Ga naar inhoud

vraagje over startecho en menstruatie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he dames,

de vorige keer bij onze eerste ivf-poging heb ik ergens gelezen dat de startecho/uitgangsecho verschoven kan worden als je nog ongesteld bent na start met deca en stoppen met de pil.

Woensdag 21 juli ben ik gestart met de deca, zaterdag 24 juli heb ik mijn laatste pil geslikt. Woensdag 28 juli ben ik wat donkere afscheid beginnen te krijgen, niet echt vloeiend, maar mijn tampon was wel zwart/donkerrood (sorry voor de gore details)...sinds gisteren is dit langzaam aan het veranderen in helderrood...maar vloeien kan ik het nog niet echt noemen.

Zou het erg zijn als ik maandag nog steeds aan het vloeien ben en ik heb om 11.30 uur de startecho? zou het dan kunnen zijn dat alles naar achter wordt geschoven? zou maandag dan ook met de puregon moeten beginnen, meteen na de startecho...

hebben jullie dit al eens meegemaakt???

ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden...

alvast bedankt.

x

Nicole

Geplaatst

Ik ben tijdens de uitgangsecho altijd ongesteld geweest. Niet echt fijn, maar ze zijn eraan gewend. Ik moest ook telkens op dag 2 of 3 al beginnen met prikken, dus dan kun je het niet echt uitstellen.

Geplaatst

Hoi Nico,

als je nog aan het vloeien bent kunnen ze niets zien op de echo, alleen bloed.

Ik denk dat ze dit dan zullen verschuiven.

Geplaatst

Haha, nou niet mee eens.... ik heb de ervaring dat het gewoon kan als je ongesteld bent. Ze kijken toch naar je eierstokken? Daar zit geen bloed. Het gaat erom of er geen cystes zitten en om een indruk te krijgen van de hoeveelheid eitjes die klaarligt. Aan de baarmoeder konden ze bij mij altijd zien dat er nog vocht (bloed idd) zat en dat ik dus nog wel even ongesteld zou blijven (verrassend op dag twee/drie hihi).

Wel lastig dat het maandagochtend is, kun je in het weekend niet bellen voor dringende vragen? En anders gewoon gaan en afwachten wat ze zeggen. Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken, dat verpest je weekend en is niet nodig.

Geplaatst

Hey Nico,

Ik sluit me bij Henne aan. Ook als je nog ongesteld bent, kunnen ze wel een echo doen.

Er zijn immers ziekenhuizen die op dag 3 al een uitgangsecho doen. Nou de meeste meiden zijn het dan nog wel.

Wel kijken ze bij mij ook naar het bms en niet alleen naar de eierstokken. Ze kijken dan of alles rustig is en of mijn bms goed dun is. Is dit het geval, dan mag ik starten met stimuleren.

Succes maandag!!

Liefs Sonja

Geplaatst

Niet mee eens is te sterk uitgedrukt. Een tijdje terug had ik een controleecho, op de dag van werd ik ongi. Heb toen de afspraak 1 week moeten verzetten omdat volgens hun konden ze niets zien alleen maar bloed???

Geplaatst

Sylvie, dan kijken ze bij jou ook vast naar het bms. Als je ongesteld bent, is het natuurlijk nog niet allemaal afgestoten.

Nico, ik zou gewoon heen gaan... en dan kunnen ze wellicht ff kijken. En zal je dan wel horen hoe en wat verder!!

Waar keken ze bij jou de vorige keer naar dan? Hebben ze dat niet verteld? Daar kun je natuurlijk ook het één en ander uit opmaken.

Heel veel succes!

Geplaatst

Ik heb de uitgangsecho tussen twee menstruaties in gedaan, dus voordat ik ging starten zeg maar. Dan kunnen ze ook zien of er genoeg follikels klaar liggen.

Caroline

Geplaatst

Klopt, dikte van het bms kunnen ze dan nog minder goed zien. Dat meten ze bij mij dan meestal bij de eerste fm, rond dag acht.

Geplaatst

Hoi Nicole

Dat betekent dus dat je het korte protocol gaat volgen.

Dan ben je dus altijd ongesteld met de uitgangsecho.

Dus er hoeft niets uitgesteld te worden, je kan gewoon gaan beginnen met je medicatie a.s. maandag.

Heel veel succes gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Volgens mij, als ik me goed herinner, volgt Nico het lange protocol.

Ik denk dat de arts maandag heel veel kan zien, zo niet... kom je een paar dagen later weer ff langs. En mag je net als Henne misschien wel alvast gaan starten met stimuleren. Hoef je ook niet onnodig langer te wachten.

Lief Sonja

Geplaatst

Ik heb vanmorgen mijn start echo gehad.Om te kijken of mijn cyste weg was.Ik zit nu op de derde dag van mijn menstruatie en alles was gewoon te zien.Mijn eierstokken mijn bms ook zag er mooi uit zei ze.Ook zagen ze dat er al aardig van kleine follikels zaten.Dus ik denk dat deze echo echt niet verschoven hoeft te worden.alhoewel ze in ieder ziekenhuis weer andere regels hebben natuurlijk

Geplaatst

he dames,

ik volg inderdaad het lange protocol...

bedankt in elk geval voor jullie reacties...ik ga er morgen gewoon naar toe en geef wel aan dat ik nog ongesteld ben...ik merk dan wel wat ze gaan doen. de vorige keer hebben ze inderdaad gekeken hoe dik mijn bms is en of alles rustig was...volgens mij was ik de vorige keer ook bijna op het einde, ik had toen nog steeds een heel klein beetje afscheiding...nu echter meer, vandaar dat ik het me afvroeg...

ik hou jullie op de hoogte.

x

Nicole

Geplaatst

ik had twee weken gelende mijn uitgansecho en was toen ook net 1 dag ongesteld, het kon er gewoon om door gaan ! Dus hoop dat dat voor jouw ook zo mag zijn !

Geplaatst

Hoi Nico,

Ik begin met de Deca op dag 21 van mijn cyclus en moet juist bellen zodra ik ongesteld wordt, dan wordt er op dag 2 of 3 een echo gemaakt en als dan alles goed is mag ik beginnen met het stimuleren.

Ik weet nog wel dat ik de eerste keer vroeg of dat ik een tampon of maandverband moest gebruiken voor ik de echo had.

De ass. gaf aan dat maandverband het meest gangbare was om dan te gebruiken.

Succes!!

Geplaatst

Hi!

Geen punt hoor voor het ZH dat je uitgangsecho nog in je menstruatie valt. Bij de laatste poging heb ik gevloeid (echt veel ook) tot aan de dag van de punctie. Was geen punt zeiden ze, zolang het met de opbouw van het BMS maar goed ging en gestopt zou zijn voor de terugplaatsing. Dat was allebei zo, dus geen paniek. Het echo apparaat is volledig ongevoelig voor bloed of slijm in de schede, de geluidsgolven richten zich op de baarmoeder en de eierstokken.

No worries dus ;-)

Succes! Cjee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden