Ga naar inhoud

Wachtbankje september

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Ik wil ook graag meedoen aan een groen bankje ... ... ik heb het lijstje ook al even een beetje ingevuld.

Liefs,

MBM

Wachtbankje September:

Aafke: 19 augustus tp (hopelijk) van 2 emmies, testen op 3 september

MBM: 24 augustus TP (cryo)

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ik ben vandaag ongesteld geworden, dus mag, als vrij uitgangsecho ok is, zaterdag beginnen met spuiten en dan di weer echo! Nog even wachten dus en heb ook nog geen data om echt op bankje aan te sluiten. Dit keer kort protocol, dus moet wel allemaal sneller gaan dan bij eerste poging, maar vraag is natuurlijk altijd of oogst ook ok is! spannend allemaal.

Geplaatst

Meiden van het wachtbankje september.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes toe wensen!!!

Op naar een mooi groen gekleurd bankje!

Geplaatst

Ik heb vanmorgen mijn punctie gehad.

Alles is goed gegaan, het was wel even pijnlijk, maar het was te doen.

Mijn vriend ging met de eicellen naar Zwolle, en mijn moeder bleef bij me in het rustkamertje.

Van de 10 eicellen, zijn er 5 goed genoeg om te kunnen bevruchten.

Ik ben nu nog steeds wat suf, en heb nog wel na-pijn.

Lekker rustig aan doen vandaag dus.

Vrijdag horen we hoeveel emmies we hebben, spannend!

Nog een kleine week wachten, en dan neem ik ook plaats op dit wachtbankje.

Groetjes, Sonja

Geplaatst

@ Sonnie: wat fijn dat je de punctie achter de rug hebt! Hopelijk worden alle 5 de eitjes goed bevrucht en krijg je vrijdag een telefoontje met goed nieuws. succes!

@MLH: hopelijk is de uitgangsecho vrijdag goed en mag je beginnen met spuiten!

@MBM: 24 aug tp van cryo, begint ookal aardig op te schieten! spannend!

@ WISH: er staat mij bij dat je morgen mag testen...succes!! op nr groen!

liefs Naomi

Geplaatst

Hoi ladies,

Het was allemaal even spannend maar gisteren toch de punctie gehad. In eerste instantie groeide en bloeide er weinig tot niets maar gisteren dan toch de score van 8! goede eicellen. Helaas is er ook een cyste aangeprikt of waarschijnlijk een endometrioom waardoor ik meteen de vraag kreeg of ik bekend was met cystes en endometriose... Ik heb wel vaker cystes gehad en het woord endometriose is ook al eens eerder genoemd maar er zijn verder nooit onderzoeken naar gedaan. In ieder geval heb ik AB gekregen en nu maar hopen dat er geen infectie zal optreden.

De opbrengst bij mijn man was niet goed. HIj moest zelfs 2x een potje inleveren zodat ze die konden samenvoegen. De kans dat er dus een bevruchting optreedt is daardoor klein. Wij hopen in ieder geval op 1 toppertje. Dan is het toch niet voor niets geweest allemaal.

Ik wacht dus nog even met op het bankje plaatsnemen want het verlossende woord komt zaterdag pas....

Ik hoop dat ik dan aan kan schuiven!

Geplaatst

Wachtbankje September:

Aafke: 19 augustus tp (hopelijk) van 2 emmies, testen op 3 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

Hoi, heb mezelf er ook maar tussen gezet. Na 2x ICSI en 2X cryo m�medicatie nu een cryopoging met alleen pregnyl. Gisteren op dag 11 de eerste FM gehad en eitje was toen al 20 mm (ovutest nog negatief, 's middags wel positief). Gisteravond dus gelijk de pregnyl gezet en maandag de TP van 2 cryootjes (mits er 2 goed ontdooien, maar hebben er 6, komt dus denk ik wel goed).

Boogie, Miepman moest de eerste ICSI ook een 2e keer terug komen... en we hadden toen 7 bevruchtingen waarvan 6 toppertjes! Fijn dat de punctie in elk geval achter de rug is...

Sonnie, fijn dat het ook bij jou goed gegaan is. lekker laten verwennen komende dagen!

Aafke, hoe is bij jou de TP gegaan? Of heb je 'm vanmiddag pas?

Geplaatst

Boogie, lees nu pas bij augustus dat ze bij jullie geen ICSI doen als het zaad niet goed genoeg is voor IVF... wat kl*te en wat een onzin zeg! Wanneer hoor je of er bevruchtingen zijn? Ik duim voor jullie...

Geplaatst

Ha meiden,

Gistermiddag had ik de 1e fm en jawel ..... gisteravond mocht gelijk de pregnyl al gezet. Dat is bij mij toch weer een 'juich-moment' !!! Er zit 1 folikel van 19 en eentje van 12. Vrijdagochtend de iui, de laatste ..... Hierna evt. nog 1 ivf-poging, maar daar denk ik nog maar niet aan. Het moet NU gewoon maar eens lukken.

Als je zo de eerste 2 pagina's van september leest, wat hebben we dan toch een verhalen allemaal h�.... ongelooflijk .....

Nou, ik ga niet op het lijstje, want dat heb ik vaak genoeg gestaan, zo voegt het me beter ........ Maar 4 september wordt de testdag. Een dag na Aafke dus.

Meiden, heel veel geluk, succes en sterkte !!!!!!!!!!!!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Hopelijk zal IVF inderdaad niet nodig zijn, Hope. En wordt spannend zo begin september. Testdag in het ziekenhuis is voor mij 7 sept, maar test denk ik 4 sept ook al (is 14 dagen na eisprong).

Geplaatst

Jaaaaaa, ik heb Romulus en Remus in mijn buik zitten! Precies waar ze horen!

Geen cryo's dit keer maar deze emmies waren allebei van A-kwaliteit.

Nu kan ik dus officieel plaats nemen op dit wachtbankje !!! Ik hoop dat ik heel snel gezelschap krijg.

@Sonnie: ben je al weer een beetje bijgekomen van de punctie? Fijn dat je in ieder geval 5 geschikte eitjes had. Sterkte met wachten vrijdag!

@MBM: ik hoop dat je cryootje mooi ontdooit, laat je er 1 of meer terugplaatsen?

@MLH: super dat je van start kan! Ik had dit keer voor het eerst ook kort protocol, dat ging echt supersnel. Ik ben wel benieuwd of er bij jou een verschil is qua opbrengst (vergeleken met lange protocol).

@boogie: inderdaad een heeeel vreemd verhaal hoor van het ziekenhuis. Kan niet zeggen dat het erg ‘klantgericht’ overkomt allemaal. Ik begrijp je zenuwen tot zaterdag volkomen (had er zelf dit keer ook heel veel last van) en ik ga heel hard voor je duimen! Moed houden hoor, het komt vast helemaal goed!

@Miep: een cryo tp met alleen pregnyl, ik wist niet eens dat dat ook kon. Spannend hoor, heel veel succes maandag!

@Hope: wat fijn dat het morgen doorgaat! En ook zonder op het lijstje te staan duimen we heel hard met je mee!

Het lijstje nog een keer omdat ik dat “hopelijk” bij mezelf wilde weghalen. Ze zitten er nu veilig en wel!

Haha, zou het helpen om er tegen te praten? Ik heb ze al wel verteld dat ze geen ruzie moeten maken, en dat ik genoeg plek heb voor twee… :tongueP:

Wachtbankje September:

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

Geplaatst

Hey Aafke,

Ik hoop dat Romulus en Remus blijven plakken. Ik ben zo zenuwachtig voor de 24e, ik hoop zo dat ons cryootje mooi ontdooid. En of ik er 1 of 2 terug laat plaatsen ... ... geen idee. Dat is me nooit gevraagd, maar ik vind alles prima, zolang er maar 1 blijft plakken. Wel hebben we in het begin aangegeven dat we het helemaal niet erg zouden vinden om een tweeling te krijgen. Maar daar zijn ze erg voorzichtig mee. Dus dan zien we het wel!

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hai meiden,

Als het mee zit kom ik nog bij jullie op het bankje. Ik hoop zo rond half sept de tp te hebben afhankelijk van de fm's uiteraard!

Iedereen veel succes en september moet echt groener worden als de afgelopen maanden hoor! toi toi toi

Liefs Jet

Geplaatst

hoi iedereen

nou ik kom hier ook maar weer wachten... alweer sept..

ik heb nu ff 2maanden rust en men nod zal ongeveer 3-9 zijn

maar je weet maar nooit wat er in de rustmaanden brengt

iedereen succes met wachten

liefssssss

Geplaatst

@ Boogie: de punctie achter de rug en toch een goede oogst!

nu nog t spannende telefoontje afwachten. op naar een mooie bevruchting

(of meer natuurlijk!!)

@ Sonnie: voor jou morgen het belangrijke/ spannende telefoontje! succes!

@ Aafke: wauw, 2 topembryo'tjes teruggeplaatst gekregen!! dat je ze maar heeeeeeel

lang veilig bij je mag dragen!

voor de meiden die ik vergeten ben; succes met behandelingen en de wachtweken.

op naar GROEN!!

Ik heb morgen de 1e fm. Ben erg benieuwd!

Liefs Naomi

Geplaatst

Nou, uitgangsecho ws oke, morgen eerste spuit erin!

@ Aafke, jij dus nu na kort pr 2 top embryo's en geen cryo's? Hoe was dat bij lang protocol?

@Naomi, hoe was je eerste fm?

@Sonnie en @Boogie, hoop op goed bevruchting/overleving!!

Pff, spanning stijgt al weer flink, ook zonder hormonen ben ik al weer een wrak! Vind al die onzekerheid maar niets!! Vanaf morgen kan ik gelukkig de hormonen de schuld geven! ha,ha!!

Dikke XXXX

Geplaatst

Hey MLH,

BIj mij was er een behoorlijk verschil ja, dus ik ben sowieso erg benieuwd naar de evaluatie straks.

Poging 1: lang protocol, waarbij ik 150 eh puregon spoot. Toen had ik 26 eitjes (18 bevruchtingen), en 5 cryo's. Uiteindelijk geen tp vanwege overstimulatie, dus 6 cryo's. Hiervan overleefde 1 en daarvan ben ik kort zwanger geweest.

Poging 2: lang protocol, 100 eh puregon. Toen 17 eitjes (12 bevruchtingen), tp van 1 verse emmie en 2 cryo's (niet goed ontdooid).

Poging 3: kort protocol, 100 puregon. 5 eitjes (3 bevruchtingen), tp van 2, geen cryo. Het verschil is bij mij dus aanzienlijk. Wel vraag ik me af in hoeverre de medicatie nu een rol speelt. Bij de tp vroegen de artsen in Nijmegen ook wanneer ik waarme begonnen was. Ik moest nu vanaf dag 3 deca en vanaf dag 5 puregon erbij. Dat vonden zij geloof ik rijkelijk laat, ze gingen er vanuitdat ik al vanaf dag 1 of 3 begonnen zou zijn. Misschien een verklaring? Daarnaast vraag ik me af wat de opbrengst dit keer geweest zou zijn als ik toch weer 150 puregon gespoten had!

Mocht een 4e poging nodig zijn, dan neig ik er nu dus naar om opnieuw voor het lange protocol te gaan, omdat dit zoveel meer opleverde (ik had toen ook veel minder stress over evt. bevruchtingen omdat ik zoveel eitjes had). Aan de andere kant had ik toen echt heel veel last van de deca en vond ik dit korte protocol veel relaxter, echt heel veel minder belastend. Stof tot nadenken dus. Met aangepaste medicatie/ andere startdag zou ik misschien wel opnieuw voor het korte gaan.

Daarom ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen die beiden gedaan hebben en de verschillen daartussen!

Aafke

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik plof ook neer op het wachtbankje van Sept. hoor, poging 1 van de IUI is mislukt, dus toen zijn we gelijk weer gestart met de Deca.

Afgelopen woensd. had ik weer n echo, en alles was okay, dus kon gelijk starten met Gonal F. Volgende week woensd. FM en als ik ongeveer weer het zelfde als vorige keer zit, dan hoop ik na volgend weekend de inseminatie te hebben.

Maar dat horen we volgende week wel hoe het gaat lopen.

IEdereen heel veel suc6 gewenst.

Spannend Boogie! Morgen hoor je toch meer?

liefsss

Geplaatst

Hai Aafke,

Dat is zeker een groot verschil. Ik had met lang protocol (150 eh puregon) 23 eitjes, waarvan 21 bevrucht en 16 in vriezer en 1 verse (die raak was, maar tot mk leidde). 6 goed ontdooit, maar geen zwangerschap. Ik ga nu weer 150 eh spuiten, maar inderdad heel benieuwd. En ja, er hoeft er maar 1-tje te pakken he? Ik vond het nu al moeilijk om te beslissen of ik inderdaad ok was met kort, maar wat je zegt, ik hoop er inderdaad op dat het veel minder belastend is, wat ik meteen geloof!

liefs

Geplaatst

17 miljoen zaadcellen, nou zal er deze keer toch wel EENTJE de goeie weg kiezen ??!!!!

In plaats van de utrogestan-bolletjes mag ik deze keer 'na-spuiten' met pregnyl, 1500 ie op dag 2, 4, 6, 8 en 10. Zijn er meer meiden die dit op deze manier doen ?

3 september wordt de testdag, dus gelijk met Aafke.

Ik heb vorig jaar met de ivf 1 x lang en 1x kort protocol gehad, maar bij mij was de opbrengst gelijk. En daarbij vond ik inderdaad ook het korte protocol veel minder belastend.

Nou ...... op naar heel veel groen !!!!

Geplaatst

Wij hebben vanmorgen heel slecht nieuws gekregen.

Van de 5 bevruchte eicellen is er niet �tje gaan delen.

2 leken er even te gaan delen, maar het zette niet door.

Het lab en het ziekenhuis hebben nog geen idee waarom het niet is gelukt.

Het is een enorme klap voor ons, hier hadden we geen rekening mee gehouden.

We zijn beiden positief ingesteld, en hoopten op in ieder geval 1 emmie.

Dit was onze eerste vruchtbaarheidsbehandeling, en we zijn niet eens tot een terugplaatsing gekomen...ongelooflijk.

1 september krijgen we een evaluatiegesprek over hoe nu verder.

crybaby2.gif:crybaby2:crybaby2.gif

Ik wil iedereen hier heel veel succes wensen, en ik blijf jullie volgen!!

liefs, Sonnie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden