Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Sannemiek,

wat indrukwekkend !! Ben er stil van.

Lig net in bed en keek nog op mob of er nieuwe berichten waren en zie jouw 'gedachten'.

Ik hoop zo dat je morgen n goede tp hebt en dat 2 weken later jullie droom uit komt!!

xxx

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Dames,

Hier weer een hele grote teleurstelling...weer negatief getest... wat is dat toch weer moeilijk zeg... toch weer even een traantje gelaten.. ..Het lijkt ook wel elke keer zwaarder te worden..terwijl ik gedacht had dat het elke keer makkelijker zou zijn of hetzelfde zou blijven.....nu maar hopen dat ik snel ongi ben en we met poging nr 4 kunnen beginnen..:sad11:

@ Freggel: Fijn!! Emmys aan boord!! nu hopen dat ze lekker blijven plakken.. ik duim heel hard voor je!!

@ Sannemiek:Vandaag je TP!! spannend..ook voor jou ga ik heel hard duimen de komende 2 weken!

@ Corina,zo 13.1 mm! dat is een mooi laagje..daar moet de emmy toch wel in gaan blijven plakken ;-)

@ Demidepemi: Welkom! ik loop ook bij Geertgen en zit ook in het ECD traject.Je mag altijd vragen stellen!

@ Mees: En weten jullie al weer iets meer ,op welke termijn e.t.c?

@ voor alle andere die ik vergeten ben succes...

Geplaatst

helaas slecht nieuws vanmorgen, alsof ik het wist.

er gaat ggen tp plaats vinden. gister leek alles goed te gaan, maar ons ijsbeertje had zich niet goed genoeg ontwikkeld.

nu weer stoppen met de medicatie en als ik ongi ben de dag erna weer beginnen. nu dus nog 1 cryo, 1 ijsbeertje. laten we hopen dat dat hem word. aangezien ik niet weet of onze donor nog een keer gewillig is om te helpen.

heb verdriet en weet even niet wat iknu nog moet zeggen. sorry

Geplaatst

@ Sannemieke, oh meis wat een rot nieuws. Pff weer een kans weg. Voor jou een dikke knuffel.

@ Roos, het blijft elke keer weer moeilijk hoor die teleurstelling. Ook voor jou een knuffel.

@ Corina, en voor jou is het weer een spannende tijd! Op naar een mooie ontdooing en TP

@ Freggel, wanneer kom je thuis??

@ Bootje, hoe is het met jou?

@ Demidepemie, hoe was je intake?

@ Speranza, succes met het maken van een keus. Maar wat kost ICSI dan veel in Italie! Zoals Djanne al zegt, ik ben ook heel blij dat ik gekozen heb om na 3 mislukte icsi's met steeds maar 1 eicel over te gaan naar ECD.

Geplaatst

@ Roos: Meis wat een verschrikkelijke terleurstelling zeg bah ik had het zo voor je gehoopt pfff. Een hele dikke knuf... Sterkte.

@ Sannemiek: Wat een k@#%%&t nieuws echt niet wat je wil horen bah. Meid een hele dikke knuf sterkte..

@ Freggel: Ben je weer veilig thuid?? Lekker verder broeden hoor..

xxx Corina

Geplaatst

Jeetje Sannemiek wat een teleurstelling weer... Las eerst je mooie gedichtje en later het slechte nieuws. Het is niet eerlijk... Dikke knuffel voor jullie.

Ook Roos wat een een teleurstelling zeg, bah.. Laat je tranen de vrije loop.. Dikke knuffel

Demidepemi, ik loop ook bij geertgen nu bijna alweer drie jaar. Corina had alles al uitgelegd over de intake heb verder geen aanvulling. Stel gerust je vragen maar laat het vooral allemaal op je afkomen. Het bevalt ons daar heel goed al zit er wel verschil in artsen maar dat is overal.

ben je inmiddels al geweest?

Corina, dat is al een mooi bedje? Bij welke arts ben je geweest?

Sas, met mij gaat het wel. Voel me de ene dag beter dan de andere dag. Soms heel erg verdrietig maar dat heeft ook met het gemis van min vader te maken. Lijkt wel of alles er nu uit komt . Dat ik de afgelopen maanden op de automatische piloot heb gewerkt of zo. Xxx

Hoe gaat het met jou dan?

Freggel hou je nog vol daar? Haha... Geniet lekker

Geplaatst

Ach sannemiek en roos, wat een #¥@* nieuws zeg! Had zo anders gehoopt.

sannemiek, was getroffen door je 'ego' berichtje, mooi verwoord en had het graag anders gezien, dus we een ontdooiing en wel een tp en wel een tweede streep over twee weken en wel een beeb in december.

kan je alleen een knuffel geven voor nu. Sterkte meid.

Roos, geldt ook voor jou, had het graag anders gezien! Ook een dikke knuffel voor jou!

corina, mooi bms! DT is een mooi bedje zou ik zeggen;-)

freggel, lekker aan het genieten?

Geplaatst

Hey Speranza,

Op zich zijn die 4 embryo's idd best goed voor een 45 jarige. Maar...zoals anderen al zeiden...je eitjes zijn ook 45 en daarom is de kans heel klein dat die het gaan doen. Meestal zo'n 5 procent. Natuurlijk kan je bij die 5 procent zitten, maar grote kans dat je daar niet bij zit.

Met jonge eicellen van een eiceldonor schiet je kans naar ongeveer 50 procent (afhangend hoeveel emmies je terug laat plaatsen) dus dat is veel hoger.

Hoewel we eerst nog 1x van plan waren zelf icsi te doen, hebben we daarom besloten voor ecd te gaan, toen onze arts bovenstaande vertelde. Want het kost allemaal heel veel en als je al je geld steekt in die "kleine" kansen, heb je misschien niet meer voor 'grote' kansen. En zeker, 2 x Cyprus (met grote kans op 2 kinderen, tegen 1x eigen icsi (met zeer grote kans op geen kind).

Dus...als jullie neuzen dezelfde kant op staan richting ecd, zou ik zeggen: Go for it. (En ook niet te lang wachten.)

Succes met de beslissing!

Liefs, mees

Geplaatst
Hallo Dames,

Hier weer een hele grote teleurstelling...weer negatief getest... wat is dat toch weer moeilijk zeg... toch weer even een traantje gelaten.. ..Het lijkt ook wel elke keer zwaarder te worden..terwijl ik gedacht had dat het elke keer makkelijker zou zijn of hetzelfde zou blijven.....nu maar hopen dat ik snel ongi ben en we met poging nr 4 kunnen beginnen..:sad11:

@ Freggel: Fijn!! Emmys aan boord!! nu hopen dat ze lekker blijven plakken.. ik duim heel hard voor je!!

@ Sannemiek:Vandaag je TP!! spannend..ook voor jou ga ik heel hard duimen de komende 2 weken!

@ Corina,zo 13.1 mm! dat is een mooi laagje..daar moet de emmy toch wel in gaan blijven plakken ;-)

@ Demidepemi: Welkom! ik loop ook bij Geertgen en zit ook in het ECD traject.Je mag altijd vragen stellen!

@ Mees: En weten jullie al weer iets meer ,op welke termijn e.t.c?

@ voor alle andere die ik vergeten ben succes...

Roos meid, wat vreselijk verdrietig. Het is soms zo moeilijk de moed erin te houden. En ja, hoe langer het duurt, hoe moeilijker. Wat iedere keer hoop en dan toch niet, vreet energie. Vooral ook emotioneel. Nu gaan jullie ijsbeertjes het doen hoor!!

Nee, we weten het nog niet. Moeten wat testen doen (ook ecg?? en alg health check) en hoop binnenkort te horen hoe en wat. Had zelf wel uitgerekend rond mei, aangezien het begint met de pil bij volgende ongi en dan hele cyclus doorslikken, weer ongi worden en dan in die cyclus gaat het gebeuren. Dus dan ben je toch al richting mei denk ik.

Veel sterkte he! :knuf::knuf::knuf::knuf:

xxx, mees

Geplaatst
helaas slecht nieuws vanmorgen, alsof ik het wist.

er gaat ggen tp plaats vinden. gister leek alles goed te gaan, maar ons ijsbeertje had zich niet goed genoeg ontwikkeld.

nu weer stoppen met de medicatie en als ik ongi ben de dag erna weer beginnen. nu dus nog 1 cryo, 1 ijsbeertje. laten we hopen dat dat hem word. aangezien ik niet weet of onze donor nog een keer gewillig is om te helpen.

heb verdriet en weet even niet wat iknu nog moet zeggen. sorry

Sannemiek, meid, wat erg! Dat is ook zo'n klap. Dan ben je je aan t verheugen op de tp en dan dit. Dat is ook altijd zo k.. van cryo's. Dan moet je maar hopen en bidden dat ie goed ontdooit. Ik wens je veel kracht om dit weer te boven te komen.:hug::hug:

En..je schrijft over je andere cryo en dat je nu medicatie moet stoppen,weer ongi en weer opbouwen... Misschien dom hoor, maar nu is je bms prima en dat blijft ie ook als je je medicatie door gebruikt. Kan je andere cryo niet nu ontdooid worden? Dan kunnen ze die (als ie goed ontdooit) over een paar dagen toch terug plaatsen? Je bent er nu klaar voor, toch? Qua lichaam en zeker ook geestelijk. Of kan dat niet? Bedacht ik me...

Nou, nog een mega hug! En houdt moed!!

xxx, mees

Geplaatst

Corina, jouw bedje is er klaar voor. Heel goed meid! (Waartussen moet het bms zijn? Ik had toen 9 en de arts zei prima. Ik weet dat niet precies.)

Heel veel succes he. Jouw tijd moet het nu zijn!:gekruiste vingers 2:gekruiste vingers 2

Bootje, :blowkisses::blowkisses:

Geplaatst

Freggel, hoe is ie? Vertel vertel!! En ben je al terug in het land van de regen? Per :plane: of per :boat: ;-)

Bijna lente...ik wil zon!

xxx, mees

Geplaatst

Hoi meisjes,

ben back in country hoor! Nu al 2e dag. Maar kom hier expres niet zoveel in de ww, omdat ik door al jullie verhalen, emoties, tegenslagen of vreugde, vaker aan onze eventuele uitkomst denk dan dat ik wil. Ben positief hoor, voel me goed.maar je durft er gewoon niet aan te denken da we nu eens geluk kunnen gaan hebben.

En hebben nog vakantie, maandag pas weer werken. Dus plannen we nog wat denk ik. Even dagje weg naar woonwinkel ofzo.

terugreis duurde wat lang in totaal. Werden om 18.15ur opgehaald bij hotel, en lagen om 05.30ur in bed. Was kapót.

Wat wel fijn was, is dat we maar met 20 man in het vliegtuig zaten hahaha. Vliegtuig voor ruim 280 mensen! Leek wel leeg.

Verder hebben we een fantastische vakantie gehad, ik zou zo terug gaan. En Dogus raad ik ook aan, begandeling is super gegaan, kan geen negatief iets bedenken.

voor de meiden met tegenslag, heel veel sterkte en knuf.

Voor meiden die tegen een tp aan zitten, heel veel succes en toitoitoi!!

Rest ook knuffie.

Xxx

Geplaatst

Hallo Lieve meiden,

Dank je wel voor alle lieve woorden die jullie hebben gezegd (geschreven). Het heeft me weer kracht gegeven om niet bij de pakken neer te gaan zitten.

Heb vandaag voor alle zekerheid even teruggebeld naar het ziekenhuis, omdat manlief gisteren een heel verward verhaal vertelde over hoe nu verder, snapte er werkelijk waar helemaal niets van. Kreeg gelukkig een heel aardige mevrouw aan de telefoon. Ik vertelde dat gisteren de dr had gebeld, met de mededeling dat helaas de cryo TP niet door kon gaan. Meteen medeleven van die aardige mevrouw. Gevraagd hoe nu verder ivm dat we nog een ijsbeertje hebben. Mevrouw pakte dan ook meteen het schema erbij wat ik heb, en vertelde me dat ik aankomend weekend al weer kan gaan beginnen met het slikken van de p.rogynova en dat ik dan 5 april voor een BMS check kan komen. Als alles dan goed gaat dan hebben we dus 11 april de TP van ons laatste ijsbeertje.

Omdat ik toch wat zekerheid wilde hebben, ivm onze verdere toekomst, ( we hebben namelijk hierna nog 1 poging tegoed van het ziekenfonds) heb ik een berichtje naar onze donor gestuurd met de mededeling dat we de 11e de laatste TP hebben. Met meteen daarop de hele prangende vraag: of ze ons alstublieft nog een keer zou willen helpen met een laatste IVF poging, mocht het deze keer weer niet lukken. Ze zit nu op haar werk, dus heeft ze nog niet geantwoord. Ik verwacht ook niet meteen vandaag een antwoord van haar. Maar ik vind het wel belangrijk om verder te kijken nu. Want stel dat ze ons niet wil helpen. Wat dan. We hebben nog 1 poging te goed van het ziekenfonds, geen andere mensen meer die ons zouden willen of kunnen helpen als eiceldonor. Dus dan houdt het op denk ik. We hebben namelijk ook geen spaarpot om even naar het buitenland toe te gaan.

Het is dus weer even afwachten, maar in ieder geval positief dat ons treintje verder rijdt naar het volgende stationnetje, wat hopelijk niet ons eindstation betekend, maar een station met heel veel slingers en feest, zodat we eind december ons ijsbeertje in onze armen kunnen houden.

Geplaatst

Ik wil mezelf even kort voorstellen. Ik ben 28 jaar en onvruchtbaar na chemotherapie. Wij hebben 1 ecd traject doorlopen bij geertgen via wederkerigheid en 1 ecd traject in Utrecht met een eigen donor. Vanmorgen helaas weer een negatieve test..

Wij hebben nu nog slechts 1 cryo in Utrecht.

Dikke tranen weer hier! Pff we willen dit zo graag waarom steeds die tegen slagen!

Ik ben om mezelf af te leiden alvast eens aan het lezen wat er in Cyprus allemaal kan.

Ik heb daarbij een aantal vragen: hoeveel tijd kost het voortraject? Heb je daarbij een meewerkende arts in ned nodig? En wat zijn de kosten voor het gehele traject?

Wie kan mij meer info geven?

Geplaatst

@freggel, goed te horen dat je weer terug in NL bent, en wat een luxe met een bijna leeg:plane:. Blijf maar lekker broeden meid en we horen het vanzelf wanneer je getest hebt. Ik duim voor je voor een :zwanger: test.

@Roos, meid meid, wat balen zeg dat je negatief hebt getest, had zo gehoopt om goed nieuws van je te horen. Kop op meid, dikke :knuf:

@Corina, Zo wat een mooi bedje. Ik had bij de TP vorige keer een bedje van ongeveer 12 en dat was dik genoeg zeiden ze toen. Ik moest nu ook stoppen met de medicatie omdat anders het bedje te dik zou worden. En de TP wanneer vind die plaats. Ben benieuwd, want als je nu nog een week utro moet doen voor je TP dan heb je straks wel een heel dik bedje, wordt het dan niet te dik?? Ik weet niet tussen welke diktes in het moet liggen hoor.

Ik gun je in ieder geval een mooie TP en een posi test straks. :positive energie:

@Mees, voor jou ook weer spannend, eerst nog wat testen, wat helemaal goed gaat komen, dat weet ik zeker. En dan weer beginnen:goodluck:Ik duim voor je dat het allemaal voorspoedig verloopt.

@ Demidepemie, welkom hier, Hoe is je intake gegaan?

@ Speranza, Ook jij welkom hier. Ik wens je veel succes met het maken van een keuze.

@Bootje, hoe gaat ie meid? :blowkisses:

Geplaatst

Hoi An,

Welkom hier op het forum.

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vragen, maar er zijn hier genoeg meiden die dat wel kunnen en ervaring hebben in Cyprus.

Zo is Freggel net terug van Cyprus en zit zij in de ww en heeft Mees een kleine minimees, ook na TP in Cyprus, verder gaat zij nu zoals je misschien al hebt gelezen voor een brusje voor minimees, ook in Cyprus.

Ik weet dus zeker dat iemand je hier kan helpen.

^&@# dat je vanmorgen negatief getest hebt meid, Hopelijk de laatste cryo een mooie TP en posi test, zodat je traject Cyprus niet hoeft te beginnen.

Geplaatst

@ An, welkom hier,

Er zijn eental Cyprusgangers maar ook Spanje gangers

Mees heeft geen mini mees via Cyprus maar via Spanje. Zelfde kliniek als waar ik geweest ben en nu 18 weken zwanger door ben. Mocht je van Spanje meer willen weten dan hoor ik het wel en Mees wil vast ook wel antwoorden geven.

Veel succes!!

Geplaatst

@ sannemieke, meid wat super dat jullie in een keer door kunnen. Op naar jullie laatste ijsbeertje en naar een mooi resultaat.

Geplaatst

Hallo an,

wat shit dat je pogingen niet gelukt zijn. Ik raad je aan om de kliniek in Cyprus gewoon een mail te sturen.

Om niet elke keer tegen vrouwen 3x hetzelfde te moeten vertellen, raad ik je aan om dit topic even wat terug te lezen.

doorzettertje is ook in Cyprus geweest en heeft een paar dagen geleden nog eea uitgelegd aan iemand anders. Sorry als ik wat lullig overkom, zo bedoel ik het niet, maar zelf even actief teruglezen maakt ook dat je op deze vragen antwoord vindt.

met google kom je ook een heel eind. Op cyprus heb je 3 klinieken. Dus tja, wat wil je? Geloof dat Dogus in NL het meest bezocht wordt.Ook op fertillityfriends.com is er een draadje. Google op cyprus babies. Ook op Freya staat er info over cyprus. Even aanmelden en een schat aan info.

succes!

Sannemieke, pffff weet precies hoe je je voelt....paniek en angst wisselen elkaar af. Ik denk aan jullie en hoop dat je snel bericht van de donor hebt. Xx

Geplaatst

Sas, thx! Wij merkten niet veel hoor van die geld-toestanden....

je hebt het Turkse Noorden en het Griekse Zuiden. Het Noorden wordt gesteund door Turkije (hier zaten wij) het gaat hier vooral om het Griekse Zuiden van Cyprus waar het om ging. Het noorden is wel armer trouwens en niet toeristisch. ;-)

hoe gaat het met jou? X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden