als ik mijn waarde voor ogen houd dan verwacht ik bij jouw zusje meer eicellen.

Liefs,

xx breek weer uit xx

Geplaatst

Hoi meiden, de echo was helemaal goed, uk is 2cm en hartje klopt. Beetje hogere bloeddruk dus ff in de gaten houden. 7 febr de 12wk echo en de combitest.

We zijn blij!!!!

Geplaatst

@ Ceeke, meid wat een teleurstelling. Snap dat je er even door heen zit. Maar is het echt zo dat met deze AMH de verwachting is dat er niet eicellen zijn komen?

Geplaatst

@ Corina, ik heb zo bewondering voor jou met al dat wachten wat jij moet doen. Geldt ook voor anderen die in NL ECD doen trouwens. Ik hoop dat je de 23ste goed nieuws krijgt!

@ Freggel, lekker aan het voorbereiden op Cyprus?

@ Bootje, moeilijk kiezen hoor tussen doorgaan of nog even wachten. Je moet doen wat goed voelt voor je

@Sannemieke, voor jou schiet het al weer op. Spannend!

@ Lizy, dank je wel. Hoe is het nu met jou?

Geplaatst

He Sas en Tool,

Ja ik weet het Tool, misschien nog beter om te wachten maar hoelang moet je wachten? Weet je wat het is bij langer wachten ga ik er ook steeds meer tegen op zien en als we het binnenkort gaan doen kan de klap ook hard aankomen.

Het klinkt misschien heel gek maar ik heb steeds week 4 in mijn hoofd, weet niet hoe ik erbij kom...

Het is allemaal zo dubbel, de wens zit ook zo diep!

O wat ben ik een twijfelkont.....

Maar dit gaat niet over een broodje kopen bij de bakker natuurlijk.

Liefs Bootje

Geplaatst

Weer terug van vakantie. Mini mees weer ziek, maar langzaam wat beter. Hoesten nog en snot.

Sannemiek, Tik tak en Freggel, ja, wat kunnen mensen toch stom doen he. Sommigen kunnen zich echt niet inleven in anderen. Ook ongelooflijk dat 'opa' dan uitgebreid de zwangerschap gaat vieren Sannemiek, terwijl hij weet hoe moeilijk het voor jullie is.

Tiktak, hoe gaat het met je? Al bekomen van het grote wonder? Blijft echt ongelooflijk he.

Freggel, dat wordt een droomvakantie. En al snel he. Geweldig meid!

Ceeke, wat vervelend zeg. Maar...wat Gabrie zegt...misschien valt het mee (qua eicellen) en gaat het toch lukken. Nog maar even goed lezen/googlen/informeren, want je ziet dat het bij sommigen met n lagere waarde toch heel goed gaat.

Corina, nog in de wacht. Echt hoor...2013 moet het gaan lukken. Petje af voor het wachten weer.

Bootje, ja, wat is wijsheid he...ff pauze of doorgaan. Doe wat goed voelt meid. Doorgaan geeft misschien toch weer wat hoop en positieve feelings, zeg maar. Tuurlijk kan het tegenvallen, maar ik vind vaak dat als je bezig bent met n poging, je, voor je idee, iets doet richting t zwanger worden en voelt positief. Maar...is voor ieder anders he. Misschien kan n pauze ook weer ff rust brengen.

En dan die SAS!!! :bpotda::woohoo::confettistars:

xxx, mees

Geplaatst

He bootje, idd heel erg lastig. Wat is wijsheid? Langer wachten of toch doorgaan? Ik denk dat je dan je gevoel hierbij moet volgen. Als het voor jou goed voelt om die vier weken aan te houden, dan doe je dat toch ;-)? Wij delen onze ervaringen en iedereen kan dan zelf weten of hij iets van deze ervaringen meeneemt of niet.

en hoe lang je ook wacht, als het lukt is het geweldig, als het mislukt, dan is de klap groot, of je nu langer of korter hebt gewacht. Die onzekerheid is gewoon killing. Niet weten of het überhaupt gaat lukken. Maar ik hoop dat het jullie gaat lukken.

wij zijn er klaar mee. Hebben eergisteren negatief getest na een intense knuffelperiode en eruit prednisolon, maar helaas, ook dit heeft niet mogen baten. Word er moedeloos van en krijg het eigenlijk niet meer voor elkaar om nog te proberen. Iedere maand maar weer die teleurstelling, of je er nu meer of minder mee bezig bent (als dat al mogelijk is).

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Tooltje, zo lief iedereen een hart onder de riem steken, terwijl je zelf gewoon down bent en het niet meer ziet zitten. Meis, je zult er zelf ongetwijfeld over nagedacht hebben en samen beslissingen genomen hebben, maar is sparen voor een ECD poging niets? Maar kan em zooooo indenken dat dat dan nog even duurt en je wéér moet wachten. En dan nog maar af moet wachten of het dat geld waard is, als het mislukt....Zo moeilijk ook....

Ik heb geen twijfels met ECD, anders zouden we niet naar C.yprus gaan. Maar ook ik denk weleens: Tjee, wat een smak geld....stel dat we 2 pogingen doen en die mislukken? Sta je met lege handen en 10.000 eurie's lichter...Maar goed, das wel erg zwart wit. Maar soms denk je gewoon zo...

Ik geef je een knuf mop. Ik heb nog dure medicatie in mn lade liggen, om te stimuleren en te downreguleren. Jij mag het zo hebben als je er wat mee wilt proberen. Knuf!

Sas, wat een goed nieuws meid! Fantastisch!!!Nieuws van de dag! Hoe voel je je??

Bootje, doen wat goed voelt meid. Er komt straks vanzelf een dag dat je denkt "Kom maar op Emmy!" Echt hoor. Tot die tijd maak je je lijf klaar voor een tp. Extra gezond leven weer, wat vitamientjes. Kruip langzaam weer naar boven en draai de knop ook langzaam weer om. Laad jezelf weer als een batterij op.

De hele MMM bestaat uit onzekerheden, tegenslagen en hoop. je moet moed hebben, sterk zijn en elkaar kunnen opladen met positieve dingen. En deze eigenschappen een tijdje verliezen, is niet erg. Maar leer ze weer naar boven te halen en te bedenken waar je het voor doet ;-) En nee, je hebt geen zekerheid. Maar zo haal je het beste uit je pogingen en kun je jezelf nooit wat verwijten. Pakweg een jaar of 50 geleden was heel dit forum, al die vrouwen, kinderloos gebleven. Kijk wat een kansen we krijgen.

Knuf meid.

Ceeke, ik vind de uitspraken van Gent eerlijk gezegd wat kort door de bocht...hebben ze al een atriale Follikeltelling gedaan? Zo kunnen ze daadwerkelijk zien hoeveel dat er 'klaarliggen' met een simpele echo....straks blijkt het allemaal reuze mee te vallen en zit je in de stress voor niets. Ik zelf ben een bewijs dat hormonale testen niet alles zeggen.

Vraag een echo meid.

Tiktak, hoe voel jij je? Wanneer heb je weer een echo? En dringt het al wat door?

Mees, lekker zeg vakantie gehad!!! Heerlijk! Beterschap voor je minimees. Het heerst enorm in NL nu....verkoudheden en buikpijn.Hoe voel jij je?

Hier gaat het prima hoor. Overmorgen nog precies 7 weken, en dan vliegen we. We wachten op onze donorlijst met voorstel(len)

Ben al begonnen met mijn cocktail (Omega 3, Vita D3 etc etc) Ook ga ik weer Prednisolon gebruiken.

Heerlijk om nog even tijd te hebben hoor, maar stiekem tel ik de weken wel af ;-)

Liefs

Geplaatst

@ Tool, ik heb je net een PB tje gestuurd, eigenlijk een beetje met dezelfde tekst als Freggel zie ik nu.

@ Freggel, aftellen kan beginnen, spannend hoor voor jullie. Ik voel mij super, wel heel moe en ik heb dus een beetje te hoge bloeddruk,maar ach misschien was dat een momentopname. Ik ben in elk geval super aan het genieten van de 2 cm kleine worm in mijn buik.

Geplaatst

Lieve Tool,

Een hele grote knuffel!

Wat is het moeilijk he. Steeds maar die pogingen.

Ik sluit me aan bij Freggel.

Wie weet ecd? Daar zijn de kansen zoveel groter mee. Vooral in het buitenland. Maar ja, ook geen garantie.Neem de tijd en hoop dat jullie eruit gaan komen en toch...wie weet...in de toekomst n beebje.

xxx, mees

Geplaatst

Hey Sas, ze houden je goed in de gaten hoor. ;-)

En anders bloeddrukverlager, is voor jezelf en de kleine beter als hij zou blijven stijgen. Niet druk om maken, komt goed!! geniet maar lekker van je kleine wurmpje, jij!!

Geplaatst

Ja Freggel en Sas, weer terug! Lekker hoor! En best lekker weertje ook hier. Vandaag heerlijk zonnetje.

Denk idd dat hij n virus onder de leden heeft. Zoveel mensen zijn ziek.

Vannacht weer zo hoesten, maar verder wel fitter langzamerhand. Nu ff lekker aan het slapen gelukkig. Altijd goed als je ziekjes bent.

Met mij trouwens alles goed. Ben niet ziek geworden. Een wonder want hij hoest al weken in mijn gezicht, als hij lekker in mijn armen ligt.

Sas, ja, wat kun je genieten van 2 cm he?! Haha, ik weet nog hoe verbaasd ik was, zó klein en al zó 'volledig' mét kloppend hartje.

Hoopt dat je bloeddruk gaat zakken maar komt wel goed hoor. Rustigjes aan doen.

Freggel, wat gaat het toch snel he. Ja, is waar. Het kost veel en je weet niet of het gaat lukken. Maar...de prognoses zijn zo veel beter! Dat scheelt echt veel. En...als dit de mogelijkheid is tot n beebje...wij hebben het met beide handen aangegrepen. Het gaat gebeuren hoor. Meid meid, spannend!

Tiktak, hoe gaat het? Nog op n wolk?

:confettistars:

xx, mees

Geplaatst

@Bootje, Doe wat je gevoel je ingeeft meid. Als je gevoel zegt wachten, dan zou ik wachten. Maar zoals je zelf al zegt, hoe langer je wacht hoe meer je er misschien tegen op gaat zien. Ik weet zeker meis dat je de juiste keuze maakt en dat het allemaal goed komt. En weet dat wij hier allemaal met je meeleven en er voor je zijn, je kunt hier terecht met al je vragen, uitingen, boosheid, verdriet, blijdschap, etc. etc.

@Tool, wat een dappere keuze zeg, om te gaan stoppen, zag in je handtekening dat jullie al een tijdje bezig zijn. Maar kan me voorstellen dat je de hoop al die tijd niet op hebt gegeven en dat je er lang over heb moeten nadenken om deze keuze te maken. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe en bedankt voor de bemoedigende woorden, ondanks je eigen verdriet.

@Freggel, Spannend hoor, ook voor jou komt het al weer dichtbij en wellicht zijn we straks wel samen zwanger. Ik kan me voorstellen dat je soms denkt dat het een hoop geld kost, maar het is voor een goed doel he. Wij hoeven onze pogingen niet zelf te betalen, omdat het onze 2e poging pas is, maar ja er komt straks een tijd dat ook wij het allemaal niet meer vergoed krijgen. Of we dan nog door zullen gaan, weten we nu nog niet, maar het is idd een hoop geld om het zelf te bekostigen. Dus dat zien we dan wel weer, eerst dit maar eens afwachten

@Ceeke, wat een uitspraken in Gent zeg. Wat Freggel al zegt vraag om een echo meid. Ik wens je heel veel sterkte meis.

@Tiktak, hey meis, ben benieuwd wanneer je een echo hebt of inmiddels al hebt gehad. Laat even wat weten.

@Mees, Heel veel beterschap voor minimees. Zie dat je lekker vakantie heeft gehad, heerlijk hoor. Hoe gaat is ie verder met je?

@Sas, Fijn hoor een kloppend hartje op de echo. Ze houden je goed in de gaten hoor, zit je nu ook aan de bloeddrukverlagers of dat nog niet. Geniet heerlijk van je 2cm grote droomwens en hou ons op de hoogte hoe het verder allemaal gaat.

Bij ons gaat het zn gangetje. Zoals jullie in mijn blogs wellicht gelezen hebben, heb ik onlangs contact gehad met een medium. Het medium had ik nog nooit gezien en ze wist ook niets van mij.

Ze begon gelijk over het feit dat kinderen krijgen niet vanzelf gaat en dat we er hulp bij nodig hebben ( ik antwoordde daar alleen op met het antwoord: ja dat klopt en verder niets). Ze zei ook dat ik inmiddels twee zwangerschappen gehad had, die beide op een miskraam uit waren gelopen, waar de eerste keer een mooie dochter is geboren ( kon ze ook niet weten) en de tweede keer was voortgekomen uit IVF zie ze (wist ze ook niet)

Ze vertelde me tevens dat ze het cijfer 6 zag en dat dit met een goede zwangerschap te maken had. Laat het nu net zo zijn, dat als alles gaat zoals de vorige keer dat op 6 febr. de punctie is en de eicellen bevrucht worden, dan worden ze op 9 feb teruggeplaatst, dit is ook in week 6.

Na een paar dagen over bovenstaand medium te hebben nagedacht heb ik nog een keer gebeld, maar nu met een ander medium, wilde een soort bevestiging ( soort second opinion).

Ze wist zonder dat ik iets zei ook te vertellen dat ik een dochtertje had verloren en onlangs een miskraam gehad heb. Verder zei ze dat ik me niet te veel zorgen moest maken en dat ik in februari dit jaar nog zwanger raak. ( heb geen data aan haar doorgegeven over de aankomende behandeling). Bij de aankomende zwangerschap zou wel veel pijn en verdriet naar boven komen en zou ik een soort van duizeligheid gaan ervaren. Het geslacht van de aankomende zwangerschap wist ze ook al, ze zei dat het een meisje zou worden.

Zou het dan toch zo zijn dat er meer is tussen hemel en aarde.

Twee verschillende personen die me in principe hetzelfde vertellen maar dan op een andere wijze en zonder dat ik iets verteld heb.

Nog een paar dagen en dan moet ik stoppen met de hormoonmedicatie die ik al jaren slik en dan mag ik de 20e beginnen met de hormonen voor de nieuwe behandeling. Vind het nu wel erg spannend allemaal. Probeer hetgeen ik nu gehoord heb wel los te laten en me er niet te veel op te gaan focussen.

Eerst zien en dan geloven zullen we maar zeggen.

Wel spannend allemaal hoor, ik weet niet wat ik er van moet verwachten en of het waar is. Maar dat het frapant is dat twee mensen zoiets zeggen, die me totaal niet kennen en deze info ook niet op kunnen zoeken in zo'n korte tijd, is wel apart.

Over 10 dagen ga ik weer beginnen met de Progynova, komt nu allemaal wel weer dichtbij. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn, ook om zo min mogelijk spanning te krijgen. Ik ben in ieder geval blij dat ik hier mijn verhaal bij jullie kwijt kan en dat we elkaar kunnen steunen door dik en dun.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden