Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Sas,

Jeetje meid, ik leef met je mee en had voor jou op een goede nekplooimeting gehoopt. Wanneer krijg je de uitslag van de combitest??

Hopelijk maak je je eigen niet al te druk. Wel fijn dat je zo lang hebt mogen genieten van de kleine Uk. Probeer vooral te blijven genieten van je zwangerschap, samen met je mannetje. Ik leef met je mee en hoop dat de uitslag van de combitest goed is.

Dikke knuffel:hugs2:

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag heeft onze donor de punctie gehad.

Er zijn 5 bruikbare eicellen uit voort gekomen. Ook de Pieter van de Hoogebandjes van mijn man waren weer vollop en super volgens de arts. Ook mijn BMS was perfect 11 mm en heel mooi opgebouwd. Daar ligt het dus niet aan.

Ik hoop zo dat we as zaterdag met goed nieuws gebeld gaan worden dat we de TP gaan hebben. Er zal dan net als vorige keer maar 1 eicel teruggeplaatst gaan worden en dan is het hopen dat we cryos hebben, maar dat krijg je dan weer pas 10 dagen na de TP te horen.

Als de TP plaats heeft gevonden mag ik op 21 febr testen. Toch beetje onzeker weer, want op het ene papier staat 17 dagen na de punctie testen en op het andere papier 15 dagen na de punctie. Dus moet ik dan 21 of 23 feb testen. Mijn beste vriendin zei dat ik gewoon de 21e moest testen en als het dan niets is de 23e nog een keer. En in een uiterst geval de 25e nog een keer.

Ik hoop zo dat er iets goeds uit komt, maar hoop niet te veel. Heb echt een weemoedig gevoel op dit moment dat het toch allemaal niets is en dat dit weer een zinloze poging is. Weet niet hoe dat het komt. Heb echt zoiets van eerst zien dan geloven. Ben echt zo bang dat het krijgen van zo'n prachtbaby niet voor me is weggelegd. En hoe verder we nu vorderen hoe erger dat gevoel wordt. Wat moet ik daar nu mee?

We moeten maar even afwachten.

Geplaatst

He lieve sas, dat is geen mooi nieuws. Ik hoop dat jullie morgen toch een goede uitslag hebben van de combi test. Ik leef met jullie mee en inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer je niet al te druk te maken. Mooi dat je zolang naar je kleintje hebt kunnen kijken. Lijkt me zeer bijzonder.. Dikke knuffel van mij en heel veel sterkte en kop op.

Geplaatst

He sannemiek, spannend de komende dagen voor jullie. Hoop dat je zaterdag een mooie tp krijgt.

ik snap je gevoel van weemoedigheid hoor. Elke keer moet je je weer opladen en is het weer spannend. Je wilt het zo graag en de kans da je teleurgesteld wordt is ook aanwezig. Probeer het ook van de zonnig kant te zien , jullie hebben weer een kans.

Heel veel sterkte met afwachten en toi toi toi..

liefs bootje

Geplaatst

Vanmorgen nog weer een test gedaan, kon het niet laten. ;-)

Uitslag een hele dikke streep, veel dikker als afgelopen zaterdag.

blijf nog steeds onzeker maar probeer ook te genieten hoor. Zoek afleiding en ben de hele dag wat bezig ookal ben ik bek af..

liefs bootje

Geplaatst

Sas: Het is nooit leuk om dit te horen. Aan de andere kant, maakt de arts zich niet zo druk. Probeer erop te vertrouwen.

Peptalk: Mijn collega, een middenveertiger raakte zwanger en de arts vertelde haar dat de baby een te grote hoofd heeft. De kans zou groot zijn dat de baby een verstandelijke beperking zou hebben. Haar dochter is 1 jaar en doet het heel goed!

De eicellen zijn jong en de dames worden ook uitgebreid getest, dus neem aan dat dit ook allemaal heel gunstig is.

Freggel: Meid, nog effe en je mag bijna :plane: en na een heerlijke vakantie neem je extra zeer gewenste gasten mee.

Bootje en alle meiden: Laat 2013 ons jaar worden!:gekruiste vingers 4

Mees: Heb jij niet de kriebels om kleine Meesje te verblijden met een broertje/zusje :laughing4:

:CYBER_HUGS: Jelly

Geplaatst

Hallo Dames,

Na al jullie adviezen gelezen te hebben besloten er vanochtend (dag 14 na TP ) een test aan te wagen..

Maar helaas...omo witter kan bijna niet... ik kan hier dus wel uit concluderen dat deze poging mislukt is..

Raar dat je er 2 weken lang rekening mee houdt maar dat dan de teleurstelling toch groter is dan je zelf had verwacht..

Proberen mezelf vandaag te herpakken en straks Geertgen bellen om een afspraak te gaan plannen voor hopelijk de volgende TP...

@ de dames die nu een TP hebben gehad of krijgen: Heel veel sterkte!! en dat de emmy maar lekker mag blijven plakken!

Geplaatst

O, wat jammer Roos. Ik ken het gevoel, het is zoooo teleurstellend!! Sterkte

Sas, wat vervelend van die nekplooimeting. Geeft toch een naar gevoel, ook al ziet de rest er zo goed uit. Hopelijk is het toch goed bij een latere echo. Hoe staan jullie erin?

Geplaatst

Lizzy, we horen vanmiddag pas of de rest van de combitest wel goed is. Als dat niet zo is dan overwegen we wel verder onderzoek. Maar dan geen vruchtwaterpunctie met risicos op een miskraam. Maar bloedonderzoek in Duitsland.

Geplaatst

Jee Sas, las gisteren je verhaal. Wat ontzettend balen! Ik heb de afgelopen jaren wel vaker dit soort uitslagen gehoord waarbij het uiteindelijk altijd loos alarm was, maar ik realiseer me ook wel dat je nu weinig hebt aan dit soort weinig overtuigende praatjes. Op het moment dat het over jezelf gaat, is het erg lastig om het in perspectief te zien (tenminste zo werkt dat altijd bij mij, maar ik ben van nature dan ook geen optimist).

Het schijnt overigens dat er inmiddels in Leiden ook bloedtesten worden gedaan als alternatief voor een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest. Je moet het volgens mij wel zelf betalen, maar je loopt dan inderdaad geen risico op een miskraam door de test. Ik hoop dat je vanmiddag goed nieuws te horen krijgt, maar ik kan me voorstellen dat dit geen topdag voor jullie is: wat een spanning!

Dikke knuffel,

Djanne

Geplaatst

Heel veel succes vandaag sas, denk aan je.

Roos wat een teleurstelling, bah. Ik weet hoe het voelt en wat je zegt eerst herpakken en dan bellen. Kop op he. Heel veel sterkte gewenst.

lizzy, jij ook bijna aan de beurt. Toi toi toi. Hoe gaat het verder met je?

Corina hoe gaat het met jou?

liefs bootje

Geplaatst

@ Djanne, ik heb gisteren nog even wat zitten lezen en kwam een onderzoek tegen uit de VU waarbij blijkt dat als de rest vd combitest goed is, de dikte van de nekplooi van onze uk in 10% vd gevallen maar leidt tot ergens een medisch probleem. Dus dat stelt mij wel wat geruster. Maar toch, dit wil je niet horen.

we zullen moeten afwachten tot vanmiddag.

Ik had idd ook gelezen van Leiden en Rotterdam, dan sturen ze het op naar USA. Maar in DLd doen ze het ook, dus rij ik er liever zelf heen ipv het te laten opsturen...je weet wat er met onze zaadcellen is gebeurt:-)

Jij gaat goed? Hoever ben je nu???

Geplaatst

Hoi,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het zelf wel regelt, want elke schakel extra in het systeem levert weer een risico op op fouten. We weten er na al die jaren alles van...

Met mij gaat het erg goed. Ik moet (maar ik spreek in dit geval liever van 'mag') nog twee weken. Ik heb sinds twee weken verlof, maar ik werk thuis nog gestaag door. Dit weekend hoop ik alle werk- en studiezaken af te ronden. Wat mij betreft mag het nog wel even blijven zitten. Ik heb maar een hele kleine buik dus die zit absoluut niet in de weg. Het kindje lag in stuit en tegen alle verwachting in heeft de gynaecoloog het vorige week toch kunnen draaien, dus ik hoop stiekem op een thuisbevalling, maar mocht dat niet zo zijn dan is het ook prima. Dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren: loslaten, want het komt toch zoals het komt. Ook al geen sterke kant van mij, maar dat heeft de hele medische molen me wel geleerd.

Ik hoop dat ik snel goed nieuws van je zal horen.

Roos, wat balen van de neagtieve test. Ik hoop dat er nog cryo's op je wachten?

Djanne

Geplaatst
Lizzy, we horen vanmiddag pas of de rest van de combitest wel goed is. Als dat niet zo is dan overwegen we wel verder onderzoek. Maar dan geen vruchtwaterpunctie met risicos op een miskraam. Maar bloedonderzoek in Duitsland.

Ik heb gegrepen dat ze in Duitsland ook zonder vruchtwaterpunctie meer kunnen bepalen. Op de een of ander manier doen ze die onderzoeken in Nederland niet op die manier (als in Duitsland). Sterkte!

Hoge waardes wil nog niks zeggen! Misschien valt het allemaal reuze mee (ja, je wilt het natuurlijk niet horen dat nieuws).

Ik schijn antistoffen in mijn bloed te hebben, waardoor de baby bloedarmoede kan oplopen (of zelf afgestoten kan worden). Nu wordt gekeken hoe agressief die antistoffen zijn. Geen weg zonder hobbels, laat maar zeggen.

Geplaatst

@ Tiktak, ja in Dld doen ze dat bloedonderzoek. Nl loopt zoals gewoonlijk weer achter...

Balen dat bij jou dit gevonden is. Maar zoals je zegt geen weg zonder hobbels alleen denk ik een stukje hobbelvrij zou ook wel fijn zijn....

Geplaatst

Ja klopt. Ze lopen hier zeker achter met dit soort dingen. Wel fijn dat n paar zh het bloed opsturen naar VS of andere landen; dat is alweer n stap.

Ik moet even terug lezen maar ... (ff naam kwijt) bij t andere topic heeft het daar ook laten onderzoeken toen bleek dat er n 'grotere' kans op trisomie was. Dat bleek na onderzoek in VS niet zo te zijn, dus heel fijn dat dat kon, dat extra onderzoek.

(Sas, bijna uitslag. We duimen voor jullie 3! En idd, wij zouden ook niet vwp doen ivm vergrote kans op miskraam.

Tiktak, je hebt gelijk...niet zonder hindernissen. Hoop dat ze iets hiervoor hebben en dat het allemaal goed blijft gaan. Gelukkig kunnen ze steeds meer. Big hug.

xxx, mees

Geplaatst
Hoi,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het zelf wel regelt, want elke schakel extra in het systeem levert weer een risico op op fouten. We weten er na al die jaren alles van...

Met mij gaat het erg goed. Ik moet (maar ik spreek in dit geval liever van 'mag') nog twee weken. Ik heb sinds twee weken verlof, maar ik werk thuis nog gestaag door. Dit weekend hoop ik alle werk- en studiezaken af te ronden. Wat mij betreft mag het nog wel even blijven zitten. Ik heb maar een hele kleine buik dus die zit absoluut niet in de weg. Het kindje lag in stuit en tegen alle verwachting in heeft de gynaecoloog het vorige week toch kunnen draaien, dus ik hoop stiekem op een thuisbevalling, maar mocht dat niet zo zijn dan is het ook prima. Dat heb ik wel geleerd de afgelopen jaren: loslaten, want het komt toch zoals het komt. Ook al geen sterke kant van mij, maar dat heeft de hele medische molen me wel geleerd.

Ik hoop dat ik snel goed nieuws van je zal horen.

Roos, wat balen van de neagtieve test. Ik hoop dat er nog cryo's op je wachten?

Djanne

Fijn dat het goed gaat met je Djanne! En vooral dat de kleine zich netjes heeft omgedraaid. Was dat erg pijnlijk, dat draaien? Zou leuk zijn als je wens, een thuisbevalling, uit mag komen. Het gaat echt snel he. Bijna bijna. Ja, hoefde van mij ook nog niet hoor, op het eind. Nergens last van en nog van alles te doen. En ook nog genieten van mijn buikje.

Succes he, met de laatste werk en studiedingen.

Geplaatst

Roos, wat erg dat het niet gelukt is! Dat is toch altijd zo'n klap. Ik kan niet meer dan zeggen: heel veel sterkte !! :knuf::knuf:

Geplaatst

Nou mees, wanneer worden die plannen gemaakt? Hihihi ik zag dat ik met jou opga, 2 jaar geleden. Ook jij in maart je tp en test. Ikke ook!! Scheelt weinig!! .

djanne wat ga je goed, nog 2weekjes. Super spannend!!!

sas, ook ik hoor dat de nekplooi nog lang niet alles zegt, maar begrijp je zo goed....wat een schrik. Duim mee voor een goede combitest.

tiktak, ook jij bent nog niet van de onderzoeken af. Hoe testen ze dat bij jou, dmv bloed? In dat geval zul je wellicht prednisolon krijgen, tegen eventuele afstoting?

Geplaatst

Helaas een slechte uitslag. op Down 1;160, trisomie 18: 1:25 en trisomie 13 1: 30. Doorverwezen naar UMC afdeling prenetale screening. Daar bespreken welke onderzoeken gedaan kunnen worden,voor en nadelen en risicos bespreken. Dan denken we snel of de vruchtwaterpunctie te doen of bloedonderzoek in Duitsland , als daar naast de trisomie 18 en 13 ook andere worden meegenomen zoals bij de vruchtwaterpunctie. We willen snel weten waar we aan toe zijn. Maar we gaan uit van het slechste met deze waarden. We zijn ondanks dat we rekneing hielden met helemaal stuk en verdrietig.

Geplaatst

@Sas, Pffft meid zeg. Wat een domper. Ik snap dat je ook al heb je in je achterhoofd al het gevoel dat het niet goed is, dat dit toch nog een grote klap is.

Ik wil jullie beiden heel veel sterkte toewensen. En als er iets is, je mag altijd een pb-tje sturen hoor. Hopelijk kunnen ze bij de vervolgonderzoeken meer uitsluitsel geven.

Denk aan jullie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden