Ga naar inhoud

Nieuw beleid van 1 embryo terugplaatsing

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haai ik vind dat je gelijk hebt!

Maar ik denk dat het de mensen hier een beetje ruw op hun dak valt dat iemand die we (nog) niet kennen, een beetje een cru berichtje neerzet over het willen van nog een tweeling. Helemaal na al die pech en verdriet wat we laatste tijd op het forum hebben gezien. Waarschijnlijk heeft de topicstartster dit ook wel niet zo bedoeld en ik geloof dat ze ook heus wel blij zou zijn als ze zwanger wordt van een kindje!

Ik zeg eerlijk dat ik ook graag 2 emmy's terug zou willen en graag een tweeling zou krijgen! Maar als ik zwanger zou zijn van een, zou het ook een godswonder zijn en zou ik superblij zijn!

Laten we hier elkaar allemaal in hun waarde laten, en positief blijven steunen! :hypocrite:

• Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik snap wel dat je graag zelf de keuze wil maken of je 1 of 2 embryo's terug laatplaatsen. In het umc Nijmegen mag je dat zelf beslissen. Succes met je behandeling!

Geplaatst

Hai Babies,

Ik begrijp je wens zeker wel. Vooral omdat je zelf ervaren hebt wat leuk het is een tweeling te hebben. Wat mij betreft mag iedereen zijn eigen wensen en dromen hebben.

Wij hebben een tweeling die een te vroege start heeft gemaakt na een hele goede zwangerschap zonder klachten. De nasleep hiervan is bijzonder intens geweest en het viel niet mee in combinatie met onze oudste deze spannende tijd door te komen. Nu na 13 weken na hun geboorte komen we eindelijk een beetje tot rust. De impact van een vroeggeboorte en complicaties hiervan zijn groter dan we gedacht hadden.

Wat ik wil zeggen is dat de ene tweeling de andere niet is en dat geldt ook voor de zwangerschap. Het zou mooi zijn als je wens uitkomt zonder de ervaring die wij hebben gehad. Ons verhaal kun je lezen via de link onderaan.

Veel succes,

Caroline

Geplaatst

Jeetje, met verbazing heb ik dit topic zojuist gelezen! Heb ik net in een andere topic gezegd hoe geweldig ik dit forum vind en dan kom ik dit tegen. Moeten we elkaar niet gewoon in waarde laten? Want dat gebeurt nu niet echt, vind ik. Iedereen heeft zijn of haar persoonlijke meningen/beweegredenen en de topicstarter stelde een vraag waar zij antwoord op hoopt te krijgen, zodat zij daarmee geholpen is (wat de achterliggende gedachte ook is). Sommige geven dat antwoord ook! Ze heeft toch niet om een mening gevraagd? Als je het er niet mee eens bent, dan reageer je toch gewoon niet? En als je toch graag je mening erover wilt geven of een soort van waarschuwing/advies, dan kun je dat toch respectvol doen? Dat zijn er tot nu toe helaas maar een paar geweest!

Zo, dat wilde ik even kwijt!

Geplaatst

Oeps, weer een tweestrijd op het forum... ik heb er zelf ook een keer mee te maken gehad. Ik denk dat we hier allemaal zeer gevoelig zijn over bepaalde dingen en dat iets totaal verkeerd kan worden opgevat, terwijl dat niet zo bedoeld wordt... Helaas kan het geschreven woord verkeerd en soms hard overkomen en een reactie is dan (te?) gauw geplaatst.

Caroline

Geplaatst
En om nu te gaan beginnen over dat het niet gepast oid is nadat iemand anders weeeer een miskraam heeft gehad is zinloos..

je trekt mijn woorden uit verband!! dit heb ik nooit gezegd..!!Ik heb mijn meening hierover en vind de manier van schrijven ongepast.. net als jouw duidelijke meening alleen basseer die dan wel op wat er geschreven is.

Wat betrefd de topicschrijfster ik wens je al het gelluk toe alleen mischien dingen iets anders formuleren vooral op een forum als dit..zoals eerder gezegd.. kinderen neem je niet die krijg je.. ook via ivf..Onbedoeld heb je het vast verkeerd over laten komen

Geplaatst
je trekt mijn woorden uit verband!! dit heb ik nooit gezegd..!!Ik heb mijn meening hierover en vind de manier van schrijven ongepast.. net als jouw duidelijke meening alleen basseer die dan wel op wat er geschreven is.

Wat betrefd de topicschrijfster ik wens je al het gelluk toe alleen mischien dingen iets anders formuleren vooral op een forum als dit..zoals eerder gezegd.. kinderen neem je niet die krijg je.. ook via ivf..Onbedoeld heb je het vast verkeerd over laten komen

Nee, de woorden trek ik niet uit het verband en ik heb de topicstartster trouwens ook niet zien schrijven dat ze kinderen ging nemen!!

Eslief (nou, voor mij ff meer Esstout!! ;)), de topicstartster zit hier op een IVF-forum en heeft al eerder IVF ondergaan!!! Dit is dus niet een 13jarige ''breezersletje'' die van al onze ellende geen besef heeft!! En ik lees nergen dat de topicstartster denkt in termen als kindjes nemen (pedofielen nemen kinderen, mensen met een diepe kinderwens niet!!!) We willen allemaal een zo groot mogelijke kans op zwanger te worden (en te blijven) dus zit niet zo iemand af te branden.

Ik vind het kwetsend naar de topicstartster toe hoe ze hier publieke afgemaakt wordt door vele mensen hier.

Ik vind dat sommige mensen zich diep mogen schamen.

Geplaatst

Meiden, meiden, meiden,

Hou je even in allemaal!

Nu wordt dit topic gebruikt om op elkaar te reageren en er wordt niet meer gereageerd op de vraag die babies heeft gesteld.

Geplaatst

Ja, dit is zeker niet de bedoeling. Volgens mij moeten we ELKAAR hier in onze waarde laten en daar hoort ook bij: het niet op elkaar af reageren.

Dat zou zonde zijn van dit leuke forum!

Toch even een mening van mij: Vind bepaald ander woordgebruik wel gepaster.... er wordt nu vergeleken met appels en peren.

Geplaatst

nou dames wat een boosheid hier ik denk ook niet dat dit haar bedoeling was en dat ze zich kapot schrikt als ze weer op het forum komt iedereen haar eigen keus misschien had ze het beter kunnen formuleren maar laten we nu niet allemaal zo'n boos berichtje hier opzetten er is nu wel genoeg geschreven ik neem aan dat ze ook wel blij is met 1 wonder en denk dat ze idd verbaasd is dat ze er nu maar 1 mag terugplaatsen

babies als je er echt 2 wilt terugplaatsen ga je toch kijken in een ander ziekenhuis ik loop/liep zelf in het radboud daar mocht je het zelf weten maar gaven wel het advies om te beginnen met 1 als de kwaliteit a was bij een b of c mocht je er zoiezo 2 wij hadden ook de keuze gemaakt bij a 1 en bij b of c 2 wij hadden het geluk dat we 4 a hadden eerste poging was mislukt en de cryopoging hebben we een a en een b terug laten plaatsen en ik ben nu zwanger van 1 succes met je keuze

en dames laten we een beetje lief zijn voor elkaar we hebben het al moeilijk genoeg :)

Geplaatst

wat een heisa, ik denk niet dat iemand de topicstarter bewust heeft willen aanvallen hoor. Laten we het erop houden dat de topicsstarter niet echt tactisch is geweest in haar bewoording en dat dat bij sommigen een beetje verkeerd is gevallen. Ik had er ook mijn twijfels bij en vond het ook raar klinken, dat mag ik dan toch uitten? Het is en blijft een zeer gevoelig onderwerp. Ik vind trouwens dat je dan best ongevraagd je mening daarover mag geven. Dat is naar mijns inziens door niemand op een respectloze manier gedaan.

Geplaatst

nee dat is ook wel zo maar moet dan gelijk het hele forum op gaan reageren ze schrikt zich vast kapot als ze het straks allemaal leest of ze komt het forum niet eens meer op ik ben ook wel iemand die der mond niet dicht houd maar sommige dames slaan dicht en durven er niet meer op te reageren nu bemoei ik me er niet meer mee heb ik nu alweer te veel gedaan hihi ik ga leuke dingen lezen al is er niet veel om te lezen bah ik wil goed nieuws dames

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een boosheid zeg, Jammer dat de topicstartser zelf niet meer reageert over wat ze precies bedoelt.

maar oke 2 terug laten plaatsen betekend niet automatisch een 2lling zwangerschap. Ik heb oo in het EMC gelopen en heb de laatste 2 keer 2 emmy's terug laten plaatsen (ben ook 39) maar helaas geen zwangerschap dus je hebt nooit garantie.

Succes in ieder geval.

Geplaatst

nou even voor de topicstarter dan: zeker niet wegblijven, maar eerlijk is eerlijk: met zo'n bewoording van je vraag roep je natuurlijk heftige reakties op. Maar fouten maken is menselijk, als we ze maar inzien. Dat is ook de insteek van de reakties (denk ik).

Geplaatst

Dames .....

ik wil bij deze melden dat ik het niet fijn vind dat er op een vraag

,al dan niet goed geformuleerd , zo gereageerd wordt

dit forum is er voor informatie en steun aan elkaar

niet om op elkaars zinnen en woorden zout te leggen als op de spreekwoordelijke slakken

wij "de moderators" zijn er dan ook over bezig dit topic te sluiten als er niet gestopt wordt met het nare gekat en gedoe

de gemoederen lopen hier te hoog op en dat is voor niemand fijn

ja we kennen allemaal verdriet en teleurstellingen ,dus ik snap dat er dames zijn die gekwetst zijn door een tweeling wens ipv een kinder wens

en al heel happy zouden zijn als ze hun zwangerschap goed afzouden ronden met 1 gezond kindje

maar dat maakt haar wens niet minder waard of haar minder dankbaar als het wel lukt 1 of 2

iedereen is hier gelijk

iedereen heeft evenveel recht op vragen stellen

iedereen heeft evenveel recht op steun

iedereen heeft evenveel recht op zijn wensen en/of dromen

dus ik wil jullie vragen

om of normaal antwoord te geven op de vraag of als je je gekwetst voelt door iemand niet boos te reageren maar die persoon gewoon op je negeer lijst te zetten .daar is die lijst voor

je hoeft niet iedereen aardig te vinden en het niet met iedereen eens te zijn maar dit is geen plaats voor rellen

dank jullie wel

Geplaatst

Zal ik dan maar weer even reageren op de vraag van babies.

In ziekenhuis maastricht moet je ook niet zijn want daar plaatsen ze 2 emmies terug vanaf 38 jaar, en daarvoor altijd eentje.

Bij mij zijn er dus 2 teruggeplaatst van top-kwaliteit en ik ben de gelukkige bijna mama van eentje die is blijven plakken.

Ik verbaas me altijd een beetje over ziekenhuizen waar je zelf mag kiezen omdat tweelingzwangerschappen risico's met zich meebrengen, maar voor je gevoel verhoogt het natuurlijk wel altijd de kans.

Fijn dat dat bij jou zo goed is gegaan.

Succes.

Geplaatst

in het catharina ziekhuis in eindhoven hebben ze me wel zelf de keus gegeven voor 1 of 2 emmy's

wel met de melding dat ze liever 1 emmy terug plaatsen maar ik kon uit 3 opties kiezen

1 altijd 1 emmy terug

1 emmy terug bij een topper en 2 bij mindere kwaliteit

of altijd 2 emmys terug

ik ben 31 en het was nu mijn 2e poging waar ik er 2 terug wilde en ik ben nu zwanger van 1 kindje maar ook al bij de 1e poging had ik deze keus

dus mss is dat een ziekhuis waar je iets mee kan

Geplaatst

Ik heb op mijn 28e 2 emmies teruggeplaatst gekregen tijdens mijn eerste IVF. Dit was in ziekenhuis Rijnstate in Arnhem.

Hier kwamen ze zelf mee want ik dacht ook gezien mijn leeftijd en de eerste IVF dat ik er ééntje terug zou krijgen.

De reden dat ik er 2 terug kreeg is omdat er 4 emmies waren onstaan, alle 4 matig en niet goed genoeg om in te vriezen. Daarom hebben ze besloten er 2 te gebruiken en de andere 2 te vernietigen.

Van de 2 (matige) emmies heeft er zich ééntje weten in te nestelen en ben ik nu een week overtijd :)

Lfs Niek

Geplaatst

Ik ben vanaf mijn 23e onder behandeling in het EMC (verhoogd fsh, laag amh) en bij mij zijn alle keren twee embryo's teruggeplaats; in 2005 een gezonde zoon gekregen, in 2006 een gezonde zoon gekregen.

In 2009 hebben we weer 3 pogingen gedaan, bij de derde poging zwanger, maar helaas miskraam.. We hadden besloten om te stoppen en extra dankbaar te zijn voor onze knullen.

En nu in 2010... ben ik spontaan zwanger van onze derde zoon !(18 weken nu)

Geplaatst

Ik haak even aan op bovenstaande.

Elk ziekenhuis heeft haar eigen beleid, maar ik meen dat er 1 universeel uitgangspunt is, namelijk het streven naar een zwangerschap van 1 kindje.

Het moet dus niet de vraag zijn of je 1 kindje wilt of een tweeling. Als je op de natuurlijke manier zwanger wilt worden werkt dat toch ook niet zo?

Afhankelijk dus van de omstandigheden en ingeschatte kansen (obv leeftijd, embryo/zaad kwaliteit, ervaringscijfers etc), worden er 1 of 2 en soms 3 teruggeplaatst.

Ik zelf zit dus in mijn laatste ivf poging en de artsen geven mij een hele kleine kans. Vandaar dat er 3 embryo's worden geplaatst. En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel heel erg over na heb moeten denken.

Zoveel mensen zoveel wensen..

Ik ben trouwens benieuwd naar de reactie van degene die het bericht initieel heeft gepost na zoveel commotie

Veel sterkte en geluk allemaal!

Geplaatst
Ik haak even aan op bovenstaande.

Elk ziekenhuis heeft haar eigen beleid, maar ik meen dat er 1 universeel uitgangspunt is, namelijk het streven naar een zwangerschap van 1 kindje.

Het moet dus niet de vraag zijn of je 1 kindje wilt of een tweeling. Als je op de natuurlijke manier zwanger wilt worden werkt dat toch ook niet zo?

Afhankelijk dus van de omstandigheden en ingeschatte kansen (obv leeftijd, embryo/zaad kwaliteit, ervaringscijfers etc), worden er 1 of 2 en soms 3 teruggeplaatst.

Ik zelf zit dus in mijn laatste ivf poging en de artsen geven mij een hele kleine kans. Vandaar dat er 3 embryo's worden geplaatst. En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel heel erg over na heb moeten denken.

Zoveel mensen zoveel wensen..

Ik ben trouwens benieuwd naar de reactie van degene die het bericht initieel heeft gepost na zoveel commotie

Veel sterkte en geluk allemaal!

Jij ook 3!!

Ik heb er ook 3 laten terugplaatsen!! Dit wel op ons eigen verzoek. De arts was er eerst niet zo heel erg happig om en deed het liever alleen in uitzonderingsgevallen bij ''oude'' mensen.. Maar wij hebben hem weten te overtuigen.. Mijn eicelvoorraad is zo vreselijk laag dat we dit perse wilden. Helemaal ook met de gedachte: als ik straks 40 zou ik wel 3 tegelijk mogen maar dan is er niets meer te TPen bij mij.

In welk ZH loop jij?

Ik dacht dat het in NL absoluut niet toegestaan was om 3 tegelijk te TPen...

;)

Geplaatst

Zoals al eerder gemeld kan je in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven kiezen voor 1 of 2, met de voorkeur voor 1 vanuit het ziekenhuis zelf. Zelf hebben wij beide keren bewust voor 1 gekozen (beide keren hadden we ook maar 1 embryo, dus uiteindelijk was er geen keuze).

Gelukkig zijn er genoeg voorbeelden van tweelingen waarbij zowel de zwangerschap als de bevalling goed is gegaan. Mijn vriend is van een tweeling en zelf heb je ook een gezonde tweeling gekregen.

Ik werk in de gehandicaptenzorg en zie jammer genoeg ook heel veel voorbeelden van dingen die mis kunnen gaan bij een tweeling. Zelf wilde ik het risico niet lopen. Ik weet de cijfers niet, maar de risico's zijn echt groter bij een tweeling dan bij een eenling. Onderschat het niet (niet belerend bedoeld). Het ziekenhuis zal niet voor niks het protocol veranderd hebben.

Wel vervelend voor je dat je zelf duidelijk kiest voor 2 en dat dat niet meer kan. Vooral omdat je die keuze eerder wel had. Ik denk dat het daarom ook moeilijker voor je is. Als je die keuze nooit gehad had, kon je je er misschien makkelijker bij neer leggen. Ik hoop voor je dat je tevreden kan zijn met de uiteindelijke uitkomst (toch 1 in het ziekenhuis waar je al onder behandeling was of toch naar een ander ziekenhuis) en dat je zwanger raakt.

Succes!

Yonne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden