Ga naar inhoud

Wachtbankje september

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Boogie; hoe was het zaterdag gegaan? viel t mee??

Lekker weekend gehad??

Spannend Naomi, k duim voor je!! hopelijk dat je positief nieuws krijgt woensdag.

Ik mag woensd. voor FM.

Heb erg last van m'n rug, die is ook niet al te best, maar het zeurt zo, dat heb ik normaal alleen alsk ongi word, of n eisprong krijgt. Heeft iemand ervaring of dit door de hormonen kan komen??

Ben bijna n week bezig met Gonal F, dus w.s. zitten ze te broeden van binnen op wat eitjes....

Eerst woensd. maar weer afwachten.

liefs allemaal

Geplaatst

Wachtbankje September:

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

MBM: 24 augustus TP (cryo)

Tess: 30 augustus TP van 1 cryo, testen: 13 september

Geplaatst

Hey Miepie,

Jij hebt vandaag de TP gehad? Hoe is het gegaan? Nou hopen dat ze lekker blijven plakken. Ik zal voor je duimen. Dat wordt nu echt wachten, wachten en nog eens wachten tot aan 7 september.

Liefs,

MBM

Geplaatst

dank jullie wel meiden!!

De punctie viel achteraf gezien wel weer wat mee... (achteraf he! ha ha)

Had dit keer een andere arts en deze nam de tijd. (opzich wel prettig!)

Vorige keer was ik erg misselijk en deze keer weer niet. (gelukkig)

Nu weer spannend het wachten op het telefoontje of er bevruchting plaats heeft gevonden... (deze krijg ik woe)

@ Trijnie: ik was deze keer op de een of andere manier ook bang dat mn follikels gesprongen zouden zijn... het tegendeel bleek waar: er zaten erjuist heeeeel veeel!

Deze follikels groeien zowat je eierstokken uit, dus kunnen je buik en zelfs rug erg gevoellig van zijn. Maar ook de hormonen doen van alles en nog wat...

@Missbabymiracle: jijn succes morgen met je tp! en daarna met de wachtweken!!

@Sonnie: hoe gaat het nou met jou meid?

@MLH en Hope: hoe gaat het met jullie meiden?

liefs Naomi

Geplaatst

Wachtbankje September:

Boogie: 21 augustus TP van 1 emmie, testen op 5 september

MBM: 24 augustus TP (cryo)

Geplaatst
dank jullie wel meiden!!

De punctie viel achteraf gezien wel weer wat mee... (achteraf he! ha ha)

Had dit keer een andere arts en deze nam de tijd. (opzich wel prettig!)

Vorige keer was ik erg misselijk en deze keer weer niet. (gelukkig)

Nu weer spannend het wachten op het telefoontje of er bevruchting plaats heeft gevonden... (deze krijg ik woe)

@Sonnie: hoe gaat het nou met jou meid?

liefs Naomi

Wat fijn dat het deze keer de punctie te doen was voor je.

Pijnloos zal het nooit worden, vrees ik ;-)

Sterkte met wachten op het telefoontje!!

Met mij gaat het wel, ik merk dat de hormonen steeds meer uit mijn lijf verdwijnen.

Als ik me niet vergis wordt ik vandaag/morgen ongesteld.

Dat vind ik fijn, dan is er even een 'grote opruiming' van binnen.

Verder gaan we morgen voor een aantal dagen weg. Even onze koppies

leeg maken en weer opladen.

Liefs, Sonja

En alle meiden; zet 'm op he!!

Geplaatst

@Naomie, goede vangst!!

Ik krijg deze keer voor het eerst ook een infuus voor punctie, vorige keer gewoon op een asprientje! lijkt mij dit inderdaad iets menselijker! Maar zo ver is het nog niet, eerst gewoon even lekker door spuiten, morgen eerste fm.

succes allemaal!

x

Geplaatst

Hi ladies,

Zoals jullie misschien wel weten heb ik dit allemaal nog nooit meegemaakt (IVF, punctie/terugplaatsing ed) maar ik heb allemaal zo'n zeurend gevoel in m'n buik.

Kan dit van die bolletjes komen? Of van de terugplaatsing of nog van de punctie? Na de punctie heb ik hier eigenlijk geen last van gehad maar ik word er onzeker van...

Geplaatst

Boogie,

Ik heb bij de vorige iui ook de utrogestan-bolletjes erbij gebruikt en heb toen ook twee weken lang last van m'n buik gehad, ik kreeg de indruk dat het door die bolletjes kwam. Ook m'n humeur liet te wensen over ahum. Deze keer mag ik 5x pregnyl spuiten (dagh 2,4,6,8 en 10 na de iui) ipv de bolletjes. In het ziekenhuis gaf ze aan dat utrogestan meer bijwerkingen geeft.

Veel sterkte.

Geplaatst

Boogie, ik gebruik ook utrogestan bolletjes, en kreeg daar ook n rare buik van, soms zelf steken in m'n baarmoedermond, en n klein beetje bloed.

K heb tot bijna voor m'n menstruatie n zeurend onderbuik gevoel gehad.

liefsss

Geplaatst

Oh gelukkig ;-)

Ik maakte me er echt zorgen over maar dan zal het van die bolletjes komen. Geen pijn maar zeurend gevoel en ook zo'n vermoeid gevoel in m'n rug. Ik ben blij dat het herkenbaar is. Ik werd al bang dat onze eerste poging meteen mislukt was.

Geplaatst

hello ladies,

alles ok? ik eerste fm gehad, niet ok, moeten er rekening mee houden dat poging wordt afgebroken. Mag nog 2 dagen spuiten en dan donderdag weer echo. Heb nog enige hoop dat het goed komt, want volgens mij was ik de vorige keer ook later met ontwikkelen, maar weet dat eigenlijk niet mee zo goed. Heb er nu 3 dagen puregon op zitten. Hebben meer mensen ervaring met pas later groeien van de follikels? Ze zitten er nml wel, maar zijn erg klein, op 1 na, die zet de pas erin, maar dat is not voldoende!! xx

Geplaatst

Mlh, welke cd zit je nu dan ? Ik ga altijd dat 1 of 2 voor een uitgangsecho en dan pas dag 10 a 11 weer voor een fm, dan heb ik er dus al 9 a 10 dagen menopur in gespoten. Je geeft nu aan datje pas 3 dagen puregon hebt gespoten ?

Ik heb sowieso wel eens een trage groei gehad bij 1 van de pogingen, het is best verschillend, nu had ik iui al op dag 12, heeeel snel voor mij doen. Ik heb 'm ook wel eens pas op dag 17 of 18 gehad, dus dan was de groei een stuk trager.

Nou ja, meer kan ik je niet helpen helaas.

liefs hope hope

Geplaatst

hope,hope, ik vond het ook voorbarig, maar schijnt dat vrouwen gemiddeld 7 dagen puregon spuiten en dan al ovitrel en dat je na 3 dagen spuiten al wel wat groei moet zien. Ik heb nml wel echt pijn in mijn rug en voel echt rechts in buik onder pijn, dus heb het idee dat er juist van alles gebeurd, maar die IVF arts vond het niet echt normaal dat hij zo weinig groei zag. Ben overigens op cyclus dag 5 begonnen, zit nu dus op dag 8 van mijn eigen cyclus. Kan helaas niet veel meer dan afwachten, dat is the story of our life!!

greets

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben toch ook maar even gaan lezen in deze topic. tot nu toe zat ik alleen maar bij de topic "wie starten er in augustus"maar ook ik zit nu in de wachtweken ... in september dus!

Een aantal van jullie heb ik al "gesproken"bij die andere topic...

Nu "gezellig"(hmmmm echt gezellig is t natuurlijk niet, maar ja, wat moet moet) wachten met ELKAAR!! altijd beter dan alleen!

Ik mag 6 sept gaan testen!! De tijd kan meniet snel genoeg gaan!!

Geplaatst

@ MLH

Ik heb 10! dagen gestimuleerd en op dag 10 had ik 9 follikels terwijl er daarvoor maar 1 rechts en 3 links te zien waren maar niet echt veel bijzonders. Dus volgens mij is er nog hoop toch? De eerste 2 echo's waren voor mij ook erg teleurstellend en ineens kwam het dan toch nog goed.

Ik hoop voor jouw hetzelfde.

Ik voel momenteel van alles. Ik hoop zo dat het ons embryootje is dat aan het nestelen is. Vind het allemaal erg spannend en ben tegelijkertijd erg bang dat het niet lukt. Ik kan niet anders dan wachten....

Geplaatst

Hallo dames, ik heb het lijstje even weer aangevuld.

Liefs,

MBM

Wachtbankje September:

Boogie: 21 augustus TP van 1 emmie, testen op 5 september

MBM: 24 augustus TP (2 x cryo, 7-cellig en 8-cellig), testen op 7 september

Geplaatst

Morning!

@MBM, TP goed gegaan? Beide goed ontdooit dus? Dat is fijn! Je hebt je testdatum er nog niet bij gezet, of wil je dat niet. Wen1979, wil jij ook op lijstje?

Voor jullie komt het steeds dichterbij, ik zit nog met die K prikken! Hebben jullie wel eens gehad dat je na spuiten een kleinde bloeding had? Ik kan me dat van de vorige keer prikken helemaal niet herinneren! Zal ik wel bloedvaatje hebben geraakt! Is na de orgalutran. tsja, hoop ook dat het er morgen beter uit ziet de fm! Anders weer over op lang protocol!

liefs

Geplaatst

MLH, foutje ... heb mijn bericht aangepast, staat er nu wel bij hoor. Ik heb ook wel eens gehad bij het prikken dat er w�bloed uit kwam, maar dat was minimaal.

Liefs,

MBM

Morning!

@MBM, TP goed gegaan? Beide goed ontdooit dus? Dat is fijn! Je hebt je testdatum er nog niet bij gezet, of wil je dat niet. Wen1979, wil jij ook op lijstje?

Voor jullie komt het steeds dichterbij, ik zit nog met die K prikken! Hebben jullie wel eens gehad dat je na spuiten een kleinde bloeding had? Ik kan me dat van de vorige keer prikken helemaal niet herinneren! Zal ik wel bloedvaatje hebben geraakt! Is na de orgalutran. tsja, hoop ook dat het er morgen beter uit ziet de fm! Anders weer over op lang protocol!

liefs

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Zometeen gesprek in ziekenhuis.

ik hoop dat ik volgende week weer mag beginnen.

jullie horen van me.

gr Esther

Geplaatst

Ik heb inderdaad ook wel eens wat bloed na het prikken, de laatste iui heb ik bijna elke dag even een pleister erop geplakt, helemaal als ik een licht shirtje aan had.

Nou, de eerste ww schiet al weer een beetje op. Aafke, hoe gaat het met jou ?

Ik ben heel blij dat ik nu niet de utrogestan heb, maar de pregnyl prikken. Ik voel me echt veel prettiger dan bij de vorige iui. Gisteren de 2e gezet, nu nog maar 3 te gaan. Op zich gaat het wachten nog wel aardig, de jongens zijn deze week weer op school begonnen. De dagen vliegen eigenlijk wel om hier. Ook het komende weekeinde is aardig volgeboekt met 2 verjaardagen, dus afleiding genoeg.

Wen1979, jij bent ook al lang bezig zeg .... De wens blijft h�... Jij hebt dus net als wij onderhand ook een groot leeftijdsverschil tussen je dochter en de baby-wens. Wij hebben 2 zoontjes van bijna 9 en 7, soms twijfel ik wel eens, gezien het leeftijdsverschil dat maar groter en groter wordt, wij zijn sinds 2005 hiermee bezig, maar volgens mij gaat het juist ook heeeel leuk zijn omdat ze het zo heel bewust mee gaan maken. Ons wachten zou nu toch wel eens beloond moeten worden ??!!!!

liefs hope hope

Geplaatst

Meiden, laten jullie september groener worden dan augustus!! Wil geen rood meer zien!

Succes allemaal!!

Lfs,

Marlijn ( gelukkig mocht ik mezelf wel groen maken):icon_sunny:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden