Ga naar inhoud

Het was te mooi....

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een nachtmerrie, wat afschuwelijk.

Ik leef met je mee en hoop voor je dat je naast de emotionele pijn niet te veel extra lichamelijke pijn gaat hebben...

• Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik wil nog wel even zeggen, dat dit verlies natuurlijk in geen verhouding staat met hetgeen een aantal andere meiden hier op het forum hebben meegemaakt. En dat zij nu zo op mij reageren getuigt van een heel groot hart.4_4_109.gif

Lieve Martha, ik had je berichtje gezien en nav. je pb-tje wil ik graag nog even publiekelijk reageren.

Vind je berichtje erg warm en lief maar meis, dit is jullie grote verdriet, iets ergers had jullie niet kunnen overkomen!!!!! je hoeft het niet af te meten aan het verlies van een kind of kinderen,of aan ander leed dat mensen overkomt.... een miskraam is ook een verschrikkelijke ervaring en je kan alleen maar wensen dat je dat in de toekomst bespaard zal blijven....

Ik ben blij te lezen dat er zoveel warme reacties naar je zijn!!!!!

want deze zullen jou en je vriend erg goed doen.

Ik hoop dat het zeer gewenst vruchtje nu spoedig afkomt en dat je op goede wijze deze enorm trieste ervaring kan verwerken

dikke kus van mij!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi mart

Heel veel strekte woorden schieten mij ook te kort. Ik hoop dat je van alle berichten heel veel steun kan en zal krijgen om de dagen en weken door te mogen gaan.

Liefs Manty

Geplaatst
Ik wil nog wel even zeggen, dat dit verlies natuurlijk in geen verhouding staat met hetgeen een aantal andere meiden hier op het forum hebben meegemaakt. En dat zij nu zo op mij reageren getuigt van een heel groot hart.4_4_109.gif

Lieve Martha, ik had je berichtje gezien en nav. je pb-tje wil ik graag nog even publiekelijk reageren.

Vind je berichtje erg warm en lief maar meis, dit is jullie grote verdriet, iets ergers had jullie niet kunnen overkomen!!!!! je hoeft het niet af te meten aan het verlies van een kind of kinderen,of aan ander leed dat mensen overkomt.... een miskraam is ook een verschrikkelijke ervaring en je kan alleen maar wensen dat je dat in de toekomst bespaard zal blijven....

Ik ben blij te lezen dat er zoveel warme reacties naar je zijn!!!!!

want deze zullen jou en je vriend erg goed doen.

Ik hoop dat het zeer gewenst vruchtje nu spoedig afkomt en dat je op goede wijze deze enorm trieste ervaring kan verwerken

dikke kus van mij!!!

liefs

Babeth

Dank je wel Babeth.

Ik ben blij te horen dat je het niet als vervelend ervaart.

Fijn dat we elkaar zo kunnen steunen en met elkaar mee kunnen leven.

Echt fantastisch!

Geplaatst

Ik wil mij bij het bericht van Babeth aansluiten.

Ieder zijn/haar verdriet, je kan niets met elkaar vergelijken.

Nogmaals heel veel sterkte

Geplaatst

Wat is het hele traject toch eigenlijk krom.

Als je in de wachtweken zit en als je zwanger bent wil je geen buikpijn voelen en bloedverlies zien, en ben je flink in de stress als je wat engs voelt.

Nu ik moet wachten op een miskraam, mag het wat mij betreft zo snel mogelijk komen, maar voel ik echt helemaal niks wat ook maar een beetje lijkt op buikpijn of bloedverlies.

Ik vraag me af hoe snel 950 hcg uit het lichaam kan zijn. Dit moet toch wel snel kunnen zou je zeggen.

Ben benieuwd hoe snel dat gaat...

Geplaatst

hey Mart,

kl.. dat wachten... wat de hcg daling betreft: vanochtend was mijn hcg al teruggelopen naar 70. Dat is dus een verschil van ruim 200 met maandag. Ik heb nog een heel gesprek gehad vanochtend over de verschillen in protocol per zkh. Ik vind dat ik echt heel goed begeleid ben, en dat ik zonder problemen heel makkelijk controles/echo's kan aanvragen. Ook in jouw situatie zouden ze in het zkh waar ik onder behandeling ben, allang weer n keer opnieuw bloed bij je hebben geprikt. Ik vind dus ook dat jouw gyn dat gewoon moet doen. Dan weet je tenminste wat beter waar je staat en wat je kunt verwachten.

Ik denk aan je en leef met je mee! (Ben zelf vandaag zoooo vreselijk moe, die wachtweken en onzekerheid kwamen er vandaag keihard uit).

Liefs,

Lot

Geplaatst

Het is inderdaad heel erg krom!

Ik moet zeggen dat ik geregeld aan je moet denken.

(heb ook hetzelfde meegemaakt als jij, dus begrijp denk ik wel hoe jij je voelt).

Ik hoop dat het HCG snel zakt.

Sterkte meis!

Geplaatst

Lot,

Dat gaat inderdaad wel heel snel. Dan zal het wel snel op gang komen denk ik. Ik hoop het voor je! En dat het er nu allemaal even goed uitkomt dat is goed. Je zult het toch eerst moeten verwerken en "accepteren" dat het zo is. Huil dus maar even flink uit! Ik heb zelf ook al een paar dagen flinke koppijn gehad van het gehuil en gestress, maar vandaag voel ik me al een stuk beter.

Bij mij was m'n hcg maandag 950, dus zal het wel iets langer duren denk ik.

Wat betreft het protocol bij ziekenhuizen. Tja ik weet het niet waarom dat ze dat bij mij niet doen.

Ik denk dat als ik er om vraag dat ik nog wel 's mag komen bloedprikken.

Ze zijn niet zo heel erg moeilijk en ook erg meegaand (ze kennen me natuurlijk al een tijdje).

Volgens mij gaan ze er vanuit dat het vrij snel loskomt en is dit niet zo, dan staat op 23e aug. m'n echo nog en kunnen we verder beslissen hoe verder te handelen.

Zelf neem ik nu eerst geen contact met ze op omdat ik er nog geen aanleiding toe zie. Als ik het niet vertrouw en ik krijg te veel last, dan bel ik absoluut.

Het voelt voor mij nu rustiger om het nu eerst maar op z'n beloop te laten (ook voor m'n verwerking).

Maar natuurlijk blijf ik wel benieuwd hoe snel het gaat komen. Je zit er toch op te wachten.

Ik denk ook aan je en leef met je mee.

Geplaatst

mart wat vreselijk dat je nog geen duidelijkheid heb. Veel sterkte. En een dikke knuffel en bedankt ook voor je steun.

Zoals je inmiddels al denk ik al weet heb ik net een mk gehad.

Geplaatst

Lieve Martha,

wat het hcg betreft weet ik niet hoe snel dat zou gaan...kan je wel mijn ervaring delen.

Ik had op 21 juli 1200 (was toen nog zwanger en zag er goed uit)

24 juli (heftige bloeding) miskraam ook nog 1200 hcg

26 had ik 625 hcg

2 augustus had ik 174

morgen moet ik weer bloed laten prikken omdat ze me onder controle willen houden tot ik op 0 nul sta...ik hoop dat dat morgen is...kan ik het proberen af te sluiten...tot op heden verlies ik nog steeds bloed....wel stukken minder maar wel nog steeds.

=XXX= Tamaar

Geplaatst

Lieve Tamaar,

Dank je wel voor de informatie.

De vorige keer dat ik een mk kreeg werd ik ook eerst ongesteld en zakte m'n hcg pas daarna tot 0. Ik heb in totaal ongeveer 2,5 weken gebloed en na 6 weken kwam m'n menstruatie weer op gang.

Heb je trouwens al een echo gehad om te zien dat je baarmoeder schoon is?

Ik hoop in ieder geval voor je dat morgen je hcg op 0 staat, dan kun je tenminste weer vooruit kijken.

Zelf heb ik het idee dat m'n hcg nog niet zo snel daalt.

M'n temperatuur is nl. nog steeds redelijk hoog en ook ruik ik het nog aan m'n urine. Vies hè, maar in deze situatie zetten we al onze organen op scherp:-)

Dikke kus, Martha.

Geplaatst

Maar is het dan echt helemaal honderd procent zeker dat het mis is? Ik vind het zo raar dat je nog steeds dat soort symptomen hebt, zoals je urine die anders ruikt, of is dat normaal? Ik dacht altijd: als het misgaat, ben je ook die symptomen heel snel kwijt?

Geplaatst

Vanaf het moment dat ik wist dat ik toch zwanger was, rook ik het eigenlijk al heel snel aan m'n urine. Terwijl de waarde toen nog niet zo heel hoog was.

Als m'n hcg nog een beetje doorgestegen is na de laatste bloedtest, zou dit het kunnen verklaren.

Ook als het vruchtje nog niet losgelaten heeft en m'n hcg daardoor maar heel langszaam daalt is het nu nog te ruiken volgens mij.

Of zeg ik nou heel iets geks?

Geplaatst

Weet ik niet. Ik zei het ook niet om je valse hoop te geven ofzo maar ik vind het zo raar.

Ik weet nog wel dat de man van mijn nicht op een gegeven moment tegen haar zei: je bent weer zwanger, ik kan het ruiken, terwijl ze net een baby van een paar maanden had. Ze wist het toen zelf nog niet maar hij had al 3 kinderen dus expert... Ik kan me zelf herinneren dat ik het pas veel later in de zwangerschap rook dus tja... het zal wel bij iedereen anders zijn.

Ik hoop in ieder geval dat je snel duidelijkheid hebt en misschien is het toch niet zo'n gek idee om binnenkort nog eens bloed te laten prikken?

Geplaatst

Dank je wel Caroline, lief van je dat je met me meedenkt.

Ik heb in ieder geval nog een CB indicator liggen. Die ben ik van plan om zaterdag te gebruiken om te zien of het al een minder aantal weken aangeeft.

Dan weet ik in ieder geval dat het daalt.

Geplaatst

Lijkt me wel een beetje naar om een zwangerschapstest te doen nu, of niet? Nou ja, je weet zelf heel goed wat het beste voor je is! Ik ga slapen, welterusten en sterkte!!

Geplaatst

Valt wel mee. Ik weet nu toch wat me te wachten staat.

Welterusten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden