Ga naar inhoud

Het was te mooi....


Gast Mart

Aanbevolen Berichten

Vanochtend

 

CB indicator: 2-3 weken zwanger.

 

Temperatuur gedaald met 0,3 (was 37,0 en nu 36.7)

 

Flink hoofdpijn en heel licht bruinverlies.

 

 

 

De MK is dus in gang gezet.

 

 

 

In een topic over het verloop van de miskraam meld ik hoe het verder gaat.

 

Ik hoop dat meer mensen hun ervaringen er in kwijt willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Sylvie,

 

Ik ben er ook redelijk nuchter onder. Het verdriet komt met vlagen.

 

Als ik straks het vruchtje verloren ben, zal dit nog wel even in alle hevigheid terugkomen denk ik. Ik hou er in ieder geval rekening mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Mart,

 

 

 

Omdat ik met vakantie ben geweest heb ik de afgelopen weken het forum niet gevolgd. Ik ben nu alles weer aan het bijlezen en zie dat de afgelopen weken onvoorstelbaar moeilijk voor je zijn geweest. Eerst het verdriet, daarna weer hoop en nu weer verdriet. Wat vreselijk dat jullie dit moeten meemaken! Hier zijn geen woorden voor...

 

Heel veel sterkte gewenst! Liefs, Wens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mart ik heb net met het ziekenhuis gebeld. En volgende week moet ik testen. Mat een zwangerschaptest dat ga ik niet doen. Gelukkig kan ik naar het ziekenhuis in de buurt. En daar een bloedtest laten doen. Moet jij dat ook? Nu de mk is gekomen.

 

Veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Taurus, ja, het zit er aan te komen. Het stelt nog vrijwel niks voor, maar de eerste signalen zijn er. Ik ben er zelf wel blij om in ieder geval.

 

 

 

@ Raba, nee ik moet maandag 23 aug. voor een echo. Hopelijk is tegen die tijd m'n baarmoeder weer schoon. Het kan nu in ieder geval elk moment komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verloop/Echo

 

Gisteravond ben ik een wittig stolsel verloren, maar leeg. Toch al eerder gestopt?

 

Het bloeden is vandaag minimaal en m'n temp. is gedaald van 37.0 naar 36.5. In één dag tijd.

 

Vandaag zijn we bij de echo geweest en dit ging me wonderwel goed af.

 

Geen traantje gelaten omdat ik me eigenlijk al wel realiseerde dat het nu wel bijna klaar zou zijn en ik daarom waarschijnlijk ook niks meer zou zien tijdens de echo.

 

Dit bleek inderdaad het geval.

 

De baarmoeder was helemaal schoon en laat zelfs al weer mooi bms zien.

 

Het is zich dus al weer aan het voorbereiden op een nieuwe cyclus.

 

Wel moet ik bloed blijven prikken totdat m'n hcg-waarde onder de 5 zit.

 

Ik ben benieuwd hoe snel het inmiddels gedaald is.

 

Wie weet is het inmiddels al wel zover gezakt. Vanmiddag om 14.30 uur kan ik bellen.

 

-> 14.45 uur: inmiddels gebeld en m'n hcg was gezakt naar 260. Over 10 dagen moet ik opnieuw bloed laten prikken

 

 

 

Vervolg/nieuwe poging

 

Verder hebben we direct gesproken over de nieuwe (laatste) poging. Deze wil ik zo snel mogelijk weer opstarten omdat ik anders in de knoop kom met m'n nieuwe werk per 1 januari 2011 (fusiegemeenten).

 

Het zal helaas niet eerder kunnen dan eind oktober/begin november voordat ik de eerste spuit weer kan zetten.

 

Na de bloeding van nu, moet er nl. nog een hele cyclus overheen gaan voordat ze een nieuwe willen opstarten. Het lichaam moet de tijd krijgen zich volledig te herstellen.

 

Doe je dat niet, dan is de kans groot dat het lichaam niet goed reageert op de hormonen.

 

 

 

Verder vraag gesteld over:

 

- Menopur i.p.v. Puregon

 

Volgens de gyn. verhoogt Menopur de kans voor vrouwen boven de 36 jaar niet.

 

Het wordt wel eens gebruikt onder dit mom, maar het is nooit bewezen.

 

Prima niet verder over gediscusseerd, dan ga ik gewoon doorgaan met Puregon. Dit heeft mij ook meestal een goed opbrengst opgeleverd, dus waarom ook niet.

 

 

 

- Starten zonder de pil (lang protocol)

 

Omdat ik altijd veel last heb van doorbraakbloedingen en buikpijn bij gebruik van de pil (Microgynon 30) heb ik gevraagd of ik het traject kan starten zonder de pil.

 

Volgens de gyn. is het wel mogelijk, maar schatten zij de kans van slagen met gebruik van de pil wat groter, omdat deze je eigen cyclus vooraf helemaal stil legt.

 

Omdat Microgynon 30 waarschijnlijk te licht voor me is, krijg ik de aankomende keer Microgynon 50. Eens kijken wat dat voor me doet...?

 

 

 

Zodra het zover is, ga ik nog de vraag stellen over de mogelijkheid van een tp van 3 embryoos, maar dat vond ik voor nu eerst nog wat teveel van het goeie. Als het zover is, zal ik daar voorzichtig eens over beginnen.

 

 

 

Al met al, ben ik blij dat ik nu weet waar ik aan toe ben. Ik ben opgelucht en ik voel me daardoor weer wat lekkerder.

 

We kunnen tenminste weer vooruit kijken...

 

 

 

We hebben nog een aantal leuke uitjes in het verschiet, dus dat zal wel goedkomen

 

(10-12 sept. Parijs, afscheid personeel oude gemeente/24 sept. 10 dagen Mallorca en 15-16 okt. Brugge, afscheid raadsleden oude gemeente). Erg hè! 4_1_107v.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hei mart!

 

Fijn dat de nasleep van je mk nu afgerond lijkt te zijn.

 

Vraagje, nu heb je twee mk gehad, krijg je daarom (andere, nieuwe?) ondersteunende medicatie, zoals bv crinone?

 

Je klinkt positief, veel uitjes in het verschiet. alhoewel, 10 dagen mallorca klinkt meer als een hele vakantie. Is fijn, kan hopelijk je ukkie zich nestelen in een mooie bruingekleurde buik.

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Marta,

 

 

 

Je klinkt als wat berustender heb ik het idee. Jammer dat je moet wachten tot einde jaar, maar goed om te weten dat er nog weer kansen zijn.

 

Ik hoop dat je kunt genieten van de uitstapjes die in het verschiet liggen, en daarna met frisse moed in de herkansing.

 

 

 

Sterkte, succes, en groet

 

Lisette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mart,

 

 

 

Hoe is het met je? Zat mijn gevoel er toch naast.... ik had zo gehoopt dat t goed zou komen....

 

Ik zie in je handtekening dat je in oktober/november voor de laatste poging gaat. Heftig.... ik dacht tot vandaag dat dat voor mij ook zo zou zijn, maar ik begrijp uit allerlei berichten hier op t forum dat ONVZ meer dan 3 pogingen vergoedt als je het Topfit pakket hebt. Laat ik dat nou al 8 jaar hebben!!

 

Ik ga het zeker verifieren. Als het echt zo is, geeft dat rust in mijn hoofd en is de druk voorlopig weg.

 

Maar ik hoop zowel voor jou als mijzelf dat we eindelijk echt zwanger worden in oktober en het 9 maanden blijven!

 

Heel veel succes.

 

Liefs,

 

Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lot,

 

 

 

Helaas ging het niet goed inderdaad en zit ik nu nog steeds in de nasleep ervan (bloedverlies e.d). Morgen moet ik opnieuw bloedprikken en dan zal ik daar 's overleggen hoe ik hier verder mee moet. Het duurt nu al bijn 3 weken en dat is toch echt te lang.

 

In eerste instantie hoop ik inderdaad dat we oktober of november met de nieuwe poging kunnen starten, maar omdat het bloedverlies nog niet over is, begin ik te twijfelen of dit kan.

 

 

 

Wat goed dat je bij het ONVZ zit zeg. Heb jij even geluk! Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat die pogingen niet meer nodig zullen zijn.

 

Laat het alsjeblieft zo zijn.

 

 

 

23_31_7.gif

 

 

 

Jij ook veel succes!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sig.jsp?pc=ZSzeb112&pp=ZZzerYYY

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden