Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Boorje, van harte meid!!! Super nieuws!! Ik heb geen hoge pet op van cryos, maar jou brengen ze dus wel degelijk geluk!! Hoop op een goede echo.

sannemieke, succes meis!!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En ja hoor... de datum van de Punctie is bekend...:clap2:

En het begint nu wel heel dichtbij te komen. Ook de voorspellingen die het medium gedaan hebben, blijven op deze manier gewoon uitkomen.

Ze had namelijk een 6 in gedachten en ja op 6 februari as is de Punctie en dus ook nog in week 6, zaterdag de 9e ( een omgekeerde 6:happy8:) zal dan de TP plaatsvinden.

Ook al heb ik zelf zoiets van we zien wel wat er uit komt deze keer, vind ik het wel spannend weer. Hoe dichterbij het komt, hoe meer kriebels ik krijg. Woensdag dus ook mee naar het EMC en dan weer een echo om het BMS te bepalen en de donor dus de punctie.

Heb een aantal meiden inmiddels ook op facebook ( alleen daar praat ik niet over de IVF hoor, alleen in PB-tjes) gezellie.

Geplaatst

Sannemieke, spannend!! Volgens mij zit echt iedereen tegen een tp aan, fantastisch!! Ik hoop echt dat dit gedeelte van het forum leeg mag lopen en we allemaal eindelijk eens mogen doorstromen naar een maandtopic.

Ik zag dat ook ik alweer 2 jaar hier meeschrijf....wat duurt het toch lang allemaal, dit traject.

op naar posi testen meiden!!!

Geplaatst
Ik ga morgen met geert gen bellen om afspraak te maken voor de echo. Liefs Bootje

G E F E L I C I T E E R D !!!!! Goed nieuws joh! Heb je Geertgen al gebeld?

Geplaatst

He hoi,

Vanmiddag gebeld met Geert gen en de echo staat gepland op vrijdag 22 februari. Erg spannend allemaal....

Nog 18 dagen geduld.

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Bootje...heerlijk de 1ste echo is gepland!!

@ Corina, morgen de grote dag. Hoop dat de cryo goed ontdooid.

Morgenavond komt mijn lief weer thuis. Dus die kan mooi mee naar de echo. Gelukkig!

Geplaatst

Sas, succes met de echo morgen!!!! Spannend!!

Corina, meid mijn duimen draaien volop!!!!

Bootje, nog even wachten op je echo. Wat duurt dat lang...hoop zo op goed nieuws dan.....

over fb. Ik heb ook fb maar vind het iets te persoonlijk, sorry. Niemand weet ( zelfs niet mijn familie) dat we dit nu doen. Wil FB dus alleen voor vrienden en kennissen houden. Ik heb me nl ooit eens vergist in iemand. Was een harde les. You never know. No hard feelings hoor meiden! Jullie staan me na aan het hart!!

xxx freggel

Geplaatst

Hey Bootje, wat fantastisch!!!! gefeliciteerd.

Dit is zo heerlijk om te horen want dit is waar we het allemaal voor doen. Door dit soort berichten hou ik hoop, want het kan zomaar eens lukken.

Van harte gefeliciteerd!!!

groetjes

Lalena

Geplaatst

Corina, weet je al hoe laat je mag komen voor TP? Succes meid en lekker broeden! Wat fijn dat je weer een kans krijgt!!

Hier 2 weken aan de deca, vandaag progynova erbij, volgende week echo Bms. Daarna start donor met gonal f.

Wat is het toch in beweging bij iedereen. Volgens mij wordt het een goed jaar..!

Geplaatst

Hallo allemaal.

@ Freggel: No hard feelings hoor... Ik hoop dat het gauw 9mrt voor je is kunnen jullie ook starten...

@ Bootje: op naar een mooie echo 22febr.

@ Sas67: Fijn dat je lief vandaag thuis komt lekker geniete.

We zijn vanmorgen gebeld ontdooien is goed gegaan 14.10uur de tp.

xxx corina

Geplaatst

Hallo Dames,

Na al weken te hebben gelezen op het forum heb ik toch besloten om mij ook aan te melden en mee te gaan schrijven.

Ik zal mij even voorstellen:

Ik heet Roos en ben nog 2weekjes 35 jaar.

Mijn man en ik zitten in de mm sinds 2008,naar aanleiding van een zeer zeldzame stofwisselings en spierziekte die ik heb en ook helaas 100% doorgeef aan mijn kinderen.

Wij zijn in 2008 gestart bij het AZ maastricht in een PGD traject in de hoop dat er heel misschien toch een niet zieke eicel uit zou komen.

Hiervan hebben wij in mei 2012 1 ivf/pgd poging ondergaan met helaas als conclusie dat mijn eigen eicellen niet geschikt zijn.

Na lang wikken en wegen (van mijn man) besloten om voor ECD te gaan.

Wij hebben ons aangemeld bij Geertgen in juni 2012 en hebben gekozen voor wederkerigheid,wat inhield dat mijn man sperma moest doneren en wij daar een eiceldonatie voor terugkrijgen .

In januari was het zover... er waren embryo's voor ons!! 4 emmys!!

Inmiddels heb ik op 24-01-2013 een TP gehad van een cryo emmy (morula) en ben ik nu in spanning aan het wachten tot de dag dat ik mag testen ( 9 februari)

Maar wat zijn die ww toch eigenlijk het moeilijkste... je voelt van alles en hoopt van alles maar kan nergens op vertrouwen totdat je een test in handen hebt die positief of negatief is...

Groetjes Roos

Geplaatst

Hallo Lizzy,

Dank je voor je welkom...

Mijn gevoel stuitert op en neer... zo te lezen ken je het gevoel helaas zelf ook..

Het ene moment denk ik ja ... ik ben zwanger en het andere moment denk ik weer dat mijn menstruatie er aan komt..

De klachten die ik heb kunnen helaas ook van de hormonen komen: ik gebruik Utrogestan en Estradiol... maar kunnen ook weer van een zwangerschap zijn of een naderende menstruatie..:torch:

Ik durf ergens niet te testen in de angst dat het negatief is..nu kan ik nog even 4 dagen dagdromen en hopen dat het misschien wel zo is...daarom hou ik het vol om niet te testen..

De klachten die ik heb:

duizelig

hoofdpijn

rare ongikrampen die begonnen op dag 5 na TP

lage rugpijn

bij vlagen misselijk

(geen afscheiding/bloed)

Geduld en duimen en hopen dat mijn menstruatie niet komt..

Gr Roos

Geplaatst

Roos, welkom. Ben je net nieuw, kun je straks misschien al meteen naar een maandtopic doorstromen....

Wat moet jij lang wachten zeg, tot je testdag.. Bijna 3weken! Je hebt op 24 januari een tp gehad van een morula ( dag 3 a 4 emmy) dan kan je na 11 dagen al testen. Dus al op 3 februari! En uiterlijk 14 dagen, zou je op 6 februari zitten. Je kunt dus echt al testen hoor! Was de kliniek niet in de war met een dag 2 emmy? Spannend, ik duimvoor je.

Corina, wauw, is de eerste cryo meteen goed ontdooid? Heb je er nu nog 5? Super meid, ik duim!!!!

Wij hoeven ook nog maar even....4 weekjes en dan halen we onze beebs op.

Geplaatst

Hallo,

Welkom roos,,inderdaad erg spannend die wachtweken. Maar inderdaad wat freggel zegt wat mag je pas laat testen.

Corina, jippie goede dooi en terugplaatsing. Nu lekker broeden en genieten... Zal duimen hoor

freggel 9 maart is het zo weer zeg ik dapper. Spannend allemaal voor jullie. Hoop dat alles voorspoedig zal verlopen.

hier gaat het goed. Voel me erg moe en erg misselijk bij vlagen . Vannacht erg pijnlijke borsten gehad. Het voelt echt heel anders dan vorig jaar. Toch sluimerd steeds de gedachte als het maar goed blijft gaan. Zoek wel afleiding maar het valt soms niet mee. Inderdaad freggel vindt het ook nog lang duren tot echo...

liefs bootje

Geplaatst

@Roos, welkom hier op het forum. idd zoals al eerder gezegd door medeforum genoten, wat mag jij pas laat testen. ik zou al een test doen als ik jou was. je mag na tp van een morula (embryo) al testen na 14 dagen. Maar ga vooral op je gevoel af.

Geplaatst

Hoi meiden.

@Sannemiek:: Heel veel succes spannend weer.

@ Freggel en Bootje: Lief dank je wel....

@ Roos: Welkom hier en jeetje wat spannend.. Ik ga heel hard voor je duimen dat je een positieve test mag hebben.

Nou tp is goed gegaan heb nu een embryo terug een type 1 en 2celig. Helaas is cryo al verloren gegaan en we nu nog 4 in de vriezer. Maar goed geef niet ben daar super blij mee ,nu mij maar eens heerlijk concentreren op deze frummel en wie weet hebben we de andere totaal niet nodig :) I HOPE SO we zullen zien over 2wkn.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Gefeliciteerd Corina, met je emmy!!!! Dat ie maar een fijn plekje in je baarmoeder uit mag gaan zoeken!

(Wel zonde van die ene cryo...heb het idee dat het ontdooien toch niet altijd even goed gaat, want ze zeggen nagenoeg 100% ontdooikans...)

Maar lekker genieten nu, jij!

Wij tellen af....nog 31 dagen!

Geplaatst

Roos, welkom en heel veel succes! Bijna testen!!

Corina, helemaal geweldig! En nu heerlijk mini-zwanger zijn...echt genieten ervan hoor! Ik duim!

Bootje, ja, dat wachten duurt altijd verschrikkelijk lang. Maar..je bent zwanger dus ook genieten!

Freggel, echt aftellen nu!

Tiktak, lekker genieten van je zwangere buik.

En Sassie, hoe is je buik? Groeit ie al n beetje?

Sannemiek!! Succes vandaag!

Geplaatst

Hoi meiden,

De nekplooimeting was niet goed, 3,6 mm. Op zich hoeft dat niet te betekenen dat er iest is..eea hangt ook af vd uitslag van de combitest die we morgen krijgen. Maar toch dit is een domper en niet wat je wilt horen... We proberen positief te zijn en te zien wat morgen ons brengt.

Verder was het wel heerlijk om zo lang meer dan een half uur...naar Uk te kijken en alles erop en eraan te zien. Hij is nu 6 cm en je zag de hersenen, de ribben, ruggegraat, vingertjes, duim in de mond. Maar het was allemaal nog veel fijner en mooie geweest als de nekplooi lekker dun was geweest.

Geplaatst

Wauw Corina, TP gehad. Jammer van die ene Cryo, maar je hebt er nu nog een paar in de vriezer. We gaan er natuurlijk van uit dat deze kleine frummel al blijft plakken. Jij mag op 19 febr testen zie ik. Spannend hoor!!! Duimen draaien voor je.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden