Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey schat

ik ben niet zo goed wat ik altijd typen moet maar wil je een hart onder de riem steken.

jij hebt mij altijd zo op gebeurd toen het met mij niet ging en dat wil ik dat graag bij jou doen

je bent zelf zo'n schat heeeeel veel sterkte en we gaan er komen echt

liefs

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Martha,

Zo herkenbaar...de slechte dagen overvallen je gewoon!

Het ene moment vrolijk en strijdlustig en positief...en dan zo ineens pats boem

uit het niets dikke tranen en een ongelukkig gevoel...

Het hoort erbij! En je moet t maar laten gebeuren...

Moeilijk...heb je soms gewoon geen zin in...

Ik weet hoe het voelt...ik wou dat ik iets kon zeggen om je beter te laten voelen maar ik

weet niet wat...

Je bent een sterke meid! Maar je hoeft niet altijd sterk te zijn...

Jessica hoe is t met jou en je werk!

Leuk hoor al die nieuwe plannen smile.gif Ik heb er ook een paar smile.gif Ben altijd crea bezig

en wil ook een website beginnen met mijn eigen spulletjes...

Tja als je zo in de shit zit ga je nadenken hè! Over wat je echt gelukkig maakt smile.gif

Ik ben gisteren naar de bedrijsarts geweest....tjonge jonge wat een sukkel!!

Hij vroeg waarom ik thuis zat dus ik zeg dat ik een miskraam heb gehad en raad eens wat zijn eerste vraag was??

Of het aan mij lag dat ik die miskraam had gehad!!? Hoe kan je dat nou vragen?

Toen vertelde ik hem over de partiele mola en toen kwam de opmerking...ooh ben je aan de chemo? Zomaar alsof het niets was...

Maar goed ik mijn hele verhaal vh afgelopen half jaar verteld...2 miskramen, vervroegde overgang, mola..

Tja en dan ga je huilen...zijn opmerking..."het zit je wel hoog hè"

Je krijgt 2 weken en dan begin je weer! Nou dacht t niet hè...

Heb hem mee gedeeld dat ik over 2 wk wel verder kijk...

Was zo boos....god wat kost dat weer een energie zeg!

meiden..dikke knuffel van mij

Dus

Geplaatst

hey daan

jeetje wat een sukkel die bedrijfsarts waar blijft de wereld het moet niet gekker worden.

heel veel sterkte en denk goed om je zelf.

ik kan me heel moeilijk over de drempel trekken om te bellen ik ga samen met mijn moeder een plan maken is wel fijn iemand die je steunt.

ja goede idee n beginnen met koffie haha en ellende maar goed ben al druk bezig tweede hans en nieuwe spullen wil ik wat mee gaan doen we zitten tenslotte in een crises mensen hebben niet veel geld meer dus daar wil ik wat mee gaan doen.

liefs jessica

Geplaatst

Daantje,

Wat apart dat je Arboarts zo reageert. Het moet toch niet gekker worden zeg.

Ik ben gisterochtend ook geweest en dat rakelt dan toch weer veel op (daar begon het met de tranen en duurde vervolgens de hele dag).

Bij mij was ie heel begripvol. Het was hem wel duidelijk waarom ik in nog in de ziektewet zat.

Zelf heb ik wel aangegeven dat ik zo snel mogelijk weer volop aan de bak wil (doe ik nu bijna al), maar we laten het nog even op 50% staan tot na mijn vakantie.

En ik heb ook nog m'n 3 week van mijn bouwvakantie teruggekregen van m'n baas.

Ze zijn hier zo begripvol en behulpzaam. Dat is echt geweldig!

Gelukkig voel ik me vandaag wat beter. Het was echt even een samenloop van omstandigheden en nieuwtjes.

Wat goed van je dat je een website gaat oprichten met 2e handsspulletjes. Wie weet wat het je nog oplevert.

---------------------------

Jessica,

Goed van je dat je samen met je moeder een plan gaat trekken. Maar volgens mij moet je toch gewoon even de bedrijfsarts bellen.

Bij mij is het goed uitgepakt en laten we er maar vanuit gaan dat de opmerkingen bij Daantje een incident is. Want zo hoort het natuurlijk niet te gaan.

Meiden hou je taai,

X, Martha.

Geplaatst

Oh ja, en ik heb vanochtend weer bloedgeprikt. Ben benieuwd waar de waarde nu weer op staat. Vanmiddag mag ik bellen...

Geplaatst

Hey martha,

Ik duim voor je! Laat dat stomme hcg nou maar eens mooi gedaald zijn!!

Het is trouwens Jessica die met 2de handse spulletjes in de weer is smile.gif

Ik ga iets doen met zelf gemaakte spullen smile.gif

Gelukkig zijn ze op mijn werk wel heel begripvol...wordt totaal geen druk uitgeoefend!

Wel zo fijn hè ?

Nou meid ik duim!

Geplaatst

Hey martha,

Ik duim voor je! Laat dat stomme hcg nou maar eens mooi gedaald zijn!!

Het is trouwens Jessica die met 2de handse spulletjes in de weer is smile.gif

Ik ga iets doen met zelf gemaakte spullen smile.gif

Gelukkig zijn ze op mijn werk wel heel begripvol...wordt totaal geen druk uitgeoefend!

Wel zo fijn hè ?

Nou meid ik duim!

Het hcg is wel weer gezakt, maar weer net iets minder dan de helft. Het staat nu op 41.

Volgende week mag ik weer komen...jippie angry.gif

Het gaat nog wel drie weken duren op deze manier, zucht.

Geplaatst

Heb weer even bijgelezen.

Jammer dat er zo'n domme artsen zijn die zo kunnen reageren, heb zelf 8 jaar bij een arbodienst gewerkt en ik moet zeggen dat dit niet bij ons gebeurde. Wat een reactie zeg Daan.

Martha wat erg dat het zo'n lange nasleep heeft voor je. Heeft dat ook een oorzaak of dit nu het ontzwangeren? Na mijn curretage ging ik exact na 6 weken vloeien. Dus volgens het boekje. Je hebt wel een fijne wg die meedenkt en gelukkig niet zo moeilijk doet. Een dip met tranen hoort er helaas bij, ik denk dat we ons daar allemaal in herkennen. Gelukkig weten we ook dat het dipgevoel niet blijft en dat het zonnetje altijd weer schijnen, vooral als je nog lekker op vakantie gaat naar de zon.

X

Geplaatst

Heb weer even bijgelezen.

Jammer dat er zo'n domme artsen zijn die zo kunnen reageren, heb zelf 8 jaar bij een arbodienst gewerkt en ik moet zeggen dat dit niet bij ons gebeurde. Wat een reactie zeg Daan.

Martha wat erg dat het zo'n lange nasleep heeft voor je. Heeft dat ook een oorzaak of dit nu het ontzwangeren? Na mijn curretage ging ik exact na 6 weken vloeien. Dus volgens het boekje. Je hebt wel een fijne wg die meedenkt en gelukkig niet zo moeilijk doet. Een dip met tranen hoort er helaas bij, ik denk dat we ons daar allemaal in herkennen. Gelukkig weten we ook dat het dipgevoel niet blijft en dat het zonnetje altijd weer schijnen, vooral als je nog lekker op vakantie gaat naar de zon.

X

Het heeft inderdaad met het ontzwangeren te maken. Het bloeden heeft ook wel heel erg lang geduurd, dus waarschijnlijk is het laatste stukje er pas 2 weken terug uitgekomen.

Hierdoor daalt m'n hcg zo verschrikkelijk langzaam.

Het is wel balen, maar bij ons in het ziekenhuis willen ze graag dat het lichaam het zich vanzelf oplost. Schijnt beter te zijn.

Laat ik daar dan maar op vertrouwen, maar ik baal wel als een stekker.

Ik kan dit jaar daardoor geen nieuwe poging meer doen en dat vind ik nog het meest frusterend eigenlijk.

Het zal wel weer ergens goed voor zijn, alhoewel ik daar ook niet zo heel erg meer in geloof dry.gif

Hoe gaat het met je?

Toen wij moesten stoppen (eigenlijk zelf de keuze gemaakt) voelde het achteraf toch wel goed.

Met 1 of 2 eitjes is de kans zo groot dat het gaat mislukken, maar het voelt voor nu eerst wel heel erg vervelend, want je leeft er zo naar toe en dan ineens wordt het gestopt. Echt ontzettend balen!!!

Geplaatst

Hoi Mart,

gaat wel, ben alleen bang dat ik vrijdag mijn eisprong al heb gehad en dat we een iui poging weggooien.

Maar dat is afwachten. Heb het gevoel dat ik nu al mijn eisprong heb.

Toch vond ik de curretage wel fijn, de omstandigheden waren er ook waardoor het beter was voor mij. Er kunnen ook dingen misgaan.

Je wil dan weer een hoofdstuk afsluiten en een verse start maken. Als je daarop moet wachten zal dat wel lang duren.

Wel fijn dat je veel uitstapjes hebt en een vakantie in het vooruitzicht, dat leidt af.

X

Geplaatst

Meiden...ik lees net dit hele topic door. Wat een verdriet maken jullie mee.

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen alleen dat ik jullie heel veel sterkte en bakken geluk wens! Dat wilde ik alleen maar even zeggen tegen jullie

Lieve groet,

Esther

Geplaatst

Hi meiden,

Esther dank je....altijd fijn om te horen!!

Martha...wat k*** dat je hcg zo langzaam daalt..bah

Wat jij zegt dat je lichaam misschien pas 2 wk geleden de laatste resjes heeft afgestoten...dan duurt het wat langer.

Bij mij in het ziekenhuis hebben ze trouwens nooit gezegd dat het beter is dat je lichaam het zelf doet! ipv een curretage..

Verschillend beleid van de ziekenhuizen dus.

Ik ben aan t wachten op een telefoontje over mijn hcg....heb de zenuwen blink.gif

liefs Daan

Geplaatst

Hey we zijn weer online!!

Gister uitslag van de gyn gekregen.....van 31 naar 13 gedaald!!

Zo'n opluchting, pfffffffff

Heb de hele dag in de zenuwen gezeten...ben zo blij met de daling (-:

Ben vandaag helemaal kapot...tja gister stress, dat krijg je vandaag op je brood!

Op naar volgende week.

Meiden hoe is t met jullie?

Liefs Daan

Geplaatst

Wat goed!!!!

Dat moet het toch wel goedkomen of niet soms?

Ik ben helemaal blij voor je:icon_bounce:

Geplaatst

Hey martha, dank je!!

Ben ook zo blij

Dit moet wel goed komen...en als het zo door gaat zit ik ruim binnen de 12 wk beneden de 2

En dan is er misschien nog een ivf kansje!

Hoe gaat t met jou?

Geplaatst

Het gaat bij mij te langzaam vind ik zelf. Woensdagmiddag was het 41, dus daalt het elke week met minder dan de helft.

Volgende week donderdag moet ik weer en daarna gaan we eerst op vakantie. Hopelijk begint het er daarna op te lijken.

Geplaatst

Oh ja je gaat lekker naar de zon! Heerlijk (-:

Vitamientjes opzuigen....(-: lekker hoor!

Daarna moet t toch echt zo goed als op 0 zitten, kan niet anders.

Kan je dan nog een poging doen dit jaar of zit dat er niet in?

Geplaatst

Zit er denk ik niet in, want ik moet eerst een normale cyclus hebben gehad en daarna mag ik pas weer starten.

Dan eerst weer aan de pil, ben ik weer een maand verder.

Ik vind het zelf heel vervelend dat zo gaat, maar er valt niks aan te veranderen.

Mag jij dan wel direct verder met een nieuwe poging?

Geplaatst

Ik heb geen idee hoe t verder gaat!

Heb vorige week 1 dag een bloeding gehad...gyn ging ervan uit dat dat mijn ongesteldheid was.

En ben toen direct met de pil begonnen, mag absoluut niet zwanger worden( niet dat zo'n wonder nog een keer gaat gebeuren, maar ja je weet nooit)

Loop nu bij 2 verschillende gyn...1 voor de mola en volgende week weer naar de ivf-gyn..

Geen idee hoe t verder gaat dus...eerst maar eens onder de 2 proberen te komen en dan ben ik al blij...

Is tenminste het chemo verhaal uit het zicht verdwenen!

Geplaatst

Heb trouwens het idee dat ik ongesteld word?

Heb de hele dag al buikpijn en zojuist bij het afvegen wat bloedverlies.

Zo begint het meestal.

Kan dat trouwens wel als je hcg nog rond de 40 zit?

Als het zo is, ben ik natuurlijk superblij, want dat betekent dat ik misschien toch dit jaar nog m'n laatste poging kan doen.

Ik hoop zo dat het nu even meezit. Laat maar weer komen dat rooie goed :mumum:. Ik ben de laatste weken al heel wat gewend:-)

Geplaatst

hey dames

daantje goed man dat het hcg zo snel daalt dan kan je weer verder.

martha ik heb geen idee wanneer je ong word of bij hoeveel hcg ik hoop voor je dat je ong word dan kan je dit jaar nog een x voor ivf.

trouwens wanneer word je weer ong na een mk

een fijne dag liefs jessica

Geplaatst

Gister uitslag van de gyn gekregen.....van 31 naar 13 gedaald!!

Zo'n opluchting, pfffffffff

Sorry meiden, breek hier even in...

Daan, wat een super bericht! Ben ontzettend blij voor je :-)

Lieve groet,

Geplaatst
Heb trouwens het idee dat ik ongesteld word?

Heb de hele dag al buikpijn en zojuist bij het afvegen wat bloedverlies.

Zo begint het meestal.

Kan dat trouwens wel als je hcg nog rond de 40 zit?

Als het zo is, ben ik natuurlijk superblij, want dat betekent dat ik misschien toch dit jaar nog m'n laatste poging kan doen.

Ik hoop zo dat het nu even meezit. Laat maar weer komen dat rooie goed :mumum:. Ik ben de laatste weken al heel wat gewend:-)

Laat de rode duivels maar komen.

Geplaatst

@Martha,

Ik denk dat je wel ongi kan worden als je hcg 40 is!

Vorige week toen mijn gyn belde met de uitslag, die toen 31 was, heb ik hem ook die vraag gesteld.

Ik had toen die dag een dikke bloeding en voelde ook echt ongi.

Zijn antwoord was toen dat dat kon...er is geen standaard waarde voor iedereen...iedereen wordt ongi bij een andere waarde!

Dus het kan zo maar zo zijn....ik hoop t! Weer een stapje verder hè!

Daan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden