Ga naar inhoud

Uitgerekend in april 2011!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi allemaal,

Tsja ik zag nog geen april forum dus ik dacht ik trek de stoute schoenen aan en maak er 1.. Vandaag hebben we namelijk gehoord dat ik eindelijk :bfp: zwanger ben!! :woohoo: Mijn man ik ik waren helemaal ondersteboven van want verwacht hadden we het niet... Echt en geweldig cadeau want mijn man is volgende week jarig en ik 2 wkn later! :occasion18:

Ik denk dat ik zo ongeveer 8 april ben uitgerekend maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Mijn HCG vandaag is 66 en de arts was super tevreden hierover (en wij dus ook!!) As maandag moet ik weer terug en als het HCG goed is gestegen wordt de 1e echo gepland!

Nou ik hoop dat er snel wat meiden bijkomen, lijkt me gezellig!! :confettistars:

Liefs Toobee

• Reacties 323
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toobee, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Nu op naar maandag dat je een mooie stijging in hcg mag gaan zien.

Hoop dat er vele dames bij je aan mogen gaan sluiten in dit topic!

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd super zeg, lekker gaan genieten enne.... je kan je exacte uitgerekende datum uitrekenen door bij je punctie datum 38 weken bij optellen dan kom je uit op je uitgerekende datum tenminste zo rekende ze bij mij in het ziekenhuis.

geniet er lekker van meid

gr

Patricia

Geplaatst

Hoi Toobee

Van harte gefeliciteerd met dit fantastische nieuws en geniet ervan.

Hoop dat er gauw meerdere meiden zullen volgen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Wat geweldig!!!

Van harte gefeliciteerd.

Op naar maandag, hoop dat je een mooie stijging van het Hcg zult hebben!

Geplaatst

@ Toobee, gefeliciteerd!!! Geweldig zeg!

@ Dreutel, begrijp ik dat jij ook zwanger bent?? Dan ook Gefeliciteerd!!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie lieve reacties! Het is nog allemaal zo onwerkelijk.. Vanmorgen heb ik nog een test gedaan en echt positief :bfp: WAUW

Het is zo raar dat je eerst alleen maar bezig bent met zwanger worden zwanger worden en nog meer zwanger worden en dan belt de arts opeens met het bericht... ZIT JE?? Je test zag er heel goed uit en je HCG is zelf hoger dan gemiddeld is (ze zei dat 50 nu gemiddeld is) en ik zit op 66. Het lijkt wel of mijn hersens de omschakeling nog niet aankunnen ofzo... Zijn er misschien nog meer mensen die dit herkennen??:unsure:

@ Sylvie Ik hoop dat je hier snel lekker stevig mag komen zitten. Ik duim voor je!!!!

@ Dreutel Wat leuk dat je je komt aansluiten, super gezellig! Wanneer ben jij uitgerekend?

@Leepat/Patricia Ik heb een cryo terugplaatsing gehad dus vraag me af of dat dan ook geldt?? Ik mocht ook al 9 dgn na de terugplaatsing testen (omdat het anders in het weekend viel) Dus echt mazzel :-) Het cryo was 3 dgn oud dat het was ingevroren en dins ontdooid en woe teruggeplaatst. Dus ik denk/hoop dat ik nu redelijk in de buurt zit :-D Maar als ik maandag gebeld word voor de uitslag zal ik het nog eens vragen..

@ Mart Jij ook gefeliciteerd!! Ik heb je verhaal gevolgd en het is je meer dan gegund! Hoe is het nu bij jou? Is er al meer duidelijkheid voor je hoe dit nu allemaal zit?

Nu op naar maandag.. Ik moet zeggen ik vind het toch wel weer eng hoor.. :gekruiste vingers 2

Liefs Toobee

Geplaatst

Gefeliciteerd Toobee,

ik weet wat je bedoelt, zwanger zijn en het niet kunnen geloven.

Fijn dat je hcg al lekker hoog is. Onwerkelijk maar waar.

Probeer te genieten, ik volg snel, hoop ik.

Geplaatst

He tobee !

is wel toevallig, ik ga maandag ook voor een 2e hcg test ..

kijken of de waardes netjes blijven stijgen,

vorige week had ik goede waardes volgens de dokter .. :icon_rabbit:

heb jij al last van kwaaltjes en niet te vergeten de hormonen ?

ik werd op een dinsdag geinsemineerd en zaterdag zijn de kwaaltjes begonnen :dontknow:

Sommige mensen hoor je zeggen goh wat vroeg heb je er last van ..

hoe is dat bij jou ?

Groetjes !!

Gast Sannie66
Geplaatst

Van harte meiden! Een april 2011 topic alweer.. wat gaat de tijd toch ontzettend snel...

Geplaatst

Hi Dreutel,

Wat leuk zeg dat jij ook voor je 2e meting gaan maandag! Wanneer heb je je eerste gehad? Spannend he as maandag.. Ik vind het toch wel weer eng terwijl ik wel een goed gevoel heb nu..

Ik heb een cryo terugplaatsing gehad in eigen cyclus dit keer en heb dus helemaal geen hormonen gebruikt! Echt heerlijk :icon_sunny:

Ik voel verder nog niet echt heel veel.... Ik heb af en toe wat krampjes helemaal onderin mijn buik en in mijn liezen en ben iets meer moe dan anders. Maar verder geen pijn aan mijn borsten of iets dergelijks... De meeste tijd van de dag voel ik dus erg weinig..... Ik hoop maar dat dat goed is??

En jij dan? Jij had al sneller verschijnselen dus! Hoe is dat nu dan?

Nou op naar maandag en op naar hele hoge HCG waardes!!:bf_new:

Liefs Toobee

Oh ja mijn man zei nog dat ik moest opschrijven dat ik heeel vaak moet plassen hihi Die past zeker bij een kwaaltje!

Geplaatst

Hoi Toobee

van harte gefeliciteerd met julliie zwangerschap, super!!!!!

als je van een cryo-tp de datum wil uitrekenen en je cryootje was een 3-daagse dan kun je tellen :datum tp - 3 dagen + 38 weken

zou je nog de cryo-enquete in willen vullen voor me?

thanks!

geniet ervan en op naar de eerste echo!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hi Babeth,

Wat een goeie tip! Ik ga ff aan de rekenen zo :-D Kijken of ik het goed gedaan heb... En ik zal zo direct je enquete invullen!

Liefs Toobee

Geplaatst

He allemaal!

Van harte voor iedereen die in april 2011 gaat bevallen!

Ook ik krijg, als alles goed gaat, in april ons 1e kindje! Volgens Babybites berekening zijn we 2 april uitgerekend! Zooooo gaaf!

Maar inderdaad nog beetje moeilijk te bevatten!

17 augustus hebben we de 1e echo. Enorm spannend! Wil zo graag zien waarom ik me zo voel! Allerlei klachten. Misselijk, enorm zere borsten, last van de darmen, hoofdpijn etc. Maar gelukkig dat ik het voel denk ik dan maar, want dan zit het in elk geval goed tot nu!

Ik wilde al een april 2011 topic aanmaken, maar wist niet hoe! Leukd at ie is opgezet!

Succes allemaal!

Gr. Mallie!

Geplaatst

Hi Mallie,

Van harte met je zwangerschap!! Leuk dat je hier ook komt schrijven! Spannend he allemaal :gekruiste vingers 2 En je hebt al een 1e echo gepland staan.. Wauw Ik hoop dat je daar een heeeel mooi kloppend hartje ziet :love2:

Ik moet nog even wachten voor de echo afspraak. Eerst maandag nog een x HCG prikken en als dat mooi gestegen is dan maken ze een afspraak voor de 1e echo.

Jij heb idd al best veel klachtjes zeg! En kan me voorstellen dat je dat wel een soort bevestiging krijgt. Vervelend maar ook fijn lijkt me..

Ik voel niet echt veel... Ik moet wel wat vaker plassen en wat meer afscheiding (beetje vies verhaal maar ja :sorry:) en voel af en toe wat krampjes/steekjes in mijn liezen en onderin mijn buik. En af en toe wat last van mijn onderrug (bijvoorbeeld nu ik op de bank zit ;-) ) Maar toen ik opstond vanmorgen helemaal niets! Dat maakt me best onzeker terwijl ik wel een 2e streep op de test had gister en de arts belde vrijdag met een hele goed uitslag (zoals ze zei..) Vind het ik zo gek dat ik zo weinig voel!

Zijn er misschien nog meer meiden die bijna niets merken????

Liefs Toobee

Geplaatst

Hoi Toobee,

je hebt relatief gezien nog weinig HCG, elke dag wordt dit meer dus elke dag kun je meer last krijgen. Ik kreeg pas zw klachten in mijn 6de week.

Niets om je zorgen over te maken, daarbij heeft de ene meer geluk en minder kwalen dan de andere.

Geplaatst

2e HCG test:

Dreutel: 2 augustus 2010

Toobee: 2 augustus 2010

1e Echo:

Mallie: 17 augustus 2010

Dreutel:

Toobee:

Uitgerekend:

Mallie: 2 april 2011

Dreutel:

Toobee: 8 april 2011

Hi meiden,

Ik heb even een lijstje gemaakt van onze data maar ik wist alleen de uitgerekende datum van jou Dreutel niet... Dus als je wil kan je hem erbij zetten :-D

Liefs Toobee

Geplaatst

He Toobee!

JIj ook van harte gefeliciteerd met je zwanegrschap!

Dat je weinig voelt is ook heel normaal hoor!

Veel vriendinnen van mij hadden aan het begin van de zwangerschap ook geen klachten. 1 zelfs helemaal niks! En zij heeft inmiddels 4 kinderen, waarvan ze bij 2 kids dacht; ben ik echt wel zwanger? Gedurende de hele zwangerschap. Ze kon het alleen merken aan de groei van haar buik.

Dus wees gerust! Het kan!

De een schijnt veel gevoeliger te zijn voor het HCG hormoon als de ander!

Weet iemand waarom je via de site zwangerschapsbites 1 week "minder" lang zwanger bent als de telling?

Ik zit nl. nu in zwangerschapsweek 6, maar de site en die teller geeft aan week 5. Op de site staat wel zw.schaps.wk. 6 erbij...

Misschien dat het een reden heeft? Van de eisprong of zo?

FIjne dag!

Gr. Mallie!

Geplaatst

Hoi Sylvie,

Bedankt voor je berichtje. Ik ben blij te horen dat het normaal is als je nu niet heel veel voelt. Als je hoort dat sommige al veel voelen dan wordt je toch wel wat onzeker...

Liefs Toobe

Geplaatst

Je gaat natuurlijk op alles letten dat is heel normaal. Kan best zijn als je 1 week verder bent dat je ook kan "genieten" van de zw kwaaltjes. Een vriendin van mij had nergens last van, ze merkte het aan haar buik dat ze zw was en verder niets.

Geplaatst

Hi Mallie,

Ben blij dat jij ook zegt dat het kan dat ik nog niet zoveel voel! Ik was toch wel bang dat het HCG anders niet gestegen is maandag. Maar zoals Sylvie al zei ik heb idd nog niet zoveel HCG (was 66 vrijdag) en zelfs als het maandag verdubbeld is is dat natuurijk helemaal nog niet zoveel! IK had ook helemaal geen last van de 10.000 eenheden pregnyl die ik tijdens mijn ICSI moest spuiten en daar zit ook veel HCG in... Gelukkig was dat dit x niet nodig! :hello2: Dus misschien ben ik er dan iets minder gevoelig voor? EN jij ben al in week 6 en in 2 wkn kan veel gebeuren volgens mij!!

Kan het iet zijn dat je als je 5 wkn en 1 dag ben je in de 6e zwangerschapsweek zit en dat ie dat daarom zo aangeeft?? Maar nu ik dit zo schrijf klinkt het ook weer wat vreemd eigenlijk.....

Liefs Toobee

Geplaatst

Haha, geen idee hoe dat werkt met die telling!

Ik zal bij de echo wel meer horen over hoeveel weken zij inschatten!

Zoals je nu het verhaal verteld met de hrmonen, klinkt het misschien ook wel logisch dat je nog niet zoveel voelt!?!? Ik ben dan geen dokter, maar als je al weinig last had van de hormonen?

Hopen dat alle kwaaltjes dan snel komen! haha! Niet dat het fijn is, maar je wacht er uiteindelijk toch op he!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden