Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik baal meiden...

krijg net een domme mail van Corendon ( onze touroperator) dat ze onze terugvlucht hebben geannuleerd!! Ervzou te weinig bezetting zijn.

of we ff 9 dagen willen bijboeken tot de 16e maart ( uiteraard zelf betalen) of ze willen de reis met precies een week opschuiven:lees:pas 9 maart vertrekken. Fijn....was net met mijn uitgekiende laatste cyclus bezig voor vertrek.

Oooh ik ben woest! 4weken voor vertrek dit gezeik. Ben blij dat we de donorlijst nog niet gehad hebben zeg....anders loopt alles helemaal in de soep door die idioten.....

Buiten dat, hebben we beiden flinke griep met o.a. Hoge koorts. Goed voor mijn man's zwemmers....

Geplaatst
@ Tiktak, we lopen gelijk op denk ik. Wij hebben de 6de weer een echo en de nekplooimeting en de 7de afspraak bij de gyn voor oa de uitslag.
Ja grappig. We lopen aardig gelijk. Zegt de omgeving bij jou ook van we zien echt een meisje of een jongetje. Ben al 4 kg aangekomen, echt belachelijk. Een dag erna dat is lekker snel. Wij moeten meer dan een week wachten op de uitslag. Welk ziekenhuis ben je? Als je dat niet wil zeggen ook goed hoor. Ze hebben wel een ander beleid. Laat mijn vriend het maar niet horen die loopt wel aardig te stuiteren en kan niet wachten.
Geplaatst
Ik baal meiden...

krijg net een domme mail van Corendon ( onze touroperator) dat ze onze terugvlucht hebben geannuleerd!! Ervzou te weinig bezetting zijn.

Kunnen ze dat zo maar doen? Je moet toch ergens van op aan kunnen? Maar je kan zelf ook nog schuiven omdat de donorlijst er nog niet is? Hebben ze die nog niet?
Geplaatst

Tiktak, idd is onze donor nog niet bezig. Want we hebben haar nog niet uitgekozen. Maar stel dat dat nu wel het geval was? Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik niet meer van die operator op aan kan. Stel dat dit nog eens gebeurd?

Buiten dat, een week later is wel rot ook omdat mijn cyclus afgestemd is op 2maart. Ik ben nu met een kuur bezig om voor de laatst keer ongi te worden. dat had nu eigenlijk een week later moeten zijn....Dan is een week later toch flink shit!!

Weer op werk gezeik om de week later die ik vrij moet nemen....ze gaan ons maar compenseren.

Geplaatst

Het wordt 9 maart. Heb ze gebeld.

Dus, nog 5 weken ipv 4. Toch jammer! Je verheugd je toch op dit belangrijke moment.....

Geplaatst

PFFFFT hier even een flinke dip... Tranen met tuiten en sjaggerijnig... Mijn beste vriendin heeft zojuist een test gedaan en is zwanger, van haar tweede...Dat is nummer 3 al in onze vriendengroep. Twee meiden lopen gelijk op en zijn nu ongeveer 13 weken en mijn beste vriendin dus 4 weken ongeveer...

Effe moeilijk...

Geplaatst
Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik niet meer van die operator op aan kan.
het gast alleen om de vlucht of heb je daar ook je hotel geboekt? Waarom boek je geen losse vliegticket via een of andere maatschappij? Of heb je dat gedaan?
Geplaatst
Mijn beste vriendin heeft zojuist een test gedaan en is zwanger, van haar tweede...Dat is nummer 3 al in onze vriendengroep.
Oejjjjj. Hoe reageerde je vriendin naar je? Moeilijk! Hopelijk gaat de vriendschap wel goed. Maar jij zit lekker in de running!! Toch?! Kan ze lekker al haar baby-spulletjes straks naar jou doorschuiven!
Geplaatst

@ Freggel, jeetje wat een gedoe en stress waar je niet op zit te wachten. Ik weet hoe je je voelt, bij ons toen ook stress alleen andere reden.

Hoop dat het nu allemaal goed gaat!!

Geplaatst

@ Sannemiek, blijft altijd lastig als iemand in je omgeving zwanger wordt, Maar wel fijn toch dat ze jou dat verteld. Ik was altijd erg blij als ik dat van een vriendin hoorde, ook al deed het ook een beetje pijn.

Geplaatst

Sannemieke, het gevoel wat je beschreef dat je het moeilijk vind positief te blijven is heel herkenbaar. Je hebt al zoveel meegemaakt, dat je gewoon niet weet of het wel voor je is weggelegd. probeer toch een beetje geloof te houden. Wat je schrijft over zwangere in je omgeving doet altijd zeer. Twee weken geleden hier ook zoiets gehad en heb echt onwijs zitten janken, en boos. Maar dat kwam vooral omdat dat stel al maanden bezig was om uit elkaar te gaan en ons daarmee lastig vielen terwijl we toen voor een behandeling in spanje zaten. En dan nu ineens zijn ze zooooo blij. Nou daar begrijp ik dus niets van. Je maakt mij niet wijs dat dan ineens alles weer koek en ei is. Ze hebben al twee kids waarvan 1 van een andere vent, en dat arme kind word al heen en weer geslingerd en weet niet wie hij papa moet noemen, en dan nemen we er nog maar eentje bij. Was echt zo boos.

Bootje nog even afwachten meis, spannend.

Tool, goed om te horen dat jullie toch voorzichtig weer denken om door te gaan.

Adriana, welkom op dit forum. Ook wij zijn net als Sas onder behandeling in Spanje, dus als je vragen hebt horen we het graag.

Freggel, jeetje wat een gedoe weer, hoop dat het niet alles in de war gooit, en wat je zegt ze gaan maar wat compenseren. Moet toch eigenlijk niet zomaar kunnen.

Voor alle andere dames een dikke knuffel.

liefs Mireille

Geplaatst

@Sas: jij krijgt de volgende dag al uitslag van de nekplooimeting? Wij moeten na de echo 8 dgn wachten. Maakt niet zoveel uit. Mijn vriend staat alleen te stuiteren. ;-) Zit op kolen.

Geplaatst

@ Tiktak, ja dat vind ik wel zo fijn. Nog 8 dg wachten zou ik niet trekken hoor. Maar ja ik ga ervanuit dat alles goed is met een donor van 22 jaar. Maar toch..

Mijn lief is er niet bij zit voor zijn werk weer in verwegistan...

Geplaatst

@ wimmir: wat vervelend dat de pogingen om het achterpootje te behouden niet gelukt zijn. Aan de positieve kant bekeken is een achterpootje het best te missen want de andere achterpoot maakt snel extra spier aan en de voorpoten doen ze meer mee zoals schoonmaken. Veel succes met haar herstel!

@ tool: bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met die waardes die je noemt (4,5 naar 11) want dat zijn andere getallen dan die ik hoor over AMH...bv dat rond de 1,0 normaal is en ik had 0,2 en nu 0,05.

Ik denk dat ik ze maar ga bellen. Ik had een 2nd opinion gesprek bij Geertgen aangevraagd maar ik denk niet dat ze daar aan ivf bij lage amh en low responders doen.

en sannemiek: spannend nu de donor is begonnen met de fsh. Wat een drama trouwens die dag met de spuitjes en de autopech

@bootje: wat slopend zijn die wachtweken he. Sla je er doorheen meid!

@ freggel: wat ga je nu doen met de koorts en corendon? Wel zoveel mogelijk drukken he, bij ons is een ivf mislukt door een paar dagen koorts van mijn man, kwaliteit was erg slecht en van te voren wat niet om icsi gevraagd dus gewone ivf en helaas geen bevruchting. Nu had mijn man wel 5 dagen hoge koorts, zelfs met paracetamol op maximum kwam zijn temp niet onder de 39 a 39,5.

Ik ga dd van de week maar eens bellen...

Geplaatst
Hallo Adriana, :welcomeani:waar loop je het meest tegen aan met de mits en maren? Het zijn altijd lastige vragen en nog complexere antwoorden. Maar laat je niet uit het veld slaan.
Dank je wel! Vooral tegen de afwegingen die je overal voor mee kunt laten wegen. Spanje is veel geld, Geertgen heb je de kans dat er over 20 jaar drie kids voor de deur staan op zoek naar hun biologische vader. Is allebei heftig. Arts was heel stellig: buitenland. Geertgen stond hij niet zo bij te juichen. Maar goed, half februari intake bij Geertgen, dat eerst maar eens afwachten. Iemand die voor dezelfde keuze stond?Groetjes!
Geplaatst

Oh Freggel wat een gedoe! Ze moesten eens weten wat je daar gaat doen in Cyprus, stelletje eikels!!!!! Al contact gehad met Lyndsey/Julie? Is het te regelen om de tp later te doen? Gelukkig heb je nog geen keuze voor een donor gemaakt. Lullige is dat losse tickets een crime is naar Cyprus. Wij hadden ook een volledige vakantie geboekt omdat je dan een 'zo goed als' directe vlucht hebt.

Oeh en koorts is niet zo goed nee. Hoop dat jullie beiden een wondermiddel kunnen krijgen. Ik duim voor je meid!!!!!

Ik baal meiden...

of we ff 9 dagen willen bijboeken tot de 16e maart ( uiteraard zelf betalen) of ze willen de reis met precies een week opschuiven:lees:pas 9 maart vertrekken. Fijn....was net met mijn uitgekiende laatste cyclus bezig voor vertrek.

Oooh ik ben woest! 4weken voor vertrek dit gezeik. Ben blij dat we de donorlijst nog niet gehad hebben zeg....anders loopt alles helemaal in de soep door die idioten.....

Buiten dat, hebben we beiden flinke griep met o.a. Hoge koorts. Goed voor mijn man's zwemmers....

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Adriana: Welkom hier stel je vragen gerust en een van ons weet vast wel een antwoordt.

@ Freggel: Jeetje wat een gedoe zeg pff echt balen.Vanuit hier een dikke knuffel en beterschap voor jullie beide.

@ Bootje: Meis wel slepen je gewoon door de laatste dagen van de ww heen hoor!!! Hou vol en ik duim uit allemacht voor een positieve test....

@ Sannemiek: Ik vind het allemaal heel bijzonder hou ons op de hoogte.. ik blijf je volgen.

@ Lizzy: Hoe is het met jou...???

@ Sas67: Meid ben je alweer een beetje opgeknapt?? Fijn dat de echo super was...

@ voor alle die ik toch perongeluk vergeten ben mijn excusses maar voor jullie ook toi toi toi en een dikke big hug.

Hier vandaag bij GG geweest voor een BMS meting en deze was super 12mm dus een mooi bedje en dr.R was ook zeer tevreden en nu maar hopen dat frummel wil blijven zitten straks.

TP staat gepland voor dinsdag aanstaande 'smorgens worden wij gebeld of het ontdooien goed is gegaan brr spannend weer....:blob1:

Meiden fijne avond allemaal..

Geplaatst

Meiden, wat lief!!!

Ja, gelukkig was het voor Dogus geen probleem om een week later te komen. Ook kan ik mijn cyclus en BMS zodanig 'rekken' dat we wel een week kunnen overbruggen. Ik moet nog 2 tabletten van de kuur, dus over ongeveer 9 dagen wordt ik ongi. Dan krijg ik de Lucrin (Decapeptyl) injectie om de boel te onderdrukken en blijf ik erg laag met de Estradiol. Zo kan ik mijn BSM dun houden, tot net voor vertrek.

Zo doen alle ECD meiden het die wachten op een match bij GG bijvoorbeeld. Zo kun je het echt weken rekken.

De laatste ECD met mijn vriendin, heb ik iets meer dan een maand met een BMS van 10mm (!) gelopen omdat het stimuleren zo traag verliep. En toen ben ik wel zwanger geraakt.

Dus er kan gelukkig veel!!

Alleen, we willen zo graag. En we wachten al zo lang op een kans weer (laatste keer was toch alweer vorig jaar zomer) Dus elke week langer wachten is gewoon shit.

Corina, meid wat super!! Morgen al ontdooien!!! Ik duim mee voor je, de eerste móet meteen goed gaan! En dan mooi 6 tp's!! Ohnee, 1 TP en dan zwanger ;-)

En 5 Tp's voor een brusje. Meid wat gun ik het jullie...

Geplaatst

Hey Adriana,

Onze arts raadde ook buitenland aan en daar werkten ze al met n kliniek. Dus dat was wel lekker, omdat je dan weet dat er goede ervaringen zijn en je arts de mensen daar kent.

Freggel, wat n ellende zeg. Ja, ik zou ook zeggen: annuleer die hele reis met Corendon en boek gewoon heen en terug vlucht. Maar het is al aardig opgelost nu he. Toch wel weer n gedoe zeg. Het kan ook nooit eens normaal. Nou ja...misschien beter n week later nu je hubbie koorts heeft.

Tiktak, wat lang zeg, dat wachten op de uitslag. Wij kregen hem meteen na de meting. Heel fijn want je maakt je anders toch n beetje ongerust. Wat leuk dat jullie samen (met Sassie) oplopen.

Corina, eindelijk aan de beurt en nu alle positieve vibes erbij en gaan met die banaan! Spannend spannend!

Sannemiek, grote knuffel meid. Wat zwaar soms he. Dan wordt je weer met je neus op de feiten gedrukt.

Bootje :duimen draaien:

En voor iedereen:goodluck:

Geplaatst

Ik heb gebeld met dusseldorf en ze nemen in principe low-responders en vrouwen met een lage AMH-waarde aan. Ik heb nu 8 mei een afspraak staan met dr Scholtes. Dat was de eerste mogelijkheid...brr dat is een goede week voor ik 39 wordt. De tijd tikt mij veels te hard.

Ik overweeg terug te bellen dat een duitssprekende arts ook goed is. Ik weet alleen niet zo goed hoe goed je duits moet zijn...wie heeft ervaring???

Fijn Freggel dat je nog zo hebt kunnen schuiven met je cyclus.

Geplaatst

Zou ik ook doen hoor! Wij hadden wel Dr. S maar als als t in t Duits niet duidelijk is, kan t altijd nog in t engels worden uitgelegd. Dus dat gaat wel goed. Mei is inderdaad nog wel erg lang wachten.

Ik heb gebeld met dusseldorf en ze nemen in principe low-responders en vrouwen met een lage AMH-waarde aan. Ik heb nu 8 mei een afspraak staan met dr Scholtes. Dat was de eerste mogelijkheid...brr dat is een goede week voor ik 39 wordt. De tijd tikt mij veels te hard.

Ik overweeg terug te bellen dat een duitssprekende arts ook goed is. Ik weet alleen niet zo goed hoe goed je duits moet zijn...wie heeft ervaring???

Fijn Freggel dat je nog zo hebt kunnen schuiven met je cyclus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden