Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedenmorgen meiden.Bedankt voor jullie reactie's en meningen. Ik ben het wel met jullie eens maar heeft mij ook wel een beetje van slag gemaakt ook door eerdere dissuccies afgelopen weekend.Ik zit gewoon van wat moet ik anders??? Ik ben "maar" 1.48cm dus mag echt maar 1embryo teruggeplaatst krijgen. Het buitenland tja ik sta er wel iets voor open maar mijn man is er huiverig over in het goeie zin van het woord hoor maar hij heeft er geen goed gevoel bij., en dat respecteer ik en ik wil hem daar absoluut niet in dwingen want ik wil daar geen ruzie of wat dan ook over want daar is mijn huwelijk te kostbaar.Ook hebben wij geen eigen donor anders krijg je bij GG een verse poging. En tja en hun werkwijze kunnen wij niet veranderen.Over de kwaliteit cryo's heb ik de laatste gesprek met de gyn besproken en daar kwam ik niet veel verder dus alles bij elkaar en met jullie terechtte mening heb ik een gevoel met de rug tegen de muur te staan.Om mij zelf rust te geven en mij volledig te concentreren om mij frummeltje in mij buik in de hoop dat hij blijft plakken heb ik besloten ff afstand te nemen van het forum ik zal misschien af en toe even meelezen maar voorlopig ff niets meer te posten sorry.Ik zal het jullie wel laten weten als ik getest heb 9april.Lieve meiden toi toi toi heel veel succes

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Corina,

Kan je goed begrijpen, wij zitten in hetzelfde "schuitje"!

Wens je heel veel succes en hou ons op de hoogte! Hoop echt dat je 9 april positief test.... Toi toi toToi

He freggel,

dank je wel voor je snelle en duidelijke reactie. Drs w zei dat ik pech had en er aan mij verder niets mankeert. Daar moet je op vertrouwen... Wij hebben helaas geen eigen donor... Zusjes heb ik niet en verder is er niemand die het kan doen.

we zijn al heel dankbaar voor deze kans anders hadden we niets maar je word weleens onzeker en ik merk aan mezelf dat met de laatste poging je wel anders gaat denken....

het is soms zo oneerlijk........

liefs bootje

Geplaatst

Lieverds, het is mijn bedoeling niet om jullie down te maken met deze info...Maar dit zijn de feiten helaas... Als je googled of wat onderzoeken doorspit, kom je het in het openbaar gewoon tegen. Op zich heb je bij GG gewoon geluk dat er met DD wordt samengewerkt. Zij halen met cryo's een slagingspercentage van 22%. Dat is echt netjes hoor. Ook in DD splaatsen ze snel terug op dag 2.

In het ECD gebied heb je gewoon niet veel mogelijkheden. Maar een paar. Als er al een paar van deze mogelijkheden afvallen, moet je de kans benutten die je wél krijgt!!!!:-)

Ik duim met handen en voeten voor jullie beiden. En voor alle anderen. OP naar de posi test.

EN ja, een miskraam is ook echt pure pech.....jij kunt ern iets aan doen, de natuur beslist en moet zijn werk doen.

Allebei een hele dikke knuf. Corina, koester je ijsbeertje maar hoor! Hij is sterk, want de ontdooing heeft hij overleefd!!!!

Meiden, mijn hCG is 200!!!! (Op NOD dag) ik ben zo blij, heb net spontaan in de armen van mijn collega een potje zitten brullen....

:confettistars:

Geplaatst

Lieve Corina,

Meid, je hebt er maar 1 nodig hoor. En ook al is de kans misschien wat kleiner...het is een kans en je kunt er zeker zwanger van worden. Goed om je lekker te concentreren op je frummeltje en we duimen voor jullie!!

Alle positieve vibes richting jullie!!

:positive energie::aaaflowersmiley::blowkisses:

xxx, mees

Geplaatst

He freggel,

je maakt me niet down hoor weet dat het de realiteit is. We hebben geen andere keus en daar zijn we dankbaar voor..

ben nu twee keer zwanger geweest het kan dus wel maar maakt ook erg onzeker of het de volgende keer wel lukt..

snap je het heeft gewoon twee kanten..

mooie waarde van je hcg.. Maar wat is nod ook al weer... Oeps

liefs bootje

Geplaatst

Super Freggel!! Ja, kon nie missen natuurlijk! Heerlijk he!! Lekker verder feesten! Dak eraf op je werk!!

:confettistars::yah::bpotda:

Geplaatst

Bootje, NOD dag is Niet Ongesteld Dag. Dus de dag waarop je 1 dag overtijd bent. Hihi, ja met die termen houden wij ons als MMM'ers eigenlijk niet mee bezig, maar vond het wel een leuke benamig ;-)))

Mees: stuiterrrrrrrrrrdestuiterrrrrrrrrrrrr net als jij toen hihihi!!

Geplaatst
He lieve mees,

dank je wel....... Wilde een smiley doen maar wil niet via iPad..

Dankjewel Bootje!! Ik zie m voor me hoor... :-)

Geplaatst
Bootje, NOD dag is Niet Ongesteld Dag. Dus de dag waarop je 1 dag overtijd bent. Hihi, ja met die termen houden wij ons als MMM'ers eigenlijk niet mee bezig, maar vond het wel een leuke benamig ;-)))

Mees: stuiterrrrrrrrrrdestuiterrrrrrrrrrrrr net als jij toen hihihi!!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! :laughing9::confettistars::biggrin::blob1::blob1::blob6::blob6::toothy9::toothy9:

Geplaatst

@ Freggel, super HCG!!!! Heerlijk!!

@ Bootje lieverd, ik zou je zo graag willen helpen maar weet ook niet hoe. Ik vind het ook oneerlijk; waarom de een wel en de ander niet? En dan het financiele verhaal; voor de een haalbaar en voor de ander niet. Dikke knuffel.

@ Corina, meis, goed om even afstand te nemen en je te focussen op de eskimo in je buik. Ook ik duim heel hard voor je mee!!

Geplaatst

Corina, lees nu je berichtje pas. Zoveel geschreven dat ik die over het hoofd gezien heb. Zag wel die van Bootje staan.

Meis, groot gelijk dat je je even terug trekt. Doe ik ook altijd na een TP. Even te confronterend allemaal.

En ja, jullie staan ook met de rug tegen de muur, want er is in NL niet veel keus, spijtig genoeg. je moet eens weten hoe vaak wij de afgelopen 2 jaar (tijdens de ECD met bekende donoren) wel niet aan het buitenland hebben gedacht....wel of niet doen. Voors en tegens..is zo erg moeilijk.

Ook mijn man vond het in het begin niet zo...maar ik heb samen met hem wat dingen doorgelezen en ook in een gesprek met Drs W, wist hij het ineens. Dit gingen we doen.

Sterkte met de verschrikkelijke 2 wachtweken. Ik duim met handen en voeten, dat weet je ;-)

ALs iemand het gegund is, dan jullie wel.x

Geplaatst

He allen,

Dank je lieve sas....

Het dilemma voor mij is, aan de ene kant wil ik (wij) heel graag doorgaan maar de gedachte dat het onze laatste kans is maakt me ook erg bang en onzeker. Wat voor ons erg meespeelt is ben twee keer zwanger geweest ( het kan dus wel ) maar ben heel bang dat als we nu stoppen we erge spijt krijgen over tien jaar. Als het niet zou gaan lukken hebben we er wel alles aangedaan wat we konden. De klap is dan ook hard maar dat komen we dan met vallen en opstaan ook weer door. Hoop ik...

Voor nu hebben we besloten nog geen definitieve keuze gemaakt en eerst mezelf emotioneel op de rail te krijgen en het verdriet van mijn vader en de miskraam eruit te krijgen. Hopelijk krijgen we dan over een aantal maanden de kracht om de juiste beslissing te nemen en de kracht om verder te gaan...

Misschien heb ik dit wel vaker geschreven maar wilde het met jullie delen.

liefs een twijfelende bootje

Geplaatst

Sorry, zie net dat sommige zinnen niet kloppen maar mijn iPad maakt soms ineens andere woorden. Dat zie ik pas als ik op reageren heb gedrukt... Grrrrr

Geplaatst
He allen,

Het dilemma voor mij is, aan de ene kant wil ik (wij) heel graag doorgaan maar de gedachte dat het onze laatste kans is maakt me ook erg bang en onzeker. Wat voor ons erg meespeelt is ben twee keer zwanger geweest ( het kan dus wel ) maar ben heel bang dat als we nu stoppen we erge spijt krijgen over tien jaar. Als het niet zou gaan lukken hebben we er wel alles aangedaan wat we konden. De klap is dan ook hard maar dat komen we dan met vallen en opstaan ook weer door. Hoop ik...

Voor nu hebben we besloten nog geen definitieve keuze gemaakt en eerst mezelf emotioneel op de rail te krijgen en het verdriet van mijn vader en de miskraam eruit te krijgen. Hopelijk krijgen we dan over een aantal maanden de kracht om de juiste beslissing te nemen en de kracht om verder te gaan...

Misschien heb ik dit wel vaker geschreven maar wilde het met jullie delen.

liefs een twijfelende bootje

Lieve Bootje,

Ja, een groot dilemma meid. Maar heel goed dat je eerst jezelf weer op de rails krijgt en al het verdriet verwerkt. Want wat een zwaar traject is het. En dan ook nog het verdriet om je vader. Maakt het nog zwaarder.

Misschien helpt t om, stel dat jullie verder gaan, niet te denken dat het de laatste kans is. Dat maakt het veel zwaarder.

En misschien samen leuke dingen doen met Pasen, om even je gedachten te verzetten?!

Knuffel, mees

Geplaatst

He mees,

dank je wel...we bekijken het stap voor stap en heb echt heel veel steun aan mijn lieve mannetje..

fijne paasdagen gewenst voor iedereen..

liefs bootje

Geplaatst

Jaren lang al bezig

voor die ene grote wens

de wens voor een eigen gezin

met zo’n ienie mienie mens

Sommige mensen zeggen

waarom blijf je niet met elkaar

dat doet verdriet

en als ik er nu aan denk, lijkt me dat heel zwaar

Anderen zeggen

jullie tijd komt echt nog wel

wij kunnen alleen maar hopen

dat het komt, en snel

Om de tjid een beetje door te komen

zoek ik van alles uit de hoek

weer aan het knutselen geslagen

en gezellig bij iemand op bezoek

Toch probeer ik verjaardagen en feesten

nog een beetje te vermijden

al klinkt dat misschien heel raar

maar het zijn juist die dingen, zoals vragen

en de confrontatie met kids

die maken het juist heel zwaar

Aanstaande vrijdag dan heb ik weer

een afspraak voor de BMS meting

die zal wel weer goed zijn net als altijd

dan volgende week de elfde

de terugplaatsing

Erg spannend, hopelijk niet weer een cryo kwijt

We zullen het af moeten wachten

of het deze keer wel gaat lukken

Erg lastig om positief te blijven

en dat verscheurt me helaas in stukken

Geplaatst

Ik duim mee Sannemiek. Knuf.

Meiden, ik trek me voor een tijd terug van dit forum. Ik ben dermate onzeker dat ik niet vrolijk wordt van de algemene berichtgeving. WIj hebben toch een heel ander traject achter de kiezen dat de meeste vrouwen die op deze site; IVFmoeders schrijven.

En dan bedoel ik ook de kans op MK. Mijn eicellen zijn veel jonger dan de gemiddelde vrouw die op deze site schrijft, dus ik ben bang dat ik me voor niets onzeker loop te maken. Ik voel me een beetje tussen wal en schip vallen.

Voorlopig schrijf ik even op een ander forum waar alleen vrouwen schrijven die ECD hebben gedaan in het buitenland.

Zodra ik weet hoe onze zwangerschap verloopt, zal ik jullie een berichtje schrijven, als jullie willen natuurlijk. En zo nu en dan kom ik even spieken, alleen op dit draadje.

Meiden, ik wens jullie allen het allerbeste toe. Ik gun het jullie stuk voor stuk. Geef de hoop NOOIT op, hoe donker het er ook uitziet.

Geloof me, wij zijn op de bodem van de put geweest. Ook daar zijn we weer uitgeklommen, dat lukt diegenen ook die momenteel die bodem zien. De moed verliezen is niet erg. Neem de tijd en beslis daarna pas hoe verder. Emotie is een slechte raadgever.

Veel liefs, Freggel.

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb het ff erg zwaar..mijn vriendin is net bevallen maar helaas van een kindje met downsyndroom en hij blijkt nog meer afwijkingen te hebben.. ze zijn er erg verdrietig onder maar ze wisten het met de 20 weken echo al min of meer en hebben toch besloten om het kind niet te aborteren maar geboren te laten worden..ik heb er erg veel moeite mee omdat wij juist alles aan het doen zijn om geen ziek kind op de wereld te zetten.. weet ook ff niet hoe ik er mee moet omgaan..tuurlijk vind ik het klote voor ze ,maar aan de andere kant denk ik ook je hebt er voor gekozen dus zit nu niet zo te miepen.. ( slechte gedachtes ik weet het maar kan er niks aan doen)

Nou helaas heb ik een slechte echo gehad..bms was maar 6,6 mm dik... grr dat hebben we nog niet eerder gehad.. nu extra estradiol erin pompen en vrijdag nieuwe echo en dan hopen dat het wel goed is anders wordt het een maandje overslaan..

Hoe gaat het verder met iedereen?

Geplaatst

Freggel, hou e taai en hoop over een tijdje weer an je te horen.

corina, hoop dat julie embryo zich lekker innestelt. Hopelijk kom je over een weekje met goed nieuws.

ik trek me ook terug van dit topic.

we gaan geen ecd doen, onze donor is ook zwanger dus al zouden we willen, nu gaat t een tijdje niet mogelijk zijn. Weet ook wel dat er andere opties zijn. Maar ook staat m'n man er niet volledig achter.

heel veel succes meiden, welk levenspad jullie ook gaan bewandelen.

Geplaatst

Het wordt wel rustig zo op het topic!

@ Freggel, meid heel veel succes en laat weer wat horen als je meer zekerheid hebt!

@ Tool, jammer maar begrijpelijk. Maar ik blijf je stiekem volgen hoor:laugh:

@ Roos, wat een anar bericht van je vriendin. Ik begrijp dat ze wisten dat het een down kindje zou worden? Ja dan zou je daar dus een beetje op voorbereid moeten zijn denk ik dan, alhoewel hoe doe je dat? Ik kan mij voorstellen dat zij verdrietig zijn.

Balen van je BMS, hoop dat de extra hormonen gaan werken voor je.

Hier alles goed, begin nu een beetje een buikje te zien( naast die ik al had, haha).

@ Mees hoe is het met jou???

Geplaatst

Tool, dank je wijffie..en jij ook. Het beste voor jou! En wie weet wat de toekomst brengt. Knuffel voor jou.

Roos: Erg van je vrienden zeg...maar helaas kun je hun verdriet niet wegnemen of het makkelijker maken. Dat moeten ze zelf doen.

Ben er voor ze, en huil met ze mee. Maar concentreer je ook op je eigen behandeling. Dat moet altijd voor gaan. Weer relaxed straks en ga er positief in. Heel veel succes.

Geplaatst

He hoi,

Freggel jammer dat je afstand neemt van het forum maar snap je wel. Hou je ons wel op de hoogte.. Dikke knuffel

Tool dikke knuffel voor jou, denk geregeld aan je. Xx

Roos, denk ook goed om jezelf. Naar bericht van je vrienden, bah zeg. Wens je veel sterkte.. Dikke knuffel

Sas, leuk van je toren, word hier inderdaad stil op het forum . Hoe gaat het verder met jou? Leuk lijkt me dat je nu een buikje ziet.. Hoever ben je nu? Bedankt voor je info hoor...

hier gaat het zijn gangetje...

liefs bootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden