Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
hey dames

daantje goed man dat het hcg zo snel daalt dan kan je weer verder.

martha ik heb geen idee wanneer je ong word of bij hoeveel hcg ik hoop voor je dat je ong word dan kan je dit jaar nog een x voor ivf.

trouwens wanneer word je weer ong na een mk

een fijne dag liefs jessica

Dat varieerd, maar meestal toch wel 4 tot 6 weken na de miskraam.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mmm, gister leek het erop dat ik ongesteld ging worden, maar nu is het vrijwel weer weg.

Nou ja, ik moet me er geloof ik maar bij neerleggen dat het dit jaar toch niks wordt en blijkt het toch wel te kunnen, dan is het een mooie meevaller.

Geplaatst

dankje martha

maar ik heb een vraag als je gemeenschap hebt kanje dan zwanger raken na je mk?

iedreen een heel fijn weekend

liefs jessica

Geplaatst

Hoi Minoes,

ik spring er even tussen, sorry.

Onderzoek heeft uitgewezen dat tot 6 maanden na de mk de kans op een zw groter is dan normaal omdat je vruchtbaarder bent. De kans op een doorgaande zw is dan ook groter dan voor de mk.

Hoe en het waarom weet ik niet precies, zal eens kijken of ik die info nog kan vinden. Wij hebben na onze mk ook een aantal iui gedaan maar zo balen dat de zaadkwaliteit heel slecht was.

Ik ga even dat artikel zoeken.

Geplaatst

Het klopt wat Sylvie zegt, maar vaar volgens mij moet je lichaam eerst wel ontzwangerd zijn toch?

Ik weet ook niet precies hoe het zit. Zal ook even zoeken.

Geplaatst

Hi meiden, ben er weer. Kon steeds niet inloggen enzo wat een gedoe. Gelukkig nu wel weer.

Martha, lees over je bloedverlies. Hoelang heb je nu geen bloedverlies gehad?

Geplaatst

Ok dan is het wel raar ja. Ik ben aan het zoeken vanaf wanneer je nou moet gaan tellen. Wat je eerste cyclusdag is na een mk. Ergens las ik de dag dat je het vruchtje verloor als eerste dag moet tellen.

Bij mij is het nu ook beetje raar. Vrijdag ben ik gaan sporten (gewoon lesje zumba) toen had ik smorgens onderin mijn buik (dacht blaas) beetje pijn. Na het sporten werd het erger en kreeg ik ook bloedverlies.

Dat houdt sindsdien aan, geen lappen vol hoor maar wel steeds in mijn maandverband (heb ik nu weer in). Als ik dan kijk, sorry voor de details. Zitten er nog wel kleine donkere stukjes in. Pfff

Vandaag meer krampen en steken.

heeft iemand hier ervaring mee?

Ben trouwens maandag weer begonnen met werken. DIe afleiding is wel lekker hoor. Alleen nog maar bezig geweest met mail want die zat helemaal vol.

Werk jij weer volledig?

Geplaatst

Hey mik en martha

dank jullie wel voor het op zoeken.

Mik ik denk dat je gewoon ongesteld bent eerst rood en daarna bruin dat heb ik ook gewoon tijdens mijn normale menstuatie.

lekker dat je weer aan het werk bent.

martha ik hoop zo voor je dat je ong word jeetje wachten duurt dan zo lang.

Trouwens ik wist ook niet dat je veel vruchbaarde bent na de mk. ik weet wel als je bevallen bent dat je daar ook direct erna zwanger kan worden een vriendin van mij heeft na de zwangerschap enmaal gemeenschap gehad en toen was ze weer zwanger.

iedreen een fijne zondag

liefs jessica

Geplaatst

Hi Minoes, zou het echt al menstruatie kunnen zijn? Als ik tel vanaf de dag dat ik het vruchtje verloor dan zou ik op cyclusdag 24/25 zitten. Lijkt me zo snel.

Ben net een week schoon geweest.

Hoe is het met jou?

Liefs

Geplaatst

ja ik denk het wel als je eerst rood velies en daarna bruin ja dat lijkt mij op een ongie.

ja het gaat goed aleen ik voel me al zo vreemd begin weer met rug klachten en heb weer heel veel hoofdpijn maar het gaat hier goed.

af en toe een wel eens een dipje maar dat hoord er ook bij maar ik slaap weer veel haha

en met jou?

liefs jessica

Geplaatst

@ Mik

Het is inderdaad zo dat je kunt tellen vanaf je het vruchtje bent verloren.

Dat betekent dat het bij mij nu precies 4 weken geleden is.

Omdat bij mij de bloeding weer opnieuw begon weet ik niet precies of ik deze telling nu aan kan houden.

Maar in principe is het 4 tot 6 weken na verlies van het vruchtje.

Fijn dat je weer wat afleiding kunt vinden in je werk.

Ik werk eigenlijk al wel weer m'n volledige aantal uren, maar blijf nog even op papier staan voor 50%. A.s. vrijdag gaan we nog op vakantie en daarna is het de bedoeling dat ik me weer helemaal beter meld.

@ Jessica, ik heb het nog niet kunnen vinden, maar het blijkt wel zo te zijn.

Geplaatst

Hey Mik, schijnt bij iedereen anders te zijn heb ik van mijn gyn begrepen!

Vervelend dat je dat dan niet zeker weet hè...

Als je twijfelt kan je altijd even je gyn bellen!

En meiden bij mijn vorige miskraam is mij verteld dat het beter is om een cyclus af te wachten als je weer zwanger wilt worden.

Is tenminste alles weg....baarmoeder mooi schoon

Sorry ben een beetje afwezig geweest de laatste dagen...dipje..bah

Maar ben vanmorgen heel anders opgestaan dan de laatste paar dagen dus dat is mooi toch....

liefs Daan

Geplaatst

Hoi Daan,

Mooi dat je je wat beter voelt! Daar ben ik blij om.

Wij moeten ook een volledige cyclus afwachten hoor, anders mogen we echt niet beginnen.

Ik ben alleen benieuwd wanneer m'n eerste cyclus na de mk weer op gang komt, omdat ik nu al wel heel lichtjes bloedverlies heb (zit meer van binnen en komt nog niet echt op m'n verbandje terecht).

Ben benieuwd of dit al een teken is:-)

Geplaatst

Ja, wachten wachten wachten. Het is echt belachelijk dat we nu heel graag ongesteld willen worden (hihi). Meestal heb ik er, wat het bloedverlies betreft, niet over te klagen gehad;-)

Geplaatst

Haha, zo is het! En wie weet mag je zelf ook nog een poginkje wagen dit jaar! Dan weten we in ieder geval dat het goed zit bij je (vwb je part. mola zw.)!

Geplaatst

@Daan fijn dat je je weer wat beter voelt. Gaat met ups and downs...

@Martha, ja hahah nu zitten we te hopen op een ongi raar he. Bij jou op het werk zijn ze ook begripvol dat is echt prettig. Ik ben uiteindelijk 'maar' 2 weken thuis geweest. Vorige week maandag begonnen, ook nog niet volledig hoor. Mag het zelf indelen. Het liefst wil ik volledig maar dat raden ze echt af. Ben woensdag bij de bedrijfsarts geweest. Aankomende week hou ik me nog rustig en daarna wil ik graag volledig.

Krijg jij ook vrij voor de punctie e.d.?

@Minoes, het gaat ook met up and downs. Dat werkt door van je body and mind. Hoofdpijn is misschien ook wel een teken van stress of niet?

Werk je nog wel?

Geplaatst

ja hoor ik werk nog wel maar ik ben druk bezig met wat anders.

Martha en daan ja die ongie mag wel komen haha dan kunnen we verder en mischien wel een alchol vrij oud en nieuw.

liefs jessica

Geplaatst
@Daan fijn dat je je weer wat beter voelt. Gaat met ups and downs...

@Martha, ja hahah nu zitten we te hopen op een ongi raar he. Bij jou op het werk zijn ze ook begripvol dat is echt prettig. Ik ben uiteindelijk 'maar' 2 weken thuis geweest. Vorige week maandag begonnen, ook nog niet volledig hoor. Mag het zelf indelen. Het liefst wil ik volledig maar dat raden ze echt af. Ben woensdag bij de bedrijfsarts geweest. Aankomende week hou ik me nog rustig en daarna wil ik graag volledig.

Krijg jij ook vrij voor de punctie e.d.?

@Minoes, het gaat ook met up and downs. Dat werkt door van je body and mind. Hoofdpijn is misschien ook wel een teken van stress of niet?

Werk je nog wel?

Ik meld mij altijd zo'n 3 dagen ziek, zodat ik de punctie en de tp rustig tegemoet kan gaan. Dit is nooit een probleem geweest. Voor wat betreft de fm e.d., dit moet eigenlijk in m'n eigen tijd, maar hier heb ik ook een foefje voor (we werken nog met een ouderwetse klokkaart:-) )

Ik ben afgelopen dinsdag bij de bedrijfsarts geweest en hij heeft zelf voorgesteld om me pas weer beter te melden na m'n vakantie. Toch fijn dat er begripvolle mensen zijn.

Geplaatst
ja hoor ik werk nog wel maar ik ben druk bezig met wat anders.

Martha en daan ja die ongie mag wel komen haha dan kunnen we verder en mischien wel een alchol vrij oud en nieuw.

liefs jessica

Hey Jessica!

Je heb en nieuwe foto, wat leuk!

We gaan voor een alcohol vrij oud en nieuw en jaar....:biggrin:

Geplaatst

@Martha, hmm dat ga ik deze keer ook doen bij de punctie en tp. Afgelopen keer ben ik de dag na de punctie gaan werken, nou dat was geen succes.

Wij werken ook nog met klokkaart, maar gezien mijn functie erg flexibel in en met mijn tijd. Heeft het toch een voordeeltje.

@Minoes, leuk een andere foto ;-). Voel je je wel beter op je werk?

Geplaatst

Mik het is inderdaad beter het even rustig aan te doen. Gewoon doen hoor de volgende keer!

Wat vinden jullie trouwens van m'n nieuwe creatieve foto?

Ik wilde 'm eigenlijk als profielfoto, maar dan is de tekst niet meer te lezen...(niet leuk)

Foto-LLODJHQF-D.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden